Nissan Micra K13 - nefunguje klíma
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 256
- Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26 Zdieľať na Facebook
Nissan Micra K13 - nefunguje klíma
Zdravím prosim poradte ako postupovať. Nissan Micra rv. 2012. Má manuálnu klímu. Bola naplnená. Keď sa zapne tak sa rozbehne ventilátor aj kompresor. Hrubšia hliníková trubka idúca do interiéru je chladná. Ale vo vnútri stále ide teplý vzduch z vyduchov. Keď otacam "nastavovačom" teploty tak to tak chodí akoby po výbežkoch. Ale vôbec nereaguje na to teplota vzduchu z vyduchov. Môže byť problém že ten nastavovač teploty nepohýna klapku v tom výmenníku pod palubovkou? Ak áno ako sa to opravuje? a ešte je divne ze tak cca raz za 3 minúty sa kompresor aj ventilátor na cca 3 sekundy vypne a následne zas zapne. To je normálne?
Ja to vidím tak ze termostat na výmenníku zaregistruje chlad a preto vypína kompresor. Pls ako postupovať. Vopred ďakujem.
Ja to vidím tak ze termostat na výmenníku zaregistruje chlad a preto vypína kompresor. Pls ako postupovať. Vopred ďakujem.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Ako prvé to daj pozrieť skúsenému diagnostikovi. Nie takému, pre ktorého je diagnostika vyčítanie pamäti závad a vypýtanie 20€ z tvojej peňaženky.
Pozrite sa na tlak v systéme. To je alfa a omega celého systému. Ak ti vyhodnocuje zle tlak v systéme, tak sa môže vyskytovať závada, akú popisuješ.
Pre manuálnu klímu nie je podstatný signál z termostatu. Tú treba riešiť až pri automatickej klíme. Dôležitý tu je tlak v systéme. Na to sa zameraj.
P.s.: skús napísať skadiaľ si - aby sme ti vedeli poradiť, človeka, na ktorého sa obrátiť.
Pozrite sa na tlak v systéme. To je alfa a omega celého systému. Ak ti vyhodnocuje zle tlak v systéme, tak sa môže vyskytovať závada, akú popisuješ.
Pre manuálnu klímu nie je podstatný signál z termostatu. Tú treba riešiť až pri automatickej klíme. Dôležitý tu je tlak v systéme. Na to sa zameraj.
P.s.: skús napísať skadiaľ si - aby sme ti vedeli poradiť, človeka, na ktorého sa obrátiť.
-
- Príspevky: 256
- Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Tí plniči to väčšinou nevyriešia. Tí sú dobrí len na hrubú robotu - vytiahnutie, vákuovanie, plnenie - podľa automatu.
Na hľadanie závady potrebuješ diagnostika. Aby si zbytočne neplatil za veci, ktoré sú dobré, a by si ich len vymenil za nové. Zo ZA ti poradiť nikoho neviem, ale hádam sa niekto z tvojho okolia nájde.
Na K13-tkovú Micru stojí čidlo tlaku klimatizácie 30€, takže ak máš dobrý prístup-jamu, alebo garáž a máš 13tku kľúč, tak ho vymeníš aj sám za 20 minút. Ale možno to nebude príčina - treba vedieť, kde je chyba, takže ja by som najprv začal diagnostikou.
Na hľadanie závady potrebuješ diagnostika. Aby si zbytočne neplatil za veci, ktoré sú dobré, a by si ich len vymenil za nové. Zo ZA ti poradiť nikoho neviem, ale hádam sa niekto z tvojho okolia nájde.
Na K13-tkovú Micru stojí čidlo tlaku klimatizácie 30€, takže ak máš dobrý prístup-jamu, alebo garáž a máš 13tku kľúč, tak ho vymeníš aj sám za 20 minút. Ale možno to nebude príčina - treba vedieť, kde je chyba, takže ja by som najprv začal diagnostikou.
-
- Príspevky: 256
- Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
No ak je to manualna klima tak cez diagnostiku zmiešavaciu klapku ovládanú cez bowden lankom asi ťažko vyšetria. A aj manualna klima zvykne mávať snímač teploty výparníka a ten dáva udaj aby sa výparník nenamrazil nad limit. Ak strčiš hlavu pod kastlik nevidno z boku mechanizmus klapiek? aby si to overil či klapka klapkuje?
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
To, či klapka klapkuje nemá vplyv na to, že kompresor sa na striedačku zapína vypína. Mám za to, že RJ dostáva chybnú info z čidla tlaku a preto sa kompresor vypína/zapína. Dá sa to zistiť osciloskopom, alebo diagnostikou akčných členov. Ak snímač dáva stále stabilný signál o tlaku, tak RJ nemá dôvod vypínať kompresor. Ak jej však vypadne signál o tlaku, tak ho vypne, kvôli ochrane. Tak isto, keď je v systéme vysoký tlak.
Darmo sa tu budeme o tom od PC dohadovať - najcennejšia rada je ísť k chlapíkovi, ktorý vie čo robí a je diagnostik, nie čítač závad. V KE jedného diagnostika poznám, v ZA bohužiaľ nie...
Možnože sa niekto ozve, ale ja by som na milan209-ovom mieste hľadal niekoho sám.
Darmo sa tu budeme o tom od PC dohadovať - najcennejšia rada je ísť k chlapíkovi, ktorý vie čo robí a je diagnostik, nie čítač závad. V KE jedného diagnostika poznám, v ZA bohužiaľ nie...
Možnože sa niekto ozve, ale ja by som na milan209-ovom mieste hľadal niekoho sám.
-
- Príspevky: 256
- Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26 Zdieľať na Facebook
Ok. Ďakujem. Zájdem teda v prvom rade na diagnostiku. Co sa týka klapky tak podľa pocitu pri otáčani gombíkov teploty nie je na bovden sledovať skôr gombík ovláda motorček klapky. Ale ruku do ohňa za to nedám. Zboku je prd vidno co sa týka ovládania klapiek. V tech. manuáli je nakreslené čidlo teploty na vyparniku. Je tam aj uvedený tlak aký má byť tak to pozrieme cez diagnostiku. Ale ta klapka ma najskôr napadá lebo ta rurka z kompresora je chladná co ide do interiéru. A to že to vypína na sekundu dve tri si myslím že ten termostat zisti ze je vyparnik vychladeny a preto kompresor vypne. Ale prečo ho hneď nahodi o chvíľku? Divné....
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
No lenže ak je klapka v polohe kúrenie tak neprefukuje vzduch výparníkoma ten namrzne celkom rýchlo a môže to potom obmedziť aj ten termistor čo tam zvykne byť ...
netvrdím že tam je na 100%
....ale na Fabke s manuálnou klimou bol ...išiel ofajčiť tuším 10kOhm odporom.Lebo sme nemali náhradný. Tak ale samozrejme snímač tlaku je prístupnejší asi aj na kontrolu aj na výmenu...
netvrdím že tam je na 100%
....ale na Fabke s manuálnou klimou bol ...išiel ofajčiť tuším 10kOhm odporom.Lebo sme nemali náhradný. Tak ale samozrejme snímač tlaku je prístupnejší asi aj na kontrolu aj na výmenu...
-
- Príspevky: 256
- Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26 Zdieľať na Facebook
Problém je že tam k tomu termistoru musí byť mizerný prístup. Ponevadž je to cele v takom plaste a jediný prístup vidím to vymontovat spod palubovky. A áno zistil som ze klapky sú natacane motormi. Vidím to tak že ta pred výparníkom je obklopená tak aby obchadzal vzduch ten vyparnik. A preto to nechladi.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných