Nikasil v automobilových motoroch

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Renova
Príspevky: 378
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Nikasil v automobilových motoroch

Príspevok od používateľa Renova »

Niektoré automobilky začali v motoroch nahrádzať klasické liatinové vložky nikasilom.Tento material je nanesený na povrch hliníkového valca galvanickým pokovovaním v hrúbke len niekolko desatín milimetra.Jeho tvrdosť je až 70 HRC

Bude táto moderná technologia výzvou pre automobilky ?? alebo zostane doménou nadalej len pre motocykle.
Aké su prednosti a úskalia nikasilu oproti vložkám z konti-liatiny ??

Čo si o tom myslíte ??
VinicP
Príspevky: 912
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Ved nikasil je dlho v motoroch. Audi..porsche cayenne a neviem este kde vsade to bolo. Ked sa motor prehrial, nikasil vypadal a bolo po motore. Teda vlastnú skusenosť nemám našťastie..ale takto to bolo.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
Renova
Príspevky: 378
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

.....aj Ford ho už používa, v motoroch EcoBoost.V motocykloch je už 15 rokov
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24433
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Bude táto moderná technologia výzvou pre automobilky ??

samozrejme ze bude ; KAZDY kto sa chytil NoBacilu si na nom vylamal zuby, absolutne kazdy jeden. Niektore rozumne automobilky ho PRESTALI pouzivat v roku 2003, napriklad Jaguar :)

Tak si to preber. A to boli emisne normy Euro2 mozno Euro3, to boli MOTORY (trojlitrove/stvorlitrove) a nie tie dnesne hypernatlakovane hypernabombovane jednolitrove prdĂ­tka ktore tlacia 100kW vykonu z telesa o podorysnej velkosti A4 s rozvodmi z najtensej gumicky len aby to bolo najlacnejsie, a to boli auta co stali tri miliony+ korun a rozmyslaj aka to bola vtedy, pred 20 rokmi, obrovska suma penazi - napoveda : byty stali tretinu z tejto sumy a ludia zarabali 15.000 korun mesacne...
VinicP
Príspevky: 912
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Turbo osviezil pamäť. Tak tak januar to mal dlho. A zober si taku A8 (D2) co stála naozaj majetok a v motore nikasil. :3020: Tie auta mali problemy. Resp.ich majitelia. Lepsie povedané následní majitelia.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
Renova
Príspevky: 378
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Ford ho montuje do svojich modelov pod názvom EcoBoost už 10 rokov a zatial zuby vylámané nemá.....tak potom je to asi tak,že ak robia dvaja to isté nikdy to nie je to isté :3020:
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Nicasil mal uz nechvalne znamy 3.0 V6 isuzu v Oploch, Renaultoch a Saaboch a to bolo okolo roku 2000... Motorky snad este v 90 rokoch, Honda NSR 125 to myslim mala napriklad...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24433
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak.


>> Ford ho montuje do svojich modelov pod názvom EcoBoost už 10 rokov a zatial zuby vylámané nemá...

ale jasneze ma... len tie Ekobuust prditka nemaju zatial typicky najazdene kilometre kde to zacina byt problem, navyse sa od tych malych hrkalok necakaju nejake moc velke jazdne vykony (rozmyslajme ake jazdne vykony od masiny ocakava clovek s Audi A8 dvanastvalcom a co ocakava cloviecik od Ford B-Maks 1.0i)

inak ford mal problemy s nikasilom v zetecoch ci duratecoch, dofrasa neviem co to bol za motor 1.7 ci 1.8 ci co, proste v dobach modelu Puma. Okrem ineho, vysoka cenovka Nikasilu a komplikacie vo vyrobnom procese sposobuju ze tento anciáš sa nepouziva v lacnejsich autickach a i ked nemam zmaknutu technologiu Ekoboostu, troska pochybujem ze sa v tej lacnej hrkalke pouziva original Nikasil v takom ponimani ako bolo spomenute.

Nikasil ma vynikajuce tepelne vlastnosti (odolnost, prenos tepla atd), takze sa pouzival prevazne vo vysokovykonnych motoroch. BMW na to doplatilo, preslo od nikasilu k alusilu - pozor to nie su dve rovnake veci, spomenute 3.0d isuzu je uz natotalku mrtvola - je problem najst pomaly jeden jediny motor co by dnes bol funkcny a to sa bavime necelych 15 rokov...

V neposlednej rade, najvacsim nepriatelom nikasilu bola sira. Dnesne ekologicke paliva zabijaju motory inym sposobom, v minulosti to bola sira ktora vrazdila nikasil - cize ak sa aj dnes pouzije niekde nikasil, dopadne to statisticky daleko lepsie nez pred 15-20 rokmi. Kvoli palivu... Najvacsia vyhoda alusilu (pouzivalo Audi) je ze prakticky netrpi na siru.

Mam dojem ze Ford pouziva alusil, nie nikasil. A uprimne, vzhladom na ostatne designove chyby Ekoboostu je mi to uplne jedno :)
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: Nikasil v automobilových motoroch

Príspevok od používateľa a566 »

Renova napísal:NIKASIL
davno sa pouziva nieco uplne ine, plazmou nanasany DLC.
napr psa ma to na kruzkoch, hydrosteloch,piestoch, valcoch..
aj nissan pouziva toto roky. mozno aj ostatni, neviem na isto povedat.
znizuje trenie (euro normy....) a opotrebenie.


Obrázok
https://www.hkpc.org/en/our-services/sm ... =hkpc_text
Renova
Príspevky: 378
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

.....vskutku zaujímavé,to sa podobá na piestny čap,či je to niečo iné ?...tieto nástreky maju motocyklové piesty,ale hrubka toho materialu je len niekolko tisícin
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

ano piestny cap. tam sa tiez hodi tento povlak.
zaujimave ze vackove hriadele nemavaju tento povlak, ale maju povrchovu upravu.
Acon
Príspevky: 6998
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Mal som Jagoša s Nikasilom. Neviem do akej miery sa podielal na sametovom chode motora a na V8 nízkej spotrebe no teraz má to auto 21r, 260 000km+ a motor šlape ako hodinky. Problémy mali v USA, údajne kvôli vysokému obsahu síry v benzíne.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24433
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

problemy boli aj u nas, ale dobre hovoris.
lukoluky
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 14.01.2018 12:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukoluky »

To je toto? https://youtu.be/GdLVogdZjoE
Tak to asi nebude buducnost ked ani na moto to nemaju zvladnute.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24433
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neda sa porovnavat jednovalcova 13000rpm motorka s litrovym vykonom 160 koni a osobnym autom kde je sest/osem valcov, 6000rpm a 80 koni/liter.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných