Nikasil v automobilových motoroch
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 378
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
Nikasil v automobilových motoroch
Niektoré automobilky začali v motoroch nahrádzať klasické liatinové vložky nikasilom.Tento material je nanesený na povrch hliníkového valca galvanickým pokovovaním v hrúbke len niekolko desatín milimetra.Jeho tvrdosť je až 70 HRC
Bude táto moderná technologia výzvou pre automobilky ?? alebo zostane doménou nadalej len pre motocykle.
Aké su prednosti a úskalia nikasilu oproti vložkám z konti-liatiny ??
Čo si o tom myslíte ??
Bude táto moderná technologia výzvou pre automobilky ?? alebo zostane doménou nadalej len pre motocykle.
Aké su prednosti a úskalia nikasilu oproti vložkám z konti-liatiny ??
Čo si o tom myslíte ??
-
- Príspevky: 912
- Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 378
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24433
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Bude táto moderná technologia výzvou pre automobilky ??
samozrejme ze bude ; KAZDY kto sa chytil NoBacilu si na nom vylamal zuby, absolutne kazdy jeden. Niektore rozumne automobilky ho PRESTALI pouzivat v roku 2003, napriklad Jaguar
Tak si to preber. A to boli emisne normy Euro2 mozno Euro3, to boli MOTORY (trojlitrove/stvorlitrove) a nie tie dnesne hypernatlakovane hypernabombovane jednolitrove prdĂtka ktore tlacia 100kW vykonu z telesa o podorysnej velkosti A4 s rozvodmi z najtensej gumicky len aby to bolo najlacnejsie, a to boli auta co stali tri miliony+ korun a rozmyslaj aka to bola vtedy, pred 20 rokmi, obrovska suma penazi - napoveda : byty stali tretinu z tejto sumy a ludia zarabali 15.000 korun mesacne...
samozrejme ze bude ; KAZDY kto sa chytil NoBacilu si na nom vylamal zuby, absolutne kazdy jeden. Niektore rozumne automobilky ho PRESTALI pouzivat v roku 2003, napriklad Jaguar

Tak si to preber. A to boli emisne normy Euro2 mozno Euro3, to boli MOTORY (trojlitrove/stvorlitrove) a nie tie dnesne hypernatlakovane hypernabombovane jednolitrove prdĂtka ktore tlacia 100kW vykonu z telesa o podorysnej velkosti A4 s rozvodmi z najtensej gumicky len aby to bolo najlacnejsie, a to boli auta co stali tri miliony+ korun a rozmyslaj aka to bola vtedy, pred 20 rokmi, obrovska suma penazi - napoveda : byty stali tretinu z tejto sumy a ludia zarabali 15.000 korun mesacne...
-
- Príspevky: 912
- Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 378
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24433
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
presne tak.
>> Ford ho montuje do svojich modelov pod názvom EcoBoost už 10 rokov a zatial zuby vylámané nemá...
ale jasneze ma... len tie Ekobuust prditka nemaju zatial typicky najazdene kilometre kde to zacina byt problem, navyse sa od tych malych hrkalok necakaju nejake moc velke jazdne vykony (rozmyslajme ake jazdne vykony od masiny ocakava clovek s Audi A8 dvanastvalcom a co ocakava cloviecik od Ford B-Maks 1.0i)
inak ford mal problemy s nikasilom v zetecoch ci duratecoch, dofrasa neviem co to bol za motor 1.7 ci 1.8 ci co, proste v dobach modelu Puma. Okrem ineho, vysoka cenovka Nikasilu a komplikacie vo vyrobnom procese sposobuju ze tento anciáš sa nepouziva v lacnejsich autickach a i ked nemam zmaknutu technologiu Ekoboostu, troska pochybujem ze sa v tej lacnej hrkalke pouziva original Nikasil v takom ponimani ako bolo spomenute.
Nikasil ma vynikajuce tepelne vlastnosti (odolnost, prenos tepla atd), takze sa pouzival prevazne vo vysokovykonnych motoroch. BMW na to doplatilo, preslo od nikasilu k alusilu - pozor to nie su dve rovnake veci, spomenute 3.0d isuzu je uz natotalku mrtvola - je problem najst pomaly jeden jediny motor co by dnes bol funkcny a to sa bavime necelych 15 rokov...
V neposlednej rade, najvacsim nepriatelom nikasilu bola sira. Dnesne ekologicke paliva zabijaju motory inym sposobom, v minulosti to bola sira ktora vrazdila nikasil - cize ak sa aj dnes pouzije niekde nikasil, dopadne to statisticky daleko lepsie nez pred 15-20 rokmi. Kvoli palivu... Najvacsia vyhoda alusilu (pouzivalo Audi) je ze prakticky netrpi na siru.
Mam dojem ze Ford pouziva alusil, nie nikasil. A uprimne, vzhladom na ostatne designove chyby Ekoboostu je mi to uplne jedno
>> Ford ho montuje do svojich modelov pod názvom EcoBoost už 10 rokov a zatial zuby vylámané nemá...
ale jasneze ma... len tie Ekobuust prditka nemaju zatial typicky najazdene kilometre kde to zacina byt problem, navyse sa od tych malych hrkalok necakaju nejake moc velke jazdne vykony (rozmyslajme ake jazdne vykony od masiny ocakava clovek s Audi A8 dvanastvalcom a co ocakava cloviecik od Ford B-Maks 1.0i)
inak ford mal problemy s nikasilom v zetecoch ci duratecoch, dofrasa neviem co to bol za motor 1.7 ci 1.8 ci co, proste v dobach modelu Puma. Okrem ineho, vysoka cenovka Nikasilu a komplikacie vo vyrobnom procese sposobuju ze tento anciáš sa nepouziva v lacnejsich autickach a i ked nemam zmaknutu technologiu Ekoboostu, troska pochybujem ze sa v tej lacnej hrkalke pouziva original Nikasil v takom ponimani ako bolo spomenute.
Nikasil ma vynikajuce tepelne vlastnosti (odolnost, prenos tepla atd), takze sa pouzival prevazne vo vysokovykonnych motoroch. BMW na to doplatilo, preslo od nikasilu k alusilu - pozor to nie su dve rovnake veci, spomenute 3.0d isuzu je uz natotalku mrtvola - je problem najst pomaly jeden jediny motor co by dnes bol funkcny a to sa bavime necelych 15 rokov...
V neposlednej rade, najvacsim nepriatelom nikasilu bola sira. Dnesne ekologicke paliva zabijaju motory inym sposobom, v minulosti to bola sira ktora vrazdila nikasil - cize ak sa aj dnes pouzije niekde nikasil, dopadne to statisticky daleko lepsie nez pred 15-20 rokmi. Kvoli palivu... Najvacsia vyhoda alusilu (pouzivalo Audi) je ze prakticky netrpi na siru.
Mam dojem ze Ford pouziva alusil, nie nikasil. A uprimne, vzhladom na ostatne designove chyby Ekoboostu je mi to uplne jedno

-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
Re: Nikasil v automobilových motoroch
davno sa pouziva nieco uplne ine, plazmou nanasany DLC.Renova napísal:NIKASIL
napr psa ma to na kruzkoch, hydrosteloch,piestoch, valcoch..
aj nissan pouziva toto roky. mozno aj ostatni, neviem na isto povedat.
znizuje trenie (euro normy....) a opotrebenie.

https://www.hkpc.org/en/our-services/sm ... =hkpc_text
-
- Príspevky: 378
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6998
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24433
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 62
- Dátum registrácie: 14.01.2018 12:01 Zdieľať na Facebook
To je toto? https://youtu.be/GdLVogdZjoE
Tak to asi nebude buducnost ked ani na moto to nemaju zvladnute.
Tak to asi nebude buducnost ked ani na moto to nemaju zvladnute.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24433
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných