Nezávislý elektrický ohrev Octavia 2 , BKD
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 15.12.2008 22:19 Zdieľať na Facebook
Nezávislý elektrický ohrev Octavia 2 , BKD
Dobrý deň,
rád by som si namontoval do octávky2 TDI (BKD) elektrický preohrev motora je vlastne čerpadlo so špíralou, ktoré sa zapája na obeh vody a napája sa na 220v cez zástrčku v mriežke nárazníka aby som eliminoval studené štarty v zime.
Má s tým niekto skúsenosti?
Napr firma DEFA pre tento typ vozidla predávajú len ohrev oleja 300W a že vraj vedia prečo.....
Neviem či ohrievať olej bude OK lepši by asi bol ohrev vody?
rád by som si namontoval do octávky2 TDI (BKD) elektrický preohrev motora je vlastne čerpadlo so špíralou, ktoré sa zapája na obeh vody a napája sa na 220v cez zástrčku v mriežke nárazníka aby som eliminoval studené štarty v zime.
Má s tým niekto skúsenosti?
Napr firma DEFA pre tento typ vozidla predávajú len ohrev oleja 300W a že vraj vedia prečo.....
Neviem či ohrievať olej bude OK lepši by asi bol ohrev vody?
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
laska moja prave teraz tu ide jedna ziva tema o elektrickom ohreve motora, zrovna sa spominaju aj DEFA zariadenia...
samozrejme to mozes pichnut do diesla aj benzinu, kazdemu to len prospeje. Dieslu viac nez benzinu. 300W je sialene malo, to je absolutne skoda roboty, nic menej nez 1kW ani nepozeraj. Nezavisle kurenia ktore ohrievaju vody v dieslikoch (napr. Sharan, Alhambra, Galaxy uz od roku 1996, Kia Carneval, Chrysler Voyager, proste normalne auta a nie prďochy vase rodinne turbo 1.2htp) maju 5kW. Poznamka prekladatela : do roku 2001 mali Sharaniky 3.5kW bufiky, a kedze to nebolo dost, tak ich nahradili 5kW.
A ty chces nieco vyhutat s tristo wattmi... na to rovno zabudni a pokracuj v inej teme.
samozrejme to mozes pichnut do diesla aj benzinu, kazdemu to len prospeje. Dieslu viac nez benzinu. 300W je sialene malo, to je absolutne skoda roboty, nic menej nez 1kW ani nepozeraj. Nezavisle kurenia ktore ohrievaju vody v dieslikoch (napr. Sharan, Alhambra, Galaxy uz od roku 1996, Kia Carneval, Chrysler Voyager, proste normalne auta a nie prďochy vase rodinne turbo 1.2htp) maju 5kW. Poznamka prekladatela : do roku 2001 mali Sharaniky 3.5kW bufiky, a kedze to nebolo dost, tak ich nahradili 5kW.
A ty chces nieco vyhutat s tristo wattmi... na to rovno zabudni a pokracuj v inej teme.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V BKD je okruh veľký aj malý.Velký je v studenom stave uzavretý,takže pripadá do úvahy pripojenie do malého tzv kúrenárskeho.V takom pripojení ohrev zohrieva motor aj radiátor kúrenia.Má vlastné čerpadielko takže pracuje autonómne po pripojení na sieť,výkony 1000 až 1800 W stačia už po 20 minutách zapnutia v podstate letné štarty a v kabíne pohodu.Síce kúrenie v kabine vzduch neženie,ale vnútri je plne ohriaty radiátor takže po zapnutí ide okamžite plná teplota a kabína je do minuty pohodová.Plne pohodové sa stáva pri pravidelných ranných odchodoch,ak je napájané cez časovač,čo je pár eurová investícia.Samotné dodatkové teliesko je maličké,v montáži stačí minimu miesta pre umiestnenie.Posledne som montoval takéto 1500W
[img]https://i.postimg.cc/V5L7vmFc/a.jpg [/img]
Pre jednoduchú kalkuláciu nákladov...dodatkové kúrenie je toto konkrétne cca 45 e. aj z dopravou plus časovač do 10 e.-
[img]https://i.postimg.cc/V5L7vmFc/a.jpg [/img]
Pre jednoduchú kalkuláciu nákladov...dodatkové kúrenie je toto konkrétne cca 45 e. aj z dopravou plus časovač do 10 e.-
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Pre mňa "plná teplota" radiatora kurenia nie je vobec pohodová,
v nijakom prípade....
Všetky tieto pridavné ohrievače maju zmysel len vtedy ak auto sa nachádza VONKU v prostredí, kde klesá teplota hlboko pod nulu,
pre auto zaparkované v garaži kde je teplota povedzme +5°a viac taketo zariadenie nie je vobec potrebné,
nakoĺko taketo garažovane auto po naštartovaní ,
do 5 min. kuri vlastným teplom, čo vyrobí motor...
To tvrdím ja zo svojich skusenosti s autami na B/LPG
každý može tvrdiť niečo iné..
Aj v miestnostiach na uradoch,ktoré su vykurené na +25°C sa uradničky citia skvelo, menej však človek, čo tam vkročí rovno zo zimnej ulice....
Ale pre podstatu temy by bolo prinosne, keby sa niekto rozpísal aké chemické zmeny a degradacie podstupuje olej "zahriaty" na teplotu tak +30-40°C v tom motore ako dosledok toho pridavneho zohrievania, ked na tej teplote zotrvava dlhodobo
v nijakom prípade....
Všetky tieto pridavné ohrievače maju zmysel len vtedy ak auto sa nachádza VONKU v prostredí, kde klesá teplota hlboko pod nulu,
pre auto zaparkované v garaži kde je teplota povedzme +5°a viac taketo zariadenie nie je vobec potrebné,
nakoĺko taketo garažovane auto po naštartovaní ,
do 5 min. kuri vlastným teplom, čo vyrobí motor...
To tvrdím ja zo svojich skusenosti s autami na B/LPG
každý može tvrdiť niečo iné..
Aj v miestnostiach na uradoch,ktoré su vykurené na +25°C sa uradničky citia skvelo, menej však človek, čo tam vkročí rovno zo zimnej ulice....
Ale pre podstatu temy by bolo prinosne, keby sa niekto rozpísal aké chemické zmeny a degradacie podstupuje olej "zahriaty" na teplotu tak +30-40°C v tom motore ako dosledok toho pridavneho zohrievania, ked na tej teplote zotrvava dlhodobo
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Vidim ,že tolerancia, ucta k druhym a sloboda prejavu tu na tomto fore pre niektorých sú ako čínske znaky ,
ktoré nevedia ani len prečítať nie,že by sa nimi mali aj riadiť..
Tí čo mi idete niečo vyčítať , prečo zhovadujete sami seba ,ked dnes trasiete druhým rukou a z vašich ust vychádzaju klamstva ???
ktoré nevedia ani len prečítať nie,že by sa nimi mali aj riadiť..
Tí čo mi idete niečo vyčítať , prečo zhovadujete sami seba ,ked dnes trasiete druhým rukou a z vašich ust vychádzaju klamstva ???
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Malo by byť samozrejmé že pokiaľ ktokoľvek dáva čokoľvek ako stanovisko k technickej veci,malo by to sedieť,nemala by to byť zavádzajúca a už vôbec nie nepravdivá informácia.Dennodenný hosť sa časom zorientuje v tom čo čítať a čo nie,ale pre nového vždy hrozí nebezpečie že sa dostane do omylu.Mne pripadajú dosť neprístojné príspevky do všetkého,aj do vecí v ktorých nie je jasno.Potom to je fakt ako ten blbý žart že slepý vedie nevidomého.
Tu kdesi je kliatba verejne prístupných fór,vždy sa treba mať na pozore pred čímkoľvek napísaným.
Tu kdesi je kliatba verejne prístupných fór,vždy sa treba mať na pozore pred čímkoľvek napísaným.
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Milan ak by tu odpovedal len odbornik k veci tak toto forum skape. Odbornika by velmi rychlo prestalo bavit robit charitu ,a to hlavne potom keby mu doslo ze vela tem je umelo vytvorenych.
Prave naopak, vacsina ludi sa sem chodi vyrozpravat,taky "azet,pokec" pre dospelych ...
To cerpadielko ma zaujalo, keby sa dalo vymysliet aby vyhrialo aj automaticku prevodovku tak Ti asi zaklopem na branu. Skore teplo v kabine by bol len druhorady bonus.
Prave naopak, vacsina ludi sa sem chodi vyrozpravat,taky "azet,pokec" pre dospelych ...
To cerpadielko ma zaujalo, keby sa dalo vymysliet aby vyhrialo aj automaticku prevodovku tak Ti asi zaklopem na branu. Skore teplo v kabine by bol len druhorady bonus.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja s tým súhlasím.Prvý dôvod pre absenciu mechanikov je predstava,že sa tým pripravujú o zákazníka.Druhý dôvod je,že ak napíšeš volovinu ťa ostatné odborné fórum skope do bezvedomia. Prečo tieto problémy nehrozia na diagnostickom fóre.No lebo napíšeš hovadinu a si skončil,skôr než začal.Ale aj od teba okamžite pýtajú...sem z meraniami,logmi atd. Nemáš ? Načo sem lezieš nás pripravovať o čas.Navyše ten čas si treba zaplatiť.No a to je dosť o inom.
-
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 15.12.2008 22:19 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za info ale DEFA na moju octáviu len ohrev oleja ked som ich kontaktoval tak mi oznámili že vedia prečo, no čo už....mp3turbo napísal:laska moja prave teraz tu ide jedna ziva tema o elektrickom ohreve motora, zrovna sa spominaju aj DEFA zariadenia...
samozrejme to mozes pichnut do diesla aj benzinu, kazdemu to len prospeje. Dieslu viac nez benzinu. 300W je sialene malo, to je absolutne skoda roboty, nic menej nez 1kW ani nepozeraj. Nezavisle kurenia ktore ohrievaju vody v dieslikoch (napr. Sharan, Alhambra, Galaxy uz od roku 1996, Kia Carneval, Chrysler Voyager, proste normalne auta a nie prďochy vase rodinne turbo 1.2htp) maju 5kW. Poznamka prekladatela : do roku 2001 mali Sharaniky 3.5kW bufiky, a kedze to nebolo dost, tak ich nahradili 5kW.
A ty chces nieco vyhutat s tristo wattmi... na to rovno zabudni a pokracuj v inej teme.
Ja mám climatronik a si dám ohrev vody (špirála + cerpadlo v jednom) na vzstupe z radiatora ako zabezpečím aby bol ventil otvorený na radiatore
Mhlavaty je ponuka fajn, osobne sa mi pozdáva ohrev pozri link
https://ohrevymotorov.sk/elektricky-ohr ... typ-1100k/
Trocha sa bojím aby z toho nezačalo tiecť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0910493017 a 32 neregistrovaných