nevzdelaný čo sa tohto týka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 25.04.2016 21:10 Zdieľať na Facebook
nevzdelaný čo sa tohto týka
Zdravim vás chcem sa spýtať a za odpovede vopred ďakujem.
Pre niekoho lajická otázka no pre mňa neznáma.
čo sa stane s motorkou ak sa zníži výkon zo 70kw na 35kw ako ju to ovplyvni čo sa týka jazdy rychlosti a zrýchlenia.
Pre niekoho lajická otázka no pre mňa neznáma.
čo sa stane s motorkou ak sa zníži výkon zo 70kw na 35kw ako ju to ovplyvni čo sa týka jazdy rychlosti a zrýchlenia.
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 25.04.2016 21:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Comu v tom clanku nerozumies.Pre teba su zaujimave prve 2 riadky-2 vety.
http://www.kawasaki.sk/sk/products/spor ... FfRhsDRTsj
Duálne škrtiace klapky
Jednou z možností, ako zvýšiť výkon motora, je použitie tela škrtiacej klapky s veľkým priemerom otvoru. Odozvu motora na prudké pridanie plynu však pri použití takejto klapky rozhodne nemožno označiť za jemnú, a často prevyšovala schopnosti jazdca. Duálne škrtiace klapky tento problém riešia a zároveň prispievaju k zlepšeniu výkonových charakteristík. Modely so vstrekovaním paliva väčšinou disponujú jednou škrtiacou klapkou na každý valec; modely s duálnymi škrtiacimi klapkami majú na každý valec dve. Hlavné škrtiace klapky sú fyzicky spojené s ovládaním plynu a kontroluje ich jazdec, druhú, doplnkovú sadu klapiek ovláda riadiaca jednotka motora tak, aby odozva motora bola prirodzená a lineárna. Použitie duálnych škrtiacich klapiek taktiež zlepšuje účinnosť spaľovania. Nájdete ich na mnohých modeloch Kawasaki
http://www.kawasaki.sk/sk/products/spor ... FfRhsDRTsj
Duálne škrtiace klapky
Jednou z možností, ako zvýšiť výkon motora, je použitie tela škrtiacej klapky s veľkým priemerom otvoru. Odozvu motora na prudké pridanie plynu však pri použití takejto klapky rozhodne nemožno označiť za jemnú, a často prevyšovala schopnosti jazdca. Duálne škrtiace klapky tento problém riešia a zároveň prispievaju k zlepšeniu výkonových charakteristík. Modely so vstrekovaním paliva väčšinou disponujú jednou škrtiacou klapkou na každý valec; modely s duálnymi škrtiacimi klapkami majú na každý valec dve. Hlavné škrtiace klapky sú fyzicky spojené s ovládaním plynu a kontroluje ich jazdec, druhú, doplnkovú sadu klapiek ovláda riadiaca jednotka motora tak, aby odozva motora bola prirodzená a lineárna. Použitie duálnych škrtiacich klapiek taktiež zlepšuje účinnosť spaľovania. Nájdete ich na mnohých modeloch Kawasaki
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Dám ti trochu chrobáka do hlavy...
Ked chceš aby to "ťahalo" tak niekedy vyskúšaj motorku s V2 motorom
Motor R4 má hladší chod , ale na to aby "ťahal" potrebuje otáčky a nie zrovna málo, povedzme že do 6000rpm to ide nič moc a potom ti to začína ťahať až po obmedzovač...
Teraz sa vyjadrím k "fun factoru" teda zábavnosti. Ak začneš točiť kvalty na R4 tak vytočíš 2 kvalt a už lietaš vysoko cez povolené limity = na pokutu, lebo vytočený prvý kvalt = skoro 100km/h, pri druhom ani nevravím, kolko krát si teda budeš za jazdu užívať adrenalín pri vytáčaní motora?
Pri V2 má motor omnoho vyšší krútiaci moment, kedy už pri 3000rpm to má riadne prdy, tá zábava tam je jednoducho vždy na otočenie plynu, ale zasa ten V2 motor má riadnu brzdnú silu pri zatvorení plynu = neskúsený na to môže doplatiť
Kawa Z800, hmotnosť 226kg
moja alternatíva Aprilia Shiver 750, 196kg tých 30kg dole znamená lepšiu obratnosť, manipuláciu, vdaka V2 motoru užšiu stavbu matorky
Ako bonus máš pri tej Shiver-ke 750 radialné brzdy, ECU má tri mapy, ktoré si vieš prepínať za jazdy a teda vieš mať z toho celkom poslušnú motorku, ale aj mrchu
Ak si kúpiš Z800 bez ABS tak budeš mať len mizerné 2 piestikové brzdy, (ABS 4 piestikové, ale stále nie radialne)
Za tie bonusy si ale u Aprilie treba aj zaplatiť, Shiverka stojí o 800€ viac ako základná Z800, voči Z800ABS je stále drahšia o 300€
PS: pre mna je motorka so 4 valcom bud na cestovanie - nejaká turistika, alebo na okruh - nejaká Ninja
Ak chceš zábavnú (hravú) motorku tak V2 mi príde ako ideálna volba, preto si ludia kupujú napríklad Ducati Monster 800, prípadne taký kompromis Triumph Street Triple 675, kde je hmotnosť nejakých 170kg a to už je voči Kawe skoro 60kg dole
Ked chceš aby to "ťahalo" tak niekedy vyskúšaj motorku s V2 motorom
Motor R4 má hladší chod , ale na to aby "ťahal" potrebuje otáčky a nie zrovna málo, povedzme že do 6000rpm to ide nič moc a potom ti to začína ťahať až po obmedzovač...
Teraz sa vyjadrím k "fun factoru" teda zábavnosti. Ak začneš točiť kvalty na R4 tak vytočíš 2 kvalt a už lietaš vysoko cez povolené limity = na pokutu, lebo vytočený prvý kvalt = skoro 100km/h, pri druhom ani nevravím, kolko krát si teda budeš za jazdu užívať adrenalín pri vytáčaní motora?
Pri V2 má motor omnoho vyšší krútiaci moment, kedy už pri 3000rpm to má riadne prdy, tá zábava tam je jednoducho vždy na otočenie plynu, ale zasa ten V2 motor má riadnu brzdnú silu pri zatvorení plynu = neskúsený na to môže doplatiť
Kawa Z800, hmotnosť 226kg
moja alternatíva Aprilia Shiver 750, 196kg tých 30kg dole znamená lepšiu obratnosť, manipuláciu, vdaka V2 motoru užšiu stavbu matorky
Ako bonus máš pri tej Shiver-ke 750 radialné brzdy, ECU má tri mapy, ktoré si vieš prepínať za jazdy a teda vieš mať z toho celkom poslušnú motorku, ale aj mrchu
Ak si kúpiš Z800 bez ABS tak budeš mať len mizerné 2 piestikové brzdy, (ABS 4 piestikové, ale stále nie radialne)
Za tie bonusy si ale u Aprilie treba aj zaplatiť, Shiverka stojí o 800€ viac ako základná Z800, voči Z800ABS je stále drahšia o 300€
PS: pre mna je motorka so 4 valcom bud na cestovanie - nejaká turistika, alebo na okruh - nejaká Ninja
Ak chceš zábavnú (hravú) motorku tak V2 mi príde ako ideálna volba, preto si ludia kupujú napríklad Ducati Monster 800, prípadne taký kompromis Triumph Street Triple 675, kde je hmotnosť nejakých 170kg a to už je voči Kawe skoro 60kg dole
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 25.04.2016 21:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Do bodky súhlasím s Ivkom. Snáď len doplním, že každému vyhovuje niečo iné. Mal som gsr 600 (dokonca dve a jedna bola čipnutá). Do 8000 to bolo vlažné, potom chytila dych a krásne ťahala za ruky. No 4 valce sú viac ako 2, čiže sa to podpíše na hmotnosti a s tým musíš rátať, ale aby som neodbočil. Skúsil som si suzu sv 650 (tretinový papierový výkon Gsr-ky) a tá subtílna stavba V-čkového motora+nižšia hmotnosť mi učarovala a chystám sa na ňu. Výkon pocitovo nechýba, pretože to ide od spodu. Samozrejme vo vrchu stráca. Naopak kamoš výskúšal 4 valec a je pevne rozhodnutý že svoj 2val predá... Je to otázka chuti, vkusu, využitia... Poradím ti, najpr si skús viacero možností až potom kupuj. Čo sa týka tvojej otázky polovičného výkonu, neviem presne čo tým myslíš. Ono sa to robí kvôli vodičáku, kde to samozrejme opodstatnenie má, ale pokiaľ máš "veľký" vodičák tak by som to neriešil...
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Kolega v práci ma R4 a nemenil by, ale vyblázniť sa chodí na okruh, tam ten radový 4 valec si príde na svoje. Pravda ak je limitom 35kW tak neviem či by som do toho šiel a tiež či má význam jazdiť na okruh. Nejaké skúsenosti by sa síce nabrali ale chýbal by tam ten pôžitok ktorý 35kW asi neposkytne
Za druhé nie je to zrovna lacný špás a tiež treba mať poriadne "handry", topánky, prilbu
Za druhé nie je to zrovna lacný špás a tiež treba mať poriadne "handry", topánky, prilbu
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
35 kw na okruh je žalostne málo, teda pokiaľ hovoríme o Brne a pod. Napr. takému motardu aj 35 kw poskytne nadmernú porciu zábavy, za zlomok ceny superšportu (vlastná skúsenosť husqvarna 570)... čo sa týka handier a prilby tak mne za chránili život !!! Takže ja bez toho nevyleziem na ulicu, nie ešte na okruh. Ináč osobne čo poznám chalanov z okruhu tak všetko jazdia 4 valy (gsxr, R, zx, cbr dokola, sem tam nejaká exotika). Ono tých 2 valcových športov je málinko...
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Akych 35 kW,to ma len pri otvoreni jednej klapky.Ked sa otvori riadiacou aj druha,ma 70 kW.Ale je tiez pisane ze pre zaciatocnikov nebezpecne."casto prevysovala schpnosti jazdca"ivko1 napísal: ale chýbal by tam ten pôžitok ktorý 35kW asi neposkytne
Mne sa tak zabil kamos,sadol-plny kotol a kym stihol zabocit bol v betonovom mure.Na mieste mrtvy.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Factor: To som písal vyššie, že ked chce niekto chodiť jazdiť na okruh, tak nech si kúpi R4 tam si ten motor príde na svoje, ale v bežnej premávke je to taká "udusená" jazda
christiane: 35kW preto, lebo ho asi limituje VP. Čiže ked kúpi 35kW tak bude mať stále len 35kW pokial to nedá otvoriť na plný výkon a to na dnešnej modernej moto nejde urobiť len tak doma v garáži
christiane: 35kW preto, lebo ho asi limituje VP. Čiže ked kúpi 35kW tak bude mať stále len 35kW pokial to nedá otvoriť na plný výkon a to na dnešnej modernej moto nejde urobiť len tak doma v garáži
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Christiane: no ja som napriklad presadol z MZ150 na Honda VTR 1000F... A som tu.. Ak ma clovek trosku pred tym respekt, tak to ide v pohode.. Potom prisiel Bandit 650S a ta "motorecka" ma dostala.. Uz ju nemam ale raz bude nieco podobne.. 4 valce su 4 valce.. VTR bola raketa, ale chybala tomu taka ta jazdna pohoda... :/ Ten 4 valec ked clovek potiahol, tak isiel a vedel ist aj na pohodu.. Bol univerzalnejsi..
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Brat má Multistradu 1000 a to je tiež riadne kladivo
Velký objem pri V2 robí to že na nízke otáčky sa tomu moc nepáči a tá jazda je už trochu ucukaná, čo tiež nevyhovuje každému. Otočenie plynom znamená že človeku doslova ide ulomiť krk. Toto som u SV650 nikdy nepocítil
Banditka je ale už motorka skôr na turistiku a zodpovedá tomu aj naladenie motora (max výkon pri 10500rpm, max krútak 8900rpm), pre tých čo chcú viac zábavy Suzuki ponúka GSR600 (max výkon pri 12000rpm, max krútak pri 9600rpm)
VTR je už pre skúsených strelcov, to isté TL1000R, či trebárs RSV 1000...
Velký objem pri V2 robí to že na nízke otáčky sa tomu moc nepáči a tá jazda je už trochu ucukaná, čo tiež nevyhovuje každému. Otočenie plynom znamená že človeku doslova ide ulomiť krk. Toto som u SV650 nikdy nepocítil
Banditka je ale už motorka skôr na turistiku a zodpovedá tomu aj naladenie motora (max výkon pri 10500rpm, max krútak 8900rpm), pre tých čo chcú viac zábavy Suzuki ponúka GSR600 (max výkon pri 12000rpm, max krútak pri 9600rpm)
VTR je už pre skúsených strelcov, to isté TL1000R, či trebárs RSV 1000...
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Hmm,aj tym vodicakom by to mohlo byt.Ale ked to ma max 70kW tak tolko ma napisane aj v papieroch.To ze sa ten motor obmedzuje v istom rezime na polovicu je len technicke + tej firmy.Si myslim.ivko1 napísal:
christiane: 35kW preto, lebo ho asi limituje VP. Čiže ked kúpi 35kW tak bude mať stále len 35kW pokial to nedá otvoriť na plný výkon a to na dnešnej modernej moto nejde urobiť len tak doma v garáži
Aj iste auta vypinaju za jazdy valce ale v technicaku je max.vykon
Bandit,to ze mas pred takymi strojmi respek znamena ze si este medzi nami zivymi.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní