Nevšedný problém s turbom na Tdi

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Nevšedný problém s turbom na Tdi

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Auto padá do núdzákov pre nedosiahnutý tlak turbíny,čo by nebolo nič zvlášne u Tdi čka z 800 tis km.Ale to čo vyzeralo triviálne jednoducho má zvláštnu chybu.Človek siahne za motor na tiahlo turbíny a...tiahlo chodí,variabilita teda zatuhnutá nie je.Štart (volnobeh) by mal okamžite tiahlo variability potiahnuť na doraz,ale nedeje sa nič.Vidím menené hadičky,tak pre istotu overím či aj sú správne ponahadzované.Pustím vacu do banky turbíny a ono to ide,banka nie je deravá variabilita chodí.Takže regulácia.pre rýchlosť na skúšku prehádžem hadičky na nový N75 ale...nič sa nedeje.Takže meranie podtlaku.Systémový je slabší,ale hýbaním výstupu na vacu pumpe je zdroj chyby hneď odhalený.Na vstupe N75 podtlak je,na výstupe ale už maličký a pulzujúci až trasie ručičku a to už smrdí problémom,pretože N75 je nový.Takže rutinné meranie..na jednom pine palubné napätie,čiže ok.Druhý pin uzemńuje RJ a tak sa pozriem vreckovým oscilom na signál.Signál je (N75 je riadené pravouhlým napätím) čo tam aj je,ale už prvý pohlad ukazuje že pomer otvorené/zatvorené čiže šírka je uzučká a to vysvetľuje prečo podlak ventilom prejde minimálne,a tiahlom variability iba pomykáva v danej frekvencii.Pre istotu ešte jedno meranie na pine priamo na RJ aby sa vylúčili iné vplyvy,ale signál je identický,čo znamená že takto to riadi RJ.
A tu je teda otázka pre znalých,...prečo.Samozrejme pátranie pôjde ´dalej čiže vytiahnem soft a skontrolujem mapy ktoré to riadia,ale neverím že tam nejaký problém nájdem,teda vlastne mám istotu ale pre úplnosť to urobím.stretol sa niekto už z podobným ? Historicky by to bola možno tretia RJ ktorú by som menil pre vadu za posledných 20 rokov.
koho zaujíma priebeh signálu tak je vidieť na videu ako začne zo širším pásmom a to sa zúži,a presne tak na tej tyčke banky vidieť z troch značiek ako klesá podtlak a tyčku vypustí von úplne.
https://youtu.be/07uXKG8K93s
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No už to veľmi tak vyzerá že bude hardverový problém.Regulácia tam je,ale v akomsi divnom rozsahu.Keby to do RJ nešlo presne na 15 pin kde aj má správne ísť,tak už sa pohrávam z myšlienkou že sú prehodené konektory z N18 (EGR)Ale to nepripadá v úvahu
Inak je zaujímavé aká bieda panuje okolo diagnostiky na nete,myslené paralelnej tak je informácií minimum,protom spústa vecí bez oscila dosť dobre nejde.zajtra to ešte hodím na riadne oscilo a pomerám parametre na presno,ale nepáči sa mi to.
julko242424
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 12.01.2017 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julko242424 »

auto zacalo tahat cca od 3000 otacok.striedavo.do 3000 bolo uplne mrtve,potom to sekavo tahalo.raz tahalo raz nie.so software-om nic robene nebolo,ani cip a ani nic podobne.vsetko je original.na tej riadiacej jednotke je cca 1 250 000km.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten obvod nie je úplne mrtvy,po pridaní plynu vidieť zmenu v šírke ovládacieho impulzu ale nestačí,rozsah je malý,pre zregulovanie podtlaku to nestačí.Bude musieť druhá RJ,takto to existovať nemôže,tam kde už turbo môže mať odstavenú variabilitu je problém sa dostať tak sa mu do otáčok nechce,horšie zrýchluje než hladký diesel.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Napis cislo jednotky mozno taku niekto z nas ma odlozenu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bosch číslo 0 281 010 181
038 906 018 GM
soft ver. 2162
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

No vidíte to je asi silná stránka koncernu. Ja mám skúsenosti s Fiatom a tu RJ blbnú jedna radosť. Podobne Opel.... a aj iné značky som videl v servise na stole. K tomu RJ klímy, automatov.... asi sa to dobre diagnostikuje že mozog je chorý....
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

mam 038 906 018 GN verzia soft. 2163 z 3.9.1999
poskytnem vám pan m. hlavaty ak pomôže darom a ešte som zabudol dopísať bosh 0 281 010 182
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vďaka za snahu,to si cením.Ak by bolo zle aj použijem.Chvilku počkám RJ je už u kolegu odtiaľto z fóra čo sa venuje týmto veciam,takže chvilku musím počkať.Naštastie RJ grupy sa nájdu po šuplíkoch a sú dobre "opracovateľné" takže niečo zrejme vyčaruje a nahrá mi čo potrebujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém sa posunul,nahodila sa iná RJ ale motor má naďalej nefunkčnú variabilitu.Elmagnet N75 riadiaci podtlak je riadený signálom v pomere máličko otvorený/veľa zatvorený vid nižšie
Obrázok
Je jedno kde sa oscilo napojí,signál aj priamo na pine RJ je rovnaký.Pri volnobehu by pomer otv/zatv mal byť v podstate opačne.Tento tu sa nemení ani otáčkami ani inak,nabehne už po zapalovaní takto a volnobeh aj otáčky,už sa nemení.
Dve rôzne RJ nemôžu mať rovnako pošahaný signál N75-ky
Vie niekto ako si to vysvetliť ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Má to logiku,ale neviem ho objaviť,Rj všetko vidí a dáva hneď do hlásenia ak na to siahneš.Všetky hodnoty s ktorými pracuje RJ sú v poriadku a tá blbá RJ proste reguluje jediným a nemeniacim signálom ktorý zodpovedá minimálnemu otvoreniu N75
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano to je oprávnená myšlienka,aj avelmak mi ju posunul.Ja tlak na výstupe z čidla tlaku odmerám,pre istotu.Ale nesľubujem si od toho nič,pretože v diagnostike vidím tlak a je rovnaký z atmosferickým.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Treba nasimulovat tlak turba a sledovat s oscillom vystup na n75.Nieco mas s vstupom a nie vystupom z rj.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Takže máme odhalenú chybu,a potvrdilo sa to,čo mi pre rokmi kládol na srdce jeden dobrý odborník.Vždy si nechaj rezervu pre tvrdenia majiteľa,uvedú ťa hravo do omylu.
Tu bolo menené turbo.Kontrola máp v RJ ukázala,že regulácia je pre OBTOKOVÉ turbo,a teda je počínanie a signál na N75 úplne správny.Turbína je nesprávna.Sem patrí turbína s riadeným pretlakom,a nie variabilná.Majiteľ potvrdil že pri výmene turba sa museli meniť aj zberné potrubie,pretože na staré nepasovala nová turbína.Je iba záhada ...ako to chodilo doteraz ?!! Ale toto už ja riešiť nebudem,táto kravina mi zabila štyri dni,kupovala zbytočne riadiačka,serinkalo sa z nenormálnym produktom nejakého "mysliteľa"
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Presne toto som ti pisal aj do ss.To auto ma cislo turba 038145701D teda bez variabylity!!!!!

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 16 neregistrovaných