Neustale preradovanie do N pri automate

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

genius7
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.04.2009 22:02
Zdieľať na Facebook

Neustale preradovanie do N pri automate

Príspevok od používateľa genius7 »

Dobry den prajem,

moj brat ma velmi neprijemny zlozvyk, ze pri jazde na aute s automatickou prevodovkou neustale zaraduje neutral, ked zrovna nepotrebuje pridavat. Napriklad pri jazde z kopca (nevyuziva brzdenie motorom, vraj setri motor), pri stati na krizovatke a skutocne kedykolvek ked zrovna nepotrebuje stlacat plynovy pedal. Nedopusti aby nastala situacia, ze auto spomali motorom. V praxi to vyzera tak, ze ma neustale ruku na pake a prehadzuje z D na N a naspat.
Vacsinou jazdi na koncernovych VW DSG prevodovkach.
Podla mojho nazoru taketo spravanie voci prevodovke nie je setrne, kedze tato musi neustale striedat medzi jazdnymi rezimami.

Ako to v skutocnosti je prosim? Najde sa tu niekto natolko fundovany, ze by mi vedel poradit ci je neustale preradovanie do neutralu na automate voci prevodovke skodlive alebo to nema vyraznejsi dopad? Ocenim aj zdvovodnenie preco.

Vopred dakujem za odpovede.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Konštatovanie, že tvoj brat je kompletne vypatlaný, asi nebude stačiť, že? :d :D

Na kieho Árona si kupoval automat keď musí stale niečo robiť s pravou rukou?! :::

Vysvetlenie prečo tu už viackrát padlo...
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Až ho dobehne oprava AT tak možno dostane rozum

Do "N" kvaltujem len na veľkých svetelných križovatkách

Cicmanec to presne pomenoval a ja to len zopakujem - je padnutý asi na hlavu
genius7
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.04.2009 22:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa genius7 »

cicmanec napísal:Konštatovanie, že tvoj brat je kompletne vypatlaný, asi nebude stačiť, že? :d :D

Na kieho Árona si kupoval automat keď musí stale niečo robiť s pravou rukou?! :::

Vysvetlenie prečo tu už viackrát padlo...
Mozes ma prosim na nejake vysvetlenie odkazat aby som mu mohol argumentovat? Dakujem
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

1. Prevodovka sa opotrebúva používaním a radením, čím viac preradení tým viac opotrebenia.

2. Zaradenie D z N počas jazdy je na poriadnu ranu encyklopédiou po sprostej gebuli, je to to najhoršie čo môže automatickej prevodovke urobiť (hneď po zaradení P počas jazdy)!

https://www.garaz.cz/clanek/5-nejcastej ... e-21002345
https://autotrip.cz/jak-ridit-automobil ... evodovkou/
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/5 ... evodovkou/
tom2014
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 16.01.2014 17:48
Zdieľať na Facebook

Vysvetlenie pre brata

Príspevok od používateľa tom2014 »

Jednoduché vysvetlenie pre brata, s prihliadnutím na sedliacky rozum: automatická prevodovka (je jedno či DSG či CVT či ...)je preto automatická že automaticky sama radí rýchlosti aby zjednodušila šoférovi život. Od toho tam automat je, oproti manuálnej prevodovke kde vodič musí manuálne radiť jednotlivé prevodové stupne v závislosti od otáčok motora. Pri automatickej prevodovke vodič usmerňuje len smer pohybu auta t.j. dopredu, spiatočka. Ostatné robí automat aby sa vodič o nič nemusel starať. Na kieho čerta si kupoval automat keď má ruku v kuse na páke?
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Zmena na voliči AT by sa mala vykonávať len v momente kedy auto stojí pri zatlacenom brzdovom pedále
genius7
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.04.2009 22:02
Zdieľať na Facebook

Re: Vysvetlenie pre brata

Príspevok od používateľa genius7 »

tom2014 napísal:Jednoduché vysvetlenie pre brata, s prihliadnutím na sedliacky rozum: automatická prevodovka (je jedno či DSG či CVT či ...)je preto automatická že automaticky sama radí rýchlosti aby zjednodušila šoférovi život. Od toho tam automat je, oproti manuálnej prevodovke kde vodič musí manuálne radiť jednotlivé prevodové stupne v závislosti od otáčok motora. Pri automatickej prevodovke vodič usmerňuje len smer pohybu auta t.j. dopredu, spiatočka. Ostatné robí automat aby sa vodič o nič nemusel starať. Na kieho čerta si kupoval automat keď má ruku v kuse na páke?
Aha, takze tvoje vysvetlenie preco je skodlive pre automat ked vodic stale radi N je, ze lebo automat zjednodusuje vodicovi zivot?
Dakujem teda velmi pekne za taketo hlboko inteligentne zdovodnenie, viac uz prosim nepis, nemusel by som tvoje odborne analyzy pochopit.
djdg
Príspevky: 118
Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa djdg »

Túto problematiku som aj už riešil z dôvodu že som mal taktiež automat a študoval som čo všetko je preňho škodlivé. Jednoducho mu povedz že pokiaľ počas jazdy vyhadzuje automat z polohy D do polohy N nastavajú v samotnom ústrojenstve tlaky a rázy. Dostal som to vysvetlené od kamaráta (na pive) že môže nastať problém s olejovým čerpadlom prípadne nastane problém s mazaním a tým sa skracuje životnosť prevodovky. Napríklad automat sa neodporúča ťahať na lane na dlhé vzdialenosti a pri vysokých rýchlostiach lebo je mechanizmus nedostatočne mazaný. Potom ako dôvod prečo to nemá robiť by som sa odvolal na samotnú elektroniku prevodovky ktorá premýšľa kedy má preradiť/podradiť a ľudským zásahom (z D do N) sa RJ nevie tak účinne prispôsobiť.
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

No povedz bratovi, že nech pred predbiehacím manévrom zaradí P. To znamená POWER. Špeciálne pre volkswagen s dsg znamená dvojnásobný výkon. Všade sa to dočítaš. Brat to určite vie.

A potom nech si prečíta manuál k autu. Tak sa dočíta rôzne pikošky a vylepšenia na aute.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Režim plachtenia,tzv volnobežku mali už pred päťdesiatimi rokmi Barkas,Trabant,Wartburg.
Režim eko mod je v automatickej prevodovke MB Actros mk4.
martincichy
Príspevky: 5450
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

povedz bratovi, nech si kupi hybridnu toyotu - rychlo sa nauci, ze rekuperacia je to prave orechove a dediny bude plachtit na rekuperovanej elektrike.
Dzibi
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 05.10.2017 11:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dzibi »

Brat je teda riadny exot! My máme dva automaty, a ani na jednom som v živote nedal N pri jazde. Povedz mu nech to nerobí! Komu neni rady tomu neni pomoci... :40bd:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

naco by mu to hovoril ? Keby "brat" mal trosku chochmes, tak nic hentake NIKDY nespravi... darmo mu to teraz povies stokrat v kostole, darmo mu na predne okno zavesis listok "nevyradovat za jazdy, ke-ke-t", on to ajtak bude robit.

To je proste jeho neschopnost, nevedomost k technike. NEZMENIS, nemas sancu. Nech sa mu to DSGcko dochnape, ked bude skapinat tak auto preda a necha trapit noveho majitela... vitaj na Slovensku ! A este to bude najlepsie auto na svete, stokrat meneny olej v automate, kazdych 8.000km v motore, vzdy pred zimou, pocas zimy a hned po zime dvakrat.
Dzibi
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 05.10.2017 11:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dzibi »

Mp3turbo: ved mne to je úplne jedno.. Nech si robí kto chce čo chce. Nemusíš to tak prežívať... Nech jazdí ako chce. Ja len vyjadrím svoj názor a ty mi tu ideš dávať kázne jak farár.
Zamknuté

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 66 neregistrovaných