Neúspešná oprava - riešenie

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Georgo11111
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 30.08.2008 18:13
Zdieľať na Facebook

Neúspešná oprava - riešenie

Príspevok od používateľa Georgo11111 »

Príklad: Dáte si opraviť auto do autorizovaného servisu po uplynutí záruky na auto. Servis vymení nejaké diely na odstránenie závady a zaplatíte za to 500 eur. Po pár kilometroch sa závada objaví znova a diely ktoré menili nesúvisia so závadou. Auto je znova v autorizáku. Kto bude platiť znova opravu a iné diely? Autorizák, alebo zákazník, alebo nejaký pomer mezi tým?
uva0944710873
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uva0944710873 »

Teoreticky alebo prakticky? Lebo prakticky na Slovensku na 100% zákazník. :d :D

Tiež záleží ako bola postavená požiadavka - či na výmenu konkrétneho dielu alebo na odtránenie závady. Ak na odstránenie závady servis sa aj tak bude vykrúcať, že to bolo ťažké odhaliť a že aj vymenený diel spôsoboval závadu. Pochybujem, že sa domôžeš čo i len 10% z ceny zbytočne vymeneného dielu.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

V autorizovanom servise nerobia bohovia ale obycajny ludia co sa mozno ani za automechanika nevyucili.A ani auto im nepovie kde je problem.Tak sa necuduj ze vecsina problemov sa riesi pokus-omyl.Ze za to zaplatis,je druha vec.Ak by si im rovno povedal kde je problem,vymenia ti len tu vec co je pokazena.Ale potom by si si to vymenil aj doma a neisiel do autorizaku.Co sa da este normalne opravovat su stare Tatry 815 alebo Vetriesky.
Georgo11111
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 30.08.2008 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Georgo11111 »

No to si teda presne vystihol, asi máš podobnú skúsenosť.
Auto tam ešte neni, stále neviem čo urobiť.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Ani nie.Nastastie mam auto v ktorom je jedina elektronika na riadenie zhavenia.Ale aj to sa da vykopnut doriti a dat tlacitko.Ale robil som u kamosa v servise a boli sme tam 3 a niekedy sme ani netusili preco sa tak auto chova ze nejde a to tam mal aj majitel toho servisu-mechanik diagnostiku co dokazala zistit u cloveka hemoroidy.Podotykam ze specialista na automaticke prevodovky.Ale niekedy naozaj neislo inak ako pokus-omyl.A katastrofa Mercedesy,Bavoraky,Ople.Nemal som na to nervy sa tam rozculovat.Kazdy si povedal ,ved to je drobnost.Ze sa muselo rozobrat pol motora aby som sa k tej drobnosti dostal uz bola vec druha.To ze pri mne stal majitel auta som vital.Po chvili nadaval aj on.Takze niekedy naozaj ty ludia nemozu za to ze tie auta sa vyrabaju napchane hov.dinami ktore su k zivotu zbytocne a len komplikuju udrzbu auta.
Autorizaky su zname tym ze akoze montuju origo diely.Vecsinou to tak nie je ale aj tie sekretarky,generalny a riaditel z niecoho zit musi.Najdi si niekoho kto autam naozaj rozumie a nerobi to len z lasky k peniazom.I ked aj tie treba.
Georgo11111
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 30.08.2008 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Georgo11111 »

No aspoň máš skúsenosť a pohľad na vec aj z druhej strany ako mechanik, ale tiež si tie peniaze netlačím, aby som ich živil za pokus-omyl. Nájsť ešte dobrého mechanika je ako hladať ihlu v kôpke sena, autá idú rýchlo dopredu všetko sa robí kvôli emisiám a tak to vyzerá. Dnes fakt to robia, aby to len vydržalo záručnú dobu a potom sa staraj. V autorizákoch len menia olej filtre na nových autách a keď potrebuješ niečo opraviť tak sú mimo hru :)
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Autorizovany servis... Vcera som videl cenovu ponuku isteho autorizovaneho servisu obycajnej francuzskej znacky na servisnu prehliadku 10 rocneho auta.

Za cenu palivoveho filtra v autorizaku kolega dostal:
- palivovy filter
- pelovy filter
- vzduchovy filter
- olejovy filter
- 5 l kvalitneho oleja vseobecne nalievaneho do tychto motorov
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je síce jasné o akú závadu išlo,ale to by musela byť oprava takého typu kde by šlo jednoducho dokázať že oprava prebehla nesprávne a teda skončila takto.Dá sa to,ale to by musel u reklamácii byť prítomný ozaj špecialista z oboru v roli advokáta.Pretože aby oni urobili krok späť,musí proti nim argumentovať človek,ktorý sa s nimi pohrá ako mačka z myšou.Jedine pod takým tlakom sa niečo dá dosiahnuť,ak už pri reklamácii im je jasné,že tento spor s týmto človekom majú prehratý.A majú iba dve možnosti,lacnú to hneď napraviť,alebo drahú po prehratom súde.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Luboš,tieto veci stoja a padajú...na komunikácii.Pretože sú niektoré opravy také,že nutne musí servis so zákazníkom hovoriť a jasne mu vysvetliť že ...napr. porucha sporadicky sa prejavujúca môže v čase opravy jednoducho neexistovať.Ona zase nabehne x krát,ale v čase opravy nemusí byť.Sú opravy kde je nutné vysvetliť,že je viac možných variant a to čo sme našli ako závadné,môže mať pokračovanie ak je tam ešte ďalší problém.Sú poruchy,kde ak sa na hlavu postavíte,aj tak odovzdávate auto majiteľovi z PREDPOKLADOMže už to bude ok.To sú typické emisné problémy,DPF-ká a pod. Ak servis neobetuje pol hodinu na podrobné vysvetlenie že emisný systém po x km začne svoj vlastný život,už nie servisne vyvolané správanie,až potom sa dá konštatovať že sa práca ozaj vydarila.Podobne je to z opravami prevodoviek zložitého charakteru,motory zložitého charakteru,to všetko má typ závady kde sa správa ako človek zo syndrómom biele plášťa,proste u zubára nebolí,u lekára tiež,ale ledva sa vzdialite,problém nabehne.Nič nie je problém,ani tieto existujúce variácie,problém je v neschopnosti si veci vyjasňovať so zákazníkom.To sa nedá vykomunikovať ťukaním do tej sračky čo má každý dnes pred nosom a furt do nej ďubká,to chce obyjasný slovenský jazyk a schopnosť sa vykoktať zrozumiteľne a minúť na to drahocenný čas.Čo v vo väčšine dielní je strata priam neprijateľná,veď už mohli urobiť ďalšieho,čo tu budú sa vybavovať.Kým nerozprávaš,vyzeráš navonok múdro,ak rozprávaš môžu odhaliť že si blbý
Ak sa pýtam zákazníka ktorý je u mňa prvý raz,či má nejaký záznam z predošlých opráv,výpis diagnostiky a pod. tak si roky nepamätám aby niekto povedal...tak tu mám diagnostiku pred a po oprave,pozrite sa na to. Samozrejme,dielňa ktorá záznam má zákazníkovi vydá (pred a po) tak na 99,99% problém aj odstránila.Jediné čo ľudia majú je účet,aj ten charakteru že ani ja sa z neho nevysomárim.V Čechách existuje aspoň fórum pre diagnostikov,kde sa zbierajú body a pridelujú hviezdičky ktoré odzrkadlujú úroveň,kde sa jednak môžu diagnostici posunúť vedomostne,jednak tým získavajú kredit ktorý ktorý nepokradneš ako cudziu diplomovku.Slovensko je zadubená krajina,eldorádo hajzlíkov...ale o tom sa mi nechce písať
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 03.08.2018 11:49, upravené celkom 1 krát.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a prečo by to nemalo byť jednoduché? Keď prídeš do nemocnice so zlomenou nohou neočakávaš že ti neurochirurg rozfaklí mozog.
Servis predsa dobrovoľne preberá auto s nejakým popisom chyby a berie na seba záväzok opravy za úhradu. Ak opravu nevykoná nemá požadovať úhradu. Ak sa chyba zopakuje má to prijať ako reklamáciu. Servis by mal dokazovať že opravil jednu chybu a bola tam súčasne ďalšia ktorú ešte treba opraviť. Postup skusmých výmen dielov neprijateľný. ak nevedia robiť diagnostiku nech si ju nechávajú robiť tam kde to vedia. Podľa mňa je to úplne jasné. Problém ale je že 95% mechanikov by muselo ísť robiť niečo iné a tých 5% by nestíhalo.
Ja nemám problém zaplatiť za 12 hodinovú demontáž súčiastky za 10E, mám ale problém s vetou "hmm, ta 12 hodín roboty zaplatíte a uvidíme či to bolo ono"
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

mhlavaty napísal:Luboš,tieto veci stoja a padajú...na komunikácii.Pretože sú niektoré opravy také,že nutne musí servis so zákazníkom hovoriť a jasne mu vysvetliť že ...napr. porucha sporadicky sa prejavujúca môže v čase opravy jednoducho neexistovať.Ona zase nabehne x krát,ale v čase opravy nemusí byť.Sú opravy kde je nutné vysvetliť,že je viac možných variant a to čo sme našli ako závadné,môže mať pokračovanie ak je tam ešte ďalší problém.Sú poruchy,kde ak sa na hlavu postavíte,aj tak odovzdávate auto majiteľovi z PREDPOKLADOMže už to bude ok.To sú typické emisné problémy,DPF-ká a pod. Ak servis neobetuje pol hodinu na podrobné vysvetlenie že emisný systém po x km začne svoj vlastný život,už nie servisne vyvolané správanie,až potom sa dá konštatovať že sa práca ozaj vydarila.Podobne je to z opravami prevodoviek zložitého charakteru,motory zložitého charakteru,to všetko má typ závady kde sa správa ako človek zo syndrómom biele plášťa,proste u zubára nebolí,u lekára tiež,ale ledva sa vzdialite,problém nabehne.Nič nie je problém,ani tieto existujúce variácie,problém je v neschopnosti si veci vyjasňovať so zákazníkom.To sa nedá vykomunikovať ťukaním do tej sračky čo má každý dnes pred nosom a furt do nej ďubká,to chce obyjasný slovenský jazyk a schopnosť sa vykoktať zrozumiteľne a minúť na to drahocenný čas.Čo v vo väčšine dielní je strata priam neprijateľná,veď už mohli urobiť ďalšieho,čo tu budú sa vybavovať.Kým nerozprávaš,vyzeráš navonok múdro,ak rozprávaš môžu odhaliť že si blbý
- komunikácia vyžaduje najmenej dve strany s pracujúcim mozgom čo na Slovensku začína byť vážny problém. Ak je jedno či dokonca obe dilina komunikácia je nemožná a všetko následné je len vecou náhody a štatistiky.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Hjunadai- teraz v NČ čítam - dieťatku pri porode odtrhli hlavičku -
Veď to je to isté ako náš vymieňačský servis - skúsime a - sorry nevyšlo to.
Ludia by si už mali konečne uvedomiť že všetko smeruje k tomu aby sa autá neopravovali. Kto dnes nosí televízor do opravy?? Plynový kotol vo veku 5 rokov nie je schopný opraviť ani výrobca. A tak ďalej. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

hjundai...Ak prídeš a ja zistím že je problém s tým a tým a tým,ale podmienečne ešte aj tým a tým,musím si z majiteľom veci vyjasniť.Sú dve možnosti,že to nebude vedieť alebo chcieť pochopiť a posielam ho okamžite preč.Alebo si to dá vysvetliť,a teda ak sa aj podobná vec stane,vie že mu to bolo jasne vysvetlené,že sa stať môže.Tretia varianta u našincou neexistuje,tak si dá opraviť auto jedine cudzinec...pán xy,urobte všetko čo nájdete !! U mňa je to bežné,ale mám o chlp iných zákazníkov.Neznášam idiotov,preto veľa vysvetlujem,aby som zavčasu zistil že mám pred sebou vola ktorého treba poslať preč.Takže...komunikovať,jasne,zromumitelne,ale vždy pravdivo.Lebo v opravárenstve platí ako v medicíne...čo sa môže stať sa stane.Ak vy neviete čo sa môže stať,neučte sa lekárom ale ani mechanikom,budete iba para z automechanického hov.. nka
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Predpoklad je že mechanik vie čo robí, neklame a nešalí. Predpoklad je že majiteľ má peniaze a je za opravu ochotný zaplatiť. Ak chýba jedna strana rovnice dokonca obe je zle. Ja naopak vítam ak mi mechanik oznámi že našiel to a hento. Ale hlavne čakám že porieši to s čím som došiel. Fajn že mi pozrie doštičky ale keď neporieši voľnobeh kašlem na ne.
Medicínu by som sem neťahal, auto je vec mechanická a zjavne jednoduchšia aj keď sa to nemusí tak javiť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja to vidím naopak,ale...myslený sú odborníci na oboch stranách.Pretože...človek nemá xy výrobcov a typov ktoré sa neustále doplňajú o nové veci ktoré včera neexistovali.Oscilo diagnostika je zložitejšia než lekárska...to prehlásim z 1000% istotou.Ale kvalitná diagnostika dnešného aktuálneho modelu auta tiež.
Z motorom sa neporozprávaš,všetko (úplne všetko) musíš zisťovať.Človeka neprebúdzaš každé ráno do nového života...nabehne či nie ?! Porovnaní dám hockoľko,mám lekárov medzi priateľmi a máme velmi otvorené debaty,vážim si ich prácu nesmierne ale zmapovanú ju mám dokonale aby som sa kedykoľvek cítil v ich spoločnosti viac než rovnocenne,nepresahujú ani vzdelaním ani rozsahom vedomostí.Nepodceňujem ani nepreceňujem a myslím že je to plne vzájomné.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných