1 036 586
inzerátov
Pridať inzerát

Nepredpisany olej

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
<123
Autor Správa
LPGmaniak
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 október 2011
Príspevky: 70
Nabehané: 6 hod 33 min
PríspevokZaslal: 01.09.2016 19:52   
ty to mas v hlave riadne pomotane, mne nevadi ze zerie olej, mechanicky stav motora je dobry, kedze mi to znamy pozrel, skontroloval, a porobil hlavu a tesnenia

na LPG jazdim lebo nie som hlupy, Seven ked si chces jazdit na benzin, jazdi si. Ja radsej peniaze setrim a vrazim do poriadneho byvania, ale holt hlupak si kupi "poriadny" trojliter benzin alebo nejaky diesel a preplaca na servise
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (201)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5902
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
PríspevokZaslal: 01.09.2016 20:46   
ja jazdim aj benzinom aj dizlom po europe.davam tym motorom nazrat stale plnu davku.kapotu otvaram tak raz za 5000km u dizla a raz za 2000km u benzina.a az uvidim ze chyba olej alebo voda auto povazujem za vrak ktore je neekonomicke.poznam ludi co kupuju oleje nemrznuce stavy do chladicov a potom im to staci pripomenut kolko za tu dobu uz stratili.jednemu to vychadza 5 dni v tyzdni jazda 120km denne ma to 3 eura a pokracuje v tom uz 2 rok.hlavne za tankuje lacne lpg.
Citovať
LPGmaniak
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 október 2011
Príspevky: 70
Nabehané: 6 hod 33 min
PríspevokZaslal: 01.09.2016 21:39   
v pohode, kazdy povazuje za neekonomicke nieco ine

ja povazujem za neekonomicke kupit nove auto za 15 000 eur, radsej kupim staru jazdenku za 4000e, a mam tisicky eur volne na opravy, a aj v najhorsom moznom pripade budem v tazkom pluse

a obcasne doliatie oleja? kolko ma to vyjde, par desiatok eur rocne v najhorsom pripade? aj menej...a to ani nehovorim kolko usetri LPG oproti benzinu - polovicu, cize v mojom pripade 600-700 eur rocne
s dieslom je to porovnatelne, no na diesli sa moze viac velmi drahych suciastok pokazit
Citovať
kaskaderTN
Známa tvár - Feldo (64)
Založený: 10 december 2008
Príspevky: 1761
Nabehané: 15 dní 4 hod 10 min
PríspevokZaslal: 02.09.2016 00:19   
VALVOLINE DURABLEND FE 5W-30 je olej určený primárne pre fordy, ACEA A5/B5 so zníženou vysokoteplotnou viskozitou (min. 2,9 mPa.s.), ktorý naviac (a pochopiteľne) nespĺňa žiadne VW normy. V motoroch s povoleným/predpísaným olejom so zníženou HTHS viskozitou je možné ľubovoľne použiť olej s "normálnou" HTHS viskozitou (nad 3,5 mPa.s.), opačne to však neplatí. V akejkoľvek oktávke ten olej nemá čo hľadať a ja osobne by som ho 1. nenalial, a ak by došlo k omylu, 2. bezodkladne vymenil. Áno, možno to 15.000km vydrží, ale opotrebenie motora bude pravdepodobne vyššie.

P.S. kanyster kvalitného oleja stojí dvacku, filter tak 5 EUR
_________________
Ale ona mi stúpila na nohu, tak som ju kopol do hlavy.. to by urobil každý.. to by urobil úplne každý..
People Who Know Use Valvoline
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (91)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 637
Nabehané: 3 dní 3 hod 12 min
PríspevokZaslal: 02.09.2016 06:48   
Lpg maniak,nemáš to dobre prepočítané mal som Jeep grand cherokee 4,0 na Lpg,rovnako mám aj kamarátov s Lpg v osobákoch ale úspora určite nie je 50% ale asi tak 30% max.35%. 50% je len reklamný ťah firiem ktoré to montujú.
Citovať
LPGmaniak
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 október 2011
Príspevky: 70
Nabehané: 6 hod 33 min
PríspevokZaslal: 02.09.2016 07:42   
Ako som pisal,bol to omyl a do motora isiel 10w40 mobil super,kt normu splna

A k uspore,aj keby to bolo 30-35% tak podla mna je to super
Citovať
LPGmaniak
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 október 2011
Príspevky: 70
Nabehané: 6 hod 33 min
PríspevokZaslal: 03.09.2016 08:44   
jeden pan sa mi snazil nedavno nahovorit, ze olej pri prevadzke na LPG nedegraduje, ze sa nedostava do kontaktu s palivom v spalovacom priestore, je to tak, nedostava sa?

ze najazdil na LPG 200+ tisic (mozno aj 300+ spominal) bez vyraznych problemov, comu by som aj veril, no tomu oleju neviem...
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (201)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5902
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
PríspevokZaslal: 03.09.2016 12:31   
ze sa nedostava do kontaktu s palivom v spalovacom priestore

o lpg uz bolo toho nahovorene len same chvaly.nedegraduje olej emisie z vyfuku ide len vodna para ci co nekarbonuje motor a preto aj viac vydrzi a jazdi sa za polovicu.tie realne problemy nikto nechce pocut.hrdzaveju vyfuky odchadzaju lambda sondy podpaluju sa ventily praskaju piestne kruzky
{auto najazdi 150 000km s lpg a uz nema tah}auto ma zmenseny kufor alebo uz nema rezervu strata casu s hladanim parkoviska vonku podzemne garaze su zakazane{dnes uz bezna vec v europe} a dalsia strata casu hladanie stanice ek kde mi spravia emisnu kopec firiem co montuju lpg nemontuju komponenty ktore su na protokole o montazi ale motuju lacne veci no vsetko co je schvalene cize sa nic nedeje.proste s plg sa to robi tak kupis si nove auto ktore budes drzat aspon 8 rokov.ak ma 100000km das ho na lpg odjazdis tak do 170 000km a posuvas dalej.potom to kupuju presne taky ako ty ktory do toho budu uz len davat.


Naposledy upravil seven549 dňa 03.09.2016 12:42, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2045)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18453
Nabehané: 3 mes 9 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.09.2016 12:42   
Dlho platilo hlavne u karburačných motorov že olej prišieš do styku z benzínom najviac vo fáze ohrievania kondenzáciou na studených častiach od potrubia po steny valcov.Tu bol plynný pohon ozaj k oleju značne menej agrasívny a olej tak rýchlo nedegradoval.Príchodom dokonalejších systémov sa určite toho dosť zmenilo ale asi objektívne to nebudeme schopný rozlíšiť,veľa rozumu človek tentoraz nepoberie ani z netu pretože objektívny a nezainteresovaný človek má iné starosti než "výzkum" na svojom jednom vozidle,a tak kde je informácií dostatok je objektivita a pravdivosť otázna kedže svetom hýbe záujem o peniaze a nie záujem o objektívnu pravdu.Keby aj existovala,ludia už neveria ani vlastnej materi.
Citovať
LPGmaniak
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 október 2011
Príspevky: 70
Nabehané: 6 hod 33 min
PríspevokZaslal: 03.09.2016 22:23   
seven549 napísal:
ze sa nedostava do kontaktu s palivom v spalovacom priestore

o lpg uz bolo toho nahovorene len same chvaly.nedegraduje olej emisie z vyfuku ide len vodna para ci co nekarbonuje motor a preto aj viac vydrzi a jazdi sa za polovicu.tie realne problemy nikto nechce pocut.hrdzaveju vyfuky odchadzaju lambda sondy podpaluju sa ventily praskaju piestne kruzky
{auto najazdi 150 000km s lpg a uz nema tah}auto ma zmenseny kufor alebo uz nema rezervu strata casu s hladanim parkoviska vonku podzemne garaze su zakazane{dnes uz bezna vec v europe} a dalsia strata casu hladanie stanice ek kde mi spravia emisnu kopec firiem co montuju lpg nemontuju komponenty ktore su na protokole o montazi ale motuju lacne veci no vsetko co je schvalene cize sa nic nedeje.proste s plg sa to robi tak kupis si nove auto ktore budes drzat aspon 8 rokov.ak ma 100000km das ho na lpg odjazdis tak do 170 000km a posuvas dalej.potom to kupuju presne taky ako ty ktory do toho budu uz len davat.


och 7 ty opat netusis...LPG mi usetri 600-700 eur rocne, ano, auto je starsie a musim to servisovat, ale kupim ho lacno, novsie auto strati na hodnote tisicky eur za rok, ale taki ako ty si to nevedia zratat

mal som na LPG mazdu 2, 20 000 km, ani euro som za servis LPG nedal
felicia, 51 000 km na LPG, znova, ani euro za servis, pardon, raz mi odhnil vyfuk medzi druhym a tretim dielom, zvarili mi ho za 15 eur na pockanie
octavia, 48 000 km na LPG, tu som uz do servisu peniaze musel vrazit

no vies kolko mi na palive oproti benzinu tieto auta usetrili? minule som to ratal, bolo to tusim 4-5000 eur za tych cca 115 000 km, za to mozem servisovat dve tri jazdene octavie

co sa tyka parkovania, ano, niekedy je to hlupe a neprakticke, no poviem ti, napr v auparku je mi lepsie zaparkovat vonku, aj sa divim preco tolko ludi parkuje vonku, ked vnutri je garaz, mal som pozicane auto od kamosa, siel som do garazi, a pochopil som, tam kym clovek najde miesto a zaparkuje, tak to trva daleko viac, ako parkovat vonku
eurovea detto, nove parkovisko pri McDonalde v eurovei je super, zaparkujem ovela rychlejsie ako v podzemnom


LPG ma vyhody aj nevyhody, s tym treba pocitat, no u mna vyhody prevazuju



seven nevadi ze si voci tomu zaujaty, som rad, vdaka ludom ako si ty, mozme my ostatni tankovat LPG za lacno
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (603)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5610
Nabehané: 3 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 04.09.2016 15:56   
pepo64 napísal:
Lpg maniak,nemáš to dobre prepočítané mal som Jeep grand cherokee 4,0 na Lpg,rovnako mám aj kamarátov s Lpg v osobákoch ale úspora určite nie je 50% ale asi tak 30% max.35%. 50% je len reklamný ťah firiem ktoré to montujú.

Pepo ja mám LPG v obyčajnej starej Felicii 1.3MPI. Spotreba na plyne je medzi 7,2 - 8 l ,podla toho či s vozíkom alebo bez. Na benzín spotrebu neviem , mám to prepojené tak že aj štartujem na plyne v januari som tam natankoval za 10 eur a ešte stále to tam všetko je. Cena plynu na TAM NZ je 0,48 eura, raz do roka dám v Štúrove 20eur za prehliadku aby sa nepovedalo a tohto roku som menil nádrž za 125eur(po 16tich rokoch). Ja som na nej najazdil 250t km a celkovo má 650t všetko na plyne. Nebol menený ani motor ani žiadne podstatné komponenty , mám dojem že aj zadné tlmiče sú ešte pôvodné.
Tak prosím ťa vytiahni tú tvoju zázračnú kaukulačku a vyrátaj mi kolko by mala žrať v benzíne aby bola úspora 30%. Moja kaukulačka to vyrátala tak že Felicia kombi jazdí za 4,13l/100km v benzíne (5eur),v plyne za 8l (3,98eur) . Tak mi prosím ťa ukáž také auto kde rozdiel je 30% v nákladoch????? Ale prosím ťa nie amíka s 4litrovým automatom ,pretože to zrejme nie je bežné auto obyčajného slovenského sedliaka.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Odpovedať Nová téma
<123

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva