810 313
inzerátov
Pridať inzerát

Nemecko - zrušenie neobmedzenej rýchlosti na diaľniciach

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
<123456>
Autor Správa
seven549
Vážený člen - Gallardo (218)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6278
Nabehané: 3 mes 10 dní 0 hod
PríspevokZaslal: 16.01.2019 20:40   
xentry napísal:
"Jazdci" vyliezaju a sadaju do WRC a nie na dialnicu o jednej v noci.
wrc je povolanie.jazda po dialnici sloboda.
Citovať
gnagy
Známa tvár - Feldo (56)
Založený: 19 marec 2016
Príspevky: 658
Nabehané: 12 dní 14 hod 55 min
Bydlisko: DK
PríspevokZaslal: 16.01.2019 20:41   
Ja najazdím do 100 tisíc km ročne a naozaj už toho mám plné zuby a preto nechcem stráviť nieže ani o minútu dlhšie na ceste, ale ani o 15 sekúnd dlhšie. Preto všade jazdím max.povolenými rýchlosťami. Asi by ma porazilo, keby som mal jazdiť stále 102km/h na diaľnici, kde je 130km/h. Občas som to len zo zaujímavosti skúsil, že aká bude spotreba. A veru nejaký drastický rozdieľ to nebol, lebo to bolo len okolo 0,6l/100km menej, ako bežne býva. Takže pre mňa sa to neoplatí ani kvôli spotrebe a kvôli času už vôbec nie. Inak u mňa to vychádza 158km na 1:33hod. max. povolenými rýchlosťami a keď som neprekročil 100km/h celú trasu, tak som bol doma o 20 minút neskôr. A ten pocit, že teraz som už mohol ležať v posteli, ale namiesto toho mám ešte 25 minút pred sebou je neopísateľný Takže tak je to u mňa.

Ale chápem všetkých, ktorí jazdia pomalšie, lebo sa nechcú ponáhlať z hocijakého dôvodu. Tu v Dánsku je veľa takých a ja by som si to tiež užíval viac, keby som najazdil 10x menej km, ako najazdím. Teraz je to už len sadnúť a dopraviť sa z bodu A do bodu B a nech už tam som. Žiadna radosť zo šoférovania, nič. A po facelifte od Sýrčana, duplom...
_________________
Všetko sa dá uskutočniť, keď to nie je vyslovene nemožné. Keď na to človek zameria svoju myseľ a je rozhodnutý, źe to urobí.
Sir Nicholas Winton
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6600
Nabehané: 12 dní 22 hod 57 min
PríspevokZaslal: 16.01.2019 21:12   
seven549 napísal:
xentry napísal:
"Jazdci" vyliezaju a sadaju do WRC a nie na dialnicu o jednej v noci.
wrc je povolanie.jazda po dialnici sloboda.

Sloboda sú hory a off-road. Diaľnica je jedine ak nekonečná nuda
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (649)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11333
Nabehané: 4 mes 13 dní 14 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 16.01.2019 21:24   
by ma zajimalo takyto piloti nocni, len keby ich posadili do motokary 5 PS, jak by to dopadlo v praxi, to jazdecke umenie "podlaha na rovnej ceste"
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (467)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16197
Nabehané: 25 dní 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 16.01.2019 23:01   
ste sa pekne pustili do tych elektro hoci to vobec nebol moj zamer, len som chcel naznacit/ukazat ze ako to vychadza... keby bola trasa povedzme do 350-390km, tak Tesla moze upalovat, dojde uplne vybita do destinacie a tam sa moze hodinu-tri nabijat, alebo cez noc, to uz ta netrapi.

Ked ale potrebujes 500km+ na jeden prietah, tak je to zlahka inaksi cirkus, nech sa vizionari snazia brblat co len chcu.

Cely problem spociva, ako som jasne ilustroval, v dosiahnutej priemernej rychlosti ktora je proste miziva. Darmo ti je auto co robi 0-100km/h za jeden a pol sekundy, darmo ma maximalku 251, ked s nim ides 110 v priemere...







>> Predpokladám že zrecyklovať batériu je vcelku dobre zvládnuté a vôbec nebude problém Lithium dostať späť do poslednej molekuly.

rit palovu, aby som to slusne povedal - najvacsi problem Tesly je recyklacia baterii, hned po prehriatych zvaroch co robia roboty.

Teraz nedavno kupili za sto milionov aj drobne spolocnost ktora sa motala okolo recyklacie litiovych vrazd. Keby to vedeli robit sami, asi by nekupovali... a samozrejme to nie je zdaleka 100% alebo nieco uzitocne, pre Teslu je vsak akekolvek znizenie nakladov na vyrobu baterii obrovskou polozkou v nakladoch.



>> Tieto debaty sú beztak zbytočné lebo ako to bude nevie dnes nik, ani samotné automobilky.

tuto silny suhlas, ja si prdim na euro2 a euro3 diesli v slovenskej hlavnej dedine a ani najmenej z toho nervy nemam.




>> Ja najazdím do 100 tisíc km ročne

jeziskove huslicky.




>> Ale chápem všetkých, ktorí jazdia pomalšie, lebo sa nechcú ponáhlať z hocijakého dôvodu.

u nas to nema zmysel - ideme piati, siesti v aute, veselo nam je, tych 20-25 minut rozdielu napriec STVRTINOU civilizovanej Europy nas vobec, ale vobec netrapi. Este ked sme chodili ze o stvrtej rano, tak sa chlapci zobudzali o pol deviatej pri tom jemnom prdkani... sviňuchy, ja som si to musel odkrutit so sluchatkami na usiach.



>> Tu v Dánsku je veľa takých a ja by som si to tiež užíval viac, keby som najazdil 10x menej km, ako najazdím.

bez debaty. Rocne davam pod desat tisic takze pre mna ten cas nehra najmensiu ulohu, navyse tento konkretny cas a tato konkretna cesta ide z mojho pracovneho fondu pretoze cestujem pre chlebodarcu. Ci cestujem 8:30 do 12:20 alebo od 8:30 do 14:30, je mi to uplne v prdeli. Jasne, desat hodin z Mnichova do BA je totalna blbost, ale tak ako pisem... 25 minut ma nezaujima a rychlejsie to LEGALNE nedas.

Sefinko je pretekar, po Nemecku 260 vsade kde to ide, kazdy sa s nim vyslovene boji jazdit (nieze nechce, ale boji). Ten dava tuto trasu za 4:00, skor tak 4:15 realne... lebo v Rakusku by dosiel o papiere a ajtak ide na silne pokuty. Na osemdesiatke okolo Salzburgu alebo cez Wjedeň asi nepojdes 215 ani ked si slovensky minister...

Preboha 540km za 4 hodiny je 135km/h PRIEMER.

V tom mame zaratanu aj cestu cez Mnichov a Bratislavu (z Mnichova von to mame 20 minut, po Bratislave 15-20), a nedajboze nejake dve 7-10 minutove cikpauzy / fajčpauzy. Takze musis ist 200 celu cestu proste kde to len ide, a nezriedka 230 aj cez Rakusko... aby si semtam mohol spomalit v Rakusku na tie 80tky, 100vky alebo 120... sefinko inak tiez dole tymi bavarskymi horami, tam kde na 100vke ja brzdim Voyager zo 160 (na volnobehu, inak by mal 4000rpm) ... nebrzdi on cez 220


Ved si to preberte - dnesne cesty proste nemas volne aby si mohol vsade lietat 200+


No a to ze na rodinny dom je problem 6kW pripojka, to su mi kurnik novinky. Kde je stare dobre 3x 25A ?!?!?!?!?! Napriklad moj foter by na 6kW neprezil.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6600
Nabehané: 12 dní 22 hod 57 min
PríspevokZaslal: 17.01.2019 10:19   
Ľudia chodia na elektro aj na dovolenku do chorvátska. Jazdíme tam 3-4x do roka a vždy prebehnem pár Tesiel s SK, PL, A, D... značkami. Všetky do jedného sa šuchcú 100-110km/h. Dojazd zvýšia o cca 100km rovnako ako ja a akékoľvek iné auto. Lenze mbe je to jedno, lebo natankujem za pár minút 30. vedľa cesty ktorou idem. Elektrikár musí odbočiť a prispôsobiť trasu pozícii nabíjačky. A dať si hooodne dlhú pauzu. Ako hovorím, elektro je do mesta. Tam má ekologické oddôvodnenie
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (649)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11333
Nabehané: 4 mes 13 dní 14 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 17.01.2019 10:45   
s tymi opravami by som si nebol taky isty , jeden priklad leaf 2011, 108000km, degradacia baterky 51%, to uz je skor nehnutelnost bez opravy

https://www.youtube.com/watch?v=ZwMA4K9tMEY

otazka je ci cena opravy neprekona naklady na palivo a opravy a udrzbu u auta so spalovakom za rovnake km

PS a nesmieme zabudat, ze take el. auto stalo asi kurva viac, ako porovnatelna krabicovka so spalovakom
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
oco13
Legenda - Ford T (744)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 6683
Nabehané: 3 mes 23 dní 23 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 17.01.2019 12:02   
Nebude velký problém poriešiť samotné autá,ale bude obrovský problém dotiahnuť na nejakú úroveň infraštruktúru.
Príklad - jedna ulička s 15timi domami v malej dedinke na juhu slovenska. Ja mám tri autá na dvore a mám ich najmenej - každý zo susedov má 4 a viac.Viacgeneračné rodiny majú aj viac šoférov v jednom dome.
No a teraz si predstavte , že sa všetci vrátia z roboty unavení a treba nabiť povoz na druhý deň na ráno.Čo spraví elektrická sieť v dedine a prilahlom okolí až po Mochovce ???? No skolabuje Kefalíne , umre a káble budú horieť jasným plameňom.
Čítal som článok kde nejaké múdre hlavy vyrátali že dobudovanie siete na takéto zaťaženia by stálo BILIONY eur. Že je to proste tak realne asi ako let na Venušu.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (467)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16197
Nabehané: 25 dní 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 17.01.2019 12:06   
spravne. Ved uz aj Norsko place... ano, presne to Norsko ktore ma 99% eletriky [!!!!!!!!!] z hydroelektrarni. A to teda nemaju 33% vsetkych aut elektrickych.

Co sa tyka tych nakladov : chlapcisko s Teslou sedi oproti mne v kancli. Rocne da tolko penazi za havarijne poistenie a uroky z uveru ze ja tolko penazi neminiem na palivo. Ak si niekto mysli ze 110.000 eurovu Teslu poistite za 580,- eur rocne a pri kazdej havarii lietaju desiatky tisic eur za opravu vyhradne v autorizovanom servise, tak si to mozete kludne vyskusat...
Citovať
trucker694
Vážený člen - Gallardo (165)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 1997
Nabehané: 17 dní 6 hod 33 min
PríspevokZaslal: 17.01.2019 13:18   
bajo777 napísal:
tesla nema vyfuk, ale vacsina elektrarni ho ma, takym alebo inakym sposobom , omyl #1

omyl #2, zacina pri uvahe co je emisia...dnesny spalovaci motor v dobrom stave toho spatneho produkuje minimum az nic, gro je vodna para, oxid uhlicity v sume 99,XX% , pravda v tejto sibnutej dobe sme dosli nato, ze najma CO2 je najvacsie zlo, coz ja povazujem za hlboke nedorozumenie angry

A koľko emisií a energie spotrebuje pri výrobe to už približne vieme, ale ako ekologicky taký vehikel zlikvidovať?!
_________________
Starosta obce Michal nad Žitavou= GARGAMEL
Citovať
pidizvi
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (138)
Založený: 20 september 2011
Príspevky: 2824
Nabehané: 25 dní 3 hod 13 min
Bydlisko: SC
PríspevokZaslal: 17.01.2019 13:59   
posle sa to na lodiach do ciny, aj tak asi chodia z EU do ciny prazdne. A tam to mali cinani rozoberu na jednotlive clanky 18650, zabalia do novej folie, kupis si to znova na ebayi napr. ako lacnu bateriu do notasu.
A tie vytriedene nepouzitelne hodia niekam do rieky ci na skladku, mas jedno, je to daleko.
Citovať
biker610i
Známa tvár - Feldo (72)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3350
Nabehané: 22 dní 19 hod 4 min
Bydlisko: plechovy hotel
PríspevokZaslal: 17.01.2019 14:11   
Acon napísal:
seven549 napísal:
xentry napísal:
"Jazdci" vyliezaju a sadaju do WRC a nie na dialnicu o jednej v noci.
wrc je povolanie.jazda po dialnici sloboda.

Sloboda sú hory a off-road. Diaľnica je jedine ak nekonečná nuda
kazdy ma na to iny nazor aj po dialnici ked ides cca 200 a mysickujes pomedzi auta tak je hned po nude
_________________
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1 i.e.
mercedes actros
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6600
Nabehané: 12 dní 22 hod 57 min
PríspevokZaslal: 17.01.2019 14:11   
Ekonomika nie je téma. Porovnateľné auto so spalovacom je o toľko lacnejšie, že rozdiel v nákladoch na prevádzku sa dobehnúť nedá
Citovať
aristoteles
Povedomá tvár - Favorito (27)
Založený: 30 september 2009
Príspevky: 482
Nabehané: 9 dní 2 hod 11 min
PríspevokZaslal: 17.01.2019 17:28   
Mimochodom...
Priblizne som prepocital produkciu co2 pre rovnake auta elektricke vs moderne dieselove.Nebudem zatazovat detailami...

Vysledok je taky, ze zatazenie co2 bude vyrazne vyssie pri elektrickom vozidle ako pri modernom dieselovom, ak zoberieme do uvahy europsky energeticky mix.
Priprepocte s ohladom na slovensky energeticky mix, vychadza lepsie elektricke vozidlo. Je to tym, ze nas energeticky system jw ovela ekologickejsi ako priemerny europsky. Len pre zayjimavost. Najvaxsie spiny z hladiska el. energie su Poliaci, ale aj uk su za nami dost pozadu. Vseobecne by sa dalo povedat, ze najekologickejsimi producentmi su zeme s jadrovou energetikou...
Citovať
aristoteles
Povedomá tvár - Favorito (27)
Založený: 30 september 2009
Príspevky: 482
Nabehané: 9 dní 2 hod 11 min
PríspevokZaslal: 17.01.2019 17:40   
Aj laik moze tusit, ze pripadnou masivnou elektrifikaciou by museli byt atomove elektrarne ako z hladiska potrwbneho mnozstva enwrgie, tak aj preto aby to malo ekologicky zmysel. Z tohto pohladu mi pride postoj politickeho, ekonomickeho a technologickeho lidra europy- Nemecka ako schizofrenicky.
Takze, treba zdravo zit a za par rokov uvidime, co sa to diat bude;-)
A ze sa nieco deje a svet je z fyzikalneho hladiska v "prechodovom stave", na to mozme vziat jed;-)
Citovať
Odpovedať Nová téma
<123456>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia