Nemci rozsiruju uzemie,kde nesmu stare auta...
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9947
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
Nemci rozsiruju uzemie,kde nesmu stare auta...
Nemci rozširujú územie, kam nesmú staré autá
Nemecké mestá pokračujú v obmedzovaní vjazdu áut s vysokou úrovňou vypúšťaných emisií. Od Nového roka zaviedli šesť nových nízkoemisných zón a sprísňuje sa 19 existujúcich. Najnovšie vyhlásili regionálnu nízkoemisnú zónu Porúrie, ktorá má 850 kilometrov štvorcových, napísal portál auto.idnes.cz.
Regionálna nízkoemisná zóna Porúrie zahŕňa územie 14 miest medzi Dortmundom a Duisburgom.
Vyhlásili aj ďalších 5 nových zón a sprísnili pravidlá pre vjazd do už 19 existujúcich zón vrátane významných centier ako sú Stuttgart, Frankfurt nad Mohanom, Karlsruhe alebo Mannheim. Do niektorých už staršie naftové autá vôbec nemôžu.
"Nemecko rieši problém znečistenia ovzdušia prachom, a preto v oblastiach s intenzívnou automobilovou dopravou postupne od roku 2008 zavádza nízkoemisné zóny. Inšpiráciou boli skúsenosti s podobnými zónami zriadenými v 90. rokoch vo švédskom Göteborgu a Štokholme," vysvetľuje Miroslav Šuta z českého Centra pre životné prostredie a zdravie.
"Tam sa zóny osvedčili ako účinné opatrenia, ktoré znížilo emisie veľmi nebezpečných jemných prachových častíc až o 40 %. Dobré skúsenosti so znižovaním emisií jemného prachu zavedením zóny má aj Berlín," dodáva.
Stiahnite si do mobilu (android):
Aplikácia s cenami pohonných látok, dopravnými obmedzeniami a policajnými hliadkami
Problém majú najmä staršie nafťáky
V Nemecku rozdeľujú vozidlá do 4 kategórií podľa množstva emisií výfukových plynov. Automobily s najhoršími emisiami škodlivín (vozidlá s benzínovým motorom bez katalyzátora) nemajú nárok na žiadnu plaketu. Nemôžu vojsť do žiadnej z nízkoemisných zón.
Vozidlá s najnižšími emisiami naopak získavajú zelenú plaketu a môžu vchádzať do ktorejkoľvek zóny.
Ak máte benzínové auto spĺňajúce aspoň normu Euro 1, dostávate najvyššiu zelenú plaketu. Naftové autá spĺňajúce ekonormu Euro 2 dostávajú červenú, za Euro 3 žltú a za Euro 4 a 5 najvyššiu zelenú plaketu.
Nemecké mesta postupne sprísňujú a obmedzujú jednotlivým "farbám" vjazd. Za jazdu bez samolepky, na ktorej je zapísaná aj ŠPZ-ka vozidla, môžete "schytať" 40-eurovú pokutu od policajtov.
"Automobily s dieselovými motormi môžu získať lepšiu plaketu, ak sú dodatočne vybavené schváleným typom tzv. filtrom pevných častíc," uvádza Centrum pre životné prostredie a zdravie.
Najlacnejšie zoženiete známku priamo v Nemecku. Stojí 5 euro.
Zavádzanie zón sa chystá aj v Česku
"Znečisteniu jemným prachom je venovaná veľká pozornosť, pretože v súčasnosti predstavuje z hľadiska životného prostredia najväčšie zdravotné riziko v Európe," uvádza Šuta. "Krátkodobé vdychovanie prachu zvyšuje počet zápalových ochorení pľúc, pôsobí negatívne na srdcovocievny systém, vedie k zvýšeniu počtu hospitalizácií a vyššia úmrtnosť. Dlhodobé pôsobenie prachu zhoršuje pľúcne funkcie u detí i dospelých, zvyšuje počet chronických obštrukčných ochorení pľúc a znižuje dĺžku dožitia."
"Nízkoemisné zóny okrem Nemecka fungujú aj v Dánsku, Švédsku, Holandsku alebo vo Veľkej Británii. Zavedenie nízkoemisných zón pripravuje Francúzsko a Rakúsko a diskutuje sa o nich aj v ďalších krajinách," uvádza Centrum pre životné prostredie a zdravie.
V Českej republike umožňuje mestám vyhlásiť nízkoemisné zóny novela zákona o ovzduší z októbra 2011. Plánuje ich zaviesť Praha, Ostrava a Ústí nad Labem. Brno zónu odmieta.
Majitelia vozidiel si budú musieť kúpiť a nalepiť emisné plakety vydávané ministerstvom životného prostredia. Vodičom, ktorí by do zóny vošli nevyhovujúcom vozidlom, by hrozila pokuta za porušenie zákazu vjazdu. Výnimku majú mať napríklad miestni obyvatelia alebo automobily záchranného systému.
Zóny majú v Česku byť len v oblastiach, ktoré zároveň môžu motoristi obísť po ceste rovnakej alebo vyššej triedy.
Nízkoemisné zóny v Nemecku od 1.1.2012
Jednotlivé zóny sú označené farbou emisnej plakety, akú musia vozidlá, ktoré sú oprávnené do ní vchádzať.
Bádensko-Württembersko
červená známka: Markgroningen
žltá známka: Freiburg, Heidelberg, Heidenheim, Heilbron, Herrenberg, Ilsfeld, Karlsruhe, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Mühlacker, Pfinztal, Pforzheim, Pleidelsheim-Ignersheim-Freiberg, Reutingen, Schramberg, Schwabische, Gmünd, Tübingen, Ulm, Urbach
zelená známka: Stuttgart
Bavorsko
žltá: Augsburg, Mnichov
červená: Neu-Ulm
Berlín
zelená: Berlín
Brémy
zelená: Brémy
Dolné Sasko
zelená: Hannover, Osnabrück
Hesensko
zelená: Frankfurt nad Mohanem
Sasko
zelená: Lipsko
Sasko-Anhaltsko
žltá: Halle, Magdeburk
Severné Porýnie-Vestfálsko
červená: Bonn, Hagen, Kolín nad Rýnem, Porúrie (Bochum, Bottrop, Castrop-Rauxel, Dortmund, Duisburg, Essen, Gelsenkirchen, Gladbeck, Herne, Herten, Mühlheim, Oberhausen, Recklinghausen), Wuppertal
žltá: Dinslaken, Dortmund (Teilbereich Brackeler Straße), Düsseldorf, Krefeld, Münster, Neuss
Zdroj: Bundesumweltamt
Nemecké mestá pokračujú v obmedzovaní vjazdu áut s vysokou úrovňou vypúšťaných emisií. Od Nového roka zaviedli šesť nových nízkoemisných zón a sprísňuje sa 19 existujúcich. Najnovšie vyhlásili regionálnu nízkoemisnú zónu Porúrie, ktorá má 850 kilometrov štvorcových, napísal portál auto.idnes.cz.
Regionálna nízkoemisná zóna Porúrie zahŕňa územie 14 miest medzi Dortmundom a Duisburgom.
Vyhlásili aj ďalších 5 nových zón a sprísnili pravidlá pre vjazd do už 19 existujúcich zón vrátane významných centier ako sú Stuttgart, Frankfurt nad Mohanom, Karlsruhe alebo Mannheim. Do niektorých už staršie naftové autá vôbec nemôžu.
"Nemecko rieši problém znečistenia ovzdušia prachom, a preto v oblastiach s intenzívnou automobilovou dopravou postupne od roku 2008 zavádza nízkoemisné zóny. Inšpiráciou boli skúsenosti s podobnými zónami zriadenými v 90. rokoch vo švédskom Göteborgu a Štokholme," vysvetľuje Miroslav Šuta z českého Centra pre životné prostredie a zdravie.
"Tam sa zóny osvedčili ako účinné opatrenia, ktoré znížilo emisie veľmi nebezpečných jemných prachových častíc až o 40 %. Dobré skúsenosti so znižovaním emisií jemného prachu zavedením zóny má aj Berlín," dodáva.
Stiahnite si do mobilu (android):
Aplikácia s cenami pohonných látok, dopravnými obmedzeniami a policajnými hliadkami
Problém majú najmä staršie nafťáky
V Nemecku rozdeľujú vozidlá do 4 kategórií podľa množstva emisií výfukových plynov. Automobily s najhoršími emisiami škodlivín (vozidlá s benzínovým motorom bez katalyzátora) nemajú nárok na žiadnu plaketu. Nemôžu vojsť do žiadnej z nízkoemisných zón.
Vozidlá s najnižšími emisiami naopak získavajú zelenú plaketu a môžu vchádzať do ktorejkoľvek zóny.
Ak máte benzínové auto spĺňajúce aspoň normu Euro 1, dostávate najvyššiu zelenú plaketu. Naftové autá spĺňajúce ekonormu Euro 2 dostávajú červenú, za Euro 3 žltú a za Euro 4 a 5 najvyššiu zelenú plaketu.
Nemecké mesta postupne sprísňujú a obmedzujú jednotlivým "farbám" vjazd. Za jazdu bez samolepky, na ktorej je zapísaná aj ŠPZ-ka vozidla, môžete "schytať" 40-eurovú pokutu od policajtov.
"Automobily s dieselovými motormi môžu získať lepšiu plaketu, ak sú dodatočne vybavené schváleným typom tzv. filtrom pevných častíc," uvádza Centrum pre životné prostredie a zdravie.
Najlacnejšie zoženiete známku priamo v Nemecku. Stojí 5 euro.
Zavádzanie zón sa chystá aj v Česku
"Znečisteniu jemným prachom je venovaná veľká pozornosť, pretože v súčasnosti predstavuje z hľadiska životného prostredia najväčšie zdravotné riziko v Európe," uvádza Šuta. "Krátkodobé vdychovanie prachu zvyšuje počet zápalových ochorení pľúc, pôsobí negatívne na srdcovocievny systém, vedie k zvýšeniu počtu hospitalizácií a vyššia úmrtnosť. Dlhodobé pôsobenie prachu zhoršuje pľúcne funkcie u detí i dospelých, zvyšuje počet chronických obštrukčných ochorení pľúc a znižuje dĺžku dožitia."
"Nízkoemisné zóny okrem Nemecka fungujú aj v Dánsku, Švédsku, Holandsku alebo vo Veľkej Británii. Zavedenie nízkoemisných zón pripravuje Francúzsko a Rakúsko a diskutuje sa o nich aj v ďalších krajinách," uvádza Centrum pre životné prostredie a zdravie.
V Českej republike umožňuje mestám vyhlásiť nízkoemisné zóny novela zákona o ovzduší z októbra 2011. Plánuje ich zaviesť Praha, Ostrava a Ústí nad Labem. Brno zónu odmieta.
Majitelia vozidiel si budú musieť kúpiť a nalepiť emisné plakety vydávané ministerstvom životného prostredia. Vodičom, ktorí by do zóny vošli nevyhovujúcom vozidlom, by hrozila pokuta za porušenie zákazu vjazdu. Výnimku majú mať napríklad miestni obyvatelia alebo automobily záchranného systému.
Zóny majú v Česku byť len v oblastiach, ktoré zároveň môžu motoristi obísť po ceste rovnakej alebo vyššej triedy.
Nízkoemisné zóny v Nemecku od 1.1.2012
Jednotlivé zóny sú označené farbou emisnej plakety, akú musia vozidlá, ktoré sú oprávnené do ní vchádzať.
Bádensko-Württembersko
červená známka: Markgroningen
žltá známka: Freiburg, Heidelberg, Heidenheim, Heilbron, Herrenberg, Ilsfeld, Karlsruhe, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Mühlacker, Pfinztal, Pforzheim, Pleidelsheim-Ignersheim-Freiberg, Reutingen, Schramberg, Schwabische, Gmünd, Tübingen, Ulm, Urbach
zelená známka: Stuttgart
Bavorsko
žltá: Augsburg, Mnichov
červená: Neu-Ulm
Berlín
zelená: Berlín
Brémy
zelená: Brémy
Dolné Sasko
zelená: Hannover, Osnabrück
Hesensko
zelená: Frankfurt nad Mohanem
Sasko
zelená: Lipsko
Sasko-Anhaltsko
žltá: Halle, Magdeburk
Severné Porýnie-Vestfálsko
červená: Bonn, Hagen, Kolín nad Rýnem, Porúrie (Bochum, Bottrop, Castrop-Rauxel, Dortmund, Duisburg, Essen, Gelsenkirchen, Gladbeck, Herne, Herten, Mühlheim, Oberhausen, Recklinghausen), Wuppertal
žltá: Dinslaken, Dortmund (Teilbereich Brackeler Straße), Düsseldorf, Krefeld, Münster, Neuss
Zdroj: Bundesumweltamt
-
- Príspevky: 608
- Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No je na tom voľačo.
v 70-tych rokoch minulého storočia som býval pri SAV, pri starej Lamačskej ceste, to bola jediná príjazdová cesta od záhoria do Ba.
Vieme koľko bolo vtedy áut voči dnešku, ale ráno bola tam súvislá kolóna MB, Moskvičov, Spartakov a podobných.
Pri tej ceste sa jednoducho nedalo dýchať, toľko tam bolo tých výfukových plynov.
A dnes?
Plná štvorprúdová dialnica napchatá pomaly sa pohybujúcimi autami a žiaden problém s dýchaním.
No a zase bude čo voziť do Rumunska, na Ukrajinu
v 70-tych rokoch minulého storočia som býval pri SAV, pri starej Lamačskej ceste, to bola jediná príjazdová cesta od záhoria do Ba.
Vieme koľko bolo vtedy áut voči dnešku, ale ráno bola tam súvislá kolóna MB, Moskvičov, Spartakov a podobných.
Pri tej ceste sa jednoducho nedalo dýchať, toľko tam bolo tých výfukových plynov.
A dnes?
Plná štvorprúdová dialnica napchatá pomaly sa pohybujúcimi autami a žiaden problém s dýchaním.
No a zase bude čo voziť do Rumunska, na Ukrajinu
Naposledy upravil/-a wilz v 05.01.2012 21:16, upravené celkom 1 krát.
-
- Padrino
- Príspevky: 5326
- Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
- Bydlisko: Wild Wild West Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
To aby som zobral svoje auto so zelenou emisnou nálepkou(LPG ju vždy bude mať),naložil tých 20l starého oleja ,a išiel im ho vyliať do horského potôčika.Veď predsa keď vypustím menej emisií ,tak niekde to dobehnúť musím,nie??? :40bd:P.S: hnusní ,prašiví fašisti - eščo odna vojna i oni govorjat po russky
-
- Príspevky: 9947
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
milanko..,vedel som o tomto zakone velmi malo...Ale..,ja teraz odbocim od tohoto tematu a to z toho dovodu,ze sa mi pripomenula prihoda v D..
Bol som na prechadzke a ked som sa blizil k vedlajsej ceste,tak tam stalo auto Polizei a cez celu ulicu natahovali pasku a druhy odklonoval dopravu..O kusok dalej som videl cierneho bavoraka combi a hlucok ludi...Vravim policajtovi,ze som zachranar a ten ma bez problemov pustil...Vravim ludom,nech ma pustia,pozriem sa na zraneneho...Ale na ceste nikto nelezal..az kusok dalej...trepotal kridlom take male cudo..,zlto-cerveny vtak..,bolo vidiet,ze ma zlamane kridlo a nohu...Ludia ma zacali upozornovat,aby som sa toho nedotykal,bo ambulans na ceste...dost ma to prekvapilo..Predsa len,ten zivot zvieraci a ludsky ma inde uplne inu hodnotu...
Bol som na prechadzke a ked som sa blizil k vedlajsej ceste,tak tam stalo auto Polizei a cez celu ulicu natahovali pasku a druhy odklonoval dopravu..O kusok dalej som videl cierneho bavoraka combi a hlucok ludi...Vravim policajtovi,ze som zachranar a ten ma bez problemov pustil...Vravim ludom,nech ma pustia,pozriem sa na zraneneho...Ale na ceste nikto nelezal..az kusok dalej...trepotal kridlom take male cudo..,zlto-cerveny vtak..,bolo vidiet,ze ma zlamane kridlo a nohu...Ludia ma zacali upozornovat,aby som sa toho nedotykal,bo ambulans na ceste...dost ma to prekvapilo..Predsa len,ten zivot zvieraci a ludsky ma inde uplne inu hodnotu...
-
- Príspevky: 382
- Dátum registrácie: 28.11.2008 15:34
- Bydlisko: Puchov Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Celý tento humbuk ohľadne chránenia životného prostredia je hlúposť. Sused ráno naštartuje V3S, kúdol hustého čierno-modrého dymu zavalí celú ulicu, ak nie polovicu mesta a toľko emisií vypustí behom 5 minút, že pol mesta by mohlo celý deň jazdiť bez emisií Samozrejme, obrazne, ale predsa...Marekskk napísal:Konečne sa niečo robí zo ŽP? Tý ľudkovia v oblekoch sa konečne spametali? ... Pokrok
Čo sa týka ochrany životného prostredia:
15 najväčších lodí znečistí životné prostredie viac ako všetky autá sveta
http://www.cas.sk/clanok/115429/15-najv ... sveta.html
Nový Čas zrovna rád nemám, lebo väčšinou je to tak 50% pravda a 50% lož. Ale aj keby to bola pravda len z 10%, je to na zamyslenie... A my sa tu už skoro postrielať ideme kvôli 7,473g CO2 na 1km a predháňame sa, ktoré auto najmenej emisií zo seba vypustí.
Čo tak sa zamerať na obrovské lode, lietadlá, ponorky... ? A autá nechať primeranou formou na pokoji.
-
- Príspevky: 4906
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 530
- Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Jj súhlasím s tebou, no niekde sa začať musí.. Zober si to aj tak, že na väčšine naších slovenských miest niesú prístavy, a vôbec sem nechodia takéto veľké lode, naším mestám skôr vadia či ich znečisťujú tie saršie krámy ako si uviedol, v mestách najme staré Karosy atď.. Ale vždy je to diskutabilné.. No jednoznačne môj názor je taký že by sa malo niečo robiť najprv s tým ( autobusy,... ) a nie zakazovať nejakým malým autám vstupy do miest..Sliedic napísal:Celý tento humbuk ohľadne chránenia životného prostredia je hlúposť. Sused ráno naštartuje V3S, kúdol ...Marekskk napísal:Konečne sa niečo robí zo ŽP? Tý ľudkovia v oblekoch sa konečne spametali? ... Pokrok
-
- Príspevky: 9947
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
marek..,tento aspekt treba vidiet v sirsom kontexte...,ano..,auta,vyfukove plyny,freony,fabriky,itd....lenze klcujeme stromy,menime prirodu megastavbamy,vyhaname ludi aj zvierata,ekologovia uz nie su tymi,cim mali byt,pretoze aj tam prevlada lobby a peniaze...Jednoducho si serieme do vlastnych gati tvrdiac,ze nas to neohrozuje a nas sa to netyka...Zatial...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: orsi007 a 33 neregistrovaných