Nekľudný volnobeh a korekcie vstrekovania

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

Nekľudný volnobeh a korekcie vstrekovania

Príspevok od používateľa easa »

Zdravím,

Som vlastník nasledovného vozu

VW Passat Variant 4Motion
Rv. 11/2003
Motor 1.9 TDI AVF 96kW

Pár dní po kúpe vozidla sa začala prejavovať nasledovná chyba. Po naštartovaní vozidla stúpnu otáčky na cca 950, a začnú pomaly klesať asi po 50 nižšie. Nasledovne začnú kolísať a vozidlom trasie a zdá sa akoby šlo na tri valce. Toto celé trvá asi tri sekundy, potom je chvíľu kľud a znova sa to opakuje. Počas tohoto kolíše spotreba na voľnobehu od 0.9 do 1.5.

Zvláštnosťou je, že to nerobí za studena keď prídem ráno k autu a naštartujem, a nerobí to ani za tepla počas voľnobehu pri nejakej dlhej trase. Robí to len a iba vtedy, keď sa zohriate auto nechá odstáť cca 5 - 30 minút vypnuté a potom sa naštartuje. Toto robí kým sa znova nedostane na prevádzkovú teplotu motora, potom prestane. Tak isto, pokiaľ zapnem klimatizáciu, prestane to. Bez klímy to robí aj keď nechám ísť auto na jednotke len tak bez plynu. Na diagnostike boli pri tom trasení hodnoty približne okolo týchto čísel:

1. meranie

-0.02 0.5 1.1 -1.9

2. meranie asi týždeň neskôr

-0.31 0.94 0.42 -1.1

Kompresia na valcoch je 30 30 30 30 a motor má cca 300.000km. Ako toto riešiť? Má zmysel nejaké aditíva skúšať , alebo rovno repas vstrekovačov?

A posledná vec. Aj keď to nerobí, a motor ide normálne, je volnobežná spotreba 0.8 - 0.9 bez klímy a 1.3 - 1.4 s klímou, je toto normálne? U TDI som počul že by mala byť 0.5 - 0.6.
easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easa »

No, tak toto presne neviem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Korekčné dávky treba vždy odčitovať v prevádzkovej teplote.Ak predpokladám že to tak bolo,tak je nutné riešiť,merať,kontrolovať
1 Merať tlak tandemu v troch predpísaných pásmách ot
2 Kontrola opotrebenia vačkovice a hydroštelov (z istotou po smrti)
3 Kontrola vzdialenosti ventilov od roviny tesnenia víka
4 Kontrola oringov vstrekovačov (náväznosť na tlak tandemu)
5 Kontrola rozvodu
easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easa »

Nie som mechanik, nevyznám sa, ale čo nasvedčuje že je vačka a zdvihátka po smrti?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lebo pri max 200tis km sa nemenili zdvihátka,a skaza začína už kdesi 220-230 tis kde začína ubúdať z vačiek,takže pri 300 tis km je to - úplná istota
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

A skontroloval by som na diagnostie pocas toho trasenia aj hodnoty teplotnych cidiel. (chladiacej kvapaliny a nafty)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je správna pripomienka,málokto vie ako teplota paliva ale aj všeobecne teploty vedia rozhodiť prácu motora.Dokonca môžu byť príčinou núdzového stavu
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

od stola je kazda rada velkou loteriou a da sa poradit naozaj len systematicky a moznoze nie uplne specificky, ale moj kacirsky tip : s vackou ani hydrostelmi nic nebude a dokonca ani vstrekovacmi, pretoze

"Zvláštnosťou je, že to nerobí za studena keď prídem ráno k autu a naštartujem, a nerobí to ani za tepla počas voľnobehu pri nejakej dlhej trase."



kedze to v mnohych prevadzkovych parametroch nerobi, neda sa vysvetlit ze by sa vackovica SAMA OPRAVILA ked sa jej zrazu paci v akom prostredi pracuje a sama znovu pokazila ked sa jej nepaci. Navyse, tri sekundy to robi a potom je chvilu ticho, potom znovu tri sekundy...

Cize inak povedane, dovolim si tipnut ze vacka nemoze byt niekedy pokazena a niekedy dobra.

Noze kamo porad tvojim chalanom co robili diagnostiku, nech sa dostanu ku vstrekovacom a skontroluju ich kabelaz. Vytiahnut konektory, poctivo ocistit, ak najdu nejaku povrchovu hrdzu co pochybujem tak osmirtlovat, absolutne rozhodne napruzit nech maju dobry kontakt, znovu zlozit. Robota na 60 minut ak ju nikdy nerobili, 20 minut ak to uz maju za sebou. Touto vadou trpi sialene vela 10+ rocnych PDciek, proste mechanicke namahanie, obrovske rozdiely v teplotach a po X rokoch a YYYY motohodinach je to tam.

Aj ked ma mechanika 300k km za sebou, nejako by som prilis nehadzal vstrekovace na repas, pretoze ich vytiahnutie a hlavne opatovna montaz vyzaduje technologicky postup ktory 99.9% servisakov nie je schopnych dodrzat. A to sa potom rutis do inych sialenosti.


O-kruzky by sa neprejavili viditelnym curanim nafty zvonku ? Ano, isteze, aj tie si po 300k km zasluhuju vymenu zvlast pri zohladneni toho kolko stoja... ale zase nie bezhlavo.

Este poznamka : pan je z Liptovskeho Mikulasa.

PS2 : cerpadla a membrany v nich... nedostatocny tlak.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo,z vačkovicou žiaľ nemáš pravdu,hoci znie logicky náramne logicky že raz je dobrá,tak budeme vychádzať z predpokladu že musí byť stále.Ale vec je trocha inak,len to bude dlhšie vysvetlovanie.
U PD-čka je nutné sledovať rozvody očami orla,pretože celý motor a všetko u neho tam akoby začínalo aj končilo,je to časť ukrutne namáhaná.čo málokto vie,tlaky ktoré sa tu dosahujú pri práci sú šialené a väčšie než kdekoľvek inde,čo súvisí z enormnou potrebou kvalitného mazania ale aj dozorovania stavu.A má velmi ukrutné požiadavky na mazanie,to u iného žiadneho motora takto nutné nie je.Tu - životne dôležité.Olejom všetko začína aj končí.
Z toho vyplýva napr aj nutnosť po 200 tis meniť hydrá,ale aj....
merať pozície ventilov,tj ich zatlčenie do sediel.Je presne stanovená miera koľko smie dosadacia ploška ventilu pod hydrom vystúpať týmto zatlkaním hore.To zmenšuje priestor medzi ventilom a vačkou.Takže...hĺbkomerom meráš pri vyhodenom hydre pozíciu ventilu od hornej dosadacej plochy,výrobca udáva rozmerpod akú mieru nesmieš,inak hydro nevie konať svoju prácu pretože to už jeho schopnosť dilatácie nevie zabezpečiť.
Ak si videl hydrá po 250 tis čo sú už po smrti,tak majú hornú plošku na ktorú pôsobí vačka (mimo stredu) nie rovnú,ale vačka si vybrúsila brázdu a keďže vačka hydrom točí (lebo dolieha mimo stred) tak dokatuje kruhovú brázdu,neskôr sem doložím jedno foto
Všetky tieto zmeny v pracovných toleranciách,tj zmeny pozície jednoho a druhého a tretieho a !!!! hlavne + teplota a jej vplyv na tolerancie už urobí svoje.Vačkovice pri 250 tis majú úbytok na zdvihu 0,20-0,25 mm a tak pri 280 tis vedia dosiahnuť 0,40 a viac čo už začína byť likvidačné a hydro stráca šancu si splniť svoj úkol.Toto platí vtedy,ak sa pri hraničných 200 tis hydrá nemenili,čo presne od týchto km začína pomalá ale neodvratná skaza ,a hydrá začínajú likvidovať a ujedať z hrbov vačiek.Na základe stoviek meraní som dospel k tomuto poznatku,kedy presne niečo takéto začne a toto proste takto platí.Ja mám tak okukanú vačku že volným okom ti poviem koľko z hrbou chýba,a nie že či chýba alebo nie.
Takže....treba si dať dokopy zmeny parametrov

ventil sa zatĺka do sedla
opotrebuje sa dosadacia plocha hydroštelu
opotrebuje sa šálka vačkovice (ložisko)
opotrebuje sa hrb jednotlivých vačiek
hydroštel nedilatuje v potrebnej miere
teplom ktoré spôsobuje dĺžkové zmeny

Čo hovoríš na spoluprácu týchto zmien ? Čo dokážu vyrobiť ? Za účasti zmien vplyvom tepla ?

No a tak si tam dosať jednoduchú mieru...koľko dokáže hydroštel svojou prácou vymedziť ???

A ešte vec ktorá sa týka každého tretieho motora.
Vytlačené zátky z mazacích kanálikov z vahadielok vstrekovačov.To logicky mení tlakové pomery mazania vrchu hlavy a odoberá olej (tlak) aj turbíne a hydroštelom.

Stačí ?!
Ano,vačka nie je raz dobrá a raz zlá.Ono je v týchto prípadoch zlá vždy.

Inak plne súhlasím...PD žiaľ je pre mechanikov hmla a hurá systém,bez rozmyslu porobia veci ktoré za krátku dobu motoru vykrútia krk.

Kabeláž ku vstrekom. Už by bolo načase aby sa naučili diagnostiku používať,lebo každý výpad v kontakte vstreku mení status vstrekovača čo v diagnostike je a teda kontrola možná za pár sekund.
Od určitého prebehu km sú konektorčeky vstrekovačov od vysokej teploty také zkrehnuté,že sa rozpadnú už pri vyťahovaní zo vstreku.Takže pozor na čo a kedy sa siaha.
Takže platí čo platiť musí...pri PD je NUTNÉ dva razy premýšlať a potom niečo robiť.
Je to motor zo šialene namáhanými rozvodmi kedže vačka tlačí aj vstrekovače (tlaky až 2000 bar) a tak je táto vec to,okolo čoho sa točí vlastne všetko.Preto treba výsostne poctivo robiť všetko urobiteľné aby tieto šialene namáhané veci boli v pohode.Hravo sa to dá dosiahnuť,a kto to pochopil,má možnosť sa tešiť z veľmi výkonného,úsporného,jednoduchého a VEĹMI spolahlivého motora a môže si pokojne našlapnúť ciel...1 mil km.Nie je to motor pre hlupákov a to platí ako nič iné v automotive.Kto sa oň z rozumom vie starať,môže byť vyškerený ako vlašský orech.Ten motor neznesia odr.kávanie

Nájazd 300 tis je akurát dosť a príliš....ak motor nedostal to,čo dostať mal a to dávno.Lebo 200 tis je zlomových,vtedy sa jednoducho musia niektoré úkony urobiť aby po ďalšie rozvody bola pohoda.Ak sa pri 200 urobilo všetko,tak pri 300 sú rozvody + velká diagnostika stavu a opäť sa stretáme pri 400 atd atd
Vždy sa robí vyčistenie !!!

Tu ani prorok nevie,čo sa robilo a čo nerobilo,ja automaticky vychádzam z predpokladu že nie.A tak je v hre úplne všetko,od tlaku tandemu po xyz čosi z dávno zanedbanej údržby.SVK má (česť výnimkám) motory servisované na úrovni katastrofy,čo nepokazí jeden,tak druhý určite.Ty tu môžeš písať aj dávať obrázky,ak je národ negramotný sa môžeš aj rozkrájať.Našťastie aj odmena z lajdáctva sa ujde tomu komu patrí.Ibaže,zase SVK špecialita,čo sa len trocha poseri.ká,to sa proste predá a problém sa posunie na ďalšieho štastlivca.Je šialená výnimka aby majiteľ poznal servisnú historiu svojho auta,čo má logiku ak išlo z ruky do ruky a každý niečo zbabral.História neznáma,km neznáme,všetko je na vode
Naštastie je aj skupina tých,čo sa starajú,a starajú ukážkovo a majú aj perfektné motory.Ibaže...to nie sú prekupovači a to svoje si budú držať a pestovať do aleluje a boli by aj hlúpy to nerobiť a zbaviť sa jedného z najlepších.Také sa ale kúpiť nedá,a ak,tak veľmi výnimočne.Výborné je aj pre majiteľa výborné,toho sa nezbavuje.
Už iba doplním aby bolo jasné
Takto vyzerá hydroštel (tieto majú 250 tis)
Obrázok
Nech nikoho nemýli že sú 4 ks,lebo takto vyzerajú vždy iba štyri výfukové
No a takto takýto hydro dokatuje vačku na bruchu vačiek
Obrázok
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 27.07.2016 12:12, upravené celkom 2 krát.
easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easa »

Stará dobrá M52B28 do ktorej som lial olej, menil filtre a jazdil :D

p. Hlavaty mate SS
easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easa »

mhlavaty napísal: Tu ani prorok nevie,čo sa robilo a čo nerobilo,ja automaticky vychádzam z predpokladu že nie.A tak je v hre úplne všetko,od tlaku tandemu po xyz čosi z dávno zanedbanej údržby.SVK má (česť výnimkám) motory servisované na úrovni katastrofy,čo nepokazí jeden,tak druhý určite.Ty tu môžeš písať aj dávať obrázky,ak je národ negramotný sa môžeš aj rozkrájať.Našťastie aj odmena z lajdáctva sa ujde tomu komu patrí.Ibaže,zase SVK špecialita,čo sa len trocha poseri.ká,to sa proste predá a problém sa posunie na ďalšieho štastlivca.Je šialená výnimka aby majiteľ poznal servisnú historiu svojho auta,čo má logiku ak išlo z ruky do ruky a každý niečo zbabral.História neznáma,km neznáme,všetko je na vode
Naštastie je aj skupina tých,čo sa starajú,a starajú ukážkovo a majú aj perfektné motory.Ibaže...to nie sú prekupovači a to svoje si budú držať a pestovať do aleluje a boli by aj hlúpy to nerobiť a zbaviť sa jedného z najlepších.Také sa ale kúpiť nedá,a ak,tak veľmi výnimočne.Výborné je aj pre majiteľa výborné,toho sa nezbavuje.
Čiže je najvyšší čas u mňa začať niečo riešiť, alebo je už za zenitom? Kompresia bola OK, ale to s tým asi nič nemá
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,dať veci do poiadku bude stále viac stáť.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Čiže je najvyšší čas u mňa začať niečo riešiť, alebo je už za zenitom?


generalne este funguje, ja by som povedal ze nie je za zenitom. Pozri, riesia sa aj uplne ine sialenosti nielen taketo drobne problemy ako mas ty... ano, vlastnictvo vehykla stoji nejake peniaze, zvlast takychto rocnikov 2003 a podobne, zvlast vozov ktore sa castokrat pouzivali ako firemne, taxikarske atd, proste tvoja masina moze mat 700.000km za sebou a ani sa o tom nevie.

Na druhu stranu, mas v ruke vehykel ktory ma VYBORNE predpoklady este sialene dlho vrndžať, ze ja mam 85kW verziu rocnik 2001 toho isteho co mas ty uz vies. Ze ju neplanujem pustit prec uz vies tiez. Mas v ruke vehykel ktoremu sa nemoze pokazit DPF pretoze tam proste nie je - a s DPFkom ti zrazu neprisli domov 1.500 eurove problemy, opakovane starosti a sedive vlasy. Aj to ma svoju cenu a hodnotu - "cena" a "hodnota" nie su dve rovnake veci, jedno z nich je len a vyhradne len o tych sprostych peniazoch, druhe z nich je o mnohych inych veciach.

Mas v ruke vehykel ktory prveho majitela stal ukrutne ine peniaze ako teba. Ten fesak vysolil na stolik urcite viac nez 1.000.000 korun, kedze je to 4kolka (mozno ma kozu, automat) veselo aj 1.200.000 co vtedy bola hodnota 3izboveho bytu v hlavnom meste. Ze z toho auta dostal 500.000 korun po styroch rokoch, cize vlastne 600.000 az 700.000 len tak ZMIZLO DO VETRA si si uz uvedomil. Mozno fesak dosiel o 800.000 korun, je to uplne realne. Taketo peniaze ta masina stat nebude. Jeho stala, teba nie. Dobry deal ?

Ale zadarmo to tiez nebude. 2003kove auta nie su v stave ze budu zadarmo bez servisu. Ak nahodou su, tak ich zakupenie je v stave ktory Milan Hlavaty popisal - majitel ich neda za rozumnu cenu ked do nich vela penazi investoval lebo nema dovod ich predat. Takze bud kupis oservisovany cukricek s fotografiami a videami co sa na nom robilo ale za OBROVSKE peniaze, alebo kupis loteriu ktoru mas teraz v ruke a spolu s tebou 99.5% slovenska a nieco do toho nasypes.

Ja by som tvoj voz riesil. Ak nie je hrdzavy, rozsypana prevodovka, spojka na vymenu (pozor na dvojhmotu k tomu, to sa bavime radovo 500eur) alebo automaticka prevodovka na repas za 2.500eur ktory zase na Slovensku vie malokto spravit tak ako by sa malo, ak ti neodchadza desat dalsich veci, kludne by som sa do toho pustil. Ale to je zase vestenie na dialku...

dlhy vylev o nicom, ale tak to s autami chodi.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Robím si poriadok v "archíve" zákazníkov a hla prišiel pod ruky jeden z tých čo pri 200 tis km nezaspal.Tu sú jeho korekcie...unikát,len nájsť auto po takomto majiteľovi
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Milan, este ma napadla "nedolezita" problematika : na kolko penazi pride vymena hydrostelov, kontrola/vymena vacky, nejake veci okolo cistenia systemu (intercooler dole, egr, sanie dole, samozrejme nove tesnenia) pripadne nejake preventivne veci okolo vstrekovacov a tym nemyslim naliatia Liqui Moly do nadrze ?

Mam tak trosku strach ze ked majitelovi 2003 PD motoru zahlasim ze pripravte si pane 1.300eur, vas motor sice na pohlad funguje ale uz to zacina mat za sebou, tak v tom momente zrejme zoberie do zajačích a hodne rychlo. Moznoze pre zahraniciara ktory k tebe pride to nerobi stress, ale pre TYPICKEHO slovenskeho majitela - a to vobec nie v style "co neodpadlo to sa neriesi" - je to suma na ktoru musi pracovat mesiac, potazmo mesiac a pol a tympadom ako PREVENCIA je to nerealne.

Dobre hovorim alebo som mimo misu ?

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných