1 028 536
inzerátov
Pridať inzerát

Nastavenie volnobeznej davky vrskom cerpadla tdi skoda

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
matew88
Založený: 12 apríl 2010
Príspevky: 89
Nabehané: 0 min
Predmet: Nastavenie volnobeznej davky vrskom cerpadla tdi skoda PríspevokZaslal: 07.03.2014 12:06   
CHlapi chcem si znizit volnobeznu davku vrskom cerpadla lebo vagom to ide len obmedzene viac ma nepusti, len citam tieto fora a neviem to nejak pochopit ako to urobit,docital som sa ze povolit tri sroby torx 30 a plus jeden dalsi. to zvladnem ale kde to mam dalej poklepat a ktorym smerom to neviem, mam davku 5,8 mg a chcem ju znizit na 3,6 mg

Prosim vas vie mi to niekto vysvetlit diky moc
Citovať
avelmak
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1831
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 07.03.2014 12:29   
nechnevaj sa ale nemas ani tu najmensiu sajnu o com rozpravas.S cerpadlom nastavis predvstrek a nie davkovanie.S origo diagnostikou sa da nastvait startovaciu davku a nie volnobezne davky.odpovedz mi na otazku preco to chces spravit,aky mas problem?
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (73)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1866
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 14:30   
A preco to vlastne chces znizit volnobeznu davku???
Pozor na to, nini "znizit" ako "znizit"... Ak si aj nieco cital o davke paliva a jej moznostiach, tak mozno si postrehol, ze "znizovanim" sa vlastne zvysuje... No, ale skor si myslim, ze si pleties pojmy a z toho su nepresnosti. Takze co to vlastne chces a preco?
Citovať
matew88
Založený: 12 apríl 2010
Príspevky: 89
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 15:47   
volnobezna davka octavia 1,9 tdi rotacka sa da nastavit vagom ale len obmedzene ak to dalej nejde treba pohnut vrskom na cerpadle a znova pozret cez vag kolko mg ukazuje,

Predvstrek uz som si nastavil podla tdi grafu tak ze som dal dole kryt z rozvodov zobral som 13 kluc povolil 3 sroby a potom som zobral 22 ku golu a stredovu maticu som tocil jemne bud do lava a do prava a nastavil som to na 55 v grafe, predvstrek nastaveny,
A preto chcem nastavit volnobuzenu davku lebo mi oktavia vela zere, docital som sa ze ideal je 3,6 mg ja mam teraz 5,6 mg a chcem to vyskusat.
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (73)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1866
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 17:24   
OK. A aku minimalnu hodnotu sa podarilo dosiahnut? Je snad jasne, ze ked sa davka prisposobuje, tak zadavanim vacsej hodnoty sa zmes ochudobnuje a naopak...

Ak zmenis volnobeznu davku z napr. 5 mg/H na napr. 4,5 mg/H prisposobenim vo VAGu udaj c. 32 768 na napr. na c. 32 775, teda dojde k zvyseniu tohto cisla, tak bude v motore realne bohatsia zmes v celom rozsahu otacok, napriek tomu, ze udaj o o davke v mg/H "hovori" o niecom inom (aj ked v podstate je to myslene dobre).

K tej hlave. Priznam, ze mam teraz troska nejasnosti, kedze mam za to, ze ak sa pohne hlavou, tak s davkou v skutocnosti nic nestane, len sa zmeni poloha snimaca v hlave, cim by sa mohol vsak zrovnat udaj o davke z RJ a skutocnou hodnotou.
Citovať
matew88
Založený: 12 apríl 2010
Príspevky: 89
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 18:25   
Ano vsetko mi je jasne okolo tejto filozofie.No mne sa podarila ta najmensia hodnota 5,4 az 5,6 mg a to uz ma dalej diagnostika nepusti prizposobenim cez diagnostiku. preto som to chcel urobit posunutim vrska cerpadla a potom dostelovat na vag.
Len neviem ako sa to robi hladal som nejaky obrazky ci to nenajdem ale nic,proste nejaky navod by som potreboval kde to povolit a jemne klepnutim posunut
Citovať
qwertzuiop
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 02 jún 2009
Príspevky: 307
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 19:20   
povolit a klepnutim posunut tak ako hovoris nic ine. jeden srob je taky trojuholnikovy, myslim ze sa da na to narazit 7 nastavec a s tym povolit a nasledne zlozit so srobom s nejakou normalnou hlavou. povol to tak akurat, resp povol a nasledne dotiahni tak akurat - vysvetlit co znamena akurat je tazko, v podstate to znamena skoro uplne dotiahni. a nasledne buchanim bud k rozvodom alebo k prevodovke sa znizuje/zvysuje davka (ktory smer je ktore neviem ale to zistis hned na diagnostike ked buchnes). pozor - zmena davky tak ako chces je pri takom posune ze to volny okom ani nezbadas, ved to zistis sam.

zhrnutie: klepat ale pozor je to extremne citlive
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (73)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1866
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 19:25   
Skuseste raz precitat co som pisal...

OK, skusim este to napisat "polopate"...

Ak znizujes udaj v mg/h (zadavas vacsiu hodnotu 32 7XXX), tak vlasne obohacujes zmes a teda aj spotreba bude vacsia, zlepsi sa odozva na plynovy pedal a palubak bude ukazovat menej, nez je realna spotreba.

Ak zvysis udaj v mg/H (zadavas mensiu hodnotu 32 7XXX), tak bude zmes chudobnejsia a teda aj spotreba mensia, akurat palubak bude ukazovat nerealnu vyssiu spotrebu. Pozor vsak na starty, kedze vacsim ochudobnenim, by sa mohli podstatne zhorsit.

Ak teda chces mensiu realnu spotrebu, teda byt ohladuplny k penazenke, ozialis horsiu dynamiku, horsiu reakciu na plynovy pedal, tak nastavuj vyssiu hodnotu mg/H (hoci az k hranici 9mg/H). Ale pozor na tie starty...
Teda opak toho o co si sa doteraz snazil...

Mensia priemerna spotreba = viac mg/H. Ale s tymi dosledkami.
Tvoja hodnota 5,5 mg/H je podla mna uplne v poriadku.
Ono v tym je bordel, lebo sa menia (skresluju) hodnoty v RJ motora a na zaklade toho RJ si mysli nieco ine nez je realita a preto sa snazi z cerpadla dostat to, co ma naprogramovane.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1837)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17169
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.03.2014 19:55   
Je to nepochopené asi od začiatku do konca.Pravdou je že posuvom vrška čerpadla sa posúva otočný čap ktorý má excentricky uloženú hlavičku ktorou presúva regulačnú objímku.Samozrejme pohybom celej hlavy sa preto posunie aj regulačná objímka.Potiaľ sedí tvrdenie že posuvom sa mení množstvo paliva.Nie spotreba !!! Presunie sa objímka na menšiu počiatočnú dávku. V žiadnom prípade by som nedoporučoval toto robiť človeku ktorý neovláda dobre VAG a nevie si pozrieť dorazové polohy nastavovača mimo toleranciu.
Práca nastavovača sa kontroluje oscilom pri opätovnom zapnutí zapalovania,keď nastavovač si skontroluje oba dorazy pohybom magnetickej závory tam a späť.
Zdôvodnenie si požičiam od majstrov diagnostiky z FCD.

Test je založen na porovnání průběhů signálů snímače polohy regulační objímky při opakovaném zapnutí zapalování.
Pokud Ř.J. obdrží signál svorky 15, spustí vlastní test nastavovače, spočívající ve vychýlení objímky z dorazu na doraz. Napětí dorazů je porovnáno s hodnotami uloženými v Ř.J. a v případě hodnoty mimo toleranci je uložen chybový kód nystavovače množství. Tento test vlastní diagnostiky však neukáže s jistotou, zda se jedná o závadu uvnitř nebo mimo čerpadlo (vedení). Proto je zapotřebí provést test pomocí osciloskopu a měřit celý průběh signálu snímače

Každý chápavý človek asi rýchlo pochopí že dôjde k nesúladu pozície regulačnej objímky z tým kde si RJ myslí že sa nachádza.Logicky klamať budeme v celom rozsahu regulácie,preto považujem za potrebné upozorniť že nie je rozumné robiť veci o ktorých niet dostatok znalostí.

Mastik29...k poslednej vete.Posunom hlavy sa posunie objímka na viac či menej paliva,tj zareagujú otáčky dole/hore. Logicky že je to kravina,lebo aj chmulo vie že ak by sme mali pohyb hlavy neobmedzený,tak by sme uberali dovtedy až by motor zhasol.
Málokto si uvedomuje jednu základnú vec.Všetko čo kto vidí ako údaj,je výsledok výpočtu,sprostej matematickej kalkulácie,rovnice kde sú dodávané parametre ktoré Môžu a nemusia zodpovedať skutočnosti.Ak to niekde zblneme a výsledok toho čo si RJ myslí a toho čo je skutočnosť,tak je celé na prd makový a výsledok tomu zodpovedá. Klamanie sa používa ak niekto vie výsledok tak aj efektívne. Znížte odpor teplotného čidla a napriek tomu že to nezodpovedá skutočnosti budú zdvihnuté otáčky.Manipulovaním hoci z hodnotou voltáže z MAP viete klamať dávku,atd atd
Citovať
matew88
Založený: 12 apríl 2010
Príspevky: 89
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 20:04   
tu som nasiel obrazok a chcem sa opytat treba povolit tie sroby v modrom kruzku a nasledne ked chcem znizit hodnotu v mg ( 3 az 9 ) tak klepnut tam kde je zelena sipka a napisane tap here to riase IQ ???

http://jyxo.info/pg/image/73a0.....a23884.jpg

Chapem to dobre takto ako som to napisal ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1837)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17169
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.03.2014 20:22   
Už mastik ti to napísal,ja som sa snažil,všetko zbytočne.
Ak pohneš hlavou,budeš hýbať viď šipka,ostatné už napísané je

/plne podrobne


Naposledy upravil mhlavaty dňa 07.03.2014 21:15, celkom upravené 2 krát.
Citovať
rudigo
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 09 november 2010
Príspevky: 71
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 20:31   
niekoho sere to že mu auto šlape,čo dodat
Citovať
radusko351
Povedomá tvár - Favorito (37)
Založený: 07 máj 2012
Príspevky: 472
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nove Zamky
PríspevokZaslal: 07.03.2014 20:33   
chlape plavas moc hlbokej vode, co spekulujes to je navod jak rychlo a kvalitne d.... auto
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (73)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1866
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.03.2014 20:45   
Ak si chces zmenit priemernu spotrebu smerom dole tym, ze chces upravit davku paliva, tak:

Pripoj VAG, vyber RJ motora, zadaj Login, Prisposobenie, kanal 1 a tam skus znizit ten udaj 32 7XXX (kde XXX su nejake cisla ktore tam mas zapisane). Znizuj o hodnotu 50. Zvol test a potom uloz tu hodnotu. Potom si pozri vstrekovane mnozstvo. Malo by byt vyssie, nez si mal pred tou upravou. To bude znamenat pre teba, ze ti auto bude menej zrat.
Kasli na posuv hlavy cerpadla.
Ty chces mensiu spotrebu a to znamena, ze musis nastavit viac mg/H.
Sam si pisal, ze menej sa ti neda nastavit, avsak tym si si nastavil vlastne maximum davky, teda teraz ti to realne zerie viac nez predtym!
Este raz: Ty sa snazis nastavit este vecsiu spotrebu.
Takze ak chces aby to papalo menej, tak si zvys mg/H.

Ten udaj mg/H je len udaj v RJ a je iny nez realne ide z cerpadla. Takze to funguje opacne.
Uz fakt neviem ako to napisat aby sme sa pochopili.
Proste pridaj mg/H a budes mat mensiu spotrebu.
Akurat, ze sa to musi robit ked je motor zahriaty aspon na 85 °C a potom otestovat aj studene starty... Aby to potom aj studene nastartovalo.
Kasli na ten posuv hlavy, lebo potom u toho mozes stravit hoooodne casu. Neviem o nikom, kto by sa s tym takto papral, kedze sa to da cez VAG jednoducho.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1837)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17169
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.03.2014 20:59   
Len drobnosť,pred každou zmenou si radšej opíš pôvodnú hodnotu.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum