Nastavenie volnobeznej davky vrskom cerpadla tdi skoda

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

matew88
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 12.04.2010 18:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matew88 »

Ja to vsetko chapem chlapi, ale mne ide o to ze ked ja zvysim mg tak viem ze bude menej zrat ale auto je lenive ziadna odozva na plyn, a teraz ak mam pravdu napisat tak mi to zere dost vela skoro 8 litrov nafty,a dalej palubak mi ukazuje bludy idem do krizovatky vyhodim rychlost zastanem a palubak ukazuje aktualnu spotrebu niekedy 8 litra niekedy 3,2 litre niekedy 12 litrov,a nechapem preco mi to takto robi stale,

Doplnim predvstrek je podla grafu nastaveny, vag nevykazuje ziadne chyby.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Pre pana Jana,treba dat motor do poriadku a mas mensiu spotrebu.Ziadne davkovanie netreba urobit na cerpadle,treba odstranit zavadu a nie pricinu.Neverim ze motor mas v poriadku.A co si myslis,ak znizis spotrebu,tak vykon ostane na tej urovni????
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vys..er sa na chyby,hladaj v kanáloch,naloguj,meraj, daj sem,to sa dá vyhodnotiť
matew88
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 12.04.2010 18:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matew88 »

ok nalogujem to a dam to sem ok mmozno sa na nieco pride.este sa opytam ake skupiny treba nalogovat?
Miki2t
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 20.01.2010 23:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Miki2t »

Nastav to tak ako pises, 3 torxi + jeden trojhran (naklepes 7 orech)povolis a zatiahnes len slabulinko, nastartujes poklepes plastovym kladivkom na vrsok cerpadla (neviem do ktoreho smeru to uvidis) budes pozerat na vcds nastavis 3,5 - az 4,5 mg. zatiahnes hotove. Predtym si este v prisposobeni nastav povodne hodnoty. Daj pozor, klepkaj s citom, moze sa ti stat ze ked to prezenies do jednej strany motor zdochne a do druhej sa moze roztocit do max otacok. Nastavoval som to uz na desiatkach motorov a nikdy nebol problem, maximalne zacala slzit nafta spod tesnenia, potom nove a pohoda. Len sa toho neboj je to jednoduchsie a rychlejsie ako nastavit casovanie pomocou tdigrafu.
Miki2t
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 20.01.2010 23:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Miki2t »

Musite si uvedomit ako funguje motor. Potom pochopite ze volnobeznou davkou nenastavujeme chudobnu a bohatu zmes. Volnobezna davka je vzdy len a len jedna. Pokial by sa davka v skutocnosti zvysila stupli by aj otacky. Diesel ide vzdy na chudobnu zmes, pokial by mal bohatu zmes dymi na cierno. To ze zmenou polohy hlavy rozkalibrujem cerpadlo je pravda, ale nieje to take citlive, ze po nastaveni davky by auto dymilo alebo bolo slabe.
Pri nastavovani davky predpokladame ze priemerny motor 1,9tdi pre udrzanie volneznich otaciek {pokrytie vsetkych strat} potrebuje volnobeznu davku cca 3,5 az 4,5 mg/vstrek.
Ak mu pohneme hlavou cerpadla skutocna davka sa nezmeni, zmeni sa len kalibracia cerpadla. Ak nam diag zobrazuje na volnobeh 10mg, vieme ze je zl skalibrovane cerpadlo, lebo taky motor by bez zatazenia pri vstrekovanej davke 10mg mal aspon 2 000 otacok/m

Raz prisiel zakaznik s tym ze ma dlhe roky problem s autom, problemove starty ako teple tak aj studene, ze ked da novu baterku tak sa mu to na pol roku trochu polepsi. Cerpadlo mal nastavene na stolici, motor isiel za tepla na 3 valce. Volnobeznu davku ukazovalo 0,6 - 1,6. casvanie 80.
Nastavil som 4,5mg a casovanie 55 , motor ide ako hodinky uz dva roky. A taketo rozmrdane to prislo z Bosch servisu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Miky ...je to presne tak,volnobežná dávka je iba jedna nie je chudobná a bohatá.Ak pridáš,zvýšiš otáčky,ak uberieš znížiš.To je celé.Keby milý pán napísal kód motora,presne mu napíšem aký je predpis výrobcu,A len tak strelím,on bude cca 5 mg
Že ide pridať alebo odobrať ponunom vrška je jedna vec,druhá že ak k nemu dôjde,mal by sa nakalibrovať jeden aj druhý doraz otočnej magnetickej závory,inak bude celý priebeh klamať hodnoty.je absolutne jedno či uživateľ zmenu pozná alebo nie.
Ak k posunu dôjde,mení sa celý priebeh,a to treba brať do úvahy.Čerpadlá sa nekalibrujú preto aby sa v nich potom hrabal každý koho to napadne.To iba Slovák chce prechytračiť všetko,a nakoniec prechytračí sám seba,neviem či niečo podobné existuje aj vo svete,ale toto je neskutočný národ.Múdru vec zásadne urobí až vtedy keď už nič iné sa urobiť nedá.5 milionov odborníkov na všetko okrem vlastnej práce
Miki2t
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 20.01.2010 23:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Miki2t »

Mhlavaty: mne by sa tiez pacilo keby sa vsetko robilo tak ako ma, ale to by sme museli zit asi v inom svete. dovolim si tvrdit ze viac nez polovica aut je nachipovana tak ze je siahnute do kalibracnej mapy, niektore auta jazdia dokonca s powerboxom inymi vstrekovacmi a podobne, spotreba na palubaku je potom prijemna, a ludia ktorym palubak ukazuje skutocne hodnoty maju z toho potom mindraky. Dieselove motory niesu take haklive na riadenie, takze si podobne "ne koser" upravy mozeme dovolit. a vzhladom nato ze motory s rotacnimi cerpadlami maju tak 10 - 15 rokov, ani nepredpokladam ze by mi niekto ochotne zaplatil pracu ktoru by som robil len preto aby som mal ciste svedomie.
Ak vy to tak robite tak mate moj obdiv a ciastocne zavidim.
Ja sa drzim toho , ze ak nieco zo vsetkych pohladov bezneho uzivatela funguje tak je to vporiadku. Aj tak ludia nerozumeju zakladom, vacsina ludi si mysli ze pokial ma motor vacsiu davku nafty tak ma aj vacsiu spotrebu a podobne nepochopene zalezitosti
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

chipovanim sa nic nemeni na volnobehu, to ostava povodne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Miki...ludí nezaujíma čo platí objektívne,ak im niekto nakuká istoty,už ich má kúpených.Mať o 50 koní v stajni viac ktoré budú drieť ako mule spolahlivo a ešte môžeš predať polovicu sena lebo tieto budú žrať menej,to proste nakukáš množstvu ľudí a za ten zázrak si zaplatia.Nie je dôležitá skutočnosť,ale zdanie a sľuby.
kamov
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 26.01.2016 12:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kamov »

Ja som sa v tom musel hrabat nedobrovolne... tieklo mi cerpadlo zpod tesneni pod hlavou, vsade kde som zastavil velka mlada od nafty podomnou, v servise pytali 700€ za repas + robota 80€. Tak som kupil bosh sadu tesneni za 12€ a pretesnil hodoma, cerpadlo drzi netecie, . Ale ked om dal dole hlavu cerpadlo som rozkalibroval, auto ide, startuje, prestalo dymit ale spotreba je vyssia. Nastavil som ho doklepavanim hlavy bez diagnostiky, volnobezne otacky boli prv 1600 a postupne som to skorikoval na 810m no neni to ono...
Chcem sa spytat, posuvanim hlavy cerpadla smerom od a k rozvodom sa nastavuje davka paliva, ale cerpadlo ma aj druhu os, v smere jazdy, nedostelujem to ked posuniem hlavou smerom k celnemu oknu alebo ku chladicu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presúvaním deklíka v ose čerpadla meníš polohu takého unášača v tvare guličky a tým robíš posuv a dávkovanie na regulácii.Priečne ten pohyb by nemal vyvolávať nič,zmena či pochádza z jedného posunu či druhého má a môže jedine posunúť regulačnú objímku čo sú inak povedané otáčky.Rozdiel je v tom že pozdĺžne presúvanie presúva objímku,a priečne ňou točí,čo ale na nič nemá vplyv.Objímne mení dávku svojim pozdlžnym posunom.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Ľuďom treba dať do rúk už len skalpel a začnú už aj operovať
To že otáčky mas v poriadku neznamená že dávka paliva je ok, tam stačí stotinka posunutia a dávka sa môže zmeniť aj o 10mg, už som ich čosi nastavil a poviem pravdu je to o nervi , lebo keď to nastavim a už je to vporiadku tak po dosiahnutí skrutiek je to zas niekde inde
Uz som mal auto co malo 18mg na volnobehu a na oko keby som to nevidel na diagnostike tak poviem že to ide super
kamov
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 26.01.2016 12:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kamov »

Pre srandu som to nerozoberal, ale ked mi vyjebany servisak povie ze cerpadlo treba na repas ( a to sa mi nestalo v jednom servise ) pricom staci vymenit 2 tesnenia za 12€ tak to je na hlavu, co by si spravil ty na mojom mieste? Auto som kupil za 300€, po 30 000 km mi to zacalo tiect cez prepad volvo s70 2,5tdi
Neostava nic ine len pohladat niekoho kto ma delphi diagnostiku. Pripadne koho tu na vychode odporucite ze to vie nastavit na aute bez toho aby muselo ist cerpadlo von?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hladaj niekoho z VCDS alebo KTS,Delphi je len univerzála.Ako toto by takto isto ale urobila väčšina,lebo všetko sa dá,ale aj servis musí byť korektnejší a toto je totálne prebehnutý cieľ.No ale tak skúšajú chlapci či sa nezadarí trochu rýchlych peńazí

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 80 neregistrovaných