Nastavenie cerpadla
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Nastavenie cerpadla
Zdravim vsetkych na fore,chcel by som sa Vas opytat ako nastavim cerpadlo BOSCH z motora 1.9td,ak sa to da v domacich podmienkach?Ide o to,ze som ho musel vybrat a pretesnit nakolko z neho unikala nafta.Nahodil som ho spat a neviem coho sa drzat pri jeho natoceni do spravnej polohy.V hornej max.pozicii zacina ist motor na 3 valce,v strednej pozicii motor klepe ako stary dizel a dolnej pozicii ide tichucko skoro ako benzin.Neviem ci si mam pri pootacani vsimat dymivost,alebo hlucnost motora,alebo co?Neviem ci by mi to este ktosi vedel v okolitom servise nastavit.
PS: SAGAN je majster
PS: SAGAN je majster
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Tak nejak som sa to snazil nastavit,ale zda sa mi,ze motor viacej dymi pri vyssich otackach ako tomu bolo pred opravou.Na volnobehu a v strednych otackach je to dobre,skoro bez viditelneho dymu.Rad by som to upravil,ale asi nenajdem tu spravnu polohu pre cerpadlo bez nejakej diagnostiky resp.emisnej skusky???
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Že si mal začať s tým,o aký motor ja vôbec jedná je zbytočné písať,1,9 Td ich je dosť a nastavenia sú rôzne.Ja iba predpokladám klasickú Bosch rotačku tj čarpadlo z jedným stredovým výtlačným piestikom a rozdelovačom.V strede medzi výstupnými holandermi je zaslepovacia skrutka,miesto nej sa skrutkouje adaptér ktorý umožní nasadiť indikátor.Motor má svoj predpis pre nastavenie výtlačného piestika,indikátorom sleduje pohyb a otáčaním celého čerpadla nastavuje bod počiatku.
Nerozumiem tomu,riešiš niečo,čo nevie riešiť 99,999% mechanikov a ty zadáš otázku akoby si riešil drevnatosť karelábu.
Áno,tých 99,999% to nastavuje na "uši" takže svojho človeka hladaj otázkou či vie odmerať prevstrek tjk či má niečo takéto
[img]https://s9.postimg.org/z8q5p88kb/lucas_bosch.jpg[/img]
Nerozumiem tomu,riešiš niečo,čo nevie riešiť 99,999% mechanikov a ty zadáš otázku akoby si riešil drevnatosť karelábu.
Áno,tých 99,999% to nastavuje na "uši" takže svojho človeka hladaj otázkou či vie odmerať prevstrek tjk či má niečo takéto
[img]https://s9.postimg.org/z8q5p88kb/lucas_bosch.jpg[/img]
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
No toto práveže takto nie je možné.Fyzicky to možné je,použije sa piezo svorka na vysokotlakú trubku,ale výsledok už správny nebude.
Nevyše už sa začína činnosť ďalších vecí ako riadenie predvstreku,do toho už zase kecá nastavenie a dokonca aj systémový tlak,proste základnú pozíciu čerpadla treba nastaviť podľa výrobcu priamo na výtlačnom elemente.Tým je daný základ pre ďalšie nastavovania,ale to je do iného taniera.Tieto motory tak Bosch ako Lucas sa nastavovali mechanicky,tj meraním,len inými prípravkami.V dobe slávy týchto motorov to vedelo minimum ľudí,dnes sa toho už ani starý kozák nechytá pretože si môže za svoje vedomosti vypýtať akurát prd makový a ani majiteľ letitého diesla ochotu platiť za rozum mať nebude.,Nemali ho vtedy,teraz už dupľom nie,urobili na uši a hotovo,ako išlo tak išlo.Ktože by už riešil že spotreba mohla dlhé roky ísť čosi dole a za pol miiona km by ušetrila na ďalší motor,to takto neriešili ani vtedy ani dnes.
Nevyše už sa začína činnosť ďalších vecí ako riadenie predvstreku,do toho už zase kecá nastavenie a dokonca aj systémový tlak,proste základnú pozíciu čerpadla treba nastaviť podľa výrobcu priamo na výtlačnom elemente.Tým je daný základ pre ďalšie nastavovania,ale to je do iného taniera.Tieto motory tak Bosch ako Lucas sa nastavovali mechanicky,tj meraním,len inými prípravkami.V dobe slávy týchto motorov to vedelo minimum ľudí,dnes sa toho už ani starý kozák nechytá pretože si môže za svoje vedomosti vypýtať akurát prd makový a ani majiteľ letitého diesla ochotu platiť za rozum mať nebude.,Nemali ho vtedy,teraz už dupľom nie,urobili na uši a hotovo,ako išlo tak išlo.Ktože by už riešil že spotreba mohla dlhé roky ísť čosi dole a za pol miiona km by ušetrila na ďalší motor,to takto neriešili ani vtedy ani dnes.
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58 Zdieľať na Facebook
Re: Nastavenie cerpadla
Ahoj,riesim podobny problem na R5-ke.mjato napísal:Zdravim vsetkych na fore,chcel by som sa Vas opytat ako nastavim cerpadlo BOSCH z motora 1.9td,ak sa to da v domacich podmienkach?Ide o to,ze som ho musel vybrat a pretesnit nakolko z neho unikala nafta.Nahodil som ho spat a neviem coho sa drzat pri jeho natoceni do spravnej polohy.V hornej max.pozicii zacina ist motor na 3 valce,v strednej pozicii motor klepe ako stary dizel a dolnej pozicii ide tichucko skoro ako benzin.Neviem ci si mam pri pootacani vsimat dymivost,alebo hlucnost motora,alebo co?Neviem ci by mi to este ktosi vedel v okolitom servise nastavit.
PS: SAGAN je majster
Tiez mi tecie nafta z cerpadla a potrebujem to pretesnit.
TAk by som sa ta chcel spytat ako si postupoval pri vyberani cerpadla.
Mam tiez cerpadlo Bosch,ale neviem presne aky model,tak neviem ake tesnenia mam objednat.
A este ma zaujima kde si kupoval tesnenia,lebo ja ich neviem najst na nete,lebo asi zle hladam.
Dik
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných