869 490
inzerátov
Pridať inzerát

Napojenie palivoveho cerpadla napriamo,ukazovatel paliva

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
Predmet: Napojenie palivoveho cerpadla napriamo,ukazovatel paliva PríspevokZaslal: 28.09.2015 17:12   
Ahojte,potreboval by som poradit s nasledovnymi vecami:

1.Pravdepodobne mam na aute problem,ze z relatka na palivovu pumpu neprichadza + pol.To zn.,ked sa privedie 12V napr.zo svetla na pin cerpadla,tak ide.Niekde v kabelazi bude zrejme chyba.Urcity pani z urciteho servisu radia napojit palivove cerpadlo napriamo,to zn.,ak to spravne chapem,ze cerpadlo resp.auto bude startovat uz pri kluciku v polohe I?alebo pri polohe I bude len stale bezat a nevypne ho po dosiahnuti urciteho tlaku?Pripadne servismani radia napojenie napriamo bez relatka len cez vypinac manualny + poistku.

Nie som s tymto riesenim stotozneny,ake su nevyhody tohto zapojenia podla vas alebo aky je vas celkovy nazor?

2.Moja druha otazka smeruje k potenciometru hladiny paliva na cerpadle.Teleso cerpadla je vymontovane a je bez cerpadla,to zn.cerveny+ a cierny minus kabel su volne.Ako mozem skusit 100% funkcnost potenciometra?Mozem napr.napojit toto teleso bez cerpadla na konektor v aute a dat klucik do I polohy a hybat s potenciometrom,ci rucicka ukazuje stav?Pripadne navrhnite nejake alternativy.

Diky za pomoc.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 28.09.2015 17:29   
bod 2...môžeš.Merať môžeš napr multimetrom ako odpor.Narastanie a klesanie budeš vidieť,prípadnú drobnú poruchu dráhy už nie,na to by trebalo oscilo.Ale informativne stačí multimeter

Chlapcom poobíjaj záprdky v galotách,to sa takto nerobí,a všetky nápady čo tam spomínaš sú diletantské.Ak nezvládnu niečo tak primitívne ako napájanie čerpadla v nádrži cez sprosté relé,tak nech idú kopať jarky do Jarovníc a neser.ú sa radšej ani nablísko aut lebo zbabrú aj čo je dobré.Nech ťa nenapadne do toho ísť ani keby robili zadara alebo platili oni tebe.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 28.09.2015 18:00   
MHlavaty,plne si odhadol panov v danom nitrianskom servise:)A ano,uz aj stihli zbabrat aj to,co bolo dobre.

Teraz opat k teme.V suvislosti s potenciometrom mi dany pani v servise povedali,ze,ked meriam multimetrom odpor na potenciometri,ze to mi nepovie ,ci je potenciometer na 100% zly alebo dobry.Samozrejme takto som to spravil ja,ze som to hned odmeral a potenciometer pekne vykazoval zmenu odporu ako som hybal plavakom.Potreboval som mat istotu,ze he nemeli zbytocne,ale zrejme ano.Mozes(te) sa vyjadrit k ich tvrdeniu,ze meranim odporu na potenciometri sa to nezisti.

K napojeniu cerpadla napriamo,by ma este zaujimalo,ake su rizika takehoto napojenia a ako najlepsie vyriesit tento problem?Co keby sa priamo z relatka(resp.kontaktov,kde sa zapaja) tahal plusovy kabel priamo na pin konektore cerpadla?Tym padom by sa vylucilo pracne hladanie chyby na povodnom kabli,nie?
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (615)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19175
Nabehané: 2 mes 11 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 28.09.2015 18:35   
Kabel z relatka po cerpadlo na asi tak 3m. Aky je problem ho skontrolovat?
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 28.09.2015 18:57   
Palivomer je v podstate iba odporová dráha,proste potenciometer.
Multimeter ho preto odmeria ako každý iný odpor.Jedinú chybu takéto meranie má v tom,že vďaka malej schopnosti vzorkovania (čitania) je nie je meranie kontinuálne a neobjaví jemné nedokonalosti na dráhe.
Tak nech to mantáci overia oscilom,a majú to detailne ako mikroskopom.Také veci ako napájanie palivového čerpadla je nutné mať v štandardnom zapojení,inak je to mína smerom do budúcna.Ale nechápem čo je na hlúpom triviálnom zapojení problémom ? Čerpadlo býva napajané v spoločnej vetve napr z vyhrievaním lambdy,proste to treba dať do funkčného stavu tak ako má byť.
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5173
Nabehané: 1 mes 0 dní 3 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 28.09.2015 20:52   
Ako núdzovku prepojiť tie plusky medzi výstupom z relé a čerpadlom nadivoko dakde na dovolenke aby sa dalo prísť domov OK.... ale natrvalo s tým jazdiť ? Aj keď teda ako riešenie jednoduchšie to je, ako hľadať kde je kábel prerušený. Ale neverím že bude prerušený dakde v strede káblového zväzku len tak z ničoho nič, že nehýbe sa vozí sa a preruší sa? asi nie , najskorej by som hľadal chybu dakde v konektoroch.
....Môj nazor skromny-osobny.
_________________
Renault a Suzuki - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 29.09.2015 09:14   
Urcite budem najprv hladat pricinu,kde je kabel preruseny resp.kde uz nie je stava a skusim to opravit na kabelazi povodnej.Ono totizto v danom servise na aute pracovali aj s elektrikou na palivove cerpadlo,coho som sa obaval a moje obavy sa potvrdili,problem je na svete.
Citovať
PROCHY603
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 11 február 2008
Príspevky: 3504
Nabehané: 26 dní 7 hod 55 min
Bydlisko: BLAVA
PríspevokZaslal: 29.09.2015 16:02   
angry angry

Preco sem nenapises rovno ake je to auto???

Ale davas sem hadanky???

Urcite uz mal niekto podobny problem a napisal bi ze oprav presne to a to a auto bude o.k.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 29.09.2015 16:41   
Je to vseobecne vyskytujuci sa problem,nemyslel som,ze je potrebne uviest auto,nakolko som aj dostal celkom slusne odpovede.Ale mozem ho doplnit,mozno to este pomoze:Fiat Coupe 1.8,rok 99.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (615)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19175
Nabehané: 2 mes 11 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 29.09.2015 17:03   
Všeobecne vyskytujúci sa problém to nie je.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
mato.soky
Známa tvár - Feldo (66)
Založený: 29 marec 2013
Príspevky: 1378
Nabehané: 23 dní 16 hod 17 min
PríspevokZaslal: 30.09.2015 06:24   
Ja by som povedal ze to je vseobecne vyskytujuci sa problem vola sa blbci v autoservise velmy rozsireni problem fakt
Citovať
sbf
Povedomá tvár - Favorito (39)
Založený: 06 február 2009
Príspevky: 1357
Nabehané: 4 dní 4 hod 22 min
Bydlisko: TN
PríspevokZaslal: 30.09.2015 07:12   
Kabel moze byt prestrihnuty velmi lahko napr. ked tam niekto montoval alarm, potom odmontoval a kablik zamotal.
Potenciometer IMO nemas preco skusat osciloskopom. Ak ukazuje odpor chybny bude skor budik najma ak je to nejaky stary voz s bimetalovou rucickou v ktorej sa niekto rypal napr. testoval tym ze dal na nu napriamo bez odporu 12V, tak ju odpali behom momentu.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 19.01.2018 10:41   
Ahojte,kedze moj problem suvisi s touto temou, napisem to sem. Stretol sa niekto s problemom, kde bola rucicka palivomeru velmi ´´citliva´´,to zn.ze pekne plynule kopiruje prelievanie hladiny v nadrzi, to zn.,neukazuje staly(pevny) udaj. Nejde o chybu, kde v zakrute sa Vam mierne zmeni ukazovatel paliva, tento pripad doslova, ked napr. akcelerujete rucicka to ukaze(plynule sa hybe). Dakujem (auto Fiat Coupe).
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.01.2018 12:37   
Záleží od menežmentu,kedysi boli len takéto sústavy,potom prišli také kde sa tej jav už nevyskytoval,pretože prístroj dostal obvod kde sa načítania integrovali,tj urobilo sa množstvo načítaní a z nich sa vypočítala stredná hodnota a tak sa akákolvek zmena vôbec nemala šancu prejaviť pretože nejaké percento inej hodnoty sa v celku stratilo.Pri tankovaní napr vystúpi ukazovateľ až po určitom čase akoby to malo spozdenie.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 19.01.2018 12:40   
System je ´´spozdovaci´´, predtym to nerobilo. Na elektrike paliva sa len dva kable davali do zvlast konektoru, nakolko cez povodny konektor to neprechadzalo. Inak sa nic zasadne s tym nerobilo.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika