Napojenie palivoveho cerpadla napriamo,ukazovatel paliva

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Napojenie palivoveho cerpadla napriamo,ukazovatel paliva

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte,potreboval by som poradit s nasledovnymi vecami:

1.Pravdepodobne mam na aute problem,ze z relatka na palivovu pumpu neprichadza + pol.To zn.,ked sa privedie 12V napr.zo svetla na pin cerpadla,tak ide.Niekde v kabelazi bude zrejme chyba.Urcity pani z urciteho servisu radia napojit palivove cerpadlo napriamo,to zn.,ak to spravne chapem,ze cerpadlo resp.auto bude startovat uz pri kluciku v polohe I?alebo pri polohe I bude len stale bezat a nevypne ho po dosiahnuti urciteho tlaku?Pripadne servismani radia napojenie napriamo bez relatka len cez vypinac manualny + poistku.

Nie som s tymto riesenim stotozneny,ake su nevyhody tohto zapojenia podla vas alebo aky je vas celkovy nazor?

2.Moja druha otazka smeruje k potenciometru hladiny paliva na cerpadle.Teleso cerpadla je vymontovane a je bez cerpadla,to zn.cerveny+ a cierny minus kabel su volne.Ako mozem skusit 100% funkcnost potenciometra?Mozem napr.napojit toto teleso bez cerpadla na konektor v aute a dat klucik do I polohy a hybat s potenciometrom,ci rucicka ukazuje stav?Pripadne navrhnite nejake alternativy.

Diky za pomoc.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bod 2...môžeš.Merať môžeš napr multimetrom ako odpor.Narastanie a klesanie budeš vidieť,prípadnú drobnú poruchu dráhy už nie,na to by trebalo oscilo.Ale informativne stačí multimeter

Chlapcom poobíjaj záprdky v galotách,to sa takto nerobí,a všetky nápady čo tam spomínaš sú diletantské.Ak nezvládnu niečo tak primitívne ako napájanie čerpadla v nádrži cez sprosté relé,tak nech idú kopať jarky do Jarovníc a neser.ú sa radšej ani nablísko aut lebo zbabrú aj čo je dobré.Nech ťa nenapadne do toho ísť ani keby robili zadara alebo platili oni tebe.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

MHlavaty,plne si odhadol panov v danom nitrianskom servise:)A ano,uz aj stihli zbabrat aj to,co bolo dobre.

Teraz opat k teme.V suvislosti s potenciometrom mi dany pani v servise povedali,ze,ked meriam multimetrom odpor na potenciometri,ze to mi nepovie ,ci je potenciometer na 100% zly alebo dobry.Samozrejme takto som to spravil ja,ze som to hned odmeral a potenciometer pekne vykazoval zmenu odporu ako som hybal plavakom.Potreboval som mat istotu,ze he nemeli zbytocne,ale zrejme ano.Mozes(te) sa vyjadrit k ich tvrdeniu,ze meranim odporu na potenciometri sa to nezisti.

K napojeniu cerpadla napriamo,by ma este zaujimalo,ake su rizika takehoto napojenia a ako najlepsie vyriesit tento problem?Co keby sa priamo z relatka(resp.kontaktov,kde sa zapaja) tahal plusovy kabel priamo na pin konektore cerpadla?Tym padom by sa vylucilo pracne hladanie chyby na povodnom kabli,nie?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Palivomer je v podstate iba odporová dráha,proste potenciometer.
Multimeter ho preto odmeria ako každý iný odpor.Jedinú chybu takéto meranie má v tom,že vďaka malej schopnosti vzorkovania (čitania) je nie je meranie kontinuálne a neobjaví jemné nedokonalosti na dráhe.
Tak nech to mantáci overia oscilom,a majú to detailne ako mikroskopom.Také veci ako napájanie palivového čerpadla je nutné mať v štandardnom zapojení,inak je to mína smerom do budúcna.Ale nechápem čo je na hlúpom triviálnom zapojení problémom ? Čerpadlo býva napajané v spoločnej vetve napr z vyhrievaním lambdy,proste to treba dať do funkčného stavu tak ako má byť.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ako núdzovku prepojiť tie plusky medzi výstupom z relé a čerpadlom nadivoko dakde na dovolenke aby sa dalo prísť domov OK.... ale natrvalo s tým jazdiť ? Aj keď teda ako riešenie jednoduchšie to je, ako hľadať kde je kábel prerušený. Ale neverím že bude prerušený dakde v strede káblového zväzku len tak z ničoho nič, že nehýbe sa vozí sa a preruší sa? asi nie , najskorej by som hľadal chybu dakde v konektoroch.
....Môj nazor skromny-osobny.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Urcite budem najprv hladat pricinu,kde je kabel preruseny resp.kde uz nie je stava a skusim to opravit na kabelazi povodnej.Ono totizto v danom servise na aute pracovali aj s elektrikou na palivove cerpadlo,coho som sa obaval a moje obavy sa potvrdili,problem je na svete.
PROCHY603
Príspevky: 3768
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

:..: ::: :::

Preco sem nenapises rovno ake je to auto??? :2f93: :2f93:

Ale davas sem hadanky??? :28b7: :28b7: :28b7:

Urcite uz mal niekto podobny problem a napisal bi ze oprav presne to a to a auto bude o.k. :41c2: :41c2:
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Je to vseobecne vyskytujuci sa problem,nemyslel som,ze je potrebne uviest auto,nakolko som aj dostal celkom slusne odpovede.Ale mozem ho doplnit,mozno to este pomoze:Fiat Coupe 1.8,rok 99.
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

Ja by som povedal ze to je vseobecne vyskytujuci sa problem vola sa blbci v autoservise velmy rozsireni problem fakt
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

Kabel moze byt prestrihnuty velmi lahko napr. ked tam niekto montoval alarm, potom odmontoval a kablik zamotal.
Potenciometer IMO nemas preco skusat osciloskopom. Ak ukazuje odpor chybny bude skor budik najma ak je to nejaky stary voz s bimetalovou rucickou v ktorej sa niekto rypal napr. testoval tym ze dal na nu napriamo bez odporu 12V, tak ju odpali behom momentu.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte,kedze moj problem suvisi s touto temou, napisem to sem. Stretol sa niekto s problemom, kde bola rucicka palivomeru velmi ´´citliva´´,to zn.ze pekne plynule kopiruje prelievanie hladiny v nadrzi, to zn.,neukazuje staly(pevny) udaj. Nejde o chybu, kde v zakrute sa Vam mierne zmeni ukazovatel paliva, tento pripad doslova, ked napr. akcelerujete rucicka to ukaze(plynule sa hybe). Dakujem (auto Fiat Coupe).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Záleží od menežmentu,kedysi boli len takéto sústavy,potom prišli také kde sa tej jav už nevyskytoval,pretože prístroj dostal obvod kde sa načítania integrovali,tj urobilo sa množstvo načítaní a z nich sa vypočítala stredná hodnota a tak sa akákolvek zmena vôbec nemala šancu prejaviť pretože nejaké percento inej hodnoty sa v celku stratilo.Pri tankovaní napr vystúpi ukazovateľ až po určitom čase akoby to malo spozdenie.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

System je ´´spozdovaci´´, predtym to nerobilo. Na elektrike paliva sa len dva kable davali do zvlast konektoru, nakolko cez povodny konektor to neprechadzalo. Inak sa nic zasadne s tym nerobilo.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných