Naliaty nespravny olej do auta

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

valerx
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31
Zdieľať na Facebook

Naliaty nespravny olej do auta

Príspevok od používateľa valerx »

AHojte, chcem sa opytat, do auta mi pri vymene oleja naliali olej 10W40 a vyrobcom predpisany olej mam 5w30, tak ci mi hrozi nejake poskodenie agregatu, ci to je nejak na zavadu. Stane sa nieco ak dojazdim interval na tomto oleji a vratim sa naspat na olej 5w30 ? Dakujem za odpovede. Mam nabehane cca 70 000 tisic km, auto je na LPG, atmosfera.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pokiaľ necháš motor NAŠTARTOVANÝ a bude v kuse bežať

NESTANE sa NIČ , horšie bude aku udrú mrazy väčšie ako -15°C

vtedy ten motor bude ťažšie štartovať , ale tiež nič prevratné sa nestane

ak chceš svojmu motoru TO NAJLEPŠIE , pojazdí cca 1000 km

a OLEJ VYPUSŤ, budeš mať vykonaný PREPLACH motora a nalej tam 5W-40

dajme tomu tento :

http://oleje-a-maziva.heureka.sk/elf-ev ... GwodaPgGjg
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Benzinovy atmosfericky motor má NAJMENŠIE naroky na qualitu oleja

kludne tam možeš liať olej zakupeny v Kauflande alebo v TESCU

alebo hocikde inde ,

len dodrž špecifikaciu ACEA A3/B4

a olej VYMEŇ najskor po 10 000 km
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už by aj tiekol von.tie dva oleje sú dva rôzne svety a nestojí zato zasadiť zárodok.Isté je jedno a na to by mal gazda myslieť.Ak to takto zostane a kedykoľvek v budúcnosti sa úplne čokoľvek stane,vždy to budeš spájať.To je istejšie než moja večera.Ale inak vcelku z lacom možno súhlasiť,rozhodne by to motor prežil.
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

neviem presne o aku motorizaciu a znacku ide, ale ked vyrobca nieco predpisal, tak by som to dodrzal. Kedze mas predpisany 5W-30, nevieme aku specifikaciu, pravdepodobne nepojde o ziadnu staru karu, pri ktorej by som to neriesil. Nic zle neurobis, ked trosku pojazdis, ale nenechaval by som to tam do dalsieho intervalu. Je uz pomaly jedno, aky olej renomovaneho vyrobcu pouzijes, ale špecifikaciu a triedu by som dodrzal. Idu mrazy, hlasia na vikend aj -25 :-) ... mas tam 10 namiesto 5 ... pozor aby motor rano prilis nekaslal :-) Mal som v kompe jeden pekny clanok, tak si ho precitaj, ked mas cas.

http://olejobchod.hlohovecko.sk/?menu=5 ... in_menu=23
valerx
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa valerx »

pre upresnenie jedna sa o auto Opel Astra G 1,4 twinport, r. v. 2007, motor Z14XEP, B + LPG ( montaz 12/2015)
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Aj keby výrobca predpisoval 5W30 tak by som ho tam aj tak nelial
valerx
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa valerx »

ivko1 preco by si ho nedaval? a co by si mi odporucal dat? podla stranky mazaci plan napr. aral mam predpisane bud 0w30 alebo 5w30, tak co by si tam dal ty?
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

mal by si mat schvalenie GM-LL-A-025, alebo GM-LL-B-025, pri oboch je predpisany 5W-30, kde je priemerna cena za liter cca 7,50,-€ ... mas napln 3,5 l., tak si myslim, ze pri cene 26-27,-€ za vymenu nespekuluj. Filter tam nechaj, ten nemen. Toto je cisto moj nazor. Toto by som urobil ja. Ked tam ten olej nechas, nic zavazne a destruktivne sa nestane, motor pojde dalej.
valerx
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa valerx »

Dakujem vsetkym za rady a odporucania :2f93:
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Neviem či pre LPG je vhodné nechať 30 ku.... ja by som tam dal 5w-40 keď už sa tam bude dávať nový.... predpokladám že výrobca predpísal špecifikáciu a viskozitu si môžete zvoliť sami....čo sa týka toho iného oleja ako je povedané všetko zo všetkým súvisí, hoci je predpoklad že nič závratné sa nemusí stať....
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ten motor je 1.4 so 66kW, to nemoze byt narocne na olej. By som to tam nechal
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To môže platiť, ale v lete.
Ide zima, každá drobnosť môže pomôcť alebo poškodiť, keď budú vzdialenejšie miesta od čerpadla pri studenom štarte bez oleja, tak sa určite nepoďakujú.
Ako bolo vyššie viakrát napísané, nie je to žiaden extra finančný výdaj, pri naliatí nového oleja, ja by som ho vymenil.
ROBOPASTUSZEK
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ROBOPASTUSZEK »

Nerob paniku kludne s nim mozes jazdit , na leto je to vhodnejsi olej zas. 5w30 by mali byt long life oleje ktore by mali predlzovat ciklus vymeny. Rozhodne nemusis hned menit len skrat vymenu na 10 000km a potom vymen a od servisu pytaj zlavu ako pracu gratis alebo nieco podobne. Mnoho ludi si mysli ze cim riedsi tym lepsi ale prave v niektorych pripadoch naopak . Cez zimu bude sice hustejsi a zvysi spotrebu o 0,1-0,3l ale to je zanedbatelne . Vyhodou je ze vytvara kvalitnejsi olejovy film . Rozhodne by som nerobil paniku jedna sa o benzin a dnesne oleje su na inej urovni ako oleje spred 20rokov .
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Vidím že v tom máš jasno.
Okrem toho však nie je od veci vedieť, že olej zohriaty na 100 - 120 Celzia je skoro rovnako tekutý, či už je to 5W30 alebo 15W40.
Problém je práve s tekutosťou oleja pri teplotách -10 alebo ešte nižšie, tam už sú rozdiely zásadné a pri štarte motora v mraze dotečie olej 10W do posledného ložiska o niekoľko sekúnd neskôr ako olej 0W alebo 5W.
No a olej je v motore predovšetkým preto, aby mazal ložiská a všetko čo sa voči sebe nejako pohybuje, či nie ?
No a kvalita olejového filmu, to je niečo čo nemá vôbec súvis s 0W alebo 20W, ten je určený inými kvalitatívnymi vlastnosťami oleja.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní