Naliaty nespravny olej do auta
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 94
- Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31 Zdieľať na Facebook
Naliaty nespravny olej do auta
AHojte, chcem sa opytat, do auta mi pri vymene oleja naliali olej 10W40 a vyrobcom predpisany olej mam 5w30, tak ci mi hrozi nejake poskodenie agregatu, ci to je nejak na zavadu. Stane sa nieco ak dojazdim interval na tomto oleji a vratim sa naspat na olej 5w30 ? Dakujem za odpovede. Mam nabehane cca 70 000 tisic km, auto je na LPG, atmosfera.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Pokiaľ necháš motor NAŠTARTOVANÝ a bude v kuse bežať
NESTANE sa NIČ , horšie bude aku udrú mrazy väčšie ako -15°C
vtedy ten motor bude ťažšie štartovať , ale tiež nič prevratné sa nestane
ak chceš svojmu motoru TO NAJLEPŠIE , pojazdí cca 1000 km
a OLEJ VYPUSŤ, budeš mať vykonaný PREPLACH motora a nalej tam 5W-40
dajme tomu tento :
http://oleje-a-maziva.heureka.sk/elf-ev ... GwodaPgGjg
NESTANE sa NIČ , horšie bude aku udrú mrazy väčšie ako -15°C
vtedy ten motor bude ťažšie štartovať , ale tiež nič prevratné sa nestane
ak chceš svojmu motoru TO NAJLEPŠIE , pojazdí cca 1000 km
a OLEJ VYPUSŤ, budeš mať vykonaný PREPLACH motora a nalej tam 5W-40
dajme tomu tento :
http://oleje-a-maziva.heureka.sk/elf-ev ... GwodaPgGjg
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Už by aj tiekol von.tie dva oleje sú dva rôzne svety a nestojí zato zasadiť zárodok.Isté je jedno a na to by mal gazda myslieť.Ak to takto zostane a kedykoľvek v budúcnosti sa úplne čokoľvek stane,vždy to budeš spájať.To je istejšie než moja večera.Ale inak vcelku z lacom možno súhlasiť,rozhodne by to motor prežil.
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
neviem presne o aku motorizaciu a znacku ide, ale ked vyrobca nieco predpisal, tak by som to dodrzal. Kedze mas predpisany 5W-30, nevieme aku specifikaciu, pravdepodobne nepojde o ziadnu staru karu, pri ktorej by som to neriesil. Nic zle neurobis, ked trosku pojazdis, ale nenechaval by som to tam do dalsieho intervalu. Je uz pomaly jedno, aky olej renomovaneho vyrobcu pouzijes, ale špecifikaciu a triedu by som dodrzal. Idu mrazy, hlasia na vikend aj -25 ... mas tam 10 namiesto 5 ... pozor aby motor rano prilis nekaslal Mal som v kompe jeden pekny clanok, tak si ho precitaj, ked mas cas.
http://olejobchod.hlohovecko.sk/?menu=5 ... in_menu=23
http://olejobchod.hlohovecko.sk/?menu=5 ... in_menu=23
-
- Príspevky: 94
- Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 94
- Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
mal by si mat schvalenie GM-LL-A-025, alebo GM-LL-B-025, pri oboch je predpisany 5W-30, kde je priemerna cena za liter cca 7,50,-€ ... mas napln 3,5 l., tak si myslim, ze pri cene 26-27,-€ za vymenu nespekuluj. Filter tam nechaj, ten nemen. Toto je cisto moj nazor. Toto by som urobil ja. Ked tam ten olej nechas, nic zavazne a destruktivne sa nestane, motor pojde dalej.
-
- Príspevky: 94
- Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 668
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
Neviem či pre LPG je vhodné nechať 30 ku.... ja by som tam dal 5w-40 keď už sa tam bude dávať nový.... predpokladám že výrobca predpísal špecifikáciu a viskozitu si môžete zvoliť sami....čo sa týka toho iného oleja ako je povedané všetko zo všetkým súvisí, hoci je predpoklad že nič závratné sa nemusí stať....
-
- Príspevky: 3414
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
To môže platiť, ale v lete.
Ide zima, každá drobnosť môže pomôcť alebo poškodiť, keď budú vzdialenejšie miesta od čerpadla pri studenom štarte bez oleja, tak sa určite nepoďakujú.
Ako bolo vyššie viakrát napísané, nie je to žiaden extra finančný výdaj, pri naliatí nového oleja, ja by som ho vymenil.
Ide zima, každá drobnosť môže pomôcť alebo poškodiť, keď budú vzdialenejšie miesta od čerpadla pri studenom štarte bez oleja, tak sa určite nepoďakujú.
Ako bolo vyššie viakrát napísané, nie je to žiaden extra finančný výdaj, pri naliatí nového oleja, ja by som ho vymenil.
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
Nerob paniku kludne s nim mozes jazdit , na leto je to vhodnejsi olej zas. 5w30 by mali byt long life oleje ktore by mali predlzovat ciklus vymeny. Rozhodne nemusis hned menit len skrat vymenu na 10 000km a potom vymen a od servisu pytaj zlavu ako pracu gratis alebo nieco podobne. Mnoho ludi si mysli ze cim riedsi tym lepsi ale prave v niektorych pripadoch naopak . Cez zimu bude sice hustejsi a zvysi spotrebu o 0,1-0,3l ale to je zanedbatelne . Vyhodou je ze vytvara kvalitnejsi olejovy film . Rozhodne by som nerobil paniku jedna sa o benzin a dnesne oleje su na inej urovni ako oleje spred 20rokov .
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Vidím že v tom máš jasno.
Okrem toho však nie je od veci vedieť, že olej zohriaty na 100 - 120 Celzia je skoro rovnako tekutý, či už je to 5W30 alebo 15W40.
Problém je práve s tekutosťou oleja pri teplotách -10 alebo ešte nižšie, tam už sú rozdiely zásadné a pri štarte motora v mraze dotečie olej 10W do posledného ložiska o niekoľko sekúnd neskôr ako olej 0W alebo 5W.
No a olej je v motore predovšetkým preto, aby mazal ložiská a všetko čo sa voči sebe nejako pohybuje, či nie ?
No a kvalita olejového filmu, to je niečo čo nemá vôbec súvis s 0W alebo 20W, ten je určený inými kvalitatívnymi vlastnosťami oleja.
Okrem toho však nie je od veci vedieť, že olej zohriaty na 100 - 120 Celzia je skoro rovnako tekutý, či už je to 5W30 alebo 15W40.
Problém je práve s tekutosťou oleja pri teplotách -10 alebo ešte nižšie, tam už sú rozdiely zásadné a pri štarte motora v mraze dotečie olej 10W do posledného ložiska o niekoľko sekúnd neskôr ako olej 0W alebo 5W.
No a olej je v motore predovšetkým preto, aby mazal ložiská a všetko čo sa voči sebe nejako pohybuje, či nie ?
No a kvalita olejového filmu, to je niečo čo nemá vôbec súvis s 0W alebo 20W, ten je určený inými kvalitatívnymi vlastnosťami oleja.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní