Náhodné vyradenie do neutrálu počas jazdy na automate
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Acon zial u robota neplati nezasahovat a hlavne v meste je to na skodu. Je naozaj potrebne pri cakani na semaforoch vyradovat do neutralu , robot sa sprava tak ako keby si na manuale cely cas cakania na zelenu mal vytlacenu spojku a zaradenu rychlost.Acon napísal:
1. Je to normálna mechanická prevodovka ako ktorýkoľvek manuál. Len radí škriatok. Prevodovke to neublíži a platí to co všade. Používaním sa vec opotrebováva, takže čím menej sa používa, tým viac vydrží. Automat je od toho aby robil co má a zasahovať do toho nemá zmysel, skôr je to na škodu.
Ampo mozno u fiata vlastnost ale synovej sluzobnej dodavky to bol zaciatok konca, a ten prisiel dost rychlo. To auto ale jazdilo vacsinou plne nalozene cca 500 km denne
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Máme doma jedno auto s robotickou prevodovkou, Lancia Musa.
Vôbec si nemyslím že by to bola nejaká katastrofa, väčšina z tých čo tu rozdávajú múdrosti, zrejme o takej prevodovke iba počula alebo čítala.
Podľa mojej skúsenosti je určená skôr pre pokojnú jazdu, pri preraďovaní sa preruší dodávka paliva, takže pri pokuse o závodenie je cítiť preraďovanie. Rozbiehanie zo státia je ale plynulé a bez oneskorenia. Mal som autá s hydraulickou prevodovkou, tie mali preraďovanie komfortnejšie, ale zase u nich je vždy nejaký nárast spotreby.
Spotreba s robotickou prevodovkou by mala byť rovnaká ako u obyčajnej mechanickej.
Každé konštrukčné riešenie má svoje muchy, treba s tým rátať a podľa toho sa správať.
A čo sa týka poruchovosti, to už je z veľkej miery závislé od kvality vyhotovenia, samotný konštrukčný princíp by nemal zohrávať podstatnú úlohu. Kazia sa aj dvojspojkové prevodovky a u nich je v prípade poruchy oprava technicky aj finančne náročnejšia ako u robotizovaných.
A čo sa týka problému zadávateľa, u nás keď odchádzala spojka, resp. bolo zodraté spojkové ložisko, tak sa to prejavilo tiež tak, pri jazde a voliči v polohe D píplo a vyradilo do neutrálu. Následne z križovatky som sa pohol až na neviem koľký pokus o zaradenie D.
Vôbec si nemyslím že by to bola nejaká katastrofa, väčšina z tých čo tu rozdávajú múdrosti, zrejme o takej prevodovke iba počula alebo čítala.
Podľa mojej skúsenosti je určená skôr pre pokojnú jazdu, pri preraďovaní sa preruší dodávka paliva, takže pri pokuse o závodenie je cítiť preraďovanie. Rozbiehanie zo státia je ale plynulé a bez oneskorenia. Mal som autá s hydraulickou prevodovkou, tie mali preraďovanie komfortnejšie, ale zase u nich je vždy nejaký nárast spotreby.
Spotreba s robotickou prevodovkou by mala byť rovnaká ako u obyčajnej mechanickej.
Každé konštrukčné riešenie má svoje muchy, treba s tým rátať a podľa toho sa správať.
A čo sa týka poruchovosti, to už je z veľkej miery závislé od kvality vyhotovenia, samotný konštrukčný princíp by nemal zohrávať podstatnú úlohu. Kazia sa aj dvojspojkové prevodovky a u nich je v prípade poruchy oprava technicky aj finančne náročnejšia ako u robotizovaných.
A čo sa týka problému zadávateľa, u nás keď odchádzala spojka, resp. bolo zodraté spojkové ložisko, tak sa to prejavilo tiež tak, pri jazde a voliči v polohe D píplo a vyradilo do neutrálu. Následne z križovatky som sa pohol až na neviem koľký pokus o zaradenie D.
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Pamätám sa, že mojej sestre sa raz podarilo na Nissan Sentra drgnúť do prevodovky počas jazdy na diaľnici a preradila do N, potom počas jazdy preradila naspäť do D a poriadne to "buchlo", ale auto jazdilo spoľahlivo ďalej ešte rok kým ho nepredala Ja osobne keby sa mi to stalo, tak radšej úplne zastanem na krajnici a tam preradím do D, istota je istota.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
pretoze KAZDY vyrobca automatov pise ze pri "preradovani" skor by som mal povedat zmene rezimu prevodovky je NUTNE MAT STLACENU BRZDU. Este som nevidel jedneho jedineho ktory by toto nevyzadoval.
A samozrejme sa mysli nieze pri 130 na dialnici stlacim brzdu a potom prehadzujem R do N alebo do D alebo do P - mysli sa tym, ze auto musi uplne stat. Konstrukcia prevodovky je nejaka, tralala, robte si s nimi co chcete. Aj kvoli tymto veciam som ja vzdy vravel, ze kupit ojazdeny automat po nejakom truhlikovi je Xkrat vacsie riziko nez kupit ojazdeny manual ; pokazena manualna prevodovka je absolutna zvlastnost kdezto pokazeny automat je absolutna pravidelnost napriec vsetkymi znackami a modelmi. Ked uz, tak manual stoji ukrutne menej penazi na opravu a samozrejme tam ratam aj spojku s dvojhmotou ktore sa daju kategoricky lepsie "diagnostikovat" pred kupou (teda odhadnut ich opotrebenie a zivotnost) nez diagnostikovat automat. A to som este ani nezacal o vymenach nevymenach oleja, pouzivani spravneho typu a nedajboze mnozstva.
V neposlednom rade : nie je robotizovana prevodovka ako robotizovana prevodovka. To co sa producĂruje v C3kach je najhorsi najlacnejsi odpad hadam co kedy chodil v tejto galaxii takze porovnanie s Lanciou nie je uplne jednoduche.
A samozrejme sa mysli nieze pri 130 na dialnici stlacim brzdu a potom prehadzujem R do N alebo do D alebo do P - mysli sa tym, ze auto musi uplne stat. Konstrukcia prevodovky je nejaka, tralala, robte si s nimi co chcete. Aj kvoli tymto veciam som ja vzdy vravel, ze kupit ojazdeny automat po nejakom truhlikovi je Xkrat vacsie riziko nez kupit ojazdeny manual ; pokazena manualna prevodovka je absolutna zvlastnost kdezto pokazeny automat je absolutna pravidelnost napriec vsetkymi znackami a modelmi. Ked uz, tak manual stoji ukrutne menej penazi na opravu a samozrejme tam ratam aj spojku s dvojhmotou ktore sa daju kategoricky lepsie "diagnostikovat" pred kupou (teda odhadnut ich opotrebenie a zivotnost) nez diagnostikovat automat. A to som este ani nezacal o vymenach nevymenach oleja, pouzivani spravneho typu a nedajboze mnozstva.
V neposlednom rade : nie je robotizovana prevodovka ako robotizovana prevodovka. To co sa producĂruje v C3kach je najhorsi najlacnejsi odpad hadam co kedy chodil v tejto galaxii takze porovnanie s Lanciou nie je uplne jednoduche.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], jariko01 a 98 neregistrovaných