Nabíjanie 12 V akumulátora

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lyskosk
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.08.2008 19:23
Zdieľať na Facebook

Nabíjanie 12 V akumulátora

Príspevok od používateľa lyskosk »

Mám otázku na trvalé pripojenie akumulátora na nabíjačku .
Nabíjačka je uspôsobená tak že nikdy nedá viac ako 14,3 Volta !

Ak ju nechám trvale pripojenú na akumulátor 12 V 70 Ah ,
nedôjde k prebíjaniu akumulátora ?

Alebo nejakému inému poškodzovaniu akumulátora ??

Vďaka všetkým čo vyjadria svoj názor .
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

V prvom rade otazka preco ju chces nechat trvale pripojenu na nabijacku!!!. Klasicke nabijacky bez akejkolvek regulacie dodavaju do autobaterie prud na zaklade jej vnutorneho odporu. Cim je bateria viacej vybita tym je prud vacsi a naopak. Samozrejme tento typ nabijackiek "stav 0", cize stav kedy nedodavaju do baterie, aj plne nabitej, ziaden prud nepoznaju a neustale jej nejaku energiu stale dodavaju a to zivotnost baterie urcite "nepredlzi". Moderne inteligentne nabijacky vedia stav baterie aj vyhodnotit a po dobiti nabijanie ukocia.Taku nabijacku tam mozes nechat aj mesiac a nic sa nedeje. TOP nabijacky su od od firmy CTEK. Ja takuto mam uz tusim 7 rokov a maxiamalna spokojnost.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko je závislé od zdroja.Pokiaľ je zdroj navrhnutý tak,že bez závislosti na odbere ukončuje pri dosianutí 14,3 V tok prúdu,tak jednoducho tu sa to dostane do rovnovážneho stuvu 14,3 V a prúd nula - až 0,001 volačo,čo je prúd udržujúci.Nie je nutná absolutne žiadna elektronika,ak je tzv tvrdý zdroj,čo sú nabíjačky z velkými meďou navíjanými trafami,čo napr používam ja.Vie hravo dodať až 70-80 amp na počiatku ale akonáhle sa dostáva napätie do blízkosti 14,3 klesá prúd na nulôu,a môže tak ostať pol roka.používam často ako štartovací zdroj kde prúd dosiahne aj 150 amp pri štarte,pretože úplne do nuly vybitú batériu po cca pol hodine preberie natoľko,že ostane pripojená a štart je vždy istý.Po odpojení často baterka za 1-2 hod ani necekne,ale z nabíjačkou naštartujem.Ovšem váha cca 50 kg takže vozíková a káble ako zváračka.
Nikdy nepoužívať mäkký zdroj,stúpa tam napätie.Dá sa použiť ako píše Sprtos kvalitná procesorová,ale tie zrovna lacné nie sú,hoci stále staja iba tretinku velkej starej poctivej doma navíjanej ako mám ja.25 kg medi sa dnes už nevyrába
lyskosk
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.08.2008 19:23
Zdieľať na Facebook

Nabijanie baterie

Príspevok od používateľa lyskosk »

Prečo chcem mať stále nabitú rezervnú batériu nebudem ani písať. No predsa v prípade zlyhania namont. aku.
Jasne že mám takú nabíjačku ktorá naozaj nedá viac ako 14,3 Volta.
Je postavená práve za účelom trvalého udržiavania aku .
Predpokladal som že nebude prebíjaná pretože to nastáva až od 14,4 Volta u niektorých aku až 14,8 V !!
Len som chcel vedieť nejaké iné možné poškodenia . O ktorých ja ani netuším . Takže prebíjanie vylúčime a o iných negatívach sa môže sprtoš bližšie rozpísať. Ďakujem za názory :28b7:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žiadne poškodenie nehrozí,a nemá ani prečo. najlepšie kúpiť od poliaka za 4 e.- taký maličký meráčik V a Amp meter zabudovať do nabíjačky a vidíš z km čo sa deje
http://allegro.pl/mini-woltomierz-amper ... 64260.html
lyskosk
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.08.2008 19:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lyskosk »

Dobrý merač! Len sa bojím že jeho 10 Amp. nevydrží a meráčik zhorí .
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No veď nemusíš tam priamo montovať meradlo prúdu a napätia.
Ale v každom prípade by som doporučil pri nabíjaní batérie sledovať, či naozaj pri dosiahnutí napr. 14.3 volta prestane do batérie tiecť prúd. To môžeš urobiť aj obyčajným univerzálnym meračom. Keď to raz, dva razy takto skontroluješ, tak už budeš mať istotu, že nabíjačka funguje tak ako potrebuješ a ďalej už nebudeš musieť nič kontrolovať.
Lebo inak ak bude batéria stále dobíjaná prúdom vyšším než je prirodzený vybíjací prúd, tak ju zaručene po čase zlikviduješ.
A tak sa ešte pýtam, to je taký veľký problém pre teba po nabití batériu odpojiť ? a po cca 2-3 týždňoch ju znova dobiť ? Tým nemôžeš nič pokaziť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lyskosk napísal:Dobrý merač! Len sa bojím že jeho 10 Amp. nevydrží a meráčik zhorí .


Nemôže zhorieť,je tam bočník,ak treba aj 100 Amp. cez ten ide velký prúd,cez meráčik velmi maličký.Bočník je súčasť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

[quote="lakinoooako potom odmera, ze do baterky netecie ziadny prud beznym merakom?[/quote]
Ja mám síce ampérmeter na nabíjačke vstavaný, takže nie som na to odkázaný, ale všeobecne keď vložím univerzálny merák, prepnutý na ampérmeter medzi jeden vývod z nabíjačky a prislúchajúci pól batérie, tak ukáže aký prúd do batérie tečie, resp. že už žiaden netečie.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Nechavat autobateriu trvale pripojenu na nabijacku je podla mna uplne zbytocne...ak je uskladnena vo vhodnych podmienkach tak postacuje ju cca raz za tri mesiace dobit. A teraz k tomu trvalemu dobijaniu. Nebudem a ani nemam chut nikoho presviedcat o pravde. Poviem len zopar info o svojich poznatkoch, skusenostiach a faktoch. 6 clankovy oloveny akumulator v TOP stave ma napatie v kludovom stave pri plnom nabiti 12,78 V. Este raz zopakujem, ze klasicka nabijacka bez elektroniky sa riadi vylucne odporom autobaterie. Autobateria je pre tento typ nabijacky v podstate spotrebicom. Ona absolutne neriesi v akom stave je autobaterie, ktora sa casom vplyvom chemickych reakcii a opotrebenia znehodnocuje na zaklade coho sa meni aj krivka vnutorneho odporu autobatrie v zavislosti od stavu nabitia. Je nezmysel si mysliet, ze dobijaci prud autobaterie bude pri 14,4 V trvale 0 A, pretoze akumulator sa aj samovybija a este raz zopakujem tato nabijacka neriesi stav autobaterie. Napr. inteligentne nabijacky CTEK, maju funkciu udrziavacieho nabijania, ale funguju na pulznom principe, t.j. napatie klesne pod urcitu hranicu a spusti sa dobijanie, napatie stupne nad istu hranicu nabijanie sa ukonci. Urcite aj nteligentne nabijacky od inych vyrobcou to mozu mat rozne poriesene.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme že to nula nikdy nebude...vždy tam bude nejakých 0,0000xyz to ale riešiť asi nie potrebné pre danú otázku.Nech použije procesorovú z plnou logikou alebo moju bez logiky zato tvrdý zdroj,je to šumafuk,zle neurobí a baterke nepoškodí,to je asi ten základný odkaz potrebný vedieť v danom prípade.Na vojne sme mali takto pod zdrojmi úplne všetku techniku akonáhle sa odstavila do garáží,takže ako to platilo v 1970 -tom tak to platí dnes,akurát dnes za pomoci modernejších nástrojov
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Len na vojne boli v samochodoch este poctive ruske baterky na rozdiel od tych dnesnych smejdoch lol :40bd:
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nejako mi nejde dokopy to spojenie že vraj „ poctive ruske baterky na rozdiel od tych dnesnych smejdoch“.
Zažil si to ? alebo len opakuješ to čo šíria po internete ruskí trolli ?
Bol si niekedy v rusku? Zažil si vôbec poctivé ruské šmejdy na vlastnej koži ? Či teda vieš o čom píšeš ?
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

wilz ano boli to este poctive ruske baterky v ktorych boli este aj normalne hrube olovene ,,dosky-platne,, co aj nieco vydrzali a nie tie dnesne europske co po 3rokoch su kaput lol
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Dodik neviem ako dlho si už na svete, sám som si s ruskými vecami svoje zažil nie raz, aj na vojne v čs.armáde.
Čo sa týka batérii, to že sú v nich hrubé olovené platne ešte neznamená že budú aj kvalitné a budú mať dobrú kapacitu, ale zase áno všetko ruské bolo obvykle hrubé a ťažké, rozum a optimálna konštrukcia sa nahrádzali množstvom materialu.
No a dnešné európske batérie , neviem ako tebe, mne posledných cca 40 rokov na všetkých autách vydržali 8-10 rokov, práve na jeseň som na obidvoch posledných autách menil po 8 a 10 rokoch batérie.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní