nabíjanie akumulátora v aute

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ano, vymazali sa adaptacne hodnoty, NIE MAPY pane ynženýre. Odkaz ceskym bratom ze ked sa im vymazu mapy, riadiaca jednotka nevie ako ma fungovat motor - takze nic fungovat nebude. Vobec.
Trocha z iného súdka, ale je to k RJ.
Doma na dvore je zgarbák 1.4HDI od žabožrútov. Treba ho žhaviť 2x, ak to nedodržíš tak ostane svietiť kontrolka motora a diagnostika píše - RJ nebola nájdená, alebo spojenie s RJ sa nepodarilo nadviazať. Skúšal som do neho rýpať a žhavil som 3x - kontrolka svietila, žhavil som 4x kontrolka zhasla. Diagnostika stále ten istý zápis a autoelektrikár meral signály na nejakých pinoch a naozaj ak svieti kontrolka, nie je tam signál kde by mal byť. Pri naštartovanom aute mi vraví - to auto nemôže ísť a krpec pritom vrčal. Rozišli sme sa s tým - nejazdiť s kontrolkou a žhaviť 2x.
Zatial mi to nikto nedokázal vysvetliť. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

Zhrniem to : Lidlacka nabíjačka je asi dobrá, Mne nič za 6 rokov na aute neodpálila. Na česke forum som sa mohol vždy spoľahnuť , či mapy, či adaptačné hodnoty je to jedno, ale mne sa stali tie "rozprávky starej matere" .
Základ je mať dobrú nabijačku a iba vtedy nabijať v aute.
Nie na každom aute " len " odpojiš dve svorky z pólov AKB a vyberieš ju !

Neviem či by pomohlo: Vypnúť motor , zapnut , vypnúť klímu ,nechať motor bežať kým sa nezahreje na prevadzkovu teplotu ,vypnúť motor , naštartovať a nechať bežať cca 10min a vybavené
ako píse Mateusz737 .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba troška rozlišovať aj typ zdroja.Dobre známe staré poctivé nabíjačky ktoré ešte obsahovali 10 kg medi boli tvrdé zdroje,a pokiaľ boli správne navrhnuté tak nedokázali presiahnuť prípustné nabíjacie napätie,v podstate sa nemá čo udiať neodpojením batérie ale ani neodpojením nabíjačky po nabití,držia stabilné napätie pri nulovom odbere prúdu (v podstate) beží tam iba udržiavací a takmer nulový.Ich nesmierna výhoda je po pripojení a pár minutách chodu sa podľa správania napätie a prúdu dá na 99% poznať čo a ako,či batéria práve nedoslúžila (napr.)
Dnešné moderné nabíjačky velkosti maslovej dózy si už treba vlastnosti a schopnosti trocha viac dozrieť a pozisťovať aby sa nešlaplo vedľa.V tom kvante na trhu je zastúpené aj výborné aj úplný šmonc.Na fatálny priekak stačí jedno zaškrtnutie elektriky,to nie je práve najštastejšie na pokusy,poučenia bývajú drahé,drahšie než super charger. Kvalitná nabíjačka dovolí všetko,neodpojenie aj štarty,proste akoby jej nebolo
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Starky, myslíš že Tí amatéri poznajú lepšie auto ako výrobca ? Píše sa o tom v manuali ,ja mám carismu 1.6 2005 a tam to nebolo treba nikdy nastavovať ,skôr u motora 1.8GDI
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A u neho sa to v manuále píše? :41c2:
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

PríspevokZaslal: 18 máj 2020 09:13
Starky, myslíš že Tí amatéri poznajú lepšie auto ako výrobca ? Píše sa o tom v manuali ,ja mám carismu 1.6 2005 a tam to nebolo treba nikdy nastavovať ,skôr u motora 1.8GDI

Ja som sa inšpiroval byvalým mitsubishi servisákom,a taky manuál ja nemám. Ja mám 2001 ty 2005 - mohlo sa toho už mnoho zmeniť !
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

postup si spochybnil tak len odpovedám že ja som si to
nevymyslel :41c2:
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

aký postup som spochybnil , nechápem.
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

milanste napísal:
Neviem či by pomohlo: Vypnúť motor , zapnut , vypnúť klímu ,nechať motor bežať kým sa nezahreje na prevadzkovu teplotu ,vypnúť motor , naštartovať a nechať bežať cca 10min a vybavené
.
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

ale to nie je spochybnenie podľa mna.
Keby som napísal že: toto a hento nemože takto fungovať pretože .... tak to ja chápem ako spochybnenie .
Mám asi iné myslenie , sorry.
Ja som dodnes toto čo píšeš nikdy nepočul, takže asi preto.
2001 a 2005 môže byť rozdiel nemyslíš ?
V 2002-2004 som sa na mitsubishi.megaherz.cz o tomto čo píšeš nedočital !
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Napísal som to preto lebo to platí aj pre Tvoje auto
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

8 rokov nabijam akumulator v aute bez jeho odpojenia a ziaden problem. Pouzivam ale inteligentnu nabijacku, ktora si strazi hodnota nabijacieho napatia a prudu podla cyklu, v ktom sa momentalne nachadza.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: Nabijanie AKB priamo v aute

Príspevok od používateľa a566 »

milanste napísal: vložení novej AKB sa rozšteloval chod motora, pretože mapy čo riadia jeho chod sa vymazali a 60 km to chodilo ako traktor.
BLBOST... tak sa to moze spravat len vtedy ked motor chudak je v velmi zlom stave.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 109 neregistrovaných