nabíjanie akumulátora v aute

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

carny56
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 02.10.2008 10:10
Zdieľať na Facebook

nabíjanie akumulátora v aute

Príspevok od používateľa carny56 »

Ahojte,

Môžem nabíjať akumulátor v aute priamo nabíjačkou,aj keď ponechám batériu v aute a neodpojím od nej svorky?

Pretože na nete som našiel dosť rozličných názorov, že áno,ale aj nie - u novších áut...

Tak ako to je?
PROCHY603
Príspevky: 3800
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

A co tak keby si napisal o ake auto presne ide!!!!! :41c2: :41c2: :41c2: :41c2:

Odpojit baterku . vybrat von z auta , doliat destilovanu vodu ,dat na nabijacku. :41c2: :41c2:
italcars
Príspevky: 2242
Dátum registrácie: 02.12.2008 13:29
Bydlisko: PP-okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa italcars »

lebo to strašna robota odpojit + kabel ..... a potom mozeš nabijat s kludom ale samozrejme ked maš kod od radia :3035:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja sa ta opytam jednu otazku a odpovies si sam ci je dobry napad nechat baterku pripojenu v aute pocas nabijania :

- bateria ma standartne napatie bez zataze niekde okolo 12.6V

- elektronika v aute (riadiaca jednotka kazdeho zariadenia) je stavana na maximalne zhruba 14.4V ktore sa v palubnej sieti nachadzaju za idealnych okolnosti pri plnom vykone alternatora

- ked nabijas bateriu malym prudom, priblizne 1.5A co je naozaj velmi maly prud, dosiahnes zhruba od 80% kapacity baterie pri prechode tohoto nabijacieho prudu az 16.2V

- pri nabijani velkym prudom radovo 8A nie je ziadny problem ze bateria vari kyselinu pri zhruba 17.5V


a teraz ta otazka : chcel by si mat pripojenu baterku na citlivu elektroniku v aute s tym ze nabijacka do nej tlaci prud pri priblizne 17.5V ked tie spotrebice su stavane na radovo 13V?


takze si spocitaj ci sa ti oplati dat dole jeden kabel klucom 10 co trva priblizne 25 sekund... alebo ci sa to neoplati.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

otazka z mojho oboru (SPSE) sice sa tomu profesne nevenujem
mp3 turbo tie prudy mas v poriadku ale napatie pri nabijani by nemalo prekrocit zhruba 14,4 V (nehadam sa, nie kazda nabijacka drzi stabilne napatie)
ale nic to nemeni na tom ze nabijat autobateriu v aute je blbost
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zavisi od nabijacej charakteristiky nabijacky - bud ma konstantne napatie a meni prud (toto je v aute, regler reguluje na zhruba tych 14.4V ABY BATERKA NEPLYNOVALA PRETOZE KEBY SA VARILA PRI NABIJANI V AUTE, ZHRUBA DO MESIACA JE SUCHA TAK ZE SA Z NEJ BUDE PRASIT A NEMALA BY TAKU ZIVOTNOST AKU MA),

pripadne ma konstantny prud a meni napatie (toto je drtiva vacsina nabijaciek co kupis v obchode lebo je to jednoduchsia lacnejsia konstrukcia - vsimni si ze nabijacky sa predavaju ako 4A, 6A, 8A a podobne to znemena ze FURT nabijaju priblizne tym prudom).

zdoraznujem ze moje informacie mam z praxe - ked doma nabijam mojou slabuckou nabijackou ktora dava necele 2A, voltaz mi rastie az do radovo 16.0V a nad 15V zacina bateria intenzivne plynovat. A prave to je dovod preco v aute je v palubnej sieti take napatie ake je a prave to je dovod preco sa bateria nikdy 100.00000% nenabije v aute a prave to je dovod preco obcas vobec nezaskodi tu baterku prebehnut na nabijacke AJ KED NEVYZADUJE ZIADNE ZNAMKY STARNUTIA ALEBO PROBLEMOV. Proste dva-trikrat za zimu sa to velmi velmi oplati, cim kratsie jazdy behas tym sa to viac oplati.
carny56
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 02.10.2008 10:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa carny56 »

Dakujem za odpovede....tak pre istotu radsej odpojim bateriu pred nabijanim....
juri23
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02.11.2006 19:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juri23 »

nejdem vam nic hovorit na vase nazory ale robim v servise a kazde jedno auto od AUDI, VW, SKODA co ku nam pride hned davame na nabijacku BEZ odpojenia baterie....stat sa ti nemoze absolutne NIC vsetko je to robene aby to vydrzalo... dokonca niektore audiny maju priam zakazene odpajat bateriu a tak ju nabijat lebo potom sa ti zablokuje riadacka a pride po teba len odtahovka... takze sa nemas coho bat pokial nemas nejako Tesko nabijacku za 15€
martinpb
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: 15.01.2011 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinpb »

kolegovci!
no neviem dnes kolega dal baterku na profi nabíjačku na svorky a nenaštartoval... dali sme to do teplej garáže..a ráno uvidíme.. možno benzín . ináč auto má Scenic TSI 1,6 asi 2002,3.. čo mu eventuálne hrozí.?
mamuko555
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 13.09.2006 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mamuko555 »

Ci baterku nabija nabijacka alebo za jazdy alternator je uplne jedno.Aj nabijacka aj alternator dava cca do 14.5 V.Akurat ze nikto to nemera ked je motor v otackach ako za jazdy.Az na tych,ktori maju na palubovke ako ja voltmeter.Pokial baterku nemusim vybrat za ucelom doliatia vody,neodpajam ju.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

preco musis pre doliatie vody vybrat bateriu von?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Záleží na nabíjačke,jej konštrukciia charakteristiky.Platí čo písal MP3,podla toho ako je riešená nabíjačka.Ja neodpájam nikdy,ale to nie je dvadsať deková Tesco nabíjačka 6A ale poctiný pol metrákový stroj s tvrdým výstupom a pomocným štartom.Kde nie je absolutná istota a vedomosť o charaktere nabíjačky,bezpodmienečne odpájať.Mám prvú skúsenosť z invertorovou mikroprocesorovou nabíjačkou,po nabíjaní bez odpojenia zahlásil immo na display (Picasso) a bolo po štarte.Odpojenie cca 10 minút pomohlo a štart bol na brnk,odvtedy pokoj. Pozor na mäkké zdroje s vysokým napätím,bez volt a ampérmetra.Ak tieto dve veci na nabíjačke chýbajú,je to hračka a pozor na ňu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlas, pri akejkolvek neznamej nabijacke rozhodne vrazit voltmeter a kukat ci napatie neprekroci 14.4V. Kukat kazde dve minuty.

V momente ak prekroci sa musi nabijanie v aute prerusit. Takze ziadne trojhodinove obedy a ked sa vratim mam napatie cez 15.5V a podobne... neznama nabijacka = mimo auta ; jedine regulovana s napatim tvrdo obmedzenym na 14.4V, v pripade aut s bateriami s primesou vapnika alebo striebra na doskach 14.8V max moze zostat pri baterii namontovanej v aute.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mamuko555
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 13.09.2006 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mamuko555 »

mp3turbo napísal:preco musis pre doliatie vody vybrat bateriu von?
Pri bezudrzbovych nie.V starsom Mercedesi 115 D som mal 180 Ah vzadu v kufri prichytenu o prepazku za sedackami.A kedze baterka bola starsia ale fachala,pri nabijani som ju obcas vytiahol a skontroloval ci sa rovnomerne nabijaju vsetky clanky.A som ju aj podolieval.Ta baterka prehovorila motor aj v mrazoch aby nastartoval.Aj na Felicii pri dolievani ju bolo lepsie povytiahnut.
Baterku odpajam len v pripade,ze sa hrabem v elektrike a mozem nieco nechtiac zoskratovat.
martinpb
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: 15.01.2011 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinpb »

martinpb napísal:kolegovci!
no neviem dnes kolega dal baterku na profi nabíjačku na svorky a nenaštartoval... dali sme to do teplej garáže..a ráno uvidíme.. možno benzín . ináč auto má Scenic TSI 1,6 asi 2002,3.. čo mu eventuálne hrozí.?
všetko skontrolované (sviečky,cievky,káble,vag nevyhodil žiadnu chybu.a stále neštartuje).. už ostáva len riadiaca jednotka alebo nejaká kokocinka..
finále- bolo odpálené nejaké relátko..
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 34 neregistrovaných