nabíjanie akumulátora v aute
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 02.10.2008 10:10 Zdieľať na Facebook
nabíjanie akumulátora v aute
Ahojte,
Môžem nabíjať akumulátor v aute priamo nabíjačkou,aj keď ponechám batériu v aute a neodpojím od nej svorky?
Pretože na nete som našiel dosť rozličných názorov, že áno,ale aj nie - u novších áut...
Tak ako to je?
Môžem nabíjať akumulátor v aute priamo nabíjačkou,aj keď ponechám batériu v aute a neodpojím od nej svorky?
Pretože na nete som našiel dosť rozličných názorov, že áno,ale aj nie - u novších áut...
Tak ako to je?
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2242
- Dátum registrácie: 02.12.2008 13:29
- Bydlisko: PP-okolie Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ja sa ta opytam jednu otazku a odpovies si sam ci je dobry napad nechat baterku pripojenu v aute pocas nabijania :
- bateria ma standartne napatie bez zataze niekde okolo 12.6V
- elektronika v aute (riadiaca jednotka kazdeho zariadenia) je stavana na maximalne zhruba 14.4V ktore sa v palubnej sieti nachadzaju za idealnych okolnosti pri plnom vykone alternatora
- ked nabijas bateriu malym prudom, priblizne 1.5A co je naozaj velmi maly prud, dosiahnes zhruba od 80% kapacity baterie pri prechode tohoto nabijacieho prudu az 16.2V
- pri nabijani velkym prudom radovo 8A nie je ziadny problem ze bateria vari kyselinu pri zhruba 17.5V
a teraz ta otazka : chcel by si mat pripojenu baterku na citlivu elektroniku v aute s tym ze nabijacka do nej tlaci prud pri priblizne 17.5V ked tie spotrebice su stavane na radovo 13V?
takze si spocitaj ci sa ti oplati dat dole jeden kabel klucom 10 co trva priblizne 25 sekund... alebo ci sa to neoplati.
- bateria ma standartne napatie bez zataze niekde okolo 12.6V
- elektronika v aute (riadiaca jednotka kazdeho zariadenia) je stavana na maximalne zhruba 14.4V ktore sa v palubnej sieti nachadzaju za idealnych okolnosti pri plnom vykone alternatora
- ked nabijas bateriu malym prudom, priblizne 1.5A co je naozaj velmi maly prud, dosiahnes zhruba od 80% kapacity baterie pri prechode tohoto nabijacieho prudu az 16.2V
- pri nabijani velkym prudom radovo 8A nie je ziadny problem ze bateria vari kyselinu pri zhruba 17.5V
a teraz ta otazka : chcel by si mat pripojenu baterku na citlivu elektroniku v aute s tym ze nabijacka do nej tlaci prud pri priblizne 17.5V ked tie spotrebice su stavane na radovo 13V?
takze si spocitaj ci sa ti oplati dat dole jeden kabel klucom 10 co trva priblizne 25 sekund... alebo ci sa to neoplati.
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zavisi od nabijacej charakteristiky nabijacky - bud ma konstantne napatie a meni prud (toto je v aute, regler reguluje na zhruba tych 14.4V ABY BATERKA NEPLYNOVALA PRETOZE KEBY SA VARILA PRI NABIJANI V AUTE, ZHRUBA DO MESIACA JE SUCHA TAK ZE SA Z NEJ BUDE PRASIT A NEMALA BY TAKU ZIVOTNOST AKU MA),
pripadne ma konstantny prud a meni napatie (toto je drtiva vacsina nabijaciek co kupis v obchode lebo je to jednoduchsia lacnejsia konstrukcia - vsimni si ze nabijacky sa predavaju ako 4A, 6A, 8A a podobne to znemena ze FURT nabijaju priblizne tym prudom).
zdoraznujem ze moje informacie mam z praxe - ked doma nabijam mojou slabuckou nabijackou ktora dava necele 2A, voltaz mi rastie az do radovo 16.0V a nad 15V zacina bateria intenzivne plynovat. A prave to je dovod preco v aute je v palubnej sieti take napatie ake je a prave to je dovod preco sa bateria nikdy 100.00000% nenabije v aute a prave to je dovod preco obcas vobec nezaskodi tu baterku prebehnut na nabijacke AJ KED NEVYZADUJE ZIADNE ZNAMKY STARNUTIA ALEBO PROBLEMOV. Proste dva-trikrat za zimu sa to velmi velmi oplati, cim kratsie jazdy behas tym sa to viac oplati.
pripadne ma konstantny prud a meni napatie (toto je drtiva vacsina nabijaciek co kupis v obchode lebo je to jednoduchsia lacnejsia konstrukcia - vsimni si ze nabijacky sa predavaju ako 4A, 6A, 8A a podobne to znemena ze FURT nabijaju priblizne tym prudom).
zdoraznujem ze moje informacie mam z praxe - ked doma nabijam mojou slabuckou nabijackou ktora dava necele 2A, voltaz mi rastie az do radovo 16.0V a nad 15V zacina bateria intenzivne plynovat. A prave to je dovod preco v aute je v palubnej sieti take napatie ake je a prave to je dovod preco sa bateria nikdy 100.00000% nenabije v aute a prave to je dovod preco obcas vobec nezaskodi tu baterku prebehnut na nabijacke AJ KED NEVYZADUJE ZIADNE ZNAMKY STARNUTIA ALEBO PROBLEMOV. Proste dva-trikrat za zimu sa to velmi velmi oplati, cim kratsie jazdy behas tym sa to viac oplati.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 02.10.2008 10:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 02.11.2006 19:38 Zdieľať na Facebook
nejdem vam nic hovorit na vase nazory ale robim v servise a kazde jedno auto od AUDI, VW, SKODA co ku nam pride hned davame na nabijacku BEZ odpojenia baterie....stat sa ti nemoze absolutne NIC vsetko je to robene aby to vydrzalo... dokonca niektore audiny maju priam zakazene odpajat bateriu a tak ju nabijat lebo potom sa ti zablokuje riadacka a pride po teba len odtahovka... takze sa nemas coho bat pokial nemas nejako Tesko nabijacku za 15€
-
- Príspevky: 2005
- Dátum registrácie: 15.01.2011 21:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 13.09.2006 21:24 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
preco musis pre doliatie vody vybrat bateriu von?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Záleží na nabíjačke,jej konštrukciia charakteristiky.Platí čo písal MP3,podla toho ako je riešená nabíjačka.Ja neodpájam nikdy,ale to nie je dvadsať deková Tesco nabíjačka 6A ale poctiný pol metrákový stroj s tvrdým výstupom a pomocným štartom.Kde nie je absolutná istota a vedomosť o charaktere nabíjačky,bezpodmienečne odpájať.Mám prvú skúsenosť z invertorovou mikroprocesorovou nabíjačkou,po nabíjaní bez odpojenia zahlásil immo na display (Picasso) a bolo po štarte.Odpojenie cca 10 minút pomohlo a štart bol na brnk,odvtedy pokoj. Pozor na mäkké zdroje s vysokým napätím,bez volt a ampérmetra.Ak tieto dve veci na nabíjačke chýbajú,je to hračka a pozor na ňu.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
suhlas, pri akejkolvek neznamej nabijacke rozhodne vrazit voltmeter a kukat ci napatie neprekroci 14.4V. Kukat kazde dve minuty.
V momente ak prekroci sa musi nabijanie v aute prerusit. Takze ziadne trojhodinove obedy a ked sa vratim mam napatie cez 15.5V a podobne... neznama nabijacka = mimo auta ; jedine regulovana s napatim tvrdo obmedzenym na 14.4V, v pripade aut s bateriami s primesou vapnika alebo striebra na doskach 14.8V max moze zostat pri baterii namontovanej v aute.
V momente ak prekroci sa musi nabijanie v aute prerusit. Takze ziadne trojhodinove obedy a ked sa vratim mam napatie cez 15.5V a podobne... neznama nabijacka = mimo auta ; jedine regulovana s napatim tvrdo obmedzenym na 14.4V, v pripade aut s bateriami s primesou vapnika alebo striebra na doskach 14.8V max moze zostat pri baterii namontovanej v aute.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 13.09.2006 21:24 Zdieľať na Facebook
Pri bezudrzbovych nie.V starsom Mercedesi 115 D som mal 180 Ah vzadu v kufri prichytenu o prepazku za sedackami.A kedze baterka bola starsia ale fachala,pri nabijani som ju obcas vytiahol a skontroloval ci sa rovnomerne nabijaju vsetky clanky.A som ju aj podolieval.Ta baterka prehovorila motor aj v mrazoch aby nastartoval.Aj na Felicii pri dolievani ju bolo lepsie povytiahnut.mp3turbo napísal:preco musis pre doliatie vody vybrat bateriu von?
Baterku odpajam len v pripade,ze sa hrabem v elektrike a mozem nieco nechtiac zoskratovat.
-
- Príspevky: 2005
- Dátum registrácie: 15.01.2011 21:28 Zdieľať na Facebook
všetko skontrolované (sviečky,cievky,káble,vag nevyhodil žiadnu chybu.a stále neštartuje).. už ostáva len riadiaca jednotka alebo nejaká kokocinka..martinpb napísal:kolegovci!
no neviem dnes kolega dal baterku na profi nabíjačku na svorky a nenaštartoval... dali sme to do teplej garáže..a ráno uvidíme.. možno benzín . ináč auto má Scenic TSI 1,6 asi 2002,3.. čo mu eventuálne hrozí.?
finále- bolo odpálené nejaké relátko..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 34 neregistrovaných