na margo kvality nafty u nas a v zahranici

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

na margo kvality nafty u nas a v zahranici

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Dostal som sa do perfektnej partie so zmyslom pre detaily : do desiatich firemnych aut ktore jazdia vacsinou jeden az dvaja vodici, uhrnom 15 ludi, firma akoze isla natankovat rakusku superkvalitnu naftu. Akoze znamena ze sa tam prdla absolutne presne taka ista ako doteraz z tej istej pumpy pri firme akurat sa ludom povedalo ze tie auta boli tankovat v Rakusku.

Auta ktore jazdi jeden chlap su priamo pre neho vyhradene, auta kde sa dvaja striedaju su zdielane tymi vyhradenymi sofermi a dalsim pouzivatelom ale vzdy su maximalne dvaja ludia na jedno auto. Cize desat ludi jazdi KAZDY LEN TO SVOJE auto, päť inych ludi jazdi 5 aut na striedacku horedole podla toho co je vo firme. Velmi starostlivo oddelime nazory tych piatich co striedaju auta, zaujimaju nas len nazory tych desiatich kde kazdy ma svoj prideleny vehykel a jazdia s nim dlhodobo. Tych pat nazorov bude len podpornych.

Vozy su to 3x fabia 1.4d, 5x oktavka2 1.9d 77kW, 2x mnou milovane passaty 2.0tdi 125kW. Vsetky auta kupovane nove do tejto firmy, kazda seria je teda rovnako stara; neviem presne kolko takze nebudem teraz trepat do vetra. Tie vozy maju od 60k km do 200k km, rekordman ma 250k km (oktavka2) cize su v absolutne spickovej a bezproblemovej kondicii akurat zabehnute ; Passaty maju 124k a 168k km, jeden z nich ma nove vstrekovace asi 15k km, druhy z nich aj makovicu lebo praskla. Proste klasika 2.0tdi :)

Minuly mesiac na cigaretkach pred tymto testom a este zoparkrat odvtedy sa viedla zanietena krcmova diskusia o kvalite nafty. Ako to u nas chodi s pumparmi, primiesavanim vody a chemickych zlucenin ktore snad ani nenajdeme v mendelejevovej tabulke, ked sa natankuje nafta vonku ako je motor vyrazne tichsi, vyrazne vykonnejsi a podobne tie drysty ved ste to citali stokrat aj na tomto fore. Vyhradeni soferi povedali, ze viacmenej nevidia ziadny rozdiel medzi naftami tankovanymi na slovenskych pumpach, samozrejme ze tie auta sa tankuju krizomkrazom po celom Slovensku kde dojde vratane V-Diesel Power (sifrovany nazov aby to nebola reklama na mušličky), maju zakazane ale obchodne retazce, male pumpy, JRD a podobne. Tahanie nafty je viacmenej nemozne, detaily nie su teraz podstatne preco. Falsovanie kilometrov tiez velmi problematicke, knihy jazd sa robia automatizovane GPSkom. Je to IT firma, chlapci zarabaju dost penazi na to aby kradli 5 litrov nafty z nadrze ; do knihy jazd nemaju pristup len raz za mesiac sa spravi nejake oné, korekcie a podobne.


No a teraz si pockame dve-tri nadrze cize dva tyzdne na vysledky. Uz dopredu vam viem povedat ako to dopadne, len som zvedavy aky bude pomer tych co naletia a tych co nenaletia. Tipujem 50:50...





edit : oprava gramatickych chyb, lahka uprava formulacie.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 12.11.2010 00:45, upravené celkom 4 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vysledky 7.12.2010: tieto vysledky prisli 7.12. a su napisane na stvrtej strane tohoto prispevku. Ked som temu zalozil, vyhradil som si tento plac prave za ucelom prezentacie tychto vysledkov. A teraz ich sem davam:



je to neuveritelne, ale sledujte:


- VSETCI vodici do jedneho zaznamenali lepsi, kludnejsi a tichsi chod motora. Bez ohladu na auto, najazdene kilometre. VSETCI.

- VSETCI vodici do jedneho citia daleko lepsie studene starty (neviem s cim ich asi tak porovnavaju, ked v polovici novembra pri zacati tohoto "testu" bolo 15 stupnov nad nulou a nova nafta si uz uzila aj -15 pod nulou - ze by si chlapci tak vyrazne pamatali minulorocnu zimu?? Nemozne. Clovek nedokaze objektivne porovnat dva studene starty dvoch aut stojacich vedla seba, nikto z nas nema kalibrovany sluch na stotinu decibelu)

- VSETCI vodici citia lepsi vykon auta [blah!! kekecina jak mraky od uplneho zaciatku, ale nechali sa otrtkat vsetci, kazdy jeden z nich!!]


Zaujimave je, ze pri tankovani na rozlicnych slovenskych pumpach k takemuto placebo efektu neprichadza. ALE PRI NATANKOVANI ZAHRANICNEJ NAFTY (este raz zdoraznujem ze mali slovensku z cerpacky pri firme, akurat sa im POVEDALO ze maju zahranicny premiovy superdýzel) ZRAZU VSETCI CITIA LEPSI VYKON.

Neuveritelne ako to placebo funguje, ze?



a teraz pozor, jedno megaobrovske REALNE prekvapenie : VSETCI vodici mali skutocnu spotrebu MENSIU [!!!!] ako predtym. Kazdy jeden sofer, kazde jedno auto.


Neverim tomu ale je to tak.

Chlapci a dievcence, placebo efekt zafungoval. Vsetci ti soferi sa snazili jazdit uspornejsie lebo proste chceli vidiet a chceli dosiahnut ten efekt. A je neuveritelne, ale kazdemu z nich sa to podarilo. Ze maju tichsi vykonnejsi motor si samozrejme vsugerovali, ale to ze v reali spotrebovali kludne o priblizne pol litra menej paliva je objektivny fakt. A navyse vsetci z nich...

Ta mensia realna spotreba bola dosiahnuta len na zaciatku sledovaneho obdobia, problem je totiz v tom ze teraz ku koncu sledovania bolo velmi casto pod -5 stupnov u nas v Bratislave co samozrejme diametralne meni prevadzkove podmienky (zapchy, buracky atd) a technicke podmienky (studeny motor atd). Neuveritelne je, ze za tychto vacsich mrazov ti ludia dosiahli len o malicko vyssie spotreby ako za teplejsieho pocasia - minulu zimu bol rozdiel jesen/zima daleko vacsi ako bol teraz v sledovanom obdobi. Inak povedane, zase sa prejavila USPORNOST JAZDY alebo inak povedane, TO ZE SOFERI SAMI SVOJIM SPOSOBOM JAZDY OVPLYVNILI TU SPOTREBU DALEKO VIAC AKO AKAKOLVEK NAFTA.


dobre, co?

nikdy v zivote by som neveril keby mi to niekto rozpraval.

takze tolko by som mal ku vsetkym internetovym prispevkom o kvalite nafty, o kvalite aditiv a zazracnych ucinkoch okamzite po naliati do nadrze, o MPG tabletkach a podobnych kekecinach. Cital som velakrat "nalial som VIF do nadrze, auto ide tichsie, lepsie, rychlejsie, ma vyssi vykon". Na zaklade mojich skusenosti a na zaklade tohoto tu prezentovaneho hovorim ja "aaaaale hovno, placebo efekt fesáčik si si na seba ušil, strašný placebo efekt".

Pochopili sme sa?

Vsetkym chlapom sa vcera odprezentovala skutocnost. Neverili tomu, bili sa do hrude ze to nie je mozne lebo ten autiak naozaj lepsie taha a tichsie chodi :) ukazala sa im tato tema, nadavali ako francuzski kočiši ze ich prevadzkar takto obtiahol.

Ale je to skutocnost, chlapci...

Dakujem pocitacovej firme z Bratislavy poskytujucej podporu databáz za spolupachatelstvo v tomto projekte, specialne Ludovi a Andrejovi za moznost uskutocnenia takehoto prevratneho testu.






no a teraz pokracuje originalna konverzacia spred mesiaca s tym, ze vysledky prisli na stvrtej strane tejto temy a sem som ich iba okopiroval.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 07.12.2010 13:47, upravené celkom 5 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

dlho som zvazoval ci napisem alebo nie, o tych chlapcoch viem ze na autickarske veci nechodia, skor si drncaju haluze nad java vecami a assemblerom.

samozrejme je to riziko. Ja osobne som nepocul, ale ta zanietena diskusia o lepsej kvalite nafty vonku plus pridruzene drysty o vstrekovacoch a antigravitacnych materialoch bola vedena na velmi "odbornej" urovni...

ako slepy povedal, uvidime.
kajfun
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 06.06.2009 14:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajfun »

to uz nie je len o autach a motoroch, to uz zavana sociologickou studiou, tiez si myslim, ze zmena chodu motora bude "citelna", co tak dat tipovat
fester777
Príspevky: 1799
Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fester777 »

podla mna citelne to velmi nebude na takto kratkodobo
marcin001
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 17.12.2009 21:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marcin001 »

moj oco je už viac ako 20 rokov kamionista..a niekedy keď ešte tankoval na SK a napr. vo FR. A keď tankoval už v spomínanom FR na benzínke (konkrétne) na "mušličke" tak sa mu zdalo že motor mal lepší chod a všetko kolo toho ako na SK benzínkach ...netankoval tam žiadnu V-Power iba obyčajnu naftu ako aj na SK benzínkach.
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Ja som toho názoru, že sa mu to iba zdalo, tak isto predpokladám, že sa to bude zdať aj tým menovaným s rakúskou naftou so slovenských benzínových púmp. Tieto názory o tichšom chode by boli v prevahe hlavne vtedy ak by tam bol jeden provokatér, ktorý by ich nepriamo začal k tomu navádzať, štýlom, chlapi aj vy ste si všimli ako ten motor stíchol pri rakúskej nafte, čo to tu na SK vyrábajú za bordel? Takisto sa mi zdá, ako by to auto malo aj niečo lepší ťah, hlavne od spodku a hoci sa blíži zima mám spotrebu na PC rovnakú ak nie nejakú desatinku nižšiu ako s tým slovenským bordelom...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci majte pochopenie,ľudia sú už raz takýto.Jednému sa zjaví ufo,druhému panenka,tretí vie všetko dopredu,každému je všetko lahká práca ktorú robí niekto druhý.Objektivita nie je u nás práve hitom a stádový efekt funguje snáď až po severnej Korei najefektívnešie.A čo je vôbec najhoršie,každý všetko vie okrem toho čo sám robí.Ja ten pomer odhadujem tak že v prevahe budú čo zaregistrujú výrazné zlepšie.Hold ak by sa balili miesto tabletiek hašlerky,mnohý by to nezbadali,ale určite by sa im polepšilo.Ja to vidím na otázke keď sa ma zákazník opýta....pán xy robili ste aj niečo s motorom,odvtedy o mnoho lepšie ide.Nuž čo na to povedať a neklamať ? Trochu som sa naň pozrel....a netreba klamať.
MP3 ty si velká podšívka ale OK ja tomu fandím a takýto test by som zopakoval aj v iných veciach,iba mám obavu že skúšanie ľudí by mohlo viesť k strate veškerých ilúzií.
lapso1
Príspevky: 352
Dátum registrácie: 22.11.2009 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapso1 »

Placebo nafta hehe :d :D
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Určite nie je palivo ako palivo, mal som kamoša ktorý robil prepravu pre jednu spoločnosť ktorá distribuovala palivá takpovediac pre svoje pumpy a vravel taký bordel čo oni vozia by nikdy nekúpil, ale vtedy neboli žiadne GPS a palivo ktoré sa prečerpávalo s vagonov do cisterien prechádzalo roznymi "úpravami" . O kvalite toho paliva sa sem tam presvedčil nejeden motorista, a velké haló bolo ked krátko po natankovaní na "istej" pumpe, pár metrov po výjazde ostalo nepojazdných tuším osem áut, písali o tom noviny a bolo to aj v správach... Firma pôsobila v NM, neskôr v PN a potom sa presťahovala tuším niekde do ZA, lebo tu od nich nechcel brať palivo už nikto... (zasobovali tuším aj družstvá)
A rovnako viem aj o dalšom prípade kedy obsluha benzínky, vo svojom súkromnom "skromnom" servise výkonávala rôzne výmeny vrátane oleja, ktorý potom putoval do nádrži na benzínke výmenou za čisté palivo, pritom boli známi aj tým že "vykupovali" starý olej na "skúrenie" , no ked si niekto vypil viac ako bolo zdravé tak povedal aj to čo nechcel...
Myslím že sa to dá urobiť aj dnes, len sa to už nerobí v takom rozmere
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Tu sa nebavíme o nejakej pančovanej nafte ale o normálnej z rafinérie, neupravenej.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ivo, mozem na teba jednu otazku? je ten pribeh naozaj pravdivy? Lebo tu citam ze kazdy ma kamarata alebo kohokolvek co robil rozvoz paliv pre firmu, co robil hlavneho ochutnavaca prisad do nafty a podobne veci, ale prisambohu som takeho este nestretol. Reci je kopec, ved internet vydrzi. Nehovorim ze ty kecas, mohol ta kludne lakovat on. Videl si ho niekedy s cisternou? Ja poznam jedneho pana ktory naozaj paliva vozil, bolo to pre Klacsku.

A vies co?
Hovno vedel o tom co vezie. Velke gulove. Vo firme mu dali cisternu, ides tam a tam, tu mas papiere. Start, odchod. To je cele. A mudrovanie okolo toho... radsej nekomentujem.
"po natankovaní na "istej" pumpe, pár metrov po výjazde ostalo nepojazdných tuším osem áut, písali o tom noviny a bolo to aj v správach... "

dobre, tie spravy som nevidel ;) ale nech mojej sprostej hlave niekto vysvetli, ako je mozne ze po natankovani KEBY HNED AJ HRZDAVEJ VODY AUTO ZHASLO PAR METROV [!!!!!] PO VYJAZDE Z PUMPY. Ked mi toto niekto vysvetli, nech mi povie ako je mozne ze OSEM aut zostalo visiet, ved z pumpy odide osem aut za tri minuty. Tie ostatne auta co ???? 200 aut co natankuje na pumpe za hodinu?? Kde su v riti ?? Nic im nebolo ?

neviem ci mas predstavu o tom, kolko paliva sa nachadza v trubiciach a hadiciach od nadrze k motoru, kolko paliva je vo filtri a podobne. Ja osobne som nikdy skusal odpojit palivove cerpadlo na 1.9tdi ale verim tomu ze ten posraty motor by presiel ZOPAR KILOMETROV pokial by nemal palivo inak povedane by tych par kilometrov (a nie par metrov) trvalo pokial sa "nova zla hrdzava voda z nadrze" dostane do motora. Lebo ta "hnusna nafta" nijako nedokaze preskocit tu "dobru naftu" co uz v tych trubiciach je...

cize...
ako je teda mozne po natankovani HOCICOHO DO NADRZE skapat auto po par metroch od pumpy ???? Uz ste to niekto aj zazili na sebe alebo len kopirujete krcmove reci kamaratov a internetu?
lebo sa fakt naserem, vyhodim zadne sedacky z auta, vytiahnem palivove cerpadlo a ukazem vam na kamere kolko sa da najazdit bez dodavky paliva... alebo tam nalejem kerazin ked mi niekto zaplati 300eur za druhy 1.9tdi motor :)

Takze... nazory fundovanych ludi, Hlavaty co povies? Mam v nadrzi posledny liter nafty, normalnej dobrej, nalejem tam 60 litrov hrdzavej vody navyse s klincami.

MOZE MI AUTO PAR METROV OD PUMPY ZACAT SKAKAT? Alebo prejde 20 kilometrov (hovorim ze mam liter nafty v nadrzi a teda dalsi skoro liter v trubiciach atd a naftak na liter a pol az dva litre paliva prejde 20km) a az potom budu problemy?
haaaaa?
Toretto
Príspevky: 354
Dátum registrácie: 05.06.2006 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toretto »

Mp3 ... vlastná skusenosť z odtahov... žena došla na diesli na pumpu natankovala benzin a po 10 km jej auto prestalo isť... ale tých 10 km jej išlo plne normálne pital som sa jej to takže ten kilometer prejdeš určite.... takže podla mna chlapec troška pozeraz sci-fi.
guardian21
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 05.07.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guardian21 »

turbo. ja sa tomu moc nerozumiem ale pripada mi to realne co si napisal...len mi napadlo ze taz sa taketo nieco uz stalo ze pri Brezne v takej zltej fotelke natankovali dvaja kamionisti za sebou naftu a pokial si pamatam jeden s pumpy uz neodisiel a druhy len par x metrov..aspon tak to davali v spravach.. tak neviem, je to realne alebo nie? lol
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no urcite viac ako desat metrov.
kamionisti v telke : v poriadku, a kde boli tie megazastupy pokazenych aut co tankovali tu istu "vec" ako kamiony ktore okamzite prestali fungovat? Lebo kamion pride tankovat na pumpu jeden za hodinu (ok, v tomto pripade to boli dva za sebou) ale aut tam mas za tu istu hodinu 20 na kazdom stojane a tych stojanov je TROSICKU viac ako stojanov pre kamiony.
Okrem ineho si povieme, ze bezne motory kamionov su MENEJ CITLIVE na kvalitu nafty ako vsetky natlakovane 2.0tdi, 1.6crdi, 2.0hdi a podobne technologie v osobnych autach. Preco? No proste preto lebo kamion nema commonrail s 2400 barmi vstrekovacieho tlaku (ano Scania ma, ale to len tie posledne motory co maju 720k), piatimi vstrekmi na pracovny cyklus a podobne blbosti. Ked kamion zastane a nejazdi na nejaku naftu, tak bezne osobne auto nema najmensiu sancu na tu istu naftu chodit.
Takze zase mi to cele ani trochu nesedi. A ospravedlnujem sa za moju prehnanu vsimavost, trosku vedomosti a zmysel pre detaily, raz uz som taky...

Torettovi dakujem za skusenost z prvej ruky (nemam si ako overit ci je realna, proste mu v tomto momente verim). Potvrdzuje to co moja logika hovori.

Nedokazete si predstavit ako sialene som zvedavy na vysledok tohoto sociologickeho klamstva co sme vymysleli.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: dedakob, fzubaty, Jozef.vl, juro175, lubos zimovcak, marekvt, mhlavaty, tatkotom, uwa0915457046 a 37 neregistrovaných