Mytus o zleniveni motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
Ale ved najazd nie je jedine, co ma ako zakaznika zaujima. Napriklad uz som to sem pisal, mal som pozicaneho Suberba s dvojspojovym automatom, no uplna hroza. Radsej budem jazdit na Punte s manualom.sebo71 napísal:Hmm, takže ty nám chceš povedať, že sa vyznáš viac ako špičkoví inžinieri, konštruktéri, a oni nevedia robiť automaty? Prečo potom nenavrhuješ tie prevodovky ty ale miesto toho píšeš na forum?mhlavaty napísal:...
Ako mi potom vysvetlíš, že napríklad taký 3.0TDI od Audi v kombinácií so "zlým" tiptronicom bez problémov vydrží 700,000km? Alebo dalších milion motorov s automatimi zvládnuce miliony km?
Ta prevodovka nutila chodit motor pri 1200 aj na sestku do kopca. Ja som to mal z pozicovne, teda trvanlivost motora ma metrapila, ale trapil ma hluk, ktory nezazijes len tak, iba snad v kompresorovej stanici. Alebo mozno v strojovni zaocenanskeho tankera, ked im vypadne vstrekovanie jedneho valca. To je premiove auto? Ani stuple do usi nepomohli, ten infra hluk, cca 20 Hz, sa ti siri cez kosti.
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Comu nerozumies?autolaik napísal:Milan mohol by si trosku rozvinut tych 2000 otacok? Resp. co sa stane ked budem jazdit dlhodobo na cca 1700-1800. 2000 otacok mam na 6-tke pri cca 110km rychlosti. 5 toci tesne pod 2000 pri 95 tachometrovych. Vozidlo nova kia ceed 1,6 crdi. Vopred vdaka za ochotu
Ano, 6tka sa radi az na dialnici, nie na okreske ani v meste.
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43 Zdieľať na Facebook
Odkedy je superb prémiové auto?:-)))))misoV50 napísal:Ale ved najazd nie je jedine, co ma ako zakaznika zaujima. Napriklad uz som to sem pisal, mal som pozicaneho Suberba s dvojspojovym automatom, no uplna hroza. Radsej budem jazdit na Punte s manualom.sebo71 napísal:Hmm, takže ty nám chceš povedať, že sa vyznáš viac ako špičkoví inžinieri, konštruktéri, a oni nevedia robiť automaty? Prečo potom nenavrhuješ tie prevodovky ty ale miesto toho píšeš na forum?mhlavaty napísal:...
Ako mi potom vysvetlíš, že napríklad taký 3.0TDI od Audi v kombinácií so "zlým" tiptronicom bez problémov vydrží 700,000km? Alebo dalších milion motorov s automatimi zvládnuce miliony km?
Ta prevodovka nutila chodit motor pri 1200 aj na sestku do kopca. Ja som to mal z pozicovne, teda trvanlivost motora ma metrapila, ale trapil ma hluk, ktory nezazijes len tak, iba snad v kompresorovej stanici. Alebo mozno v strojovni zaocenanskeho tankera, ked im vypadne vstrekovanie jedneho valca. To je premiove auto? Ani stuple do usi nepomohli, ten infra hluk, cca 20 Hz, sa ti siri cez kosti.
Ale aby som nehanil, ak si išiel do kopca s 1200 otáčkami, tak si očividne nemal nohu na plyne, pretože automat si pri záťaži okamžite preradí. Ono automat je o automatickom radení, nie automatickom pridávaní plynu;-) alebo ten superb z požičovne bol pokazený.
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
No mal som nohu na plyne tak, ako to vyzadovala premavka, chcel som ist ustalenou 60tkou do mierneho kopca, nechcel som pridavat. Alebo ak si kupim auto s automatom, tak musim pridavat aj tam, kde nechcem?
Auto nebolo pokazene, je to tak nastavene. Pisal som vtedy o tom, a vsetci majitelia potvrdili, ze bohuzial, je to tak. Bud 1200 ot, alebo potom sport rezim, ktory toci 3600. Ale ja nereklamujem otacky, mne zakaznikovi je jedno, co a ako rychlo sa v aute toci, autobusy tocia 600 a su v pohode. Mne sa nepacia tie hrozne otrasy a dunenie. To je vsetko.
Auto nebolo pokazene, je to tak nastavene. Pisal som vtedy o tom, a vsetci majitelia potvrdili, ze bohuzial, je to tak. Bud 1200 ot, alebo potom sport rezim, ktory toci 3600. Ale ja nereklamujem otacky, mne zakaznikovi je jedno, co a ako rychlo sa v aute toci, autobusy tocia 600 a su v pohode. Mne sa nepacia tie hrozne otrasy a dunenie. To je vsetko.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Otázka na mieste.Treba asi začať tým že na ceste nie sme sami,a teda nebeháme na vyludnených cestách,takže sa bavme skôr o snahe rozumného človeka nerobiť veci ktoré by nemal.Takže klúč je slovo - snaha.autolaik napísal:Milan mohol by si trosku rozvinut tych 2000 otacok? Resp. co sa stane ked budem jazdit dlhodobo na cca 1700-1800. 2000 otacok mam na 6-tke pri cca 110km rychlosti. 5 toci tesne pod 2000 pri 95 tachometrovych. Vozidlo nova kia ceed 1,6 crdi. Vopred vdaka za ochotu
V mestskom prostredí tj väčšina z nás sa snaží o rýchlosť 50-55 až ku 60 a tomu pekne zodpovedá 3 rýchlosť.Má mnoho výhod a jednu nevýhodu.Nevýhoda je že preradením na vyžší stupeň by klesol hluk motora.Výhody sú ideálny režim v oblasti vysokého krúťiaceho momentu,ideálna pripravenosť na raketovú akceleráciu ak je to nutné,spotreba výborná,tepelné zaťaženie,produkcia splodín (EGR atd. regenerácia filtra) všetko v dobrých číslach a režime.
Volná cesta...snažiť sa držať oblasti 2000 ot (min) pokiaľ to ide.Smerom hore niet obmedzenia akurát iba nikdy netlačiť do max.ot tj NIKDY !!! Ak je max ot 4400 tak končím u 4000 a viac ani na sekundu.Diesel motor má diely motora silne dimenzované,čo znamená že sú tu obrovské zotrvačné sily (preto tie nízke ot dieslov) a to sú kritické veci pre veci okolo rozvodov,ventilov atd schopnosti načas sa zavrieť atd
Treba si uvedomovať jednu vec a vlastne ju mať stále v podvemomí.Ako idú rychl.stupne hore,tak rastie ZAŤAŽENIE motora,tj tá základná vec o ktorej je diesel,nie otáčky,nie výkon,ale určujúce je skoro vo všetkom zaťaženie.
Ak padnú otáčky pod oblasť dobrého toč.momentu a pridá sa plyn,zaťaženie raketovo rastie,prichádzajú núdzaky,motor sa zakladá bordelom,zle akceleruje,stúpa spotreba,ničí sa všetko...to sú podotáčky ako sa tu často spomína.
Kto nechápe zrovna najlepšie tieto veci,stačí si pamätať,otáčky sú vtedy OK ak z nich motor okamžite vie výborne a bez zaváhania akcelerovať a nemusí sa spamätávať dlhé sekundy,proste ide okamžite ako kura po fluse
-
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43 Zdieľať na Facebook
Rozumiem, len jazdím na automatoch viac ako desať rokov, vrátane dsg a nemám skúsenosť, že by to držalo v "duniacom" režime. A to behám donovaly hore dole viac krát v týždni, kde sa človek nevyhne občasnému šuchtaniu za kamiónom.misoV50 napísal:No mal som nohu na plyne tak, ako to vyzadovala premavka, chcel som ist ustalenou 60tkou do mierneho kopca, nechcel som pridavat. Alebo ak si kupim auto s automatom, tak musim pridavat aj tam, kde nechcem?
Auto nebolo pokazene, je to tak nastavene. Pisal som vtedy o tom, a vsetci majitelia potvrdili, ze bohuzial, je to tak. Bud 1200 ot, alebo potom sport rezim, ktory toci 3600. Ale ja nereklamujem otacky, mne zakaznikovi je jedno, co a ako rychlo sa v aute toci, autobusy tocia 600 a su v pohode. Mne sa nepacia tie hrozne otrasy a dunenie. To je vsetko.
Očividne to škodováci debilne naladili, ak to auto nevie rozoznať, že je brutálne podtočené.
-
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43 Zdieľať na Facebook
predpokladám, že autá majú obmedzovač otáčok postavený dostatočne nízko, aby to motoru extra neškodilo aj keď ho človek vytočí do červeného, či?
Aspoň tak si to ako laik a priemerný spotrebiteľ predstavujem, keďže sa traduje, že motory bývajú naladené na 50-60% výkonu, tak očakávam, že aj "dovolené" otáčky sú obmedzené tak, aby prípadne vytočenie neznamenalo žiadny problém.
Aspoň tak si to ako laik a priemerný spotrebiteľ predstavujem, keďže sa traduje, že motory bývajú naladené na 50-60% výkonu, tak očakávam, že aj "dovolené" otáčky sú obmedzené tak, aby prípadne vytočenie neznamenalo žiadny problém.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Predpokladať môžeš.
Ja by som predpokladal že prvá výmena u nového auta nemôže byť po 25 tis km
Tiež by som predpokladal že kontrolná skrutka oleja na prevodovker nebude opatrená security dvanásťhranom
Nechci vedieť čo by človek predpokladal a je v príkrom rozpore z logikou,potrebou,rozumom.Stačí ak kdesi v úzadí je ...príjem peňazí takto nekorektne získavaný
Pri výkone sa netraduje nič,nič podobné ako 50-60 % výkonu,o naladení rozhoduje (radšej povedzme výkone) rozhodujú ľudia kočírujúci obchodné záujmy,desiatky analytikov atd. vývojári,inžinieri atd neurčujú smerovanie,to nie sú ľudia ktorý loptu hádžu,ale ktorý ju chytajú.
Najvyžšia moc v tomto štáte pochádza od ľudu. No a v praxi ???
Lud je tak akurát okakaný
Ja by som predpokladal že prvá výmena u nového auta nemôže byť po 25 tis km
Tiež by som predpokladal že kontrolná skrutka oleja na prevodovker nebude opatrená security dvanásťhranom
Nechci vedieť čo by človek predpokladal a je v príkrom rozpore z logikou,potrebou,rozumom.Stačí ak kdesi v úzadí je ...príjem peňazí takto nekorektne získavaný
Pri výkone sa netraduje nič,nič podobné ako 50-60 % výkonu,o naladení rozhoduje (radšej povedzme výkone) rozhodujú ľudia kočírujúci obchodné záujmy,desiatky analytikov atd. vývojári,inžinieri atd neurčujú smerovanie,to nie sú ľudia ktorý loptu hádžu,ale ktorý ju chytajú.
Najvyžšia moc v tomto štáte pochádza od ľudu. No a v praxi ???
Lud je tak akurát okakaný
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Čo to má spoločné s politikou ???
Pre menej chápavých, tým podľa mňa len malo byť naznačené, že u automobilov už nejakú dobu nerozhodujú predovšetkým technické parametre, ale do zadania pre konštruktérov sa dostávajú aj iné vplyvy - marketingové, požiadavka na značkový servis a podobne, ktoré s logikou technickej funkcie automobilov majú len málo spoločné.
No a v tom je tá spodobnenosť s politikou.
Eto vsjo, treba čítať s porozumením, keď už si starýmotorista, mali by ti byť veci jasné, či nie ?!
Pre menej chápavých, tým podľa mňa len malo byť naznačené, že u automobilov už nejakú dobu nerozhodujú predovšetkým technické parametre, ale do zadania pre konštruktérov sa dostávajú aj iné vplyvy - marketingové, požiadavka na značkový servis a podobne, ktoré s logikou technickej funkcie automobilov majú len málo spoločné.
No a v tom je tá spodobnenosť s politikou.
Eto vsjo, treba čítať s porozumením, keď už si starýmotorista, mali by ti byť veci jasné, či nie ?!
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Chlapci už to nechajte,predsa snáď nie je nutné dospelým ľudom vždy dávať vysvetlivky k jednotlivým vetám.Predsa prirovnanie že motor ide ako píla nevyžaduje vysvetlenie že sa nebavíme o lesníctve alebo ťažbe dreva. Človek predpokladá istý stupeň chápania.Mne sa x krát za jeden deň stane že nechápem...ako sa dá otvoriť téma bez základných info o tom o aké vozidlo,typ ide,že by to chcelo aspoň isté minimum opisu problému.Prečítam...a buď upozorním že chýbajú základné podmienky pre pomoc,alebo ..idem ďalej a takú tému jednoducho prestanem vidieť kedže v nej neviem pomôcť.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 45 neregistrovaných