Moze malo paliva-benzinu v nadrzi poskodit katalyzator???

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Dreams4
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 17.09.2009 22:47
Zdieľať na Facebook

Moze malo paliva-benzinu v nadrzi poskodit katalyzator???

Príspevok od používateľa Dreams4 »

Caute,

v manuali k R Megane I, rv 2000 som sa docital takuto vec, citujem:

"Zvláštní upozornení pro vozy s benzínovým motorem.

Provozní podmínky Vašeho vozu jako:
-delší cesta s rozsvícenou kontrolní svítilnou minimálního množštví paliva, mohou vést k nadmírnému zahřívání katalyzátoru, a tím ke snížení jeho účinnosti až k jeho zničení a k tepelnému poškození vozu."


Co si o tom myslite? Akym sposobom moze vplyvat minimalne mnozstvo paliva v nadrzi na zivotnost katalyzatora?
To akoze, ked sa mi rozsvieti kontrolka rezervy, urobim este par km, napr. 20 km a teda nejdem hned dotankovat, tak si odfajcim katros??
Ved kazdy vstrekovaci system ma okrem ineho aj regulator tlaku paliva a ten by ho mal predsa udrzovat v predpisanych hodnotach, aj ked je v nadrzi len napr. 3L paliva a teda katalyzator by to nemal nijako pocitit.
No nedava mi to logiku.
Este mozno, keby som vyjazdil celu nadrz az do zastavenia motora, ale aj tak- motor predsa spotrebuje posledne palivo, dalej uz nema co spalovat, tak sa zastavi. Takze preco by sa mal napr v takomto pripade poskodit, alebo rovno znicit katalyzator?
Katalyzator poskodzuje hlavne nespalene palivo (no a samozrejme aj olej, ale to je uz o inom), ktore sa do neho dostane napr. pri nespravnej funkcii zapalovania, v tomto pripade je to presne naopak, motor spali vsetko palivo a sam sa zastavi kvoli jeho nedostatku.
Ale toto je uz extrem, co pri dlhsej jazde s rozsvietenou rezervou, preco by tam malo nieco hrozit?

Preco by taketo nieco daval vyrobca do manualu? Nemoze to byt len zly preklad?

Za kazde rozumne nazory a k veci vopred dakujem..
PROCHY603
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

:40bd: :d :D

Myslis si ze RENAULT si vymysla ked to tam napisal!!! :41c2: :41c2:

Napisal to tam hlavne pre takych co mali kedysi Skodu 120 alebo nemali vobec auto a teraz si kupili RENAULT. To upozornenie plati pre vsetky moderne auta s katalyzatorom+lambda sondou. :41c2: :41c2: :41c2:
miso.r
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 05.09.2009 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso.r »

Aj naša Felcka 1,3 MPI s katalizátorom to má.
Môj stilouš 1.9JTD to má (aj ked tam sú aj iné dôvody prečo nejazdiť na rezerve....)
ANDYLA
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 15.09.2009 11:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ANDYLA »

niekde som pocul malo nafty moze poskodit palivove cerpadlo ale to je tiez asi len blud
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

v niektorých príspevkoch som detailne opísal, prečo nesmieme jazdiť na rezerve, aké to má riziká a aké následky, všetko detailne, po lopate vysvetlené, treba použiť slovíčko hľadať

len tak z kolotoča napríklad pri tejto téme

http://forum.autobazar.eu/bmw-hlaska-po ... 25002.html

ale niekde je to rozpísané na pol strany, pekne detailne rozobraté, kto hľadá - ten nájde,

opísal som aké následky sa môžu pri dlhodobej jazde na rezerve objaviť v palivovom systéme aj v benzínovom a aj v dieslovom motore, s poukázaním aké sú možné poškodenia palivových čerpadiel, tak vysokotlakých čerpadiel, regulátorov vysokého tlaku paliva až po vstrekovače.

takže ak vám klesne ručička paliva na štvrť nádrže, okamžite ísť natankovať - všetko som krásne rozpísal, len treba hľadať. Lakinooo má pravdu.

doplním - ak sa niekto vyhovára na hľadanie... link na tému, som našiel slovíčkom hľadať asi za 15 sekúnd... takže nebuďte leniví a voľte vhodné slová na hľadanie
PROCHY603
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

ANDYLA napísal:niekde som pocul malo nafty moze poskodit palivove cerpadlo ale to je tiez asi len blud
PLATI to aj pre BENZIN aj DIESEL. :41c2: :41c2:

BLUD TO NIE JE!!! :41c2:
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Re: .

Príspevok od používateľa x77x »

lakinooo napísal:
vykup-katalyzatorov napísal:U megana je realita taka že 95percent katov je po 150tis km aj skor rozsypaných z dovodu výrobnej vady. To však vyrobca v manuali neuviedol :-D
a potom m kazdy jeden krasny plechovy zvuk...
....čo by si chcel za tie prachy...
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

môj názor je že to je blud. od toho je lambda aby merala bohatosť zmesi. a na sériovom aute nemáš také egt aby ti popravilo kat.

skúste si zmerať egt pri pol nádrži a pri rezerve. bude rovnaké ;-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemám ozaj patent na rozum iba za sebou 40 rokov vrtania v autách.Nikdy,radšej to napíšem ešte raz,NIKDY som neriešil vadu či cat-u či čerpadla v HDI JTD alebo čohokolvek iného pre suchoty nádrže.Ak niekto myslí že cat môže vyhorieť,nech to logicky vysvetlí prečo.Lebo príde najprv k vynechávaniu a čochvíla k zastaveniu motora.Pre nedostatok paliva.Pre boha čo má v tom cat-e dohorievať ak ho motor sám má málo a už len dopaluje sem tam niejaký ten prsk benzínu ? No,nechám si to vysvetliť.U nafty to nehrozí ani natoľko.Kto čo len trocha pozná menežment vysokotlakých vstrekov vie,že čo i len pokles tlaku odstavuje vstrekovanie úplne.Milý páni,kolko z vás x-krát rieši problémi nekonečnými výmenami a vypúštaním paliva pre demontáž dielu.Ani nehovorím mám priatela super flegmatika čo za mesiac aspoŇ trikrát volá aby som doniesol za bandasku nafty lebo zase vyschol.takto vyschol ten jeho motor už stovky krát.Ale stále veselo jazdí.
Catalizátor môže vyhorieť a stým som sa už stretol velaraz,ale ako dôsledok dohorievania nadbytku paliva,alebo dôsledok rozťahovanie kedy neprišlo k naštartovaniu.Po odtránení závady potom zrazu auto odpálí a cat je plný paliva.Ak má niekto iný názor,ja mu ho neberiem,nech si ho tu obháji.
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

pekne si to napĂ­sal :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

alpiners2 napísal:pekne si to napísal :2f93:
Ale ak niekto vie podložiť opak,ja si to z velkým záujmom prečítam.Kolko aut by už bolo po infarkte keby vysychanie nádrže malo tieto dôsledky ?! O tom nehovoriac kolký z nás by boli auto patológovia keď sa stane,že sa palivový systém pri jednej oprave desať ráz otvorí s tým istým dôsledkom akoby sa vyprázdnila nádrž.Niekto čosi pridá,iný uberie a fáma je na svete drží sa jej každý ako kliešť.
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

..zasa HLAVATEHO detaily...pche...
Dreams4
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 17.09.2009 22:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dreams4 »

mhlavaty napísal:Nemám ozaj patent na rozum iba za sebou 40 rokov vrtania v autách.Nikdy,radšej to napíšem ešte raz,NIKDY som neriešil vadu či cat-u či čerpadla v HDI JTD alebo čohokolvek iného pre suchoty nádrže.Ak niekto myslí že cat môže vyhorieť,nech to logicky vysvetlí prečo.Lebo príde najprv k vynechávaniu a čochvíla k zastaveniu motora.Pre nedostatok paliva.Pre boha čo má v tom cat-e dohorievať ak ho motor sám má málo a už len dopaluje sem tam niejaký ten prsk benzínu ? No,nechám si to vysvetliť.U nafty to nehrozí ani natoľko.Kto čo len trocha pozná menežment vysokotlakých vstrekov vie,že čo i len pokles tlaku odstavuje vstrekovanie úplne.Milý páni,kolko z vás x-krát rieši problémi nekonečnými výmenami a vypúštaním paliva pre demontáž dielu.Ani nehovorím mám priatela super flegmatika čo za mesiac aspoŇ trikrát volá aby som doniesol za bandasku nafty lebo zase vyschol.takto vyschol ten jeho motor už stovky krát.Ale stále veselo jazdí.
Catalizátor môže vyhorieť a stým som sa už stretol velaraz,ale ako dôsledok dohorievania nadbytku paliva,alebo dôsledok rozťahovanie kedy neprišlo k naštartovaniu.Po odtránení závady potom zrazu auto odpálí a cat je plný paliva.Ak má niekto iný názor,ja mu ho neberiem,nech si ho tu obháji.

Nehnevajte sa na mna ostatni oponenti, ale tiez mam tento nazor.
Ale mozem sa aj kludne mylit, aj ked mi to nedava logiku, ako som uz pisal vyssie.
Skuste to niekto rozumne a po lopate vysvetlit, preco by mal na benzinovom motore pri jazde na rezervu odist katalyzator?
Ale piste, prosim o benzinovych motoroch, nehnevajte sa, naftaky ma nezaujimaju..
karci81
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 03.11.2009 18:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karci81 »

tiez ma to celkom zaujma ...ja vzdy capujem plnu ale vzdy az ked mi zasvieti rezerva...robim to uz 8 rokov a nikdy nebol nijaky problem :zg282:
RSM
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.11.2009 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa RSM »

vidím že toto porekadlo je správne že niekto niečo počul a nakoniec urobia z komára somára a ked by sa dalo tak aj slona

súhlasím z názorom mhavateho pretože je to tak
mal som passat 1.8.T ked som cestoval do IT odišla mi váha vzduchu !!motor išiel iba na tri valce
ked som konečne dorazil do autodielne tak prve sa ma pýtal kolko som prešiel na tri valce
bolo to asi desať km ...a on na to tak to nie je vela ale aj tak mal výhrady a ja som mu odpovedal že rozumiem
a on mi povedal že by bolo dobre aby auto stalo aspoň týždeň aby sa ten nespálený benzín trocha vyparil z katalizátora
tak mi to teda vysvetlil do podrobna
takže ak jazdi niekto na rezervu tak určite neubliži katalizatoru
ale iný dôvod by som si tiež vypočul

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní