Motory TSI, FSI, TFSI - prerábka na LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mayo : ja mám lepšiu kaukulačku : 5 rokov dozadu VW polo 1,0 37kw s podtlakovým systémom typu co vrakovisko(Talianske) dalo. Samozrejme že naši super technici ho zapísali aj s nádržou pripojenou hadicami zo zváracieho aparátu. To len na okraj , pôvod auta - kde inde ako BnB. Teraz tá kaukulačka : nákup 2000ojro , za dva roky najazdené 210tisíc km , z toho mi 180tisíc preplatila firma 28centov za km. Ten zasran chodil aj v meste okolo 6 litrov a pýtal len spotrebáky. Aj teraz keď si na neho spomeniem mám slzu v oku Česť jeho pamiatke.
Momentálne som zase meral spotrebu na manželkinej Corse 1,2 55kw zase podtlak (Landi-Renzo). Priemer na prvých 1000km mi vychádza 5.8 , plne obsadený s klímou. Ten motor má reťazový rozvod.
Tak sa pýtam na kieho šlaka by mi bolo nejaké TSi a Vialle???? Čo ešte mi dokáže najnovšie auto tej triedy ponúknuť??? Teda nie mne ale bežnému človeku . Lebo mne stačí AXko s jeho 6timi poistkami a spotrebou pod 4l nafty. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
P.S." ak by mi hociktorá z mojich popolníc zožrala 10l plynu , tak ju podpálim v nedelu pred kostolom na výstrahu. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Oco, absolutne suhladim (az na tie podtlakove systemy-uz su prezite). Momentalne mam Multivan T5 3,2 V6 MPi 2005 a uz by som aj prijal upgrade. Ale iny benzinak ako 2,0 TSi sa nevyraba a taky NECHCEM !
Cudujem sa vsetkym co si TSi kupia, ved je plny web recenzii ktore ich zadupavaju pod zem. Ale zijeme taku dobu ze nam pani diktuju emisie tak im neostava nic ine. Bohuzial.
Ja sa obzriem po inej znacke, ktora ostala verna klasike-MPI-cku. Inu volbu nemam...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mayo . páni nám môžu diktovať emisie len pri nových autách. Ja mám AXko z 1992 roku a tomu budú aj o 20 rokov merať emisie podla normy ktorá platila v dobe jeho vzniku.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Samozrejme. Ale su ludia ktori chcu novsie modely. Co ti maju robit ?
Mne sa tento trend nepaci
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

spigy11 napísal:Zdravim cital som o tomto dost na nemeckyn forach a zatial to vyzera takto:

Vydrz vysokotlakoveho cerpadla pre LPdi systemy je tak max 100k km, cena noveho je 750E.

Motory TSI su skor nepodarky, a maju skor problem aj s benzinom, nehovorim uz ani o plyne.

Problem su hlavne priamevstreky.

Cital som uz o 1.2 TSI Golf sory , ale LOLL, 1.2 TSI, kde proste motor po 35k km vypovedal sluzbu.

Som vsak zastanca LPG, a verim ze jednak Vialle ale aj Prins, sa to s vyrobcami tieto problemy podari odstranit, neviem co je na tom pravdy, ale ze vraj turbo bezinaky, bude tvrdia sedla ventiloch, a ventily.

Jeden krasny den by som si chcel kupit Ford S-Max 1.6 EB alebo 2.0 EB a prasknut tam plyn a usmievat sa okolo :)

@LPG od vyrobcov
Na chevrolet, kia, hyundai by som si daval sakra pozor zaruka je jedna vec, ale tieto motory su stavane lacno a mozes pocitat urcite s tym do 100.000 km sa ti ventily odpalia. na lpgforum.de su uz podobne priheby, moja astra nie je tiez vynimka.

Jedine motory od vyroby na plyn ako Octavia 1.6, Astra 1.4 Turbo, Insignia 1.4 turbo, maju motory upravene na lPG, cize pevnejsie sedla a tvrdene sedla, tak isto su fajn motory flexifuel , cize E85, ako Laguna II 2.0 FF, Mondeo,S-Max 2.0 FF, Volvo ma tiez nieco v ponuke

Volal som do nemecka zopar firmam, ktore predavaju aditivita, podla novych testov s Kia Ceed 2.0 CCV a Nisann Murano V6, sa zatial dosiahli naj vysledky, pri pouzivany aditiva sekvencnym vsetrovanim priamo na kazdy valec zlvlast, teraz sa testuje Opel Insignia 2.8 V6, videl som ludi, a pisal co maju napriklad tento system na novej Honde Accord, tak uvidim co ukaze.


Len tak dalej LPG-Zvolen, som rad ze uz mame firmu ktora montuje LPdi systemy na SR ;)
Dakujeme za slova, ktore sa dobre pocuvaju :-)
Len si dovolim poopravit par faktov, ktore mozem s odstupom casu podlozit skusenostami:
-nieje pravda, ze cerpadlo odide po 100 kkm, mame auta ktore najazdili cez 200 a slapu. Vsetko je to o kvalite plynu a dodrziavani servisneho intervalu predpisaneho vyrobcom (najma doplnanie oleja do cerpadla)
-cerpadlo nestoji 750 €, stoji cca 400

Dalej, cas ukazal, ze vstrekovace nemaju absolutne ziadny problem vstrekovat plyn, drzia absolutne bez problemov.
Je pravda, ze starsie T(F)Si-cka su nepodarky, odchadzaju rozvody, benzinove cerpadla v nadrzi a i. Holt, dan za prilis rychly vyvoj a slabe zatazove testy (odflaknute). Jednoducho testovane na ludoch. :-(
K ochrane ventilov, takisto cas ukazal, ze najlepsia alternativa je Nemecky V-Lube (nechcem urazat ine znacky ale predavaju a montuju sa aj shity), idealne vstrekovat elektronicky na kazdy valec, najlepsie primiesavat priamo do paliva (LPG).
Vialle za tie dva roky spravilo obrovske kroky vpred a dnes predavane verzie sa dost lisia od prvych, taktiez vychytavaju muchy.
P.S.:
-Medzicasom sme aj my zacali montovat aj Prins, je to taktiez spickovy vyrobca, snad by som povedal porovnatelny s Vialle.
-Fabricke prestavby su dobre, len zatial viazne servis zo strany predajcov (skusenost, chodia ludia a referuju). Niekedy pomoct vieme, niekedy vsak nie pretoze zamykaju riadiace jednotky LPG a bez diagnostiky sa robi oprava tazko. Na probleme pracujeme.
-A na zaver, za par dni zaradujeme do nasej ponuky aj montaz a servis CNG zariadeni. :-)

LPG a CNG zdar !
maroko9
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.06.2007 20:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maroko9 »

Zdravim Mayo, ako to vypada su nejake novinky ? neklesli ceny ? Este sa chcem spytat ci to s tou spotrebou mate dobre premerane lebo vsade tvrdia ze spotreba pri tomto priamom vstrekovani LPG je rovnaka ako na benzin .... vdaka
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Pozdravujem. Ceny zatial velmi neklesaju, podla toho ako u ktorych zariadeni. Vialle ich drzi tam, kde boli, Prins u niektorych modelov malinko pustil nizsie, 4-valce su za 2500-3100 evri. Ta horna hranica uz je naozaj dost. Ale to je dan za nove motory.
K spotrebe nemam presne info, zatial sa ziadny zakaznik nestazoval :-)
maroko9
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.06.2007 20:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maroko9 »

hmm, tak rozumiem ze kym nie je konkurencia, tak nie je dovod znizovat ceny... otazka je preco nie je konkurencia ved tie priamovstreky su tu uz cez 10 rokov a ze by to ludia radi do tych svojich tfsi motorcekov... tlacit skvapalneny plyn a davkovat ho podla poziadavky ecu nemoze byt az tak zlozite ...
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ano priamovstreky sú už snád aj 10 rokov, ale v tej dobe nebol benzín tak drahý a tých áut bolo strašne málo vočí bežným nepriamovstrekovým že nemalo zmysel vyvíjať niečo o čo ani velmi nebol záujem.

Prečo je to také drahé, no lebo ... Stačí si prečítať http://www.autolpg.sk/montujeme-aj-vstr ... i-motorov/
maroko9
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.06.2007 20:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maroko9 »

Ivko, kazdemu nam tu je jasne co obnasa vyuzivat povodny integrivany vstrekovac vo valci, ale mimo zkonstruovania vysokotlakoveho cerpadla pre kvapalny lpg v nadrzi a prepoctu otvorenia vstrekov aby pomer lpg vs nasaty vzduch vo valci bol idealny akoby sa spaloval benzin, tak aby vykon a aj lambda boli ok, nie je ziadny iny zadrhel. Tomu vstrekovacu je jedno ci ide cez neho benzin alebo lpg... tam podla mna ide iba o soft teda o vyhranie sa so vstrekovacom kedze je skonstruovany na benal pod nejakym tlakom takze soft. uprava na lpg je len o testovani a hladani toho spravneho "vzorca" prepoctu povodneho signalu z ECU na jednotlivy vstrekovac. Je jasne ze to nie je hala bala ako to tu popisujem... ale aj tak, nie je to jadrova fyzika, a samozrejme je tam este nejaky prepinac ktory podla potreby vpusta niektore z paliv do (trubiek/hadiciek) ...
Naposledy upravil/-a maroko9 v 23.04.2015 01:13, upravené celkom 1 krát.
maroko9
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.06.2007 20:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maroko9 »

Skor sa bojim ze je v tom nejaky "iny" dovod preco je to tak nedostupne, a tieto dve firmy co to ponukaju za tieto nekrestanske peniaze su tu len naoko, ale dost konspiracii, mohol by sa odbornik vyjadrit, preco za cca 4 roky odkedy sa vstrek lpg cez povodny vstrekovac objavil ceny skoro neklesli... ostatne firmy to nedokazu ?
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Treba sa zaujímať dopredu o to čo idem kúpiť a ak viem že chcem do auta domontovať LPG tak si už vopred vyberám vhodného adepta a potom ma nemusí trápiť čo stojí LPG do priamovstreku
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Drahe je to preto, lebo to (zatial) do aftermarketu ponukaju len dve, a navyse Holandske firmy. A zrejme netreba pisat, aka je priemerna mzda holandana...

Inak ked som bol priamo vo fabrike BRC videl som vyvoj, vyrobu a aj montaz zariadenia BRC LDi (Liquid Direct Injection). Strasne dobre zariadenie, avsak pre softverove problemy s koncernovymi autami (napr.VW meni softy v riadiacich jednotkach benzinu pomerne casto, a najma potichu-zakaznik pride na vymenu oleja a oni mu vymenia soft kvoli zmenseniu rizika poskodenia vstrekovacov, zmene charakteristiky prace motora a pod...) ho zatial do dodatocnych prestavieb neodporucaju.
Aj na svojej stranke toho moc nemaju http://www.brc.it/en/auto-ad-iniezione- ... iquido.asp
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Cviro, suhlas. Ale preco sa "neujal" ?
Pretoze je to "sele zle". Ked sacie ventily neomyva benzin (alebo plyn) vytvaraju sa na nich karbonove a uhlikove usadeniny ktore casom sposobia ich netesnost. Podobne ako sa spinia skrtiace klapky na motoroch MPi, co pri jednobodovych vstrekoch nebolo.
Jednoducho vyvoj novych technologii a honba za co najvyssou emisnou triedou so sebou prinasa taketo "vedlajsie ucinky".
Niekde na webe je o tom fasa clanok (o tych priamovstrekoch vs.ventily), v praci ho najdem a dam sem link.

LPG/CNG zdar !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mayo *** Podobne ako sa spinia skrtiace klapky na motoroch MPi, co pri jednobodovych vstrekoch nebolo.

Mám za to,že je to málinko inak.Viac do špinenia škrtiacej klapky hovoria iné veci,ak teda sa zameriame na špeciálne na túto vec samostatne.
Znečisťovanie spôsobuje to,že vývoj výkonných motorov priniesol velké prekrývanie ventilov v momente keď sa výfukový zatvára,ale už zo značným predstihom sa otvorí sací ventil a tak sú otvorené naraz oba..Rázová vlna spôsobí že pri súčasnom otvorení oboch ventilov naraz vždy nejaká tá molekula sa ujde aj do sania a zozadu ušpiňuje klapku.Ušpiňuje ju najviac z toho,čo produkuje odvetrávanie klukovej skrine ktoré je vyvedené do sania.Pulzácia už svoje urobí.Pri vysoko výkonných strojov sú kinetika prúdenia vzduchu neuveriteľne precizne ladené a do toho si treba uvedomiť,to čo píšeš,že sa stretá množstvo požiadaviek ktoré sú úplne protichodné.Naivita ľudí je kolosálna,často nemajú najmenšej potuchy čo to je naladiť stroj tak,aby mal nesmierny výkon z dobrým priebehom (najlepšie už od volnobehu) výkonu a momentu,prakticky ani nepotreboval pohonné hmoty,aby nemal žiadnu váhu a tvarom sa dal zamontovať do spolujazdcovej priehradky,a nevypustil jedinú molekulu spalín.A ak to už konštrukcia zvládne a kupujúci si môže kúpiť stádo arabských plnokrvníkov ku ktorým ani seno netreba lebo nič nežerú,ani lopata na hnoj netreba lebo ani nes--rú,tak pindajú že to slabo kúri.A z čoho by asi to stratové teplo na kúrenie malo byť ?,ježkove oči.Kým technika dneška dosahuje nepredstavitelné méty a sofistikovanosť,tak naivná predstava absolutnej väčšiny ľudí (uživateľov) dosahuje tiež najbrutálnejšieho spodku nevedomosti o tom,čo je,prečo,ako.
Ak niekto príde z nápadom do priamovstreku dostať plyn,tak má môj neskonalý obdiv už iba pre obyčajnú vedomosť čo sa tam deje aj keď je všetko ešte len v benzínovej variante.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných