Motory TSI, FSI, TFSI - prerábka na LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lpg-zvolen
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 14.08.2012 14:20
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lpg-zvolen »

Zariadenie LPdi sa vyrába v Holandsku a vyrába sa to priamo na to auto na ktoré posielame požiadavku, takže čakacie doby na montáže sú dlhšie ako pri klasickom LPG, mrzí nas to ale oplatí sa chvíľu počkať...
majoom
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 13.08.2014 09:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majoom »

lakinooo napísal:Dal si uz niekto LPG do uplne noveho auta? Zaujimaju ma problemi pri reklamacii u predajcu vozidiel.
známy majú LPG aj v novom aute ale ešte nikto nereklamoval plyn kvôli zlej montazi. ja osobne som sa tiez nechal prehovorit na montaz do noveho vozidla - opel vectra - podrzali mi záruku a som spokojny. zatial som problemy nemal a dufam ze ani nebudu a keby nieco obratil by som sa na servis. no nepocul som o nom nic zle a siel soms em na odporucenie kolegu (lpg do ojazdeneho passatu ..http://www.autolpg.sk/lpg-do-novych-voz ... ty-zaruky/ ak teda potrebujes reklamovat zavolal by som sem a spytal by som sa co to obnasa aspon sa preveri ich serioznost pretoze prave pri otazkach na reklamaciu sa kazdy zhaci a da ruky prec ...
majoom
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 13.08.2014 09:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majoom »

bombalino napísal:Prečo to automobilky samotné neponúkajú za nejaký v ich prípade trikrát predražený príplatok? :41c2:
ako povedal aj MayoZVOLEN tak LPG normálne montuju firmy do aut uplne novych a este aj podrzia zaruku ..vtedy by som sa tohot kroku nebal pretoze je tam podla mna nejaka zmluva predajcu (vyrobcu) a servisu - v mojej reci to potom beriem akoze je servis dost kvalitny ked nieco take robi, pretoze lpg suce moze v garazi montovat kde kto ale nie do noveho auta a za takych podmienok ako tu boli spomenute ...
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

mhlavaty napísal:
cicmanec napísal:Páni, tuto pána Hatiara (ak je to teda on pretože predtým písal pod nickom MayoZVOLEN http://forum.autobazar.eu/uzivatel296321.html ) a jeho firmu PST poznám osobne takisto ako ho pozná aj pár ľudí odtiaľto z fóra, ktorým montoval LPG (napr. Kujon) a myslím, že je to človek a odborník na svojom mieste. Takže troška menej nedôvery...
Prečítaj si úplne nezaujate všetko,otázky,odpovede,nepozeraj kto je kto,poznáš či nepoznáš.Ber do úvahy iba čo čítaš. Aký máš pocit ? Je jedno kto píše,nie je jedno čo píše. Chlapci keby tu písal každý pod svojim menom,alebo identifikovatelnou firmou,kadejaká blbosť by sa tu neobjavila. Celkom vážne sa pýtam,máš pocit že sa úroveň poznania od začiatku po koniec posunula ?
Keď som tému uvidel,povedal som si ouhľa..no to je čosi,plyn do priameho vstreku,to bude zaujímať kopec ľudí.Téma už bola pre nedovolenú reklamu uzamknutá,dobre,nerád sa pletiem do rozhodnutí iných moderátorov,požiadal som a stalo sa.Tak som predpokladal,že chalani chytia možnosť a dovedú do maxima danú šancu.Nedoviedli
Páni.
V prvom rade sa idem ospravedlnit za neuplne info (kolega).
Samozrejme motor 1,2 FSI neexistuje, su len TSi-cka. A niekolko sme ich uz prestavali. 1,2-jky slapu bez problemov, horsie je to s 1,8-ckami. Skacu im rozvody a to je problem. Novsie verzie to uz nerobia, jazdia bez problemov.
A k popisu zariadenia Vialle LPDi (Liqid Petrol Direct Injection):
Zariadenie vstrekuje LPG v kvapalnej faze priamo cez benzinove injektory. Do cesty benzinu sa namontuje FSU (Fuel Selector Unit) ktora funguje ako akasi vyhybka, ma za ulohu menit palivo dopravovane do vysokotlakovej pumpy ktora svojou pracou generuje vysokotlak. Paliva sa v nej stretaju LEN vo faze prepinania, nasledne je to uz jednopalivovy system a za predpokladu, ze neminiete LPG v nadrzi benzin ani nieje potrebny. Tym, ze LPG sa vstrekuje v kvapalnej faze nedochadza k potrebe jeho ohrievania a dopravuje sa pri beznej teplote okolia. Riadiaca jednotka LPG sleduje pracu systemu a upravuje casy vstreku podla potreby. K domnelemu prehrievaniu vstrekovacov nedochadza nakolko plyn pri zmene skupenstva (v spalovacom priestore) expanduje, cim sa ucinne chladi. Pri takychto prestavbych dochadza k malemu navyseniu vykonu motora (oproti benzinu) z dovodu maleho "intercooler-efektu".
V pripade dalsich otazok sem s nimi...

LPG zdar !
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ešte si zabudol napísať orientačnú cenu takej prestavby, lebo to je dôvod prečo sa to stále velmi neoplatí
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mna by zaujimal vplyv LPG na vstrekovace, konkretne na ich zivotnost, velakrat bola spominana kvalita-nekvalita plynu, prve ma napadne upchatie vstreku u takto prestavaneho auta, v podstate spravi z neho nehnutelnost, pri klasickom vstreku do sania stale s benzinom dojdem keby nieco :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Prestavba TSi s Vialle zariadenim momentalne 2500 €. Navratnost zavisi prudko od stylu jazdy a spotreby toho-ktoreho vodica.

K zivotnosti vstrekov: moj nazor je ze pri tankovani kvalitneho paliva je dlhsia ako pri benzine (konieckoncov aj tam by som daval pozor na to, co tankovat), mame uz Octaviu s najazdenim 150 kkm na LPG a jazdi bez problemov.

LPG zdar !
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

..navratnost po najazdeni cca 100 000 km. Tak to aspon pre mna znamena dakujem, zatial neprosim.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nehovoriac že tolko si auto každý nenechá ak ho nekupoval ako fungláč a za dalšie behom tých 100tkm už môže vyskočiť nejaká oprava tohto moderného systému, čo tiež nemusí byť oprava za 100€
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

No neviem, mne vysla navratnost 54 kkm (ked ratam spotrebu 9 litrov B a 10,5 LPG).
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Mayozvolen z mojich dlhorocnych skusenosti s jazdou mnou vlastnenymi roznymi lpg autami /uz v 105 skodovke a obycajnou flasou zacinajuc,cez favorit,feliciu,korejcanov a 1,8 octavii konciac/ mi vychadzala uspora cca 1Sk na km, ten pomer bol lepsi len v polovici 90.rokoch,vtedy stal liter lpg okolo 9Sk a benzin zhruba 30Sk, to bola parada. Urcite mi das v tomto za pravdu.
T.j. po najazdeni cca 75000 km sa navrati plus treba pocitat aj s nejakou udrzbou ,papierovackou,jazdou cez pol slovenska , atd.

Ja som ratal pomer "od oka" bez kaukulacky zhruba 8 l benzinu 1,4€ ku 10l lpg 0,7 € na 100 km


Lpg pohonu fandim ale v tsi motore to nevidim prave ruzovo.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Nuz teda podme s kalkulackou pri Tvojich spotrebach (zo skusenosti su sice ine-nemozes to porovnavat s podtlakovymi, ba ani sekvencnymi vstrekovaniami pretoze pri vstreku kvap.fazy nieje navysenie spotreby take velke, rozdiel je tam tak 1-1,5 litra), ale budiž:

8x1,4=11,2 €/100 km
10x0,7=7 €/100 km
Uspora je 4,2 € / 100 km
2500 € : 4,2 € = navratnost 59.500 km

A ako som uz pisal, prehliadky a udrzba su pri tomto servise nasledovne:
Prva garancka: 2-4000 km
Nasledujuca: krajiny zapadnej EU 70.000 km, vychodna EU 50.000 km ! (taky interval nema ziadne zariadenie)
P.S.: Preco asi je rozdiel v intervale druhej garancky az 20 kkm ? Odpovedzte si sami :-)
Holandania velmi dobre vedie co robia. Sice maju vysoke platy na ktore my nemame ale cely Benelux jazdi na Vialle-potvrdi kazdy co vozi auta z NL.

LPG zdar !
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Ok,trosku som prestrelil,nepocital som to ...len tak od oka...,ale aj tak mne ako beznemu cloveku odchovanemu na prerabky od 12000 Sk zacinajuc po cca 1000 € konciac suma 2500€ uz nejak "nevonia" . O tom,ze som stara skola neoblubujuca nove a omnoho viac zlozitejsie systemy ani nehovoriac. Na podtlakovych som najazdil statisice, respektive na vsetkych autach postupne cca milion km a problemy boli minimalne...ja sa tychto novych hraciek akosi bojim.

Ked si uz "na linke" mohol by si sa prosim ta vyjadrit z vlastnych skusenosti k prerabke a moznych problemoch co by ma mohli stretnut pri prerobeni toyoty s 2,0 vvt-i 112 kw motorom? Dakujem.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

VVTi-cka robime bezne. je potrebne zvolit kvalitny splynovac kvoli managementu benzinovej riadiacej jednotky (lacne splynovace v nich nechodia moc dobre). Inak s nimi nemame nejake problemy. Mohli by sa tu pripadne vyjadrit ludia, ktori maju take auta na plyn, aby to nevyzeralo ze si prihrievam polievocku (niekde som tu videl vlakno o tych motoroch a vcelku dobre reakcie). Zhrniem to-dobre zariadenia a dobre namontovane/nastavene = no problem. Ak chces konkretnu info s konkretnym motorom napis kod, dohladam cielene info.
P.S.: Urcite by som pouzil ochranu sediel ventilov v el.verzii-pre istotu.

LPG zdar !
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Nechcem vyryvat, ale už som počul, že to nieje až take krasne ako to popisuješ.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných