825 635
inzerátov
Pridať inzerát

Motorový olej klasifikacie "C 3" u benz.motorov

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
laco1871
Vážený člen - Gallardo (195)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3416
Nabehané: 21 dní 4 hod 45 min
Predmet: Motorový olej klasifikacie "C 3" u benz.motorov PríspevokZaslal: 21.06.2018 06:35   
Názov temy mal znieť :

Opodstatnenosť použitia motoroveho oleja klasifikacie C-3
pre benzinové motory.


Bol by som rád ak by ste sa vyjadrili k téme použitia mot. oleja u benzinových motorov, klasifikacie podľa ACEA A3/B4 C-3 , ktorý je primarne určený pre naftové motory so zabudovaným filtrom pevných častíc DPF, FAP .

Použitie vyššie uvedeného oleja klasifikacie C-3 u benzinovych motoroch, nie je moj vymysel, predpisujú ho niektorí vyrobcovia aj pre benzinove motory.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (587)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10647
Nabehané: 4 mes 1 dní 20 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 21.06.2018 06:55   
oleje co maju schvalenie pre moje auto, su C ckove, lejem to tam, nevymyslam, 150tkm+ najazdene, z motorom neni problem...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (972)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25626
Nabehané: 3 mes 14 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 21.06.2018 07:48   
Keď je problém tak už je neskoro.

Nie je C ako C, ale všetky sú mid- alebo low- SAPS a niektoré aj so zníženou HTHS viskozitou takže by som to lial len tam kam je to vyslovene nevyhnutné a to jednoduchý benzínový motor nie je.

kód:
ACEA C1 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Lowest SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.

ACEA C2 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.

ACEA C3 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.

ACEA C4 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Low SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.

ACEA C5 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, for further improved Fuel Economy, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable and OEM-approved for use of Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.6 mPa*s.

_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (195)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3416
Nabehané: 21 dní 4 hod 45 min
PríspevokZaslal: 21.06.2018 10:24   
cicmanec, send link or marked page ,please, were such problem been described.

Thank you , very much.
Citovať
pedro727
Známa tvár - Feldo (52)
Založený: 22 marec 2009
Príspevky: 892
Nabehané: 10 dní 0 hod 17 min
PríspevokZaslal: 21.06.2018 10:48   
no dávam castrol titanium fst 5w30 LL,1,6 8v benzín a to je jednoduchý motor , a tiež je tam napísané C3.
podľa mňa tu odhalíme OIL GAŤE,a zistíme že je všetko slnečnicový
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (615)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19175
Nabehané: 2 mes 11 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 21.06.2018 10:53   
Mne do auta leju total 0w30 ineo first a chuti mu. A vobec netusim ake c ma.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (972)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25626
Nabehané: 3 mes 14 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 21.06.2018 11:33   
laco, vo všeobecne známych Mazivárskych mýtoch máš popísané čo je HTHS viskozita aj na čo je dobrý „popol” v oleji. Skús si ich prečítať a pochopiť.
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (195)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3416
Nabehané: 21 dní 4 hod 45 min
PríspevokZaslal: 21.06.2018 13:15   
......................................


Naposledy upravil laco1871 dňa 22.06.2018 08:25, celkom upravené 1 krát.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (216)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1776
Nabehané: 7 dní 7 hod 11 min
PríspevokZaslal: 21.06.2018 16:49   
Posledný príspevok som nepochopil vlastne ani ten prvý.... ale od C3-10 doplnili balíček aditív tak že nie je problém ich použiť aj v benzínovom motore bez nejakého rizika.
Predpokladám je tu snaha olejárov nejako oleje "unifikovať" a tak znížiť náklady - výrobcovia im pômôžu a doporučia to čo je obom výhodné.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (216)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1776
Nabehané: 7 dní 7 hod 11 min
PríspevokZaslal: 21.06.2018 17:04   
cicmanec napísal:
laco, vo všeobecne známych Mazivárskych mýtoch máš popísané čo je HTHS viskozita aj na čo je dobrý „popol” v oleji. Skús si ich prečítať a pochopiť.


- aj ty skús prečítať ten odkaz čo si dal - gasoline znamená benzín čiže máš to tam napísané pre benzín aj dizel....
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (972)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25626
Nabehané: 3 mes 14 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 21.06.2018 18:56   
A ty si si prečítal čo som napísal ja? Nože skús ešte raz.
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (216)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1776
Nabehané: 7 dní 7 hod 11 min
PríspevokZaslal: 21.06.2018 19:56   
takže by som to lial len tam kam je to vyslovene nevyhnutné a to jednoduchý benzínový motor nie je.

- C3 od špecifikácie 2010 môže kľudne ísť do benzínového motora. Presne ako to píše tá tabuľka ktorú si tam nahodil.
Keď nechceš nemusíš, ja by som tiež nedal ale netvrdil by som že "sa niečo stane". Ako píše Bajo nestane sa nič ak to výrobca dovoľuje.
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (226)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5205
Nabehané: 1 mes 0 dní 9 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 22.06.2018 10:07   
A nieje jednoduchšie dodržiavať priamo normu výrobcu motora?
_________________
SMART a SUZUKI BURGMAN 400 - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
davidTJ
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 20 január 2012
Príspevky: 63
Nabehané: 12 hod 2 min
PríspevokZaslal: 22.06.2018 13:01   
Oleje Acea C3 od roku 2010 spĺňajú tiež normy Acea A3/B3/B4 a tiež sú vhodné aj pre staršie benzínové motory. Dovolím si citovať české fórum o olejoch

"Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si u veřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.

Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.

Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Viz přiložená grafika."

Keď si pozriete technické listy týchto olejov, majú trošku nižšiu alkalickú rezervu, okolo 7,5. takže sa pri krátkych jazdách skôr "vyčerpajú".
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (587)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10647
Nabehané: 4 mes 1 dní 20 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 22.06.2018 13:30   
vsetko berem, ale spomenul niekto na vydobytok modernych motorov a to projektovanu spotrebu oleja alias tenke kruzky alias znizene trenie piestovej skupiny ? aky je vztah zivotnosti katalyzator vs full saps vs low saps ? takuto otazku si niekto polozil okrem mna ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva