MotorovĂ˝ olej klasifikacie "C 3" u benz.motorov

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

MotorovĂ˝ olej klasifikacie "C 3" u benz.motorov

Príspevok od používateľa laco1871 »

Názov temy mal znieť :

Opodstatnenosť použitia motoroveho oleja klasifikacie C-3
pre benzinové motory.


Bol by som rád ak by ste sa vyjadrili k téme použitia mot. oleja u benzinových motorov, klasifikacie podľa ACEA A3/B4 C-3 , ktorý je primarne určený pre naftové motory so zabudovaným filtrom pevných častíc DPF, FAP .

Použitie vyššie uvedeného oleja klasifikacie C-3 u benzinovych motoroch, nie je moj vymysel, predpisujú ho niektorí vyrobcovia aj pre benzinove motory.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

oleje co maju schvalenie pre moje auto, su C ckove, lejem to tam, nevymyslam, 150tkm+ najazdene, z motorom neni problem...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Keď je problém tak už je neskoro.

Nie je C ako C, ale všetky sú mid- alebo low- SAPS a niektoré aj so zníženou HTHS viskozitou takže by som to lial len tam kam je to vyslovene nevyhnutné a to jednoduchý benzínový motor nie je.

Kód: Vybrať všetko

ACEA C1 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Lowest SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.

ACEA C2 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.

ACEA C3 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.

ACEA C4 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Low SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.

ACEA C5 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, for further improved Fuel Economy, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable and OEM-approved for use of Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.6 mPa*s.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

cicmanec, send link or marked page ,please, were such problem been described.

Thank you , very much.
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

no dávam castrol titanium fst 5w30 LL,1,6 8v benzín a to je jednoduchý motor , a tiež je tam napísané C3.
podľa mňa tu odhalíme OIL GAŤE,a zistíme že je všetko slnečnicový :d :D
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

laco, vo všeobecne známych Mazivárskych mýtoch máš popísané čo je HTHS viskozita aj na čo je dobrý „popol” v oleji. Skús si ich prečítať a pochopiť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

......................................
Naposledy upravil/-a laco1871 v 22.06.2018 09:25, upravené celkom 1 krát.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Posledný príspevok som nepochopil vlastne ani ten prvý.... ale od C3-10 doplnili balíček aditív tak že nie je problém ich použiť aj v benzínovom motore bez nejakého rizika.
Predpokladám je tu snaha olejárov nejako oleje "unifikovať" a tak znížiť náklady - výrobcovia im pômôžu a doporučia to čo je obom výhodné.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

cicmanec napísal:laco, vo všeobecne známych Mazivárskych mýtoch máš popísané čo je HTHS viskozita aj na čo je dobrý „popol” v oleji. Skús si ich prečítať a pochopiť.
- aj ty skús prečítať ten odkaz čo si dal - gasoline znamená benzín čiže máš to tam napísané pre benzín aj dizel....
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A ty si si prečítal čo som napísal ja? Nože skús ešte raz.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

takže by som to lial len tam kam je to vyslovene nevyhnutné a to jednoduchý benzínový motor nie je.

- C3 od špecifikácie 2010 môže kľudne ísť do benzínového motora. Presne ako to píše tá tabuľka ktorú si tam nahodil.
Keď nechceš nemusíš, ja by som tiež nedal ale netvrdil by som že "sa niečo stane". Ako píše Bajo nestane sa nič ak to výrobca dovoľuje.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

A nieje jednoduchšie dodržiavať priamo normu výrobcu motora?
davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davidTJ »

Oleje Acea C3 od roku 2010 spĺňajú tiež normy Acea A3/B3/B4 a tiež sú vhodné aj pre staršie benzínové motory. Dovolím si citovať české fórum o olejoch

"Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si u veřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.

Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.

Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Viz přiložená grafika."

Keď si pozriete technické listy týchto olejov, majú trošku nižšiu alkalickú rezervu, okolo 7,5. takže sa pri krátkych jazdách skôr "vyčerpajú".
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

vsetko berem, ale spomenul niekto na vydobytok modernych motorov a to projektovanu spotrebu oleja alias tenke kruzky alias znizene trenie piestovej skupiny ? :41c2: aky je vztah zivotnosti katalyzator vs full saps vs low saps ? takuto otazku si niekto polozil okrem mna ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Casom sa dockame, ze kazda automobilka si zjednoti 1 olej (specifikacia) pre vsetky svoje agregaty (VW-u to bude trvat asi najdlhsie). Vid Ford (az na "sportiaky"). Z ekonomickeho i praktickeho hladiska je to logicke. Rovnako je to i s pouzitim pletovych vodiciek typu 0W-16 (vid. napr. Iveco Stralis E6 0w-30 a interval 150.000km pri naplni cca 28L-pri 500.000km to zerie 5L/10.000km). Spotreba paliva=emisie je prvorada a co sa bude diat s motorom po zaruke nikoho nezaujima. Bola doba, kedy sa hladelo na antikoroznu ochranu karoserie, ktora bola jednou z najvacsich slabin automobilov.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných