Motor 1.6tdi poruchy vyhody
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 14.09.2011 11:28 Zdieľať na Facebook
Motor 1.6tdi poruchy vyhody
Co hovorite na vw motor 1.6tdi napriklad v golfe vi naco si treba dat pozor? Ake su rozdiely medzi 1.9 co bola doteraz ? Alebo su zname niake poruchy caste??
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13 Zdieľať na Facebook
Deb!lka si nevsimaj, opat plodny prispevok... 1,6 je commonrail, posledne 1.9 poli PD. Common rail vyzera v pohode, trochu divny zvuk kvoli malemu objemu, ale omnoho kultivovanejsi oproti pumpam. Priebeh v poriadku, spotreba fajnova, na bezne jazdenie idealne, v pohode. Ked ma prvykrat bral kamarat v o2fl s tymto motorom, som mu povedal, ze aka je tam ta pumpa odhlucnena a on, ze to je 1,6cr, vykonom sa mi to zdalo ako 1,9. Motor pravdepodobne spolahlivy, treba zistit ci nebude problem s rozvodami, kedze koncern je momentalne preslaveny poddimenzovanymi remenmi/retazami. CR od koncernu je tu kratko, no zatial som necital ziadne extremne zle skusenosti, tusim pouzivaju bosch trysky, takze aj zivotnost vstrekov/cr systemu by mohla byt vcelku v pohode. Ja myslim, ze nebudes sklamany a to som velky antikoncernista! PS: kamarat to ma sluzobne, 60.000km bez poruchy, iba olej, filtre, aj ked je to malo km na urcovanie spolahlivosti, vyzera to byt ok.
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 16.07.2008 15:08 Zdieľať na Facebook
Nemaju spolocne nic. Vykon iny, spotreba dajme tomu ze podobna ale 1.9 je na tom lepsie, spolahlivost ina 1.9 je klasika ale aj kultura chodu je ina.Nic sa netrase motor ide potichu aj vonku aj vnutry. Ked si nechceme kupovat 5 rocne auta ale nove tak sa musime zmierit s MODERNYM dieslom... Benzinaky su na tom uz podobne ako diesel.
Za vacsinu poruch si mozuu majitelia. Behat s 1.6tkou po meste rovna sa DPF v prdeli.Behat po meste na 4ke 50 rovna sa zotrvak v prdeli.Tankovat naftu od janka hraska zo sudu rovna sa vstreky v prdeli.. 1.6 mali este problem s EGR ale bola na to zvolavacka malo by to byt pohode a ked nie tak to nestoji miliony.
Za vacsinu poruch si mozuu majitelia. Behat s 1.6tkou po meste rovna sa DPF v prdeli.Behat po meste na 4ke 50 rovna sa zotrvak v prdeli.Tankovat naftu od janka hraska zo sudu rovna sa vstreky v prdeli.. 1.6 mali este problem s EGR ale bola na to zvolavacka malo by to byt pohode a ked nie tak to nestoji miliony.
-
- Príspevky: 123
- Dátum registrácie: 25.08.2006 13:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 16.07.2008 15:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 415
- Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
- Bydlisko: RV Zdieľať na Facebook
1,6 TDI ma remen, retaz sa pouzivala len u TSI, v novych TSI (auta postavene na MQB) je uz tiez remen. Takisto prva generacia 1,6 TDI ma cerpadlo a piezo vstreky Continental, v druhej generacii co sa dava do Golfu 7 (a ostatnych MQB aut) su vraj uz elektromagneticke vstreky bosch, potvrdit to ale neviem.
Ja s mojou 1,6 TDI taham na 70 000 km, zatial bez problemov, ale takmer vobec nejazdim mesto a snazim sa to drzat na 2000 otackach a vyssie. Nevyhodou je 5 stupnova prevodovka, ktora ma dlhsie odskoky medzi stupnami, ale da sa na to zvyknut, niekedy je to vsak otravne, hlavne ked sa plazis do kopca za niecim pomalym a nevies ci dat 2 ci 3. Dlhodobu priemernu spotrebu podla tankovania za poslednych cca 35 000 km mam 4,92, na papierove hodnoty rovno zabudni, v lete sa pri dodrziavani limitov v pohode zmestis do 5, v zime to je vacsinou malo cez 5 litrov cize spotreba zhruba na urovni 1,9. Osobne viem len o jednej problemovej 1,6 TDI v G6 a jednej v G7 ale oba su to auta z prvych kusov a ta G6 sa srala celkovo (hlavne elektrika, blblo cele auto a s nim aj motor). Dynamicky to na nase cesty staci, ale kazdeho cloveka v aute citit takze ak chodis plne obsadeny radsej dvojliter. Kultura chodu je oproti PD velmi dobra, dokonca aj v porovnani s cvrlikajucimi TSI je motor tichy. O problemoch s EGR pocujem prvy raz, zatial to este na VW fore nikto nerozoberal ani nehlasil problemy s EGR u 1,6 TDI.
Celkovo to vyzera, ze sa koncernu po dlhom case podaril celkom slusny motor aj ked netreba zabudat ze to je stale moderny diesel so vsetkymi svojimi kladmi a zapormi, cize nepodtacat (na asistenta preradenia rovno zabudni), tankovat normalnu naftu, olej menit po 15 000 km a nie po 30 atd. atd.
Ja s mojou 1,6 TDI taham na 70 000 km, zatial bez problemov, ale takmer vobec nejazdim mesto a snazim sa to drzat na 2000 otackach a vyssie. Nevyhodou je 5 stupnova prevodovka, ktora ma dlhsie odskoky medzi stupnami, ale da sa na to zvyknut, niekedy je to vsak otravne, hlavne ked sa plazis do kopca za niecim pomalym a nevies ci dat 2 ci 3. Dlhodobu priemernu spotrebu podla tankovania za poslednych cca 35 000 km mam 4,92, na papierove hodnoty rovno zabudni, v lete sa pri dodrziavani limitov v pohode zmestis do 5, v zime to je vacsinou malo cez 5 litrov cize spotreba zhruba na urovni 1,9. Osobne viem len o jednej problemovej 1,6 TDI v G6 a jednej v G7 ale oba su to auta z prvych kusov a ta G6 sa srala celkovo (hlavne elektrika, blblo cele auto a s nim aj motor). Dynamicky to na nase cesty staci, ale kazdeho cloveka v aute citit takze ak chodis plne obsadeny radsej dvojliter. Kultura chodu je oproti PD velmi dobra, dokonca aj v porovnani s cvrlikajucimi TSI je motor tichy. O problemoch s EGR pocujem prvy raz, zatial to este na VW fore nikto nerozoberal ani nehlasil problemy s EGR u 1,6 TDI.
Celkovo to vyzera, ze sa koncernu po dlhom case podaril celkom slusny motor aj ked netreba zabudat ze to je stale moderny diesel so vsetkymi svojimi kladmi a zapormi, cize nepodtacat (na asistenta preradenia rovno zabudni), tankovat normalnu naftu, olej menit po 15 000 km a nie po 30 atd. atd.
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 23.10.2010 18:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1596
- Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 415
- Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
- Bydlisko: RV Zdieľať na Facebook
Brano ako uz bolo pisane vyssie hlavne ho nedus, 1800 otacok (jedna ciarka pod 2000) je uplne minimum, pod tym sa 1,6 TDI len trapi (aj ked DSG je schopne tam pri 60tke naj*bat sedmicku...). Ja sa snazim drzat motor medzi 2 a 3 tisic (resp. cca 2600-2800) otackami ked je studeny, ked je ohriaty uz aj olej tak mu sem tam doprajem aj vylet k cervenemu polu, potrebuje obcas pretiahnut pluca. No a s takym podielom jazd v meste si priprav nejake tie love na DPFko ;)
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 23.10.2010 18:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 669
- Dátum registrácie: 15.03.2006 19:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 415
- Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
- Bydlisko: RV Zdieľať na Facebook
jurigad pisem len svoje skusenosti, ine nemam, sorry. Jasne, 70k je malo na posudenie spolahlivosti, su to este relativne nove motory, treba este cas aby sa ukazalo ci su ok alebo nie. Zatial vsak nic vazne nevyskocilo, nikde som sa nedocital nieco podobne ako napr. o TSIckach a ich preslavenej retazi.
brano, nezalezi len na otackach ale aj na sposobe akym pridavas, ak plynule tak je to ok, proste kym je to studene tak piano jazda. ;)
brano, nezalezi len na otackach ale aj na sposobe akym pridavas, ak plynule tak je to ok, proste kym je to studene tak piano jazda. ;)
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 04.03.2013 12:14 Zdieľať na Facebook
Mam 1.6 TDI Passat Variant rocnik 2010, momentalne 139 tisic km, za cely cas nebol jediny problem s motorom (okrem pravidelnej vymeny oleja/filtrov kazdych 15-20 tisic km, hoci motor ma longlife interval, takemu neverim a ako tu uz viaceri pisali, par EUR za olej ma nezabije) - ak neratam snimac neutralu na prevodovke, takze som mal deaktivovany start-stop bez stlacania gombika
Treba si zvyknut na dlhe prevody, v meste jazdim na trojke - a spotreba je v pohode.. a ignorovat asistenta radenia na MFD, pokial nema motor vyskocit z auta.
Na slovenske cesty je vykon v pohode, nepotrebujem si dokazovat ego (a nejazdim nad 130-140).. ani na nemeckych dialniciach som nemal vacsi problem - ked bolo treba, aj 180, ano nie je to zihadlo.
Niektorym vadi, ze nema ten "kopanec do zadku" okolo 2000 ot./min, co maju PD motory.. ale aspon nema zvuk ako traktor
Treba si zvyknut na dlhe prevody, v meste jazdim na trojke - a spotreba je v pohode.. a ignorovat asistenta radenia na MFD, pokial nema motor vyskocit z auta.
Na slovenske cesty je vykon v pohode, nepotrebujem si dokazovat ego (a nejazdim nad 130-140).. ani na nemeckych dialniciach som nemal vacsi problem - ked bolo treba, aj 180, ano nie je to zihadlo.
Niektorym vadi, ze nema ten "kopanec do zadku" okolo 2000 ot./min, co maju PD motory.. ale aspon nema zvuk ako traktor
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 11.06.2013 20:49 Zdieľať na Facebook
Mbecka od vyrovy nevie nastavit ani rozvody na TDI hodl kvalitne auto za 17 000eur
Aby rozvod co ma zivotnost cca 200 000km vydrzal 38 000km a potom si clovek zaplati 400Eur priam parada.
Ak to niekto cita a chce si kupit auto nech sa velkym oblukom vyhne VW group moja rada!!!!!
Su ovela lepsie automobilky ako VW.
V praci mame KIE, Hyundaie, ople ale ani jedna automobilka netrpi takymito problemami s motormi ako VW GROUP!!!!!
A este pikoska v zime mi na aute vrzga predna naprava a odpoved z autorizovaneho servisu aj po napisani priamo skodovke bola:
Vazeny pane vase auto nema ziadnu zavadu a prizove casti podvozka mozu za urcitych poveternostnych podmienok(zima, teplo, sucho, mokro) vydavat vrzgave zvuky co neovplyvnuje riadne uzivanie vozidla a ani jeho zivotnost.
Hold mal som uz megane a astru vsetko od nova ale ani na jednom aute som nic neriel okrem oleja.
VW GROUP je jeden velky smejd a TSI je obrovska katastrova !!!
Aby rozvod co ma zivotnost cca 200 000km vydrzal 38 000km a potom si clovek zaplati 400Eur priam parada.
Ak to niekto cita a chce si kupit auto nech sa velkym oblukom vyhne VW group moja rada!!!!!
Su ovela lepsie automobilky ako VW.
V praci mame KIE, Hyundaie, ople ale ani jedna automobilka netrpi takymito problemami s motormi ako VW GROUP!!!!!
A este pikoska v zime mi na aute vrzga predna naprava a odpoved z autorizovaneho servisu aj po napisani priamo skodovke bola:
Vazeny pane vase auto nema ziadnu zavadu a prizove casti podvozka mozu za urcitych poveternostnych podmienok(zima, teplo, sucho, mokro) vydavat vrzgave zvuky co neovplyvnuje riadne uzivanie vozidla a ani jeho zivotnost.
Hold mal som uz megane a astru vsetko od nova ale ani na jednom aute som nic neriel okrem oleja.
VW GROUP je jeden velky smejd a TSI je obrovska katastrova !!!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných