motor BMP-problém

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

motor BMP-problém

Príspevok od používateľa Thomasl »

Ahojte,
mám problém s passatom 2,0TDI ,kód BMP,2006,dnes pri jazde po dialnici cca 120km pri jazde na tempomat sa zacali z motora ozývať divné zvuky vzápetí zdochol motor a zapípala zvuková signalizácia,skúšal som na krajnici naštartovať,ale ako keby zaseklo motor,po odťahu domov som ho napojil na diagnostiku,tá nehlási nič ,vyhodil som von žhaviče a bez kompresie riadne toči motorom po ich nahodeni asi 3x pretoči a zasekne ho ,rozvody vyzerajú OK ,remeň riadne napnutý,prosím o rady ,čo by som mal ešte skontrolovať,vďaka...
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Skocene rozvody
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

rozvody boli robene pred 25 Tkm,remeň vyzerá dobre napnutý,musím ešte skontrolovať značky,je nejaká šanca ,že pri skočených rozvodoch nemusí dojsť k mech.poškodeniu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U tohoto motora nie.Keď sa točilo motorom a boli von žhaviče,to musel byť "fukot" jedna radosť,ak nebol tak asi pôjde dole kryt ventilov,to je za 5 minút a bude všetko jasné
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

fukot bol riadny,takže čo a ako mám ešte skontrolovať,prosím o presný postup ,než budem zháňať nový motor,vďaka mhlavaty
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dole veko ventilov,najprv opticky skontrolovať,ak nie je žiadna nezrovnalosť tak pri ručnom točení motora sledovať všetko čo sa ako hýbe.Ideálne von žhaviče,PD motor nie je zrovna lahké točiť ručne
Doporučujem odstrániť horný kryt rozvodu aby sa mohlo odsledovať pri točení zároveň či niekde na remeni nie je pár zubou utrhnutých.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

takze po skontrolovaní rozvodov,remeń OK,nastavenie sedí,zhodil som dole veko ventilov,tam to vyzeralo dobre,ale keď som zhodil dole ólej.vaňu našiel som tam kovový úlomok ,tak som pátral,zhodil som vyvažováky a na 1 valci je pridretá ojničná panvica ,horšie je ,že si to odniesla aj kľuka,čo by ste navrhli ďalej?olej mením po 10 Tkm ,bol tam elf 5w30 LLX,pre VW motory podľa normy ,motor mal nábeh 120Tkm
bol menený ešte v Nemecku v záruke v 2008,na starom vraj odišlo olej čerpadlo,tak dávali nový vo VW servise,auto som doviezol sám z D,od seriózneho vw autohausu,pred poruchou neprišla žiadna výstraha tlaku oleja atď.Olej som menil v marci,hladina OK.Navrhli by ste iný motor ,alebo ísť do opravy starého?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Malokto si všíma detaily ktoré majú ale tragické dopady jednak pre turbínu a jednak pre šálky,panvičky na kľuke.Panvičky nemajú zámky proti pretočeniu,preto by mal servis kam auto stále chodí upozorňovať na niektoré nutné úkony pri určitých km..Majiteľ ich môže odignorovať,čo mnoho ľudí aj urobí kedže to bude považovať za naháňanie penazí pre servis.Hold ale niektoré veci sú nutné urobiť aj keď problém vlastne v danom momente žiadny nie je.Ale bude.Je do iného taniera vzťah dôvery zákazník - servis,ktorý vedie,vyústuje do tohoto stavu.Druhý motor je nezmysel,treba riešiť to čo treba riešiť,kluka,panvičky,príp. ojnica.To žiadna iná varianta nemôže priniesť jednoduchšie a zaručenejšie riešenie.
Na okolnosti okolo panvičiek a straty mazania píšem v téme- ako servisovať PD motor je to na zač. sekcie poruchy dieslov.
Dôvod prečo sa toto stane je tam opísaný.Ak by sa niekto toho držal(sú také výnimky) tak by si užíval ten stroj do aleluje a ešte vyškerený od ucha k uchu.No len môžeš píať,ak ľudia zabudli čítať.Servisovať načas sa oplatí,velmi oplatí.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

takže ešte na upresnenie, kľuka je dokonca puknutá na ojnici 1 válca a tie poškodené šály ojnice sú už asi len dosledok,ojnica vyzerá nepoškodená ,vo vani je aj trocha pilín..,niekde na českom fóre som čítal ,že tie ojnice niekedy puknú,je to dané únavou materálu ,alebo čím?
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

pardon, nie ojnice pukali,ale kľukovky...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Puknutie ojnice je dôsledok inej veci.Ojnicu bude trebe nesmierne pozorne prezrieť a skontrolovať vyuhlovanie,inak sa zorobí na nový problém.Ak sa v ojnici otočili šálky...tej ojnici je amen
Kluka ako všetko na svete tiež môže prasknúť,ale to by trebalo o tom reálne vedieť niečo čomu sa dá dôverovať,ľudia potrepú kraviny bez tušenia čo hovoria,na to treba dať pozor.Rozhodne to nie je charakteristický problém toho motora.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

na ojnici nie je žiadny znak po pretočení šálky,aj´šálky z vonkajšej strany od ojnice vyzerajú dobre,pri demontáži boli na svojich miestach,problém je od strany kľukovky..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je velké plus
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

takže mhlavaty navrhuješ zohnať kľuku,vymeniť šalky ojníc a dať to dokopy?trocha sa bojím tých pilín vo vani,samozrejme že všetko vyčistím,vytiahnem piesty a skontrolujem.chcem vyhodiť von aj motor,v prípade ,že budú poškodené piesty zháňam iný motor..skús mi navrhnúť ,ako by si to riešil ty,vďaka za odpoveď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Riešil by som to presne tak,kluka,šálky,nové skrutky

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných