Motor 1.6hdi 68kw 8v

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Motor 1.6hdi 68kw 8v

Príspevok od používateľa jaster-83 »

zdravim pani
zaujimam sa o 1.6HDI 68kw 9HO6 8V euro5 (konkretne 2014) co sa tyka praktickych skusenosti od 100 do 200 tis km, pobehal som uz trocha net ale zaujimali by ma realne skusenosti a servis, vydrz komponentov ako fap, vymena rozvodov, typ vstrekovacov, zotrvacnik a pod. a ci realne niekto riesil prelisovanie olejovej vane
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Tu mas zopar info k tomu motoru


http://www.autorubik.sk/clanky/motor-ps ... itdci-dv6/

Mam jeho silnejsieho brata a ziaden problem, ale ze uplne ziaden. A ano, prelis na vani som robil pri cca 70 000 km a bolo tam naozaj o 3dcl, ktore zostavali vo vani.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

pozor na buracky a na komunikaciu medzi regeneraciou FAP, spotrebou toho zvlastneho aditiva a RJ - ked sa tato porucha vyskytne na diagnostike, radsej ruky prec, lebo hrozi viac vymen komponentov, porucha adaptabilnej elektroniky... rozvody jedna basen-zotrv., vodna pumpa lacnota... pozor na remen - nevydrzi ako je deklarovane, treba skratit interval...trysky som nemusel riesit...z mojich skusenosti jeden z najlepsich a najspolahlivejsich motorov na trhu s najmensou realnou spotrebou a lahko servisovatelny... taku lacnu vackovu hriadel ani nepamatam, koniky mi hadam pribalili skoro zadarmo......este bacha na turbo, je slabe, radsej ber bez variability, meni sa aj s elektronikou, ale repas / a to nie tzv.slovensky/ je lacny...
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

teraz neviem ci pises vseobecne alebo konkretne o tomto motore presne, toto by este nemal byt e-hdi ci bluehdi kde sa dava mocovina,ci? alebo tam ide nejake ine aditivum? turbo pokial viem by nemalo mat variabilitu, dokonca som niekde nasiel ze je chladene vodou, vstreky su repasovatelne a vraj to nema ani dvojhmotu tak teraz neviem, info vela ale co je relevantne......
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Na upresnenie. 1,6 HDi pouziva aditivum, ktore sa vstrekuje po natankovani do paliva. Sluzi na to, aby sa znizila teplota, pro ktorej sa vypali FAP filter. Cize ma napomoct regeneracii FAP filtra. Pouzivaju ju v podstate vsetky motory 1,6 HDi. Mocovina alebo odbornejsie povedane AdBlue sa pouziva ak si dobre spominam od normy EURO 6 a vstrekuje sa medzi katalyzatory a riesi vylucne emisie. Nove motory 1,5 HDi ak mam dobre informacie uz vstrekovanie aditiva do paliva nemaju.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Pouzivaju ju v podstate vsetky motory 1,6 HDi.
>> Mocovina alebo odbornejsie povedane AdBlue sa pouziva ak si dobre spominam od normy EURO 6

no takze pozor, pretoze "motorov 1.6hdi" tu bolo pred normou euro6 asi tak 12 typov - uz od roku 2004 ci 2005... bacha na to, nie je 1.6hdi ako 1.6hdi !!!
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

toto je euro5, nasiel som ze by tam mohlo byt aditivum - EOLYS, nadrzka dole pri nadrzi, malo by vydrzat od 150 do 180tis km, vstrekuje sa to automaticky do nadrze pri tankovani, podla vsetkeho to reguluje mnozstvo v zavislosti na objeme natankovaneho paliva ale aj tak odporucaju tankovat nadrz doplna a vyjazdit
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

je tam dvojhmota,tie trysky som nezazil zle, v 2014 je uz len variab.turbo, aditivum sa dolieva pre mna dost obtiazne, ale daj velky pozor, co som pisal vyssie - kde ma elektronika poruchu komunikacie, tak ti zrazu aj po doplneni aditiva zacne vypisovat, ze malo aditiva, ukaze dojazd, potom do nudzaku a si nahraty...tato chyba je velmi limitujuca vzhladom na to, ze ohromne tazko najdes niekoho, kto to dokaze diagnostikovat a odstranit...oprav a vymen akychkolvke suciastok sa netřeba bat, nakolko patria medzi tie najlacnejsie...
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

Eolys sa dolieva uplne jednoducho, bez zdvihaku, bez skusenosti, bez lasky. Do pol hodiny pred barakom na parkovisku nemas co robit. Dlhsie trva reset stavu eolys. Ad blue sa dolieva este lahsie. Kazia sa nadrze adblue, eolys vcelku ok.
roman-ba
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25.09.2014 16:04
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 1.6hdi 68kw 8v

Príspevok od používateľa roman-ba »

jaster-83 napísal:zdravim pani
zaujimam sa o 1.6HDI 68kw 9HO6 8V euro5 (konkretne 2014) co sa tyka praktickych skusenosti od 100 do 200 tis km, pobehal som uz trocha net ale zaujimali by ma realne skusenosti a servis, vydrz komponentov ako fap, vymena rozvodov, typ vstrekovacov, zotrvacnik a pod. a ci realne niekto riesil prelisovanie olejovej vane
Mam 1,6 HDi 8V 68 kw Euro 5 z 2012, oznacenie 9HP. Neviem presne v akych detailoch sa lisi ta verzia motora co spominas Ty, ale z pohladu spolahlivosti a nakladov na prevadzku / udrzbu by to mala byt asi ta najlepsia verzia:

- ma standardny zotrvacnik, nie dvojmotu
- ma jednoduche turbo s regulaciou obtokom, nie VGT
- ma odolnejsie solenoidove vstrekovace, nie piezo
- turbo aj EGR su chladene vodou
- zivotnost FAP sa uvadza v rozmedzi 180 - 240 tisic km
- interval na rozvody je 10 rokov / 180 tisic km (predtym sa uvadzalo 240 tisic, ale to by som neriskoval)

Postrehy z realneho zivota (mam 308 SW T7):
- na prelisovanie vypustu na olejovej vani sa chystam na jar ked bude dobre pocasie
- dorobil som si kontrolku (diodu) prebiehajucej regeneracie do vonkajsieho spätneho zrkadla takze viem kedy sa FAP prave regeneruje a samozrejme vtedy neodstavujem auto
- dlhodoba spotreba na zimnych gumach 195/65 R15 je 5,1 litra podla tankovania (palubak ukazuje o cca 0,2-0,3 litra menej), pricom treba dodat, ze tankujem premiovu naftu, jazdim vo velkej väcsine len dlhsie trasy (mesto len nevyhnutne minimum) a klimu pouzivam len ked naozaj treba
- 5 rychlostna prevodovka je slabe miesto toho auta - dlhe drahy radenia, nie velka presnost a v meste sa s tym nejazdi velmi dobre, lebo na trojku to uz trochu zbytocne huci pri tachometrovych 55-60 km/h a na stvorke je to zas pod 60 km/h mierne podtocene, na dialnici by sa zas zisiel siesty stupen kvoli hlucnosti / otackam / spotrebe pri tachometrovych 130-140 km/h
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

ja to chcem na medzimesto cca 80 km denne, schvalne nepisem auto lebo hladam motor - dizel co je ako tak uz moderny ale nema vela zbytocnych serepeticiek, chcem sa povozit od 100 do max 200tis a poslat dalej, ci bude c4 alebo 308 alebo daco ine ma az tak netankuje
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
roman-ba
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25.09.2014 16:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roman-ba »

Tak ono je v zasade jedno v akom aute ten motor bude, vzdy sa montuje s 5 rychlostnou prevodovkou pokial viem. 6 rychlostna sa dodava len s tou vykonnejsou verziou 82+ kW. Ale tam uz su tie ostatne nevyhody (dvojhmota, VGT turbo, vstreky). Na medzimesto je ten 5 kvalt v pohode, na okreskach pri 100 km/h je v aute uplne ticho a spotreba niekde okolo 4-4,5. A tempomat je celkom podareny - pri defenzivnej jazde sa ani netreba dotykat pedalov a pekne sa da kontrolovat auto len packou pod volantom. Teda to plati pre moju 308 T7 (neviem ci sa nejak modifikovala jeho charakteristika pre T9 alebo C4, ale nepredpokladam, ze by ho zmenili k horsiemu).
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: qwertrq, tatkotom a 62 neregistrovaných