Motor 1.4 tdci spinavy od oleja

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Motor 1.4 tdci spinavy od oleja

Príspevok od používateľa guide19 »

Zdravim. Chcem kupit jazdenu fiestu s motorom 1.4 tdci. Ma najazdene cca 200tis. Km. Pozrel som tri auta s tymto motorom a vsetky mali spinavy motor od oleja,resp. Od olejovych par v mieste okolo veka ventilov a okolo hadic sania ku a z turba. Olej netecie, skor je to taky olejovy film ako su olejove vypary z odvetrania skrine.... je to normalne u tychto motorov? Alebo sa jedna o nejaku netesnost alebo je to skor nabeh na nejaku vaznu chybu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú to bežné veci a je minimum motorov ktoré presaky masnoty nemajú,a tie výninky sa dajú označiť ako "japonce",celá európa vrátane prémioviek sú olejničky..Vplyvom teploty olej dokonale penetruje a 200 tis km je nejaká doba.K tomu sa pridá každá kvapka čo upadne keď sa vyťahuje mierka oleja,vyberá filter,nalieva atd,sú to roky rôznej činnosti a údržby ktoré bežný motorista nemá kde a nemá ako odstrániť a aj má obavy motor striekať,wapkovať atd,veď nebudeš lepší,len sa neboj..Ten mramorový servis kam chodil sa mu na to môže tak akurát vy..toto a tak to čo vidíš by bol zázrak ak by nebolo.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

Vdaka za odpoved. Nevyznam sa velmi v autach, ale bol som prekvapeny, lebo mame v rodine Feliciu 1.9 ktora ma cca 270 tisic km olej nezerie a motor je cisty o olejovom filme alebo necistotach ako na tych troch motoroch 1.4 tdci sa neda hovorit ani nahodou. Aj majitelia tych aut mi tvrdili ze je to u tychto motorov bezne. Tak som si to chcel overit.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

trebars u punta je chyba v odliatku ventiloveho veka...tesnenie voci hlave neni dostatocne vysoke, aby dorovnalo tuto chybu, vyrobca prdi nato, autorizak prdi nato, majitelia prdia nato, lebo to nerobi spotrebu oleja...iba to hnusne vypada po 10 rokoch, kto to pozna a je detailista vie to vyriesit pridanim silikonu pod tesnenie, pripadne pri kupe jazdenky moze zjednat lepsiu cenu kvoli tomu lol :-\ :d :D

zase co je mastne, neni hrdzave, ber to z tej lepsej stranky lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čím je zložitejší a preplnenejší priestor pod kapotou,tým väčší strach urobiť očistu,to je čiastočne založené na skúsenostiach iných ľudí a hlavne problémoch čo si ľudia týmto narobili.ale to je na iný tanier.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

presne tak ako hovorí Hlavaty,

s.e.e.m na to a nebudem motor striekať WAP-kou,len preto aby bol vyblyskaný a potom pol elektriky v aute NEFUNGOVALO

ved staci minimalna vlhkost a už nezopnem tempomat :3c90:

neviem si predstavit čo by nasledovalo ak by som vystriekal motor WAP-kou

radšej nech bude zasraty od oleja ale všetko nech funguje
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

máme Fusion s 360 tis km 1.4 TDCi

menili sme simeringy na prevodovke poloosy, vtedy sme aj umyli motor, odvtedy netečie, ale mastný zostal opäť.

dôležité je aby neboli čerstvé úniky na netypických miestach, typické sú okolo filtra, mierky, viečka, ako tu bolo spomenuté pri servise, skôr by mi vadil vypulírovaný motor
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

laco 1871: Neviem ci sme sa porozumeli na 100%. Ten motor nie je spinavy od oleja lebo niekto netrafil do plniaceho otvoru oleja ... alebo od prachu blata spiny, ale ocividne je tam bud nejaka netesnost alebo priesak, okolo veka ventilov, resp. nejake hadice sania okolo turba alebo nejaky ventil odvetravania, neviem nemal som cas to na mieste od oka hned len tak lokalizovat. A hlavne zistit odkial to ide by chcelo aspon zhruba ocistit ten olej a sledovat to. Osobne by som motor wapkou len kvoli tomu aby bol nablyskany urcite nestriekal.
Chcel som si len overit ci je to ozaj "vlastnost" tychto motorov a teda normalny stav alebo su to vsetko len reci predavajuceho, ktory chce predat auto.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

jethro922: ktore netypicke miesta mas na mysli?

lebo to co som videl na tychto autach a aj inych tdci/hdi motoroch som ozaj necakal. Podla mna ak je auto v poriadku tak ziaden priesak oleja tam nema co robit, ale asi sa mylim a ako pisal niekto predo mnou su urcite konstrukcne chyby/nedokonalsoti motorov u ktorych je to takpovediac normalna vec. preto som zalozil tuto temu, lebo s tdi hdi tdci a podobnymi motormi nemam ziadnu skusenost.
lubos1236
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 13.01.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos1236 »

Mhlavaty aj stare lady ziguli ako 2101 2105 atd maju ciste motory aj ked maju povod z cizmy :-\ sa mi paci ako to dedovia udrzuju od novoty :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko je jasné,ale pozor,treba brať do úvahy možnost že celé roky trvá kým sa daný stav dostaví.schválne si to skúste z jedinou kvapkou a potom pochopíte čo je to že olej teplotou penetruje do obrovských rozmerov,a to je jediná kvapka a bude mastnota ako hrom.Netreba preskakovať cez koňa,skúste sa roky neumývať.Ten motor x krát do roka niekto obleje čo ťahá von filter,vypúšta a nalieva,jeden to po sebe utrie,druhý sa na to....vy a teraz posudzujete stav po xy rokoch.Otvorte BMW,také novšie a je 50:50 že uvidíte olejničku
Umyť motor nie je žiaden problém,robím to velmi často ale k tomu treba povedať tolko,že pokiaľ nastriekať ho mafrou,raz ostireka,druhý raz mafrou a ostriekať trvá cca do 10 min a z motora sa dá jesť.Ale za týmto ide dobrých 30 minút vyfukovanie veškerej vody z dutín kde voda stojí,s dutín skrutiek a hlavne z každého konektora.Čo žijem sa nestalo aby to spôsobilo čo i len ten najminiatúrnejší problém.Aj keď je motor zase ako ho vyrobili,je to robota nič moc,ste do nitky mokrý hlavne z toho ofukovania,kedže sa to v dutinách otočí a dostanete to rovno do tváre.Lenže toto nerobí žiadny mramorový salón a je málo ľudí čo to bude robiť inému než sebe.Ono sa to nedá zaplatiť,to rychle pochopí každý kto to robí
kubco23
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Bydlisko: NItriansky kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubco23 »

( Mondeo naftak ) Dnes ma akurat za toto na STK dodrbali s tymto autom ze jak ten motor vyzera , tiez cele zam*dane od oleja a prachu, taky zvlastny maglajs hnusny, pod hadicami turba, na vrchu pod krytom a tak... Vzivote by ma ani nenapadlo to cistit alebo sa tym zaoberat, ale ked uz mi tak dohovarali tak som to pobede prebehol handrou. Tak uvidime ze ci to za dalsieho stvrt miliona km bude vyzerat tak isto :d :D
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

konkretne tento motor ma problem s tesneniami pod vstrekami, za to bol cely zadrbany, udrzba spociva vo vymene podloziek pod vstrekmi, tesnenie veko ventilov a aj ten kruzok co je na veku ventilov, z coho ide plastova hadica na odvetranie motora - tam to vzdy pusti mlhu. Pozor trysky zacnu smrdiet casom aj do interieru a je to velky humus... neoddalovat vymenu/pretesnenie, aby sa netvoril karbon a nezalepili trysky. Ak sa toto spravi naraz, dalsich 5 rokov zvrchu nepojde ani kvapicka oleja...
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

hm, kupovat jazdeny HDI motor... Ja viem, ze z tych shitov je ta 1,4ka asi najlepsia, ale furt je to HDI..
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Ja len k tomu umývaniu. Asi pred pol rokom kupoval známy zánovnú C5 v autorizáku, ktorá bola donesená ako protihodnota za nové auto a bol som s ním, keďže mám rovnaké vozidlo. Vozidlo bolo v poriadku až na - podľa mňa - dosť zaprášený motor a jeho okolie. Odpoveď bola, že nestihli to ešte vyčistiť, ale že aspoň vidíme že nikde netečie. Uznal som mal pravdu, veď malo to asi 150 000km. Zobrali to na dieľňu že za chvíľu to horúca voda a para z vapky odstráni. Pomyslel som si že zbytočne sme chodili, že to už pri tom množstve elektroniky ani nenaštartujú, ale o 15 minút bolo auto vonku a motor si priadol ako mačka, vyčistený ako by prišiel práve z fabriky. Ani po skúšobnej jazde nebol žiadny problém a všetko fungovalo, ale ja by som sa takto s tlakovou pištoľou pod kapotu asi neodvážil.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Roman1453@azet.sk a 9 neregistrovaných