Mondeo - elektronicka cast turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

karoldca
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 28.04.2010 22:39
Zdieľať na Facebook

Mondeo - elektronicka cast turba

Príspevok od používateľa karoldca »

zdravim, prosim vas, dnes som kupil nove turbo do mondeo, rocnik 2005, 96kw, lebo mi odislo turbo mi povedali v servise. moj mechanik mi povedal, ze preco som nekupil aj tu elektronicku cast...moja otazka znie, odchadza aj to na mondeach??? ak ano, kolko to asi stoji? ak ano, mate na niekoho kontakt, kto by mi to vedel zohnat?
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Pre bozie zmilovanie, aka elektronicka cast asi tak moze byt na cisto mechanickej vrtuli od Garett???? Nebol to nahodou letecky mehaničar, ktory ti polozil tuto zaludnu otazku????
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S tvojim mechanikom si radšej rozhádž sandále a choď inde.Robí z Teba idiota.
tonot
Príspevky: 395
Dátum registrácie: 04.03.2008 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonot »

Nechcem vám do toho kecať, ale mondeo má naozaj reguláciu turba ovládanú elektronicky servo motorčekom.
b5
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 22.12.2008 01:07
Zdieľať na Facebook

turbo

Príspevok od používateľa b5 »

Presne tak,odchadza skor tato elektricka cast natychto turbach a neda sa samostatne objednat len cele turbo....alebo z nejakeho rozbiteho zohnat treba...je to turbo s variabilnou geometriou lopatiek ktore su ovladane elektromotorcekom....som mechanik z fordu a skor nam prislo mondeo s tymto elektromotorm zlym akos odpalenym turbom,ale ked niekto jazdi ako hoviadko tak.....
retepretep
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 17.11.2008 20:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa retepretep »

Nazdarek ma to elektroniku a da sa aj opravovat nie len vymienat stoji to par eur
fordeurodiesel
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 23.05.2008 16:28
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fordeurodiesel »

V 96 kW motoroch su dva typy.

Jedno s mechanickou a druhe s elektronickou reg. turba.

Ktore ti tam patri sa da zistit podla vinkodu zo systemu.

Na turbe drviva vatsina odchadza prave ta elektronika, ale ta sa da aj opravit za par euro. Sice nie vzdy , ale niekedy ano. Takze treba vratit turbo a vymenit.
bobpetnz
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 06.01.2009 22:03
Zdieľať na Facebook

turbo..

Príspevok od používateľa bobpetnz »

Ford Mondeo 2,0TDCi 96kw malo od roku 5/2005 inovované poniektoré komponenty motora a karosérie (tzv. posledný facelift), a tito vozidlá mali aj elektronickú reguláciu chodu turbodúchadla. Je to taká malá obdĺžniková krabička na turbodúchadle, ktorej väščiu časť tvorí elektromotorček s potenciometrom. A v skutočnosti odchádza len ten potenciometer, ktorý sa dá za pár eur opraviť!!!
bobpetnz
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 06.01.2009 22:03
Zdieľať na Facebook

výstrižok..

Príspevok od používateľa bobpetnz »

....Od února 2003 již Mondeo TDCi není méně spolehlivé, než jiné motory se vstřikováním common-rail, snad jen hůře snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce čerpadla Delphi). Začátečníkům u tohoto motoru může vadit poněkud nestabilní volnoběh, s vozem takřka nelze manévrovat bez přidání plynu, motor při rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dospěl k řešení, a to s příchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vstřikovací tlak, jemněji rozprašující trysky a elektricky řízené turbo Garret GT 20 dohromady způsobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabilnější volnoběh. Na českém trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úpravě nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky řízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou řídicí jednotku s integrovaným servomotorem....
bobpetnz
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 06.01.2009 22:03
Zdieľať na Facebook

oprava turba I.

Príspevok od používateľa bobpetnz »

Oprava elektronického ovládania turba motorov TDCI

Ak Vám začne blikať kontrola žhavenia a na diagnostike vyskočí chyba P132 (A,B,C) je jasné že problém je v module ovládania turba, ktorý ovláda cez páčku natáčanie lopatiek v samotnom turbe.
bobpetnz
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 06.01.2009 22:03
Zdieľať na Facebook

oprava turba II.

Príspevok od používateľa bobpetnz »

Prvá vec ktorú treba skontrolovať je to, či je samotné turbo v poriadku a či sa dá páčkou voľne pohybovať. Na to stačí bez rozoberania uvoľniť páčku a skúsiť s ňou zahýbať.Ak sa pohybuje voľne, problém je v samotnej elektronike a je nutné túto odmontovať a opraviť. Napriek tomu že v servisnom manuáli je napísané, že modul sa smie odmontovať od turba len spolu s držiakom kvôli presnosti, považujem toto za zbytočné, keďže sú tam použité presné skrutky a krajné polohy sa nastavujú vždy pri štarte, takže presná poloha nie je nutná. Stačí teda odskrutkovať 3 (u mňa boli použité len 2 ... netuším z akého dôvodu) dobre prístupné skrutky, odpojiť konektor a páčku a modul je von.
bobpetnz
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 06.01.2009 22:03
Zdieľať na Facebook

oprava turba III.

Príspevok od používateľa bobpetnz »

Otvoriť modul je jednoduché, stačí len odstrániť spony ktoré sú po okraji. Z diskusií som sa dozvedel o niekoľkých problémoch ktoré môžu nastať. Niektorým sa zničil motorček ktorý sa v module nachádza (uhlíky predrali komutátor) a bolo nutné tento celý motorček nahradiť iným (neviem kde by sa dal podobný zohnať, ale viem že oprava bola úspešná). Taktiež bol prípad kedy sa pokazili niektoré súčiastky na plošnom spoji ktorý sa tam nachádza. Pokiaľ sa nepokazil hlavný čip, tak sa na plošnom spoji nachádza len niekoľko kondenzátorov, diód, odporov a jeden pravdepodobne tranzistor. Tieto je možné teoreticky nahradiť, ale nemám s tým skúsenosti keďže k niečomu takému v mojom prípade nedošlo. Najčastejší problém sa bude pravdepodobne týkať tenkých prepojok ktoré sú bodovo privarené na plošný spoj a kontakty v škatuľke tohto modulu. Tieto sú podľa mňa poddimenzované a časom došlo k ich prepáleniu. V mojom prípade sa prepálili 2 prepojky ktoré napájajú samotný motorček.
bobpetnz
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 06.01.2009 22:03
Zdieľať na Facebook

oprava turba IV.

Príspevok od používateľa bobpetnz »

Tieto prepojky je teda nutné strhnúť, zoškrabať z týchto prepojok vrstvu nejakého ochranného kovu a pripájkovať novú prepojku (tú vrstvu je nutné zoškrabať, keďže na ňu nie je možné pájkovať).
V prípade že máte chuť, môžete rozobrať modul, vyčistiť ho, prípadne skontrolovať , vyčistiť a namazať motorček.
Pri tomto úkone je jedna záludnosť, a to skrytá skrutka ktorá je z boku modulu a je ňou priskrutkovaný motorček. Táto je zakrytá nalisovanou krytkou, ktorú je potreba opatrne odvŕtať aby bolo možné túto skrutku odskrutkovať.
To je všetko.

Phalanx
edit
bobpetnz
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 06.01.2009 22:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bobpetnz »

A tu je odkaz na článok aj s podrobným návodom aj s fotografiami:
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 1&rubrik=1
ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

Tak sme sa zase nieco naucili nielen z techniky, ale aj to, ze niesme vsetci najmudrejsi na svete :)

Inak bobpetnz- :300f:

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 15 neregistrovaných