Modrý dym pri dochladzovaní turba 1.9 dCi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Modrý dym pri dochladzovaní turba 1.9 dCi
Zdravím páni, podobnú tému som nikde nenašiel. Chcel by som sa vás opýtať čo to môže spôsobovať. Poviem príklad-po zohriatí motora a jazde zastavím na miesto a nechám 20-30 sekund dochladiť turbo. Vtedy ( nie vždy) tých 30 sekúnd ide z výfuku modrý dym, raz viac(doslova modrý oblak), raz menej, raz vôbec. Auto pri pridaní občas zadymí načierno ,čo je vzhľadom na vek (12 rokov asi normálne). Olej dramaticky nemizne, dolievam možno 2-3 deci na 10 000km. Pred 3 rokmi bolo turbo vymenené za repasované (700 eur s prácou)...mám podozrenie práve naň. Zatiaľ nepíska a tlačí ako má. Dakujem za odpoved...motor 1.9 Dci 88KW
Ešte mi napadlo..môže to súvisieť s EGR? Minulý rok sa čistilo...že sa tam nejako otvorí a pustia sa spaliny do výfuku..v tomto som laik čiže ma ospravedlnte ak vravím blbosť :D
V servise ešte zistili že bol povolený jeden vstrekovač, po jeho dotiahnutí auto mierne stratilo výkon(zrejme bol pripchatý). Po pridani STP na čistenie vstrekov a pár tis km jazdy bol výkon okej. Môže to byť zanesený vstrekovač?..len to by vysvetlovalo maximálne občasný čierny dym, nie modrý.
Ešte mi napadlo..môže to súvisieť s EGR? Minulý rok sa čistilo...že sa tam nejako otvorí a pustia sa spaliny do výfuku..v tomto som laik čiže ma ospravedlnte ak vravím blbosť :D
V servise ešte zistili že bol povolený jeden vstrekovač, po jeho dotiahnutí auto mierne stratilo výkon(zrejme bol pripchatý). Po pridani STP na čistenie vstrekov a pár tis km jazdy bol výkon okej. Môže to byť zanesený vstrekovač?..len to by vysvetlovalo maximálne občasný čierny dym, nie modrý.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Keby som to vedel Pred 5 rokmi sme ho kúpili s tachometrovými 170 000km v bazári dovezené z Talianska. Potom som našiel fotku z KO, kde na rozvodoch bolo napísané 210 000(áno bola to naša blbosť že sme neskontrolovali toto skorej). Rozvody sa po kúpe dali vymeniť a vraj už mali na mále. Takže môj odhad je tak 300 000+. :D V motore sa už pomenilo snad vsetko. S tým sa však počítalo, nie je to nové auto, jasné že si vyžadovalo investície. Zatiaľ slúži krásne, výkonu má tiež dosť. Len toto ma trápi. Olej mením každých 10tis km. K motoru sa správam šetrne čiže žiadne nakladanie za studenta ani nič podobné. Po záťaži vždy nechávam dochladzovať a po štarte vždy počkam aspon 15 sekund. Dnes som kontroloval hladinu oleja a je presne v stave ako po výmene. Ciže nejaké náhle úbytky tam niesú.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Dakujem aspoň na nasmerovanie. Váhu som už kukal, nie diagnostikou, ale rozhodne to pôjdem dať na PC, že čo to ukáže. Taktiež kuknem ten IC. Viem, že sa tam dávala aj hadica za nejakých 100 eur-úplne nová, lebo tam boli netesnosti-pri výmene turba. Snažím sa riešiť problém vždy ked vznikne okamžite, nie čakať že sa to zhorší alebo vyrieši samo...aj také som síce zažil, ale kto mal Renault ten vie
Ešte aby som upresnil to všetko čo sa menilo-EGR, Turbo, žhaviče, každých 10 tisc km olej+filtre+palivový,samozrejme rozvody a všetko čo s nimi súvisí, alternátor...to by malo byť všetko myslím. Zásahy do vnútra neboli žiadne (aspon nie u mna).
Ten modrý dym je vyslovene po zastavení auta a voľnobehu ked je v klude. Pri jazde to nerobí, ani pri pustení plynu(keby turbo tak by pri pustení pedálu na zaradenej rýchlosti a pri preradovaní tlačilo olej či?).
Ešte aby som upresnil to všetko čo sa menilo-EGR, Turbo, žhaviče, každých 10 tisc km olej+filtre+palivový,samozrejme rozvody a všetko čo s nimi súvisí, alternátor...to by malo byť všetko myslím. Zásahy do vnútra neboli žiadne (aspon nie u mna).
Ten modrý dym je vyslovene po zastavení auta a voľnobehu ked je v klude. Pri jazde to nerobí, ani pri pustení plynu(keby turbo tak by pri pustení pedálu na zaradenej rýchlosti a pri preradovaní tlačilo olej či?).
-
- Príspevky: 227
- Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Dám aj to skontrolovať, bojím sa že má vôlu lebo pri pustení plynu niečo od motora vždy v určitých otáčkach zahučí(razantné zníženie plniaceho tlaku môže rozkmitať turbínu?) Tak isto to mierne zahučí aj pri preradovaní-Za autom vsak kudol modreho dymu nejde vtedy-ani pri jazde . Viem, je to zlodejina ale auto sa nutne potrebovalo, tak nebolo veľmi na výber. Za prácu si vzali dosť(to beriem je tam nahouby prístup)+ tá hadica za stovku...No uvidíme, dám to rozobrať a pozrieť vôle..len mi je čudné že olej nemizne.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Mam troch kolegov co maju auta z italie.kazde jedno je po nehode.Mondeo zadne a stredove stlpiky natahovane striekana poovica auta.BMW 530xd striekane vsetko okrem strechy a zadneho naraznika treti BMW coupe auto asi odlepilo a vyhodilo na zvodidla.u vsetkych vonkajsia plecharina a lakovacka je na tip top urovni no pod tym je to vsetko hnute.kedze jazdime do talianska na dovolenky auta sa preklepli kazde jedno bolo stocene uz pri dovoze okolo 150000km dole.
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní