Modry dym 2.5T

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Modry dym 2.5T

Príspevok od používateľa Steveslav »

Zdar, mam motor B5254T3, 2.5T, 162kW. Po brzdeni z vacsieho kopca a naslednom pridani plynu vyjde zv vyfukov kudol modry dym. Doteraz co som presiel fora tak to vyzera na gufera ventilov. Mame v okoli ZIliny nejakeho servisaka, ktory by zmeral tlaky, pripadne test unikov tlakov, a potom to aj opravil? Lebo co som volal do dvoch servisov, tak oba aniz by videli motor alebo nieco zistovali mi povedali, ze mam auto doviezt, ze vedia v com je problem, a hned aj mi povedali cenu GO, jeden 2000€ a druhy 2600€. MOtor normalne funguje, vykon ma. na dvojke smykaju predne kolesa. dym ide z vyfukov iba pri brzdeni motorom a musi to byt prudsi kopec a minimalne 1-2km dlhy. DIK MOC
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Modry dym 2.5T

Príspevok od používateľa martincichy »

Ak by to boli gufera ventilov, s velkou pravdepodobnostou by Ti motor zadymil pri studenom starte.

Skontrolovat odvetravanie, pcv ventil.

Nechaj motor bezat 2-3 minuty a naraz ho vytoc na 5000 ot/min. Ak zadymi, s velkou pravdepodobnostou Ta caka vymena turba.

Ale servis, ktory mi oznami cenu dopredu bez toho, aby auto videl a nepovedal, co tomu je, by som obisiel dookola. Je to neseriozne.
Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Re: Modry dym 2.5T

Príspevok od používateľa Steveslav »

napisem co napisal jeden mechanik na Subaru fore:

nuž dym po pridaní z nízkych otáčok znamená , že sa dostáva olej do spaľovacieho priestoru alebo do výfukového potrubia, kde je rozpálenými spalinami za nedostatočného prívodu kyslíka spaľovaný na čierne sadze. Diagnóza môže byť najčastejšie v zapečených piestnych krúžkoch, vtedy je ale dym vo velkom rozsahu otáčok, jednoducho motor dymí skoro stále - dá sa zistiť meraním kompresie, alebo sú vyhriate simeringy na vodítkach ventilov, a vtedy je prisávaný olej z okolia rozvodov pozdĺž drieku ventilu pri režimoch motora, keď je dostatočný podtlak v sacom potrubí - to je pri akcelerácii najčastejšie, a vtedy motor zadymí. Dobre je to poznať po dlhšom zjazde z kopca po brzdení motorom - vtedy sa podtlakom v sacom potrubí preolejujú aj sedlá ventilov a po pridaní plynu sa všetko prehreje a z výfuku sa nádherne zadymí, to je prejav simeringov na vodítkach ventilov, porozobratí hlavy najdeš na ventiloch usadeniny, zakarbónované sedlá ventilov, je to tam. Stačí vymeniť simeringy a situácia by sa mala zlepšiť. Nevyhádzalo ti niekedy chladiacu vodu? - prehriatie motora spôsobuje stvrdnutie gumy a netesnosť simeringov
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: Modry dym 2.5T

Príspevok od používateľa a566 »

po rokoch material stvrdne a prestane tesnit.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných