Mitsubishi Pajero Sport - problém s prehrievaním

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

JOHNNYKOSCAK
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 16.10.2011 08:51
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Pajero Sport - problém s prehrievaním

Príspevok od používateľa JOHNNYKOSCAK »

Ahojte Chlapci, mam na Vás prosbu o pomoc pre môjho suseda.
Jeho auto je Mitshubishi Pajero Sport 2,5 Tdi 74kw r.v. 1999

a postupne Vás napíšem jeho príbeh...
neviem odkiaľ ani ako zohnal toto auto ale mal nejaké problemy s motorom (predpríprava na STK) a kedže sú súčiastky na tento motor drahe zohnal niekde cely motor a komplet mu to "mechanici" vymenili.

Auto šliapalo ako hodinky. Teplota vody sa mu zobrazovala, tlak oleja ...všetko bolo v norme a auto išlo ako hodinky...

Kedže bolo auto urobené a všetko išlo ako malo vybral sa na EK.
Pri tejto emisnej kontrole dávali autu pekne zabrať a poriadne ho vytáčali. Po tejto EK odchádzal domov s tím, že mechanici mi povedali že ma "pretočené ojničné ložiská,alebo axiali na kľukovke" - (neviem teraz presne,lebo mi to on povedal) a cestou domov mu začalo klepkať v motore. Čiže zase ho čakal servis. V servise mu to "mechanici opravili"... Vymenili tie ložiská,hlava bola v poriadku ale dali ju "prebrus - či vyhladenie" proste aby bola rovná a taktiež kľukovka bola na výbruse, už ked to mali vonku tak sa to spravilo. Nové tesnenie pod hlavou a tieto veci ...

Sused prišiel domov... Všetko bolo "okay" auto štartovalo,len mechanici ho upozornili že mu nefunguje budík teploty motora. V "servise" mu tam naliali čistu vodu a boli ho vyskúšať. Auto sa nehrialo.
Ked prišiel domov a 2hý krát ho naštartoval všimol si že pri naštartovaní mu tlak oleja v motore pekne snupne na xy hodnotu a časom do nejakých 10 sekúnd klesne uplne na nulu.
Moc na tom nejazdil,ale ked prišiel z prace rozhodol sa že je čas pred zimov tak tam naleje alycol ...proste nemrznúcu zmes do chladiča a chladiacej sústavy. Boli sme sa previes a vodu nám stále z chladiča vyrážalo ... proste motor sa hrial. Nedokázali sme ani presjť zopar km a voda bola fuč a kebyže sme na auto tlačili ale fakt normalna jazda.

Sused cely zufali dal auto znova do servisu ... Tam mu povedali, že ma zabitý chladič a pokazenú vrtuľu a musia dať nový + tu vrtuľu. Tak samozrejme že mu to vymenili, sused zaplatil a boli sme auto vyskúšať samozrejme v servise naliali opäť do chladiacej sústavi len čistú vodu ... Osobne som šiel domov so servisu ...cca 20 km a auto išlo pekne malo ťah všetko, len neukazovalo teplotu vody a ten budík s olejom bol na nule.
Doma sme skontolovali kolko je vody v chladičy. Všetko bolo "KONEČNE" v poriadku.
ešte v ten deň sme boli v terene ho vyskúšať, davali sme mu šupy-pecky-bomby a kontolovali sme vodu opticky (lebo neukazuje teplotu) a ani kvapka vody sa nestratila...
celý znova natešení moj sused, znova kupil alycol či nejaku nemrznucu zmes a nalial to tam.

v další den bol na nakupoch v meste ... a zase to iste !!! voda vyvrela ...para spod motora ... a žiadne turovanie...len kludna jazda...

Chlapci poradťe !!! moj sused je zufali z toho ...normalne mi ho je luto, lebo toto auto bolo jeho sen... :/

Ďakujem za každú reakciu .

...ešte drobnosť,autu sme už vybrali aj termostat.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

zeby alergia na alycol? Podla toho co si tu vsetko opisal uz musi byt v tom pajere viac penazi ako stoji nove. Vodna pumpa je OK? Budiky si preco nedal opravit alebo cidla ak su vadne? Nebolo to zavzdusnene ked ste dali alycol?
JOHNNYKOSCAK
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 16.10.2011 08:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JOHNNYKOSCAK »

Neviem za kolko to kupil ... myslim že 4-5000€ aaa už do toho vtrepal okolo 3000...ti poviem sivnú mu vlasy... Vodna pumpa je asi okay , lebo ked tam prudi voda alebo len alycol tak po otvorení pekne vidno, že sa voda točí, proste že cyrkuluje a taktiež ide kurenie, pekne fuka teplý vzduch ... samozrejme podla toho ako sa motor zohrieva... Cidla boli funkce... len ktovie, ci mu ty macheri v sevise správne pozapajali ( a on je taký tichší , neviem im naložť,aby mu to dali do poriadku) ... myslim, že sa všetko pekne odvzdušnilo ...ale ak nie tak ako by sa to malo spraviť ?
tdid
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.12.2008 18:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tdid »

no to s tym olejom neviem ale ohladom tej vody som mal na inom aute presne toto iste.tiekla mi voda cez vodnu pumpu,nakolko to auto vyuzivam prilezitostne ,fiat ducato 2,5 td, tak som do vody nalial pripravok na utesnenie netesnosti,moc som tomu neveril ale pomohlo to,ziadna voda sa netratila.nakolko bola jar dal som destilovanu vodu.v novembri som tam nalial nemrznucu a vsetka casom vytiekla.skusil som dat destilovanu a vsetko v poriadku,netiekla.proste ta nemrznuca reagovala s tym pripravkom.mozno to bude aj v tvojom pripade.
JOHNNYKOSCAK
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 16.10.2011 08:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JOHNNYKOSCAK »

tdid - chladič je nový, voda vyviera !!! tym že sa prehreje motor a voda opakujem vyvrie... netratí sa .
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Ked ste doma menili chladiacu tak to neviete odvzdušnit. Neviem či Sport ma pridavne kurenie vzadu ale ked ma tak sa s tym treba pobavit.Ak chladenie funguje po ceste zo sarvisu tak niekde robite chybu
Nemam vo zvyku komentovat pracu inych, ale nechapem :
1.mechanika ktory nenaleje do auta nemrznucu a duplom v tomto obdobi. A nemrznuca nerieši len mraz ale aj bod varu a oxidaciu systemu.
2.Ako môže niekto po GO motora pustit auto zo servisu bez ukazovatela teploty.
3.A nulovy tlak oleja po GO neznamena nič dobre. Treba zmerat tlak oleja manualne s tlakomerom.Ked budeme predpokladat, že budik oleja ukazuje spravne. Tak je zaseknuta regulacia tlaku oleja alebo vybehane olejove čerpadlo. Nad čim by som sa velmi zamyšlal pri rozoberani motora prečo sa zadrel. Lebo kvôli EK to nebolo. Ale nad tym mal rozmyšlat ten mechanik. Lebo ak po vybruse kluky by som mal tlak oleja za tepla pod 1,5 tak ani nepustim auto zo servisu kym by som ho nezmeral manualne. Pri štarte 2,5-4 za tepla1,5-3 podla druhu oleja. Kym neviete aky tam je skutočny tlak oleja velmi by som s tym autom neblbol.

Robim dost Pajer a L200 s tymto motorom a už som zažil na nich kadečo, ale zadrety som ho ešte nevidel. A to chodia ku mne dost pracovne auta.
Naposledy upravil/-a hnr v 09.01.2012 20:13, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

No, predpokladám, že keď chcel naliať tú nemrzku, tak vypustil vodu. Sme si na 100% istý, že to poriadne odvzdušnil? Lebo to čo popisuješ, by som zvalil na neodbornú výmenu chladiacej kvapaliny. Samozrejme následne si to odnesie tesnenie pod búdkou, prípadne praskne búdka. Znalci to dotiahnu až po prasknutý blok.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných