1 039 599
inzerátov
Pridať inzerát

Mitsubishi Pajero - nafta v oleji

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mitsubishi fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
george2.5
Založený: 13 jún 2010
Príspevky: 74
Nabehané: 8 hod 46 min
Predmet: Mitsubishi Pajero - nafta v oleji PríspevokZaslal: 13.02.2018 13:30   
Dobrý deň, touto cestou by som vás chcel poprosiť o pomoc pre jedného člena mojej rodiny. Jedná sa o Mitsubishi Pajero 2.8 TD, r.v. 98, 92kW, kód motora 4M40-T, najazdených cca 290 tis. km.
Auto už dlhšiu dobu malo ťažké studené štarty, t.j. akoby padala nafta. Auto stále bez problémov naskočilo, avšak museli sa držať zvýšené otáčky cca 30s, inak by motor zhasol a musela by sa ručne napumpovať nafta s pumpičkou na vrchu držiaka palivového filtra. Zohriaty motor už štartoval bez ťažkostí. Podotýkam nikdy nepadal do núdzového režimu, auto stále išlo, nedymilo a pod. Automechanik hovoril, že to bude na 95% prepúšťa niekde tlak v čerpadle = treba ho dať zrepasovať. Dočasne primontoval malé, slabé čerpadielko na 12V, aby pri studenom štarte dopomohol palivovému čerpadlu. Predvčerom sa stala taká vec, že auto začalo strašne dymiť, vyleteli otáčky a známy nevedel zhasnúť motor a zrazu sa zastavilo. Keď som došiel ku nemu, pozreli sme motorový olej a bolo na ryske nad max cca 4 cm, hneď som cítil naftu. Známy to bezproblémov naštartoval a prešiel cca 50m zaparkoval do garáže. Odporúčal som mu, aby v žiadnom prípade auto nepoužíval. Čo sa mohlo stať?

Pozn.1: Pred 2 rokmi bol identický problém, tzn. zlé studené štarty, akoby padajúca nafta. Vtedy bol problém s guferom na čerpadle, podľa užívateľov Pajero 2.8td veľmi častý problém.
Pozn.2: V roku 2016 bolo repasované turbo.

Za každú radu ďakujem.
Citovať
bbystrica
Založený: 28 september 2014
Príspevky: 43
Nabehané: 15 hod 4 min
PríspevokZaslal: 13.02.2018 17:47   
Bude to zrejme gufero na oske vstrekovacieho cerpadla ...
Citovať
george2.5
Založený: 13 jún 2010
Príspevky: 74
Nabehané: 8 hod 46 min
PríspevokZaslal: 13.02.2018 18:57   
Vďaka za radu.
Len ma trochu zaráža fakt, že už raz bol menený pred 2 rokmi, alebo len naoko "menili" a odflákli celý repas.

Ďalšia vec, ktorá bola pre mňa zaujímavou, prečo to zrazu začalo dymiť a vyleteli otáčky? Mohlo sa stať, že nadmerný objem zmesi motorového oleja a nafty vytlačilo nejaké guferá na ventiloch, resp. tesnenie v turbodúchadle a motor tak vtiahol do seba tú zmes, ktorú začal spaľovať?
Citovať
wilz
Vážený člen - Gallardo (231)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2619
Nabehané: 14 dní 13 hod 23 min
PríspevokZaslal: 14.02.2018 12:07   
Neviem ti poradiť priamo k príčine problému, len chcem upozorniť že pri výmene gufera na staršom aute, ktoré už má nejakú dobu prevádzky za sebou, treba rátať aj s opotrebovaním osky, ktorú to gufero tesní.
Takže výmena samotného gufera niekedy vôbec nemusí znamenať aj dokonalé utesnenie presakujúceho spoja a teda nemusíš hneď podozrievať niekoho že "len naoko menili".
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mitsubishi fórum