Mitsubishi Outlander 2003 , 4x4 , 100 kw , 4G63

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Outlander 2003 , 4x4 , 100 kw , 4G63

Príspevok od používateľa Viliam118 »

Dobry den chcel by som sa opytať či by mi niekto nevedel pomoct s riesenim problemu. V jeden den som siel do prace a už ked som siel zaparkovat tak mi zdochlo auto myslel som že som rychlo pustil spojku tak nevladalo. No pri dalsom nastartovani zase zdochlo. Dialo sa to dookola dokedy som sam nepridal autu otačky. Neskor mi vyskocila kontrolka kod chyby P0505 jednalo sa o klapku. Klapka bola vymontovana vycistena tak isto aj ventil privodu vzduchu no problem s otačkami nezmizol. Povodne stale pri nastartovani otačky stupli na 1500 ot. a postupne klesali no teraz uz pri nastartovani nevladze drzat otacky a ak ano tak ich hned da na 500 až 700 čo je oproti tomu ako sli povodne velmi nizke cislo. Vymenil som aj snimač chladiacej kvapaliny no nepomohlo. Je este jedna možnost že nasava falošny vdzuuch no neviem ako to zistit . Za každu odpoved dakujem
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Keby nasaval falosny vzduch,tak by otacky boli vysoke a nie nizke.Inacstrasne malo informacii ohladom auta,motora.Bez normalnej diagnostiky aj tak nic nezistis.
Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viliam118 »

Neviem ake informacie su pre vas klucove no ak by ste mi napisali rad vam ich napisem . Jedna sa o to že uz som bol v 4roch servisoch dokonca original Mitsubishi a diagnostika im neukazovala nic. Auto je benzin-plyn plyn je uz od roku 2006. Teraz ked som siel domov tak mi zase vybehla kontrolka P0505 Idle Control System Malfunction. Auto ide zle len za studena. Ked ho zohrejem tak ide normalne az na tie otacky na volnobehu proste drzi ich na 700 a koniec. Pri nastartovani mi vacsinou robilo to ze mi stupli na 1500 a pomaly klesali a taktiez ked som tocil volantom tak sa otacky zvysovali teraz to tak uz nie je. Už som zufaly a neviem kde moze byt chyba ak by mi niekto vazne vedel pomoct bol by som velmi rad dakujem.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Po tom čistení klapky sa robil reset RJ?
Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viliam118 »

Nerobil.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A prečo?
Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viliam118 »

No ono to bolo tak ze mi bolo povedane ze ak sa odpoji konektor tak sa vynuluje zakladna poloha klapky. Ze ju treba znova nastavit. Dosiel som do mitsubishi povedal som im to a oni vraveli ze sa to da len na novsich autach. Bol som este predtym v servise už inom a tam povedal ze on nema do toho pristup. Taak neviem uz.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Nepoznam sice ten motor ale pravdepodobne tam bude ventil, ktory riadi volnobeh, riadi vzduch pre volnobeh.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Čiže čistenie v jednom servise a do druhého ťa poslal nastaviť ju? Si mu aj zaplatil za takú „robotu”?
Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viliam118 »

Jedna sa o motor 4G63 DOHC 16 ventil Xentry napisal spravne je tam ventil ktory riadi volnobeh pozeral som ako sa aj testuje. po pretoceni klucom sa ma vysunut. Moj sa vysuval z toho som usudil ze to je asi funkčne. A klapku som čistil sam pomocou spreju na to určeneho. klapku som vyčistil tak isto aj ventil. Merali sme aj snimač polohy skrtiacej klapky ten funguje tiez nema ziadne skoky v hodnotach a podobne.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To je tak keď sa robia veci bez patričných vedomostí...


Reset riadiacej jednotky – pri zapnutom zapaľovaní (kontrolky svietia, motor nebeží) odpojíme mínusový pól batérie (akokoľvek to môže znieť čudne, ale jednoduché odpojenie batérie nestačí), počkáme 30 sekúnd a pól znova pripojíme (pokiaľ je to možné „prvým/jedným hmatom“, aby iskier bolo čo najmenej (potrebu vypnutia všetkých spotrebičov predtým snáď netreba zdôrazňovať), až to v priestore škrtiacej klapky „hrkne“. Potom vypnúť zapaľovanie, dotiahnuť svorku na aku a môžeme štartovať. Niektoré zdroje potom odporúčajú nechať motor bežať cca 10 minút na voľnobeh, aby si RJ načítala hodnoty zo senzorov. Spočiatku sa bude voľnobeh držať dosť vysoko a jeho reakcie na otočenie volantu budú veľmi ostré (intenzívny nárast otáčok voľnobehu), ale to je OK - časom sa to upraví. Treba rátať s tým, že reset bude zrejme treba zopakovať po zahriatí motora na prevádzkovú teplotu. Niekdy sa to podarí až po niekoľkých pokusoch, pritom je vhodné vždy predĺžiť dobu, po ktorú je odpojená batéria (to aby došlo k vymazaniu pamäte v RJ). Že sa dielo podarilo sa spozná podľa toho, že sa voľnobeh stabilne drží na hodnote cca 800 ot./min.; že RJ reaguje na otočenie volantu miernym, ale okamžitým zvýšením voľnobehu (bez toho aby prišlo k akémukoľvek poklesu čo len na okamih); že motor pri dojazde ku križovatke po vyradení rýchlosti drží až do úplného zastavenia zvýšený voľnobeh; že voľnobeh krátkodobo stúpne po zapnutí každého významnejšieho spotrebiča (svetlá, vyhrievanie zadného skla...), a potom sa ustáli na pôvodnej hodnote atď. Jedine tak nie je RJ v núdzovom režime a motor podáva náležitý výkon pri štandardnej spotrebe!
Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viliam118 »

Zajtra to hned spravim dakujem pekne za radu. Zajtra sem napisem ako to dopadlo. Vobec som netusil ze nieco take funguje.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Trysky na benzínových vstrekovačoch su upchaté,jednak z toho že sa málo používaju a potom aj z toho že máš v nádrži benzin od roku 2006,čo už ani nie je palivo ale tahavá smradlavá gebuzina....niečo ako sople.
Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viliam118 »

Ahojte no tak som to dnes vyskusal ale nic sa neudialo. Postupoval som presne podla instrukcii. Aj som pocul to hrkanie v skrtiacej klapke. No po nastartovani sa pri ofotoceni volantom nezvysili otacky. Stale pri otoceni volantom klesnu.
Viliam118
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 20.04.2019 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viliam118 »

Vyskusam nechat auto vychladnut a zase ho nastartujem.

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných