Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

haspric
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 08.11.2015 10:43
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa haspric »

Dobrý deň, prosím o radu, jedná sa o Mitsubishi Outlander 2.2 diesel 110kw 2015, 270 000 km. Autu trvá viac ako 20 minút bežnej jazdy kým začne kúriť, aj keď je ukazovateľ teploty kvapaliny na strede, t.j. prevádzková teplota, z fukárov ide stále studený vzduch.

Čo je zvláštne je, že po týchto cca 20 minútach začne ukazovateľ teploty stúpať takmer do červeného a až potom začne z fukárov fúkať teplý vzduch, následne teplota motora klesne späť na prevádzkovú teplotu a od toho momentu je všetko OK. Viete mi prosím poradiť, kde by mohol byť problém? Auto sa nechystám opravovať sám, len nech viem mechanika nasmerovať čo pozrieť, prípadne čo vyskúšať. Ďakujem.
tuninka
Príspevky: 881
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa tuninka »

Že by termostat?
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa martincichy »

Co bolo robene predtym? Prislo to nahle? Termostat alebo je to zavzdusnene.
lubos zimovcak
Príspevky: 3424
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Termostat, alebo zaseknutá vodná pumpa.
Okamžite vymeniť. Nejazdit. Max do servisu.
Hrozí prasknutie hlavy!!!
vykopanafosilia
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Keby to bola vodná pumpa, teplota by počas jazdy neklesla... Termostat alebo zavdušnené. Otázka je - ak je to zavdušnené - prečo sa to zase pokaždé zavzdušní...
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa seven549 »

haspric napísal: 09.12.2022 12:22 Autu trvá viac ako 20 minút bežnej jazdy kým začne kúriť, aj keď je ukazovateľ teploty kvapaliny na strede, t.j. prevádzková teplota, z fukárov ide stále studený vzduch.

Čo je zvláštne je, že po týchto cca 20 minútach začne ukazovateľ teploty stúpať takmer do červeného a až potom začne z fukárov fúkať teplý vzduch, následne teplota motora klesne späť na prevádzkovú teplotu a od toho momentu je všetko OK.
preco by malo auto kurit hned.je to japonec tak ma stary system az sa zahreje motor tak potom pusti teplu vodu do kurenia.nema to ohrev vody v kureni cize tepla voda nebude do 3 minut.
20 km v zime je normalne na dizel kym zacne kurit.

da sa aj skor ides z domu dialnica je 1km pridem na dialnicu rozbehnem na 130tku tempomat topim do 5km.

jazdi tak niekto??? asi nie.
lubos zimovcak
Príspevky: 3424
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Je to diesel....
A novy. Resp, moderný. Ze je to "Japonec", nehrá rolu, lebo motor je zaručene moderný, európsky, tuším bud z PSA, alebo W.
Neraď mu zle.
Praskne mu hlava motora!!
Alebo, v lepšom prípade, tesnenie pod hlavou.
Vlastna skúsenost z rannej mladosti, keď som mal svoj prvý diesel, ešte predkomôrku.
fzubaty
Príspevky: 1612
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa fzubaty »

seven549 napísal: 10.12.2022 01:09
preco by malo auto kurit hned.je to japonec tak ma stary system az sa zahreje motor tak potom pusti teplu vodu do kurenia..
Toto mi prosim ta vysvetli.
haspric
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 08.11.2015 10:43
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa haspric »

Ďakujem za odpovede a nasmerovanie, napíšem ešte pár postrehov. Motor je japonský MIVEC, nie francúz ani VW. S autom sa v poslednej dobe okrem tankovania a prezúvania nerobilo nič, v lete sa neprehrieval (aspoň som si nevšimol) a to že nekúri som si logicky v lete nevšimol. Neviem či by sa mohol chladiaci systém zavzdušniť sám od seba, chladiaca nemizne ani z výfuku nejde biely dym.

Nerátam s tým, že diesel bude kúriť ako benzín, len mi bolo divné že nekúri ani po zahriatí na prevádzkovú teplotu. Každopádne včera som sa s ním bol prejsť ešte cca 30km, teplota oscilovala medzi stredom a maximom podľa tempa jazdy, ale auto už vôbec nekúri, takže sa prikláňam k vodnej pumpe, prípadne kombinácia aj s termostatom. V pondelok pôjdem k mechanikovi, tak budem múdrejší.
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa martincichy »

Podla toho spravania vodna pumpa je tiez adept na poruchu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na podobné správanie stačí málo.Mivec je technicky usporiadaný inak než európa kde je mech termostatu vystavený teplote vody v malom okruhu (kúrenie) Tu to urobili inak a termostat má v tanieriku maličký otvorček z ventilčekom ktorý zabezpečuje maličký prietok pri zavtretom tanieriku aby sa vedel ohriať mech a po ohriatí sa otvoril.Spláchli ste sevena,ale má pravdu v tom že šikmoočko má iný systém.Stačí strata funkčnosti ventilčeka v termostate a blbne to elegantne.Keď dôjde k prehriatiu celého tela a konečne termostat otvorí,hneď sa aj zatvorí pretože dostane prúd studenej vody z velkého okruhu.Po niekolkých takýchto otv/zatv sa stav ustáli v nejakej miere pootvorenia ale vypadne tým aj okruh kúrenia.Predpokladám že dôjde na výmenu domca s termostatom a bude zase ok.
lubos zimovcak
Príspevky: 3424
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Neexistuje, aby auto z roku 2015 nekurilo po pár km, dupľom, keď je to diesel...
Neexistuje.
Je to jednoznačne chyba a porucha.
Este sa ani ručička oleja, či vody neodlepi, už musí ísť vlažný vzduch aj v mraze.

A mimochodom, diesel kúri vždy lepšie ako benzín.
fzubaty
Príspevky: 1612
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa fzubaty »

Novy diesel ma malo odpadoveho tepla na rychle kurenie. Benzin ho ma ovela viac.

Ale ze by mal ten motor kurenie mimo maleho okruhu neuverim…
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Luboš,nič z toho neplatí univerzálne.Motory (diesle) po 2015 väčšinou sú konštrukčne tak efektívne pracujúce že disponujú mizerne stratovým teplom ktorý je možné využiť na kúrenie.A tak dostávajú "vychytávky" vo forme výhrevných telies,nezávislých kúrení,zaclonených vodných čerpadiel,elektrických (riadených) vodných čerpadiel a pod.
Vždy je nutné hovoriť len a len o konkrétnom motore,pretože rozdiely sú priepastné.Každopádne ide honba za nízku spotrebu paliva vždy spolu z charakteristikou ťažkého ohrevu.Moje CRDi je plne teplé kým opustím mesto (2-2,5 km) ale motor je od úsporných ´daleko,priemerka v zime (veľa mesta) je do 9 lt.Webasto ide v kuse,je to ťažký mastodont.Ale...niečo za niečo,mne to takto vyhovuje,ale kopec ľudí by to prežívalo ťažko.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D - kúrenie

Príspevok od používateľa seven549 »

fzubaty napísal: 10.12.2022 19:50 Novy diesel ma malo odpadoveho tepla na rychle kurenie. Benzin ho ma ovela viac.

Ale ze by mal ten motor kurenie mimo maleho okruhu neuverim…
japonci sa drzia do posledneho starych zauzivanych veci.na tom neni nic divne ze motory budu mat chladiace okruhy ako pred 40 rokmi.

su aj motory kde maly okruh vedie od hlavy valcov cez radiator kurenia a az potom dalej k termostatu.tie motory kuria okamzite nemaju ventil kurenia teplota vzduchu sa ovlada len klapkami.ale akonahle sa to kurenie radiator zanesie spinou vznika tam slaby prietok,motor vykazuje ze je vsetko ok teplota motora ok ale hlava valcov hori na 140 celzia.

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných