Mitsubishi Galant - niečo sa spálilo pri štartovaní
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 01.09.2013 15:14 Zdieľať na Facebook
Mitsubishi Galant - niečo sa spálilo pri štartovaní
Dobrý večer,
mám auto Mitsubishi Galant, r.v. 1993, 2.0 TD 66Kw.
Pri štartovaní som otočil kľúčikom do polohy, v ktorej sa žhavia žhaviče, nakoľko auto dlho stálo a žhaviče už nie sú úplne dobré, čakal som asi 2-3 minúty kým sa ozve "puknutie". Po puknutí som ešte chvíľu nechal žhaviť a vtedy som začul zvuk akoby sa niečo pálilo, o chvíľu som už aj cítil smrad zo spáleniny.
Následne som vypol zapaľovanie a skúsil znova zapnúť kľúč do polohy, kedy sa žhavia žhaviče a čakal na puknutie, no to už neprišlo a auto sa nedalo naštartovať. Otvoril som kapotu, že či nejde ten spáleninový smrad odtiaľ a nešiel, takže odhadujem, že sa spálilo niečo čo sa nachádza niekde pod volantom.
Pri normálnom štartovaní otočím kľúč do polohy kedy sa žhavia žhaviče a čakám na hlasné puknutie, vtedy viem, že už je nažhavené a môžem naštartovať. No teraz už k žiadnemu puknutiu nedochádza a pri pokuse o štart štartér normálne pretáča, ale nedokáže sa auto naštartovať.
Neviete mi poradiť, čo sa mohlo stať?
mám auto Mitsubishi Galant, r.v. 1993, 2.0 TD 66Kw.
Pri štartovaní som otočil kľúčikom do polohy, v ktorej sa žhavia žhaviče, nakoľko auto dlho stálo a žhaviče už nie sú úplne dobré, čakal som asi 2-3 minúty kým sa ozve "puknutie". Po puknutí som ešte chvíľu nechal žhaviť a vtedy som začul zvuk akoby sa niečo pálilo, o chvíľu som už aj cítil smrad zo spáleniny.
Následne som vypol zapaľovanie a skúsil znova zapnúť kľúč do polohy, kedy sa žhavia žhaviče a čakal na puknutie, no to už neprišlo a auto sa nedalo naštartovať. Otvoril som kapotu, že či nejde ten spáleninový smrad odtiaľ a nešiel, takže odhadujem, že sa spálilo niečo čo sa nachádza niekde pod volantom.
Pri normálnom štartovaní otočím kľúč do polohy kedy sa žhavia žhaviče a čakám na hlasné puknutie, vtedy viem, že už je nažhavené a môžem naštartovať. No teraz už k žiadnemu puknutiu nedochádza a pri pokuse o štart štartér normálne pretáča, ale nedokáže sa auto naštartovať.
Neviete mi poradiť, čo sa mohlo stať?
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 01.09.2013 15:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nájdeš že ktoré relátko to je a zmeriaš vinutie cievky, mala by mať odpor pár ohmov. Pravdepodobne bude cievka prepálená, takže nebude vodivá.
Také relátko sa neopravuje ale nahradí sa iným, nemusí byť priamo originálne, ale malo by vyhovovať výkonovo aj zapojením (funkciou), no a tiež je dobré ak sa dá upevniť na mieste podobne ako pôvodné.
Také relátko sa neopravuje ale nahradí sa iným, nemusí byť priamo originálne, ale malo by vyhovovať výkonovo aj zapojením (funkciou), no a tiež je dobré ak sa dá upevniť na mieste podobne ako pôvodné.
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 01.09.2013 15:14 Zdieľať na Facebook
Podľa toho spáleninového smradu som našiel to chybné relátko, resp. je to jedno z tých dvoch na obrázku: https://imgur.com/hBAZOjR
Ako ho mám vybrať? Po bokoch to malo 2 plastové poistky, tie som ulomil, ale nedá sa s tým ani hnúť. Dá sa odstrániť tá čierna krytka a pod ňou je už navinutá cievka.
Ako ho mám vybrať? Po bokoch to malo 2 plastové poistky, tie som ulomil, ale nedá sa s tým ani hnúť. Dá sa odstrániť tá čierna krytka a pod ňou je už navinutá cievka.
-
- Príspevky: 2956
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní