868 927
inzerátov
Pridať inzerát

Mitsubishi Colt - nefunkcne zdvihatka , hydrostely

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mitsubishi fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
bbystrica
Založený: 28 september 2014
Príspevky: 70
Nabehané: 18 hod 40 min
Predmet: Mitsubishi Colt - nefunkcne zdvihatka , hydrostely PríspevokZaslal: 06.10.2018 12:17   
Babo rad
Mitsubishi Colt 1.3/16V/60kW benzin rv 2003 po dlhsom stati cca dva tyzdne som nastartoval a klepot od vrchu...ventilove viecko dole a zistil som, ze na vyfuku jeden hydrostel vadny...dal sa pekne stlacit rukov. Tak vymena a klepot detto...skusil som podla navodu 2000 ot cca 3 minuty potom 30 sekund pauza a takto som to opakoval 4x a nic hydrostely na sani po vybrati makke daju sa stlacit pekne prstom hydra na vyfuku natlakovane olejom v ruke nestlacim. Otazka je mozne aby odislo naraz 8ks hydro??? Olej ma nabehane 3500km presne evidujem ječ sice pravda, ze na preteku dostane zabrat. Olej tam je 10W40 Valvoline Max Life. Napada ma vymena oleja...ale proti je myslenie preco natlakuje/ drzia hydra na vyfuku a na sani...nie???
Ma niekto nejaku radu...ako kupit nove sa daju len preco sanie nedrzi a vyfuk OK.
Vdaka za kazdu radu k teme.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18755
Nabehané: 3 mes 11 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 06.10.2018 20:06   
Na to je ťažké odpovedať,pretože by to chcelo dobrú znalosť toho motora.Náhody sa dejú a na hlavu môže padnúť meteorit,ale naraz osem zdvihátok neodíde žiadnou náhodou.Ale odísť môže tak že sa proste netlakujú čiže je nepriechodný kanál ktorým vedie ku nim olej.A tu by sa hodila vedomosť ako sú vedené kanáliky pre jednu a druhú sadu hydra.Inak ako som videl ten olej 10w40 a Colt,som sa v duchu prežehnal,čo to tam hladá.Čo ja som videl dokaličených motorov z tonami humusu z toho oleja.Žiaľ vrátane môjho,ale ja som ho kompletne rozhodil vyčistil a dnes idem na kvalitný olej aký tam patrí.
Citovať
bbystrica
Založený: 28 september 2014
Príspevky: 70
Nabehané: 18 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 06:44   
Mozno je problem vyrieseny/ teda myslim si. Po druhom zlozeni vicka ventilov som sa lepsie pozrel posvietil si na hlavu a to doslova celokovkou pri skumani sacej strany cierny olej odsal som ho striekackou cistou handrickou ocistil do cista miesta kde sa drzal tento cierny olej. Skontroloval som ci nie je upchaty kanalik na olej nezdalo sa. Plne/ nestlacitelne zdvihatka som dal na saciu stranu volne/ ktore sa dali stlacit rukov som dal na vyfuk. Postupoval som podla postupu Ajusa na odvzdusnenie zdvihatok...3x pokus a vida zdvihatka sa na vyfuku naplnili/ natlakovali olejom a uz je ticho.
Olej Valvoline Max Life som pouzil nakolko som mal referencie od dovozcu/ je mi jasne, ze kazda liska chvali svoj chvost/ a udajne zlepsuje chod motorov co maju co to nabehane.
Zajtra dam dole olejovu vanu uvidim aky bordel tam bude vymenim olej za klasiku co pouzivam bud Total alebo Petronas 10W40.
Odsledujem si po nejakom najazde ci sa to zlepsilo myslim tym ci sa cierny olej nebude dalej tvorit na sacej strane...to uz asi pricina bude niekde inde ale nejdem fabulovat aj tak cez zimu ide dole hlava a repas/ revizia motora a prevodovky.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (204)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1687
Nabehané: 7 dní 0 hod 27 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 06:45   
prečo myslíte že ten olej tam nepatrí? Jednoduchý japonec z prelomu storočia má 10W40 ako základnú viskozitu. Iné je či boli výmeny robené včas. inak maxlife funguje toho sa netreba báť.
Citovať
bbystrica
Založený: 28 september 2014
Príspevky: 70
Nabehané: 18 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 06:49   
Pri dovoze bol motor vybraty a revizia plus nove kruzky su tam. Ako mam ja ten motor tak na olej sa nabeha maximalne 7000 tisic a meni sa sledujem to. To auto dostane zabrat jazdi preteky preto max 7000 a vymena.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18755
Nabehané: 3 mes 11 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.10.2018 07:21   
Hydroštely majú klúčovú úlohu ale väčšina ľudí ich vonkoncom nezahrňuje do zoznamu dielov ktoré majú svoju životnosť a tiež podobne ako spústa iných ich je nutné meniť.Presne tak ako sviečky,ubehnú si svoje a prišiel ich čas.Motor často neprotestuje,dokonca množstvo motorov ani zvukom nedá vedieť hrozbu kolapsu.A teda že zničených motorov majú na konte viac než dosť a prakticky aj vtedy ich málokto podozrieva pretože len ojedinele niekto pátra kde to všetko začalo a ktorá kocka domina spustila celý cirkus.Mechanici nemajú až na pár výnimiek ani potuchy ako ich napr. overovať. Už asi úplne zbytočne tu uvádzať že presne ako sviečky tak aj hydrá po čase keď vymenené mali byť už denne kradnú z peňaženky,pridávajú na spotrebe,zhoršujú parametre až teda to skončí technisky zle,teda poruchou,alebo administratívne zle na emisiách.A jedno platí absolutne...zhoršenie stojí vždy viac,než výmena vecí po x km pre skončenie času priemernej životnosti.Je úplne bežné počuť majiteľov aut že na otázku či už meneé sú odpovedajú,že mechanik povedať že sú ticho.Čo teda zrejme teda vyhodnotil tak,že načo.Ale treba z max. tvrdosťou povedať,že je to svedectvo toho najbiednejšieho rozumu akému môžete svoje auto zveriť.Ak u úplného hlúpaka prejde toto,tak je to kat motorov a nie opravár.
Citovať
bbystrica
Založený: 28 september 2014
Príspevky: 70
Nabehané: 18 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 07:24   
Hydra som menil ked som kupil Colta tz v roku 2016 a maju nabehane maxi malne 20000 km na tom aute sa moc nejazdi v normalnej premavke primarne je len na preteky.
Citovať
lubos1236
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 117
Nabehané: 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 10:46   
A prezradis co za 24 hodinovku Le Mans preteky na tom jazdis? Typujem daky hobby autokros niekde na luke alebo slalom ci nebodaj sprinty?
Citovať
bbystrica
Založený: 28 september 2014
Príspevky: 70
Nabehané: 18 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 11:08   
Tu je video ... este tam je stara prevodovka od januara uz mame novu prevodovku staly prevod 4,625 a samosvor.
Sprinty nejazdime to nie je umenie ist rovinu to naucim aj opicu ked je dam banan
https://www.youtube.com/watch?v=_ssdTs4ObgE&t=56s
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (86)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1984
Nabehané: 11 dní 17 hod 35 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 12:18   
Hydrostely sa zakladaju prazdne???
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18755
Nabehané: 3 mes 11 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.10.2018 15:18   
Ano,tak ako sa vyberú z krabičky
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (203)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5993
Nabehané: 3 mes 7 dní 16 hod
PríspevokZaslal: 07.10.2018 15:44   
to si mal pisat hned ze s tym sa nejazdi ako spotrebar.potom je normalne ze tie hydra odidu.bezne vydrzia aj 400000km.problem je v oleji.ja trapim motory driftovanim a dlhymi jazdami s pedalom uplne dole v max otackach.mna trapili hydra tak pol roka aj hlavu som menil vacky voditka sedla ventilov pretoze aj nove hydra mi klepali.no kupil som ich od polakov nove topran a vsetky su v kosi.este ze kus stal len 8 euro.niektore pouzivane co som zohnal klepali stale niektore za studena niektore za tepla.vsetky olejove kanaly prefukane olej na vacky siel ako z vovopadu a stale klepot.aj blok sa menil uz som myslel ze piestny cap to robi a nebola sanca zistit odkial to presne klepe.prenasalo sa to cez vsetko a tlak olejoveho cerpadla bol ako novy motor.bol s tym boj.problem je olej.vyries si chladic oleja a zmen ten valvoline na 10W/60.10w/40 nezvlada tie teploty.ak das dole olejovu vanu budes mat napeceny olej na piestoch odspoodu.tie hydra ak ti uz raz klepali zacnu znova musia byt tvrde ako kamem.tie toprany boli ok tvrde no akonahle motor sa pounahal v otackach zmakli.ak sa odstavil motor,stacilo 5 min a motor bol tichy.hned po tvrdej jazde som zhodil ventilovy dekel a vsetky boli makke ako bez oleja aj na 10w/40 10w/60.
Citovať
CAMLS
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 23 máj 2009
Príspevky: 243
Nabehané: 1 dní 17 hod 56 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 15:52   
bbystrica napísal:
Pri dovoze bol motor vybraty a revizia plus nove kruzky su tam. Ako mam ja ten motor tak na olej sa nabeha maximalne 7000 tisic a meni sa sledujem to. To auto dostane zabrat jazdi preteky preto max 7000 a vymena.


To auto dostane zabrať... Tak to by som tam radsej lial olej s väčšou HTHS nejaký xw50 alebo aj 60...do svojej hondy lejem 5w50 a to nepretekam, len to rád tocim po obmedzovač :)
_________________
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50
Citovať
bbystrica
Založený: 28 september 2014
Príspevky: 70
Nabehané: 18 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.10.2018 16:10   
seven549 napísal:
to si mal pisat hned ze s tym sa nejazdi ako spotrebar.potom je normalne ze tie hydra odidu.bezne vydrzia aj 400000km.problem je v oleji.ja trapim motory driftovanim a dlhymi jazdami s pedalom uplne dole v max otackach.mna trapili hydra tak pol roka aj hlavu som menil vacky voditka sedla ventilov pretoze aj nove hydra mi klepali.no kupil som ich od polakov nove topran a vsetky su v kosi.este ze kus stal len 8 euro.niektore pouzivane co som zohnal klepali stale niektore za studena niektore za tepla.vsetky olejove kanaly prefukane olej na vacky siel ako z vovopadu a stale klepot.aj blok sa menil uz som myslel ze piestny cap to robi a nebola sanca zistit odkial to presne klepe.prenasalo sa to cez vsetko a tlak olejoveho cerpadla bol ako novy motor.bol s tym boj.problem je olej.vyries si chladic oleja a zmen ten valvoline na 10W/60.10w/40 nezvlada tie teploty.ak das dole olejovu vanu budes mat napeceny olej na piestoch odspoodu.tie hydra ak ti uz raz klepali zacnu znova musia byt tvrde ako kamem.tie toprany boli ok tvrde no akonahle motor sa pounahal v otackach zmakli.ak sa odstavil motor,stacilo 5 min a motor bol tichy.hned po tvrdej jazde som zhodil ventilovy dekel a vsetky boli makke ako bez oleja aj na 10w/40 10w/60.

Hlavu som robil januar 2018 vsetko ciste. Podla mna problem bol ten cierny olej ... uvidim zajtra dam Total 10W40 odjazdili sme na tom da sa povedat celu sezonu a problem nebol teda raz ale to bol vstrekovac. Ten olej to musi zvladnut max co ideme jeden okruh tak napr kopec cca 2,5 km..Strehova detto 2,5 km a slalom oko maximalne 2 km.
Motor som mal rozobraty do sroubu a nepisem, ze cisty ako lalia ale bol OK... menil som kruzky tak aj piesty boli na najazd v poriadku.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (203)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5993
Nabehané: 3 mes 7 dní 16 hod
PríspevokZaslal: 07.10.2018 19:33   
10w/60 ma bod varu vyzsie.nepripecu sa piestne kruzky tak skoro.ale na 2.5 km usek pod plnou parou ti staci aj ta 10w/40.ja ak si idem zasmykat trapim to aj 3 hodiny s pauzami na vymenu gum.bez chladenia oleja to nejde + na chladici vody 2 vtrule v plnych otackach.su aj take chladice oleja ako maju bezne auta vymennik kde sa olej chladi vodou z chladenia motora.staci to olej ma bezne u benzina aj 150 celzia ak je motor v zabere.voda v chladeni tak 95 nieco to pomoze.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mitsubishi fórum