Mitsubishi Colt CJO - rozvody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Colt CJO - rozvody

Príspevok od používateľa bbystrica »

Zdravim pani. Menil som na Colt CJO 1998 rozvody, ryska na kluke sedi, ryska na vacke sedi, napriek tomu auto nema vykon, ako malo pred vymenou. Odkontrolovane asi 3x a stale taky isty problem, auto nema vykon pri jazde. Napada ma uz len jedno, Colt do rv 11/1998 ma remen 107 zubov, ci mi dodavatel nedal remen na Colta od 12/1998 kde mal 109 zubov, to som neratal, len zobral remen a zalozil.
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
zadat VIN sekcia 11 a potom 230 org.čislo a s tym dodavatelovi.(samozrejme pokial je org.motor v aute)
Tec doc katalog je s chybami.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Vdaka, ale uz to ide tak ako, ma, no chlapec nevie, co je rovina, zuba na vacke a zub na hlave motora, vacka bola posunuta o jeden zub, takze doveruj, ale preveruj :-D
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Tak menil si to ty, alebo Ti to niekto menil?
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Menil mi to chalan, u mna doma v dielni, automechanik, dostal do ruky navod a vysvetlene, ako to robit, podotykam, ze mal prelozeny manual. A ked to uz neslo treti krat, zhodil som ja osobne dole kryt na rozvodoch a zistil som, ze na vacke je to posunute o zub. Nakolko chalan ma asi ine oko ako ja, proste nedal to do roviny s ryskou ktora je na hlave motora.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A je to.
Chlapec je ešte mladý,nech rýchlo urobí nejaký rekvalifikačný kurz na iné zamestnanie.Alebo nech sa aspoň poistí za škody spôsobené pri výkone povolania.Pre množstvo motorov je posunutie o zub čistá smrť
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Nechapem, co ich v skole ucia, trivialna vec, na kladke je otvor, ktory ide do kajla na hlave, a on to dal vedla ... nechapem. Manual prelozeny vedla seba, vysvetlene a aj tak to pos ... Pruzinu, ktora napina kladku, dava este pred zalozenim remena a potom sa s tym morduje, logicke myslenie absentuje ... ale mocny je, ked zatiahne matku tak strhne zavit :-D
necrofibre
Príspevky: 142
Dátum registrácie: 06.10.2007 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa necrofibre »

Ja ti poviem, čo učia na školách.Veľké HVNO. My sme konkrétne pracovali,teda ak sa to tak dá nazvať, so motormi a dielmi Škody 105.Ale väčšinu sme robil natieračov a obrábačov kovov,slúžili škole ako otrokarska racovná sila robiaca zadarmo rôzne kovové výrobky a objednávky,potom upratovanie,umývanie áut tých vedúcich kktov dielne a ďalšie ,,automechanikarske" práce.
Toť bolo moje štúdium automechanika. Také niečo,ako sa zaoberať novšími motormi TDi a pod,to sme videli iba na obrázkoch. Takže takéto bolo aspoň moje štúdium automechanika. Je to škoda,pretože je to veľmi pekné povolanie,ale bez takmer nulovej praxe si môžem akurát tak ho...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No veď to,ja som to nemyslel ironicky,ale poznám kopec ľudí čo zanechali to čo bastardili celé roky až potom keď si x-tý raz rozbili nos na niečom (alebo ich odvšadial vyhodili),a to nemá cenu tam kde nie sú základné predpoklady.A ak má predpoklady na silové práce je lepšie presedlať čím skôr.Pre všetkých to bude lepšie,možno

necrofibre...to je síce pravda,ale nik nerieši príčinu.Kde má škola zobrať človeka na učenie modernej techniky.Ten čo vie ozaj veľa a má schopnosť svoje znalosti preniesť,zaujať naučiť,predsa nechce žiť na slanej vode a ešte sa trápiť z molochmi ktorých nezaujíma nič okrem počítania poldecákov Absintu na dedinskej diskotéke.Aj v našich časoch z 20 chlapcou bolo 15 úplných vypatlancov.V profesii sme myslím traja,strednú a vysokú som robil iba ja,hoci až dodatočne a po vojne keď už som mal rodinu.Ale dnes majú všetci tablet,informácií tony,ale múdrej veci v nej nikdy nenajdú,lebo hladajú úplne iné veci.mal som učňov,ale to radšej nebudem opisovať nech mi neodíde chuť od života.Ten môj posledný bol najlepší v triede,aj tak bol sprostý a v profesii ani nezačal.
necrofibre
Príspevky: 142
Dátum registrácie: 06.10.2007 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa necrofibre »

mhlavaty Presne ako píšeš,väčšina z tých našich majstrov boli ozaj že ,,majstri", náš napríklad sa asi ukájal v tom,keď nás pred nejakou ženskou návštevou chytal a tam nás tlačil trebárs na ramenách a asi aj ejakuloval pritom,keď sme tam skuvíňali od bolesti. My sme boli v triede asi 19,ale z toho bola väčšina zaostalá s hlboko nízkym iq,ja som už potom chytal za hlavu,čo som si to vybral. Aj od nás smeb boli aai 3, koho to zaujímalo a bavilo.Žiaľ,stalo sw,už sa neodstane. Dneska sa snažím ešte pasívne vzdelavať a načerpávať informácie o automobilovom svete z internetu :)
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Tiez mam ucnovku v odbore automechanik. Teoreticke vzdelavanie bolo, mozem povedat, na dobrej urovni. Prax bola ale obrovska bieda.
Prvy rocnik - malo sa preberat rucne obrabanie kovov, elektricke merania, diagnostika motora... vselijake hokusy pokusy na skolskych motoroch a podobne. Na 95% sa vsak preberalo iba rucne obrabanie kovov - pilovanie kadejakych somarin.
5% sme mali rozoberanie a skladanie motora z favorita a zo skodovky, pripadne prevodovku zo skodovky. Malo, ale predsa len aspon tato stipka normalnej roboty nas dost naucila.
Druhy rocnik sme praxovali pri oprave tatra, v3s, bagre... . Nic moc, ale clovek sa co to naucil.
Tretiak sme boli na pasovej vyrobe v kia. Tam sa nedalo naucit naozaj vobec nic. Druhy polrok v skolskych dielnach, na emisnej kontrole - dat sondu do vyfuku, vybrat sondu z vyfuku. To bolo cele.
Je to obrovska skoda. Skola mala na vzdelavanie dve kia - naftaka a benzinak - 0 bodov, nevyuzite.
Mohla nas uvolnovat do autoservisov na prax - 0 bodov, nikoho nepustali. To je obrovska premarnena prilezitost.
Skola mala k dispozicii diagnostiku Bosch - 0 bodov, ani nam nic neukazali, nieto este nas k tomu pustit.
Majster vedel dost veci okolo aut - 0 bodov, nic nas neucil.
Mali sme stanicu emisnej kontroly - 0 bodov, okrem davania sondy do vyfuku nas nenaucili nic.
Teraz na vyske mame k dispozicii novy pezot, motory z mercedesu, audiny, diagnostiky od vymyslu sveta, kadejake pristroje, stolice, jednoducho, mame naozaj spickovo vybavene labaky ci uz na diagnostiku, emisne kontroly, motorovu "brzdu", tribologicke merania.... . Na praktickych cvikach sme merali pravitkom opotrebenie spojkoveho kotuca zo skody 1000 a aby sme sa predsa zaucili do praxe a pracovali s pristrojmi, tak sme zostavovali charakteristiku pruzin zo skody 1000.
Cize, v skolstve absolutne nechybaju peniaze. Skolstvo ma obrovske peniaze, skolstvo ma vybavenie, skolstvo ma obrovske moznosti. A nepovedal by som, ze majstri nevedia nic. Oni casto maju aj skusenosti, aj vedomosti. Aj na vysokej skole maju ucitelia casto dost dobre hlavy, nielen pre vedu, ale aj pre prax. Len to z nejakeho dovodu neodovzdavaju dalej.
V kazdej triede je vacsina ziakov takych, ktory tam su preto, aby nemuseli byt inde. Ale vzdy je stipka tych, ktori chcu, snazia sa, pytaju sa... . A na takych sa kasle.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mali sme učiteľov ktorý boli na danú dobu celkom dobrý,ale pre väčšinu debilov v triede sa tým dvom trom dobrým nemohli venovať.Naviac mi dal ten najväčší ras,učitel technického kreslenia a ešte jedného predmetu kde boli konštrukcie motora.
Dodnes žijem zo schopnosti dobre kresliť a výborne čítať technické výkresy.Neustále niečo kreslím pretože potrebujem vyrobiť prípravky atd. alebo rozobrať úplne neznámu vec.To je prvý predpoklad pre úspech a pochopenie ako veci pracujú.Dnes keby žil,mu pôjdem poďakovať,vtedy som sa ho bál ako smrti.Šialene dobrú nadstavbu mi dala hnojarina (mechanizácia) a z toho doslova denne ťažím a pre úplne všetko mám úplne iné oči ako chlapci z dielní.Lebo viem čo oni netušia,ja keby bolo zle si to aj vypočítam..Obrovská chyba dnešného školstva je že míňa energiu na blbcov a nechá ich prechádzať a ukončovať školu.Nikdy z nich nič nebude.Na talenty,na najlepších niet čas,ten sa míňa bez úžitku na hlupákov,grázlov z nulovým IQ Evidentne stačí že ich naučili ako tak čítať a podpísať sa.Dnes vám opravujú autá,za obrovské peniaze skazia čo sa len dá.Lebo majú papier.Na cesta zabíjajú iný magori,lebo majú papier.Štát často vedú diletanti,lebo tiež majú nejaký papier,školu nejakého svätého.Kde pozreš nejaký titul,ale rozum na blízku nikde.Informácií na tisícky ton,laptopy,tablety,každý klove do nejakej obrazovky,a h...o z toho
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Je to smutne ale pravdive...Ibaze tento stav ma svojho menovite zodpovedneho. Ako to moze byt inak, ked najmudrejsi z mudrcov urcil, ze 50% populacie dostane VS diplom ? Ako inak ako za klobasky, alebo absolutne bez narokov sa to da?
Socialny inzinier rozhodol, nech deru lavice a pumpuju rodicov, radsej ako urad prace a statnu kasu...

Kolko % to bolo v tvojich casoch Milan ?
V mojich - 90te roky/dozivala stara garda ucitelov, ktory uz nemali ambicie rozbiehat si biznis/ bolo sito strojariny 400 prvakov, 80 absolventov...v dnesnej dobe by to bolo mozne :)? Viem ze nie ! Mal som tu cest sediet pri pohovoroch s uchadzacmi o zamestnanie u nas, niektorych sme aj prijali, uz absolutny vyber a ani z toho nic nebolo...

Doslova najlepsi bol talentovany ucnovkar, asi ho privela skoly nepokazilo...bohuzial pre nas, chcel zit menej stresovy zivot...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Percentá nepoznám,ale úmrtnosť na škole bola velká,každý semester lietali pierka.Bežne sa robilo kopec ťažkých skúšok na dekanské aj u tých dobrých.Stačilo vysloviť doc.Šesták a mal si kakačku
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

U nas, manipulacne a dopravne stroje a zariadenia, sa to z 50 prvakov zredukovalo na 21 piatkov... .
Je to pravda, ak uz skola nedava kvalitnu prax, aj tak ma v niecom vysokoskolak navrch. Vie si veci viac predstavit, prepocitat a ma o nieco sirsi rozhlad.... .
Technicke kreslenie a hlavne citanie vykresov je dost dolezite. To sme mali ci uz ako automechanici, alebo na nadstavbe ako strojari,alebo aj na vyske.... . A autoCad, alebo ProEnginer sa da doucit, treba sa najskor naucit kreslit pentelkou.

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní