Mitsubishi Carisma - otáčky na voľnobehu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

malyv
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.03.2010 17:42
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Carisma - otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa malyv »

Mam tento voz: MITSUBISHI CARISMA, Motor1.6 (DA1A) [4 G 92, 1597 ccm / 66 kW / 90 HP, benzín
VIN: XMCLNDA1AVF021883, rok.vyr.1997

Popis situácie: mal som problém so štartovaním, známy (má malú dielňu v garáži) zistil odhnitý kábel ku palivovému čerpadlu, ten je vymenený + vymenil sviečky, vyčistil škrtiacu klapku a vymenil vzduchový filter. Od vtedy som mal veľmi nízke otáčky na voľnobehu alebo hneď zhasol motor. Dá sa naštartovať so stlačeným plynom a keď sa motor zohreje, už otáčky na voľnobehu drží a nezhasína. Známy aj keď všetko prekontroloval, pričinu nízkych otáčok ale nezistil, odporučil ísť na diagnostiku.

Iný známy (opravár2) ho chcel pripojiť na počítač, avšak v softvéri ma len verzie od roku 2000. Po zbežnom prezretí skonštatoval, že je vadná škrtiaca klapka. Je ovládaná mechanicky cez lanko.

Takže som zohnal škrtiacu klapku a doma som si ju vymenil. Odpojil som aj baterku na hodinu a pol (vyčítal som z rôznych fór, že sa tak vyresetuje riadiaca jednotka). Tiež som zistil slabo nalisovaný kontakt na čidle chladiacej kvapaliny (to s jedným kontaktom, je tam totiž zrejme zrejme ešte jedno čidlo s dvoma kontaktmi), tak som ho prepájkoval a zároveň som ho premeral. Mení odpor podľa teploty, takže by malo byť funkčné. Po výmene klapky sa to správalo presne opačne ako predtým, po naštartovaní boli otáčky na voľnobehu okolo 2000, po zohriatí motora okolo 2200.

Opäť som išiel k opravárovi2 a čuduj sa svete, už pri naštartovaní to išlo správne, voľnobeh cca 200-400, po celý čas u neho všetko bez najmenšieho problému čo sa týka otáčok a štartovania (zistil vadný motorček na ventilátore na chladiči, niekedy sa roztočí a niekedy nie, ale to nesúvisí s hlavným problémom). Odišiel som od neho a po piatich hodinách opäť naštartoval. A pôvodný problém je späť, teda nedrží otáčky na voľnobehu alebo zhasína rovnako ako pred výmenou klapky.

Oslovil som originál Mitsubishi servis, servisák len s úsmevom pokrútil hlavou, že na taký starý voz už nemajú diagnostiku ani oni a bolo vidieť, že sa so starou károu nemieni zaoberať.

Dodatok 1 - predvčerom začalo hnevať aj štartovanie, niekedy, tak 2-3 za sebou nenaštartuje vôbec, potom opäť 10x za sebou naštartuje (pri stlačenom plyne, samozrejme). Opravár2 tipuje, že niekedy sa zvykne poškodené palivové čerpadlo zastaviť v nesprávnej polohe a potom je to problém. Neviem. Pred pár rokmi som mal podobný problém a bola to zapalovacia cievka.

Dodatok 2 - dnes som skontroloval hadicu od filtra po škrtiacu klapku, vyzerá neporušene. K váhe vzduchu ide 7 drôtov. Je to normálne k nejakému čidlu toľko vodičov? Alebo tam je aj nejaká iná elektronika? Skúsil som naštartovať aj pri odpojenom konektore k váhe vzduchu aj pri odpojenej hadici ku škrtiacej klapke. Napodiv to išlo, síce otáčky kolísali od cca 600 po 0 ale aspoň motor neskapal.

Dodatok 3 - dnes som pokusne vymenil jednu zapalovaciu cievku. Zatiaľ štartuje ok, možno som len nespravil dostatok pokusov, aby sa chyba so štartovaním prejavila opäť.

Dodatok 4 - momentálny stav - po zohratí cca 3-5 minút s napoly stlačeným plynom drží otáčky na voľnobehu na cca 500 a dá sa s tým jazdiť. So studeným motorom sa jazdiť nedá.

Takže posledná možnosť ako to spojazdniť je, že mi niečo poradíte, čo mám ešte skúsiť.
partizansk
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 04.03.2018 10:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa partizansk »

Skúsim možno nástrel z ďaleka:

Snímač polohy škrtiacej klapky menený s klapkou, či pôvodný?
malyv
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.03.2010 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malyv »

Menený s klapkou. Na pôvodnej klapke som chcel aj vyskúšať, či funguje ten motorček, čo zasúva taký malý piestik vnútri v klapke. Po rozobratí som ale zistil, že sa to nedá vidieť očami, lebo ten piestik je vlastne magnet, ktorý točí mechanizmom a v rozobratom stave to samozrejme nemôže fungovať. A v zmontovanom stave neviem, či sa vysúva a zasúva. Ale to by musela byť rovnaká chyba na oboch klapkách alebo je problém v kábloch alebo niečom inom.
xmizux
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 22.03.2010 10:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xmizux »

Je na case ho asi Zosrotovat! Alebo skusit este dalsieho mechanika c.3 :2f93:
malyv
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.03.2010 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malyv »

Tak zošrotovať je posledná možnosť, verím, že niečo poradíte.

Snažím sa odraziť od toho, na čo siahal mechanik1. Teda klapka (tá je už vymenená), sviečky a vzduchový filter, prípadne niečo okolo toho. Ale môže to byť aj čokoľvek iné.

Čo by som mohol ešte skúsiť?
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Klapka je mechanická lankom takže tam na volnobeh bude obtokový kanálik a nejaký ventil ktorý riadi RJ . Tam je všetko v poriadku ? Alebo nesaje dakde už za klapkou falošný vzduch ten motor?
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Pri kolisani volnobehu na 90% vadna klapka resp krokovy motorcek. Ak bola menena klapka ktora nebola nova o com pochybujem tak detto len motorcek.
Este ma napada jedno v zadu je potenciometer na klapke ktory snima polohu klapky nie je posunuty? Malo by tam byt napatie od 0,35 po 0,45 V na volnobeh. Zmerat merakom ci ukazuje tieto hodnoty.
K nenastartovaniu moze to byt x pricin aj cievka ale aj napr snimac na kluke.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

A tú klapku čo si zohnal bola nová, alebo nejaká použitá?
Ak použitá tak by som od nej moc nečakal..
Máme v rodine jednu mazdu 626 rok 1996/teraz už je len na prevoz materiálu raz za čas/ a tiež tam otáčky vďaka tej nefunkčnej klapke haprovali a vlastne stáel hapruju..síce nezhasína, ale na volnobeh to už niekedy vyzerá že už už ide zdochnuť a potom sa rozbehne..na ten štelovací šroubik čo je na nej totižto vôbec nereaguje..známy nám poradil vyvrtať do toho plastu trubice pred klapkou dierku 1-2 mm vrtákom..aby sme ju vlastne "oklamali"..ale neskušali sme to..
Neviem či ešte dokážeš zohnať fungel novu klapku ale použíte diely by som nikdy nekupil..raz pred dávnymi rokmi som potreboval tiež jeden elektrický diel, ktorý odišiel a zháňal som použitý nakolko nový bol dobrá pálka..tak som aj zohnal stretol som sa s chalaniskom a našťastie som si to aj hned vyskúšal na aute a veru ten jeho diel mal presne tú istú závadu ako môj..čiže keby som si to neodskúšal tak mám doma ďalšiu haraburdu..odvtedy kupujem diely len nové..ale neviem či na hentaké staré auto niečo ešte je..
malyv
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.03.2010 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malyv »

Samozrejme, že klapku som zohnal použitú. Uznávam, že môže mať rovnakú chybu.

Viac mi ale vŕta v hlave, že predtým ako sa robilo to čistenie klapky + sviečky a filter tak to išlo pri studenom motore úplne bez problému. A problém vznikol až po tomto servisovaní. Môže to byť aj náhoda, neviem.

Napätie na snímači polohy zmeriam a dám vedieť.

Na starej klapke som meral ten 6-pinový konektor na motorčeku, má po tri kontakty v dvoch radách.
1 - 2 - 3
4 - 5 - 6
Medzi kontaktmi 1-2 a 2-3 bolo tuším 30 Ohmov, dokopy medzi 1 - 3 dvojnásobok, teda 60.
Detto s kontaktmi 4-5 a 5-6.

Otázky:
1. Ako môžem odksúšať, či je ten krokový motorček dobrý, keď ho nevidieť, viď. príspevok vyššie?

2. Nemôže to nejako súvisieť s tou váhou vzduchu? Nie je tam aj iná elektronika, keď do toho lezie 7 vodičov?

3. Ako odskúšať, či ten krokový motorček dostáva impulzy z riadiacej jednotky? Rozmýšlal som zohnať nejaký podobný motorček len na pokusy, musel by ale byť taký, že uvidím očami či sa ten piestik zasúva a vysúva. Neviem, či všetky krokové motorčeky majú rovnako robené vinutie, či to nie je strata času.
miruks
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.03.2008 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miruks »

Ak si odpojil baterku tak mas vyresetovanu jednotku. Presne toto robi toto auto. Preto ten volnobeh na studenom motore. Mam tak istu Carismu. Treba nastavit riadiacu jednotku. Mozes pomocou diagnostiky alebo tvrdim resetom. Ja to robim tak. A vsetko funguje bez problemov. Das klucik do polohy jedna, svietia ty vsetky kontrloky. Odpojis minus pol baterie pri zapnutom zapalovany na cca 1-2 min. Potom zapojis nazad minus pol baterie pri zapnutom zapalovani. /odporucam mat vsetky spotrebice v aute vypnute - autoradio, ventilator../ Po zapojeny minus polu vypnut zapalovanie, nastartovat a nechat bezat na volnobeh cc 20- 30 min. Nepridavat plyn! Jednotka si sama nastavi volnobeh. Odskusane funguje na 100 percent. Mam to auto 12 rokov a je to jedno z naj auto.
K tomu startovaniu sem tam aano potom nie. Mne to robilo cidlo na vackovom hriadely. Po vymene vsetko OK. Momentalne ma auto cez 400 000 km a jazdi si ako keby ani nemalo tolko kilometrov a rokov. Super spolahlive auto. Len bezna udrzba. Nie ako dnesne auta.
cyrilix
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 24.10.2012 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cyrilix »

Sporadické padanie voľnobehu zohriateho motora som pred časom riešil tiež, motor po uvoľnení plynu a zastavení na križovatkách na sekundu takmer zdochol a začal skapínať, pri pridaní mal trhavý rozbeh, príčina- netesnila hadička medzi vekom ventilov a hrubou hadicou filter-klapka, zabudol som ju zaistiť sponou. Prejavilo sa to až časom. 4g92 83kw verzia.
malyv
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 05.03.2010 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malyv »

Pre miruks - dnes rano som odpojil bateriu opat ako radis, nedokazal som vsak nastartovat bez stlaceneho plynu. Na dalsie meranie nebol cas.

Pre cyrilix - diky, vyskusam aj tu hadicku.
reds3k
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 05.01.2008 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa reds3k »

Ahoj.
Otec mal take iste auto,mal ho od nova a cca pri 300000km sa objavil podobny problem.
Prvykrat to robili zapalovacie moduly,neskor bol problem v spodnej remenici ktoru bolo potrebne vymenit (na tej remenici je snimac otacok motora)
Inak auto sme predavali ked malo 460000km a islo ako hodinky.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní