Mitsubishi Canter - brzdy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Canter - brzdy

Príspevok od používateľa pajtyi »

Zdravim potreboval by som poradit alebo napady od znalsich.Problem je nasledovny.Brzdovy pedal ma dlhy chod,nieje dostatocne tvrdy a pri brzdeni pedal klesa.Nato aby som postal z 80km rychlosti potrebujm aj 3krat pustit pedal lebo inak mi zide dolu az na podlahu.Je to 7,5tonka male nakladne auto a brzdy ma na principe ako osobne auta.Cize kvapalinove dvojokruhove s podtlakovym posilovacom a abs.Pred 4rokmi ked som kupil auto som sa stazoval len na dlhy chod ale pedal neklesal.Vtedy s majstrom MHlavatym sme brzdy odvzdusnili ale vzduch nebol.Vtedy sme usudili ze preto ma dlhsi chod pedal lebo na kazdej brzde pri kazdom kolese ma po 2valceky a jednoducho treba viac kvapaliny aby dokazalo dotlacit 8valcekov.Odvtedy asi pred rokom som menil vsetky 4kotuce+dosticky.Toto klesanie pedalu trva asi 2mesiace ako som bol na stk.Povedal som si ze technik isto pretlacil gumicky v hlavnom valci lebo tlacil celou silou.Musel lebo vzdy mi zadna naprava brzdila slabsie nez ako mala.Na toto sa mi stazovali kazdy rok na stk.Po stk som objavil ze je zahnity zatazovy regulator pri zadnej naprave tak som objednal aj vymenil aj regulator a aj hlavny brzdovy valec.Na moje prekvapenie po vymene a odvzdusneni sa brzda chova presne tak isto ze pri brzdeni pedal rovnakou rychlostou klesa.Nerozumiem uz tomu.Vsetko som prezrel a nikde som nenasiel ziadny unik kvapaliny.Ani na vedeniach a ani na valcekoch.Vsetko je suche a za tie 2mesiace nenastal ani pokles kvapaliny v nadrzke.Pri odvzdusneni som zatazovy otvoril na plny prietok a skusal som odvzdusnovat aj s nastartovanym motorom s posilovacom a aj s vypnutym motorom s odpojenym akumulatorom koli abs.Napada niekoho este nieco naco by som sa mal zamerat? Zatazovy aj s hlavnym valcom stali 600eur.Zeby bol vadny aj ten novy hlavny valec? Ale ze presne takou rychlostou klesa pedal aj po vymene? Prosim skuste poradit dakujem
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Nemoze ti "nafukovat" brzdove hadicky pri brzdeni,alebo ti hadzu brzdove kotuce a roztiahnu moc strmene pred brzdenim,alebo na bubnovych brzdach nefunguje samodostavovanie a pri brzdeni sa vysuvaju vzdy az z hlavnej polohy,alebo bol v minulosti na brzdach pouzity neoriginalny-nespravny diel systemu,alebo ptepusta hlavny brzdovy valec.
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

MJAUTO vsetky 4brzdy to ma kotucove.Ta teoria s hadzavostou dava zmysel ze by kotuc vela roztlacal dosticky ale vsetky kotuce aj s dostickami som daval nove asi pred rokom.Odvtedy som najazdil len cca 12tis km.Cize minimalne opotrebenie a su to pomerne hrube kotuce kedze je to uz nakladne auto.Ak by malo hadzavost tak technik na stk by mi to isto pripomenul.Ale dovtedy ako som siel na stk nebol problem s klesajucim pedalom.Ked zacnem brzdit tak po zatlaceni zacne normalne brzdit ale hned po chvilke zacne pedal klesat.Straca sa pod nohou.Tu teoriu nafukovania hadiciek myslis tak ze moze byt niektora poskodena a pod tlakom sa nafukuje ale este nepraskla? Toto urcite skontrolujem lebo logiku to dava.Aj koli tomu ze sa hadicka mohla poskodit na stk ked technik silno tlacil na brzdu.Zatial dakujem za rady.Dam vediet ak som na nieco prisiel.Ak este niekoho nieco napadne tak rad si to vypocujem.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tieto problemy sposobovala “kocka, hydroblok“ ABS, avsak na inom aute. Zrejma v nej prepustal niektory ventil.
Ale o spominanom aute, nemam vobec sajnu aky system ABS tam je, kedze je tam aj spominany zatazovy regulator. To mi tak trochu nedava zmysel, lebo v podstate sa tym rusi cinnost ABS. Bol som v tom, ze bud bol zatazovy regulator, alebo ABS (poripade nic).
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Tak toto je prvý prípad, odkedy chodím na toto fórum, že neviem, o akom aute je reč :-)
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Jergusko ak mi posles mailovu adresu do ss tak ti poslem foto.

Mimochodom dnes som pisal do ciech predajcovi odkial som si objednaval ten novy regulator a hlavny valec.Oni predavaju diely len na toto vozidlo.Pytal som sa ho ci sa uz stalo ze by aj novy valec bol vadny.Dostal som odpoved ze sa im take este nestalo a ze zo skusenosti od majitelov canteru a servisakov mi odporuca prezriet vsetky valceky na brzdach ci chodia ako maju.Toto sa mi moc nezda.Odtoho ze by niektory bol zaseknuty by este nemal klesat pedal.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Treba skontrolovat strmene,popripade rozobrat.
Este ma napadlo zajst s autom do prudsieho kopca ak by sa bublina v brzd.systeme samovolne presunula,comu ale moc neverim a skusit odvzdusnenie brzd polovicou auta na rampe je blbost a velke riziko ze auto zbehne aj po podlozeni.
Na zdvihaku by som niekoho posadil do auta nech zmackne brzdu.Ak by sa nedali pretocit kolesa chybu by som hladal v tom hlavnom brzdovom valci,alebo odvzdusneni.Ak by sa dali kolesa-koleso pretocit moze byt problem v strmenoch dlhy chod po stlacenie platniciek nakolko jedno stlacenie brzd pedala by malo stacit na vysunutie platniciek.Ked brzdis autom ostava pedal pri tretom stlace tvrdy,alebo sa stale prepadava.Ak by sa prepadaval tipoval by som to na prepustanie manzety,ak by bol ostal gumenny tak na stlaceny vzduch.Ak by stvrdol tak pozret syrmene.Moje rady su len teoreticke,ale mozno ta cosi pri citani napadne.Ked som si nemohol dat rady s brzdami vacsinou bol na pricine strmen,ale skusal som aj brzdenie na prachu a hline aby zoplo abs a vzduch v abs kocke sa podal-presunul a system sa dal lepsie odvzdusnit.Pri brzdovom pedali mas system mechanicky?Po odvzdusneni brzd bola zmena k lepsiemu a potom sa to zhorsilo?
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Mjato ak si napumpujem pedal trebars 3x tak na chvilku zabera pekne od vrchu ale po chvilke zacne pomalicky klesat pedal a stale tlacim rovnakou silou.Je mozne ze to robi este vzduch niekde v systeme a ak ano tak najskor v abs kocke.Robil som uz take brzdenie ked na chvilku zapracovalo abs a potom som odvzdusnoval a odvzdusnoval som aj s nastartovanym motorom ked bol posilovac cinny a aj s vypnutym motorom a odpojenym akumulatorom.Som sa docital ze abs sa ma tak odvzdusnovat.Pripadne este niekto tip ako je najlepsie odvzdusnit abs kocku bez diagnostiky.Origo diagnostiku na to maju len v Blave v mercedes servise.Oni su autorizovany servis pre mitsubishi canter.Tam ma vymena egr ventilu vyslo na 1200eur.A pedal to ma klasicky mechanicky ako osobne auto.Pedal pod pristrojovkou je jeden celok s podtlakovym posilovacom a s hlavnym valcom.
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Po vymene hlavneho valca chodil pedal naprazdno ale po odvzdusneni auto brzdi a pedal zabera len ma tak isto klesanie ako aj pred vymenou valca.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Ak ti pri vymene valca nevytiekla brzdovka zo systemu tak by abs kocka nemala byt zavzdusnena,osobne som menil paar krat h.b.valec a pri vymene som ho len zalial brzdovkou a odvzdusnil len na pripajacich holendroch na okruhy.Auto brzdilo dobre a odvzdusnil sa system,ked bol nato cas a priestor.A ziaden pedal sa pri takejto vymeme neprepadaval.
Skusil by som to odvzdusnit natlacenim brzdovky cez prasiatko zo spodu hore do nadrzky.Servisi nato maju zariadenie.
Ak mas stary brzdovy valec da sa lahko rozobrat ked zhodis nadrzku a pretesnit.Dnes maju vsetky mozne manzety a tie co niesu ti za 2-3 eura vyrobia.Najlepsie su ale original manzety,lebo odolavaju dobre brzdovej kvapaline.
3 krat stlaceny pedal je strasne moc na zavzdusneny system.Hladal by som chybu inde.Napr ci sa s pedalu prenasa cely pohyb na valec,je tam aj stelovaci srob s posilovaca,alebo ak tam je nejaky prepadovy nizkotlaky okruh ci sa na nom nezavzdusnuje.Chce to len rozobrat,pozret,porovnat...najlepsie ist za odbornikom,lebo dobre brzdy su na nalozenom aute dolezite.
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Aj ja som mechanik len sa tym nezivim.Ja by som to mile rad zobral aj väcsiemu odbornikovi len neviem o takom kto by sa toho ujal a za nieco stal.Unas malo Canterov jazdi cize stym nikto nema konkretne skusenosti.Majster Hlavaty by na pricinu isto prisiel len unho bohuzial nieje pristup s nakladnym autom.Mal som auto u mechanika ktory v podstate cely zivot opravuje takuto 7,5t kategoriu vozidiel.On vymenil ten zahnity zatazovy regulator,odvzdusnil a vozidlo mi odovzdal.Vtedy som uz mal kupeny aj ten hlavny valec ale ten nechcel menit lebo ze auto ma najazdene len 120tis km a ze take valce odchadzaju niekde okolo 600tis km.Tak kedze sa brzdy po vymene regulatora nezlepsili tak ja som vymenil aj hlavny valec.Po vymene to iste.Zajtra si najdem troska casu aspon v rychlosti prezriet vsetky brzdove hadicky.Je ich na tomto aute az 10kusov.Posadim tam zenu nech mi stlaca pedal a odsledujem vsetky hadicky ci sa niektora nenaduva.Ak nie tak budem musiet obetovat sobotu a zhodit vsetky kolesa a prekontrolovat vsetkych 8valcekov ci lahko chodia a na tesnost.Aj vodiace capy.Ak by toto vsetko bolo ok tak sa este budem zameriavat na to odvzdusnenie.Povodne som chcel kupit len opravnu sadu na ten hlavny valec ale predajca ma prehovoril na novy valec lebo zevraj pretesnenie sa im nie vzdy osvedcilo.Su to palky na toto auto.Valec aj stym regulatorom 600eur a brzdy stale niesu dobre.Slak ma trafi ak to bude len hadicka ale aj tak by som bol rad ze by sa aspon uz nasla pricina.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Mam pocit,ze hadicky sa tak vela nerozriahnu aby si musel 3 krat stlacat pedal.A ak ten problem pretrvava dlhsie uz by praskli na zaklade unavy materialu tym rozpinanim.A pedal by sa ti pri nich dalej neprepadaval.Skus porovnat kolko brzdovky vytlaci von z odvzdusnovaka pri stlaceni pedalu s objemom brzdoveho valca.Do stareho brzdoveho valca by som sa pokusil naliat brzdovku a zmerat objem pri zatlaceni na piest,alebo aspon len vyliat s jeho tela objem brzdovky.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Z toho čo píšeš sa javí, že brzdová kvapalina sa nestráca, takže je asi zbytočné rozmýšľať nad hadičkami, valčekmi, aj záťažovým regulátorom.
Z toho vyplýva že keď pri tlaku brzdový pedál povoľuje, tak dochádza k prieniku brzdovej kvapaliny vnútri uzavretého brzdového systému.
To môže byť v hlavnom brzdovom valci alebo v bloku ABS. Valec si vymenil, takže myslím že zostáva len ABS.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Lenze co v abs moze sposobovat niekolko nasobne padanie pedalu.Ja by som tipoval ten brzdovy valec a prekontroloval mechanizmus od pedala do posilovaca.
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Tohto som sa aj bal ci to niekto nenapise ze moze toto sposobovat aj samotna abs kocka.Presne neviem ako vo vnutri funguje.Patria tieto kocky medzi opravitelne diely alebo sa menia v celku kus za kus? Nasiel som ze v kosiciach robia nato repas len este neviem ci opravuju elektricku alebo mechanicku cast.Musim pozriet zapojenie na kocke ci by sa nedalo potrubia prepojit hadickami a tak vyskusat ako by sa spravali brzdy s vyradenym abs.Aspon by sa vylucila alebo potvrdila chyba.Len mam dojem ze su tam dva privody od hlavneho valca to jest dva okruhy a z kocky budu 4vyvody zvlast pre kazde koleso.

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný