Mercedes W211 trasenie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Mercedes W211 trasenie motora
Ahojte, aby ste mali nad cim ohrnat nos, podelim sa s vami o moj problem, na ktory mozno niekto pozna cestu k rieseniu.
5g-tronic, 190 000km, 2007. Prevodovka preraduje excelentne ako nova, ci je studena, tepla, ziadne kopance, nic. Spotreba vsetko v norme. Olej cerstvo vymeneny, boli nejake piliny, ale nic co by stalo za pozornost.
Prevodovka vsak ma jeden mensi problem, ktory vznikol nedavno a pomerne spontanne a rychlo. Akonahle je vonkajsia teplota cca pod 15 stupnov, prevodovka po nastartovani a zaradeni D trasie autom tak ako by triast nemala. Je evidentne, ze hydromenic nedostatocne preklzuje, t.j. trie sa spojka a motor skace.
O tomto probleme som cital, ze husty olej tlaci spojky a riesenie je vymena hydromenica a idealne s dodanim maleho udelatka do neho, ktore bude odtlacat pruzinkami spojku.
ALE! Toto sa vzdy dialo aj pri zaradeni do R. V mojom pripade zaradenie do R znamena krasne ciste spravanie bez akychkolvek problemov.
Vzhladom na to, ze to vzniklo aj nahle, mam podozrenie na solenoid. Viem, ze prevodovka ma jeden na aktivaciu premostenia spojky, ten by vsak robil problem aj D aj R.
Otazka je, je tam solenoid, ktory riadi cisto zaradenie D (urcite bude) a je mozne jeho poruchou taketo zvlastne spravanie?
Este dodam, ze postupnym zohriatim prevodovky to postupne prestane robit. Avsak napriklad po 15min jazdy. Ak ale spravim jazdu 5 min., vypnem motor, nastartujem znova, problem uz neexistuje
5g-tronic, 190 000km, 2007. Prevodovka preraduje excelentne ako nova, ci je studena, tepla, ziadne kopance, nic. Spotreba vsetko v norme. Olej cerstvo vymeneny, boli nejake piliny, ale nic co by stalo za pozornost.
Prevodovka vsak ma jeden mensi problem, ktory vznikol nedavno a pomerne spontanne a rychlo. Akonahle je vonkajsia teplota cca pod 15 stupnov, prevodovka po nastartovani a zaradeni D trasie autom tak ako by triast nemala. Je evidentne, ze hydromenic nedostatocne preklzuje, t.j. trie sa spojka a motor skace.
O tomto probleme som cital, ze husty olej tlaci spojky a riesenie je vymena hydromenica a idealne s dodanim maleho udelatka do neho, ktore bude odtlacat pruzinkami spojku.
ALE! Toto sa vzdy dialo aj pri zaradeni do R. V mojom pripade zaradenie do R znamena krasne ciste spravanie bez akychkolvek problemov.
Vzhladom na to, ze to vzniklo aj nahle, mam podozrenie na solenoid. Viem, ze prevodovka ma jeden na aktivaciu premostenia spojky, ten by vsak robil problem aj D aj R.
Otazka je, je tam solenoid, ktory riadi cisto zaradenie D (urcite bude) a je mozne jeho poruchou taketo zvlastne spravanie?
Este dodam, ze postupnym zohriatim prevodovky to postupne prestane robit. Avsak napriklad po 15min jazdy. Ak ale spravim jazdu 5 min., vypnem motor, nastartujem znova, problem uz neexistuje

Naposledy upravil/-a Diehardqo v 16.10.2024 18:27, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic problem
Na prevodovke je 6 solenoidov radiaci tlak, modulovany tlak, solenoid, ktory sa stara o radenie 1/2 a 4/5, solenoid 3/4, solenoid 2/3 a samostatny solenoid na uzamykanie menica spojky v nom. Samotna spojka v hydromenici nie po starte a zaradeni D vobec aktivna, nesmie byt altivuje sa az v otackach kedy ju reguluje solenoid ale neprichadza nikdy k priamemu zamknutiu stale ide od otvorenej cez preklz a az potom dojde k uzamknutiu. Musi byt dobra hydraulicka cast supatka v platni, musi byt dobry solenoid aby to fungovalo spravne, problem v hydromenici na samotnej spojke sa prejavi tak, ze ak ju zacne zatvarat v case tzv. preklzu zacne auto napr. vibrovat lebo spojky smykaju su opotrebene a nemaju uz spravny kontakt. Funkcia overitelna cez moznost odstavit uzamykanie cez diagnostiku, v diagnostike je takisto moznost sledovat rozdiely otacok a spravnie sa hyddromenica, na stati v D musi byt uplne otvoreny, auto nesmie mat tendenciu sa udusit tym, ze ho tlaci dopredu alebo nesmie mat tendenciu po pusteni brzdy az velmi ist. Prve originalna diag a odsledovat vsetky hodnoty, ktore to ponuka, hydromenic zatial nechat tak, vsetko nechat tak. Akeho auta sa to konkretne tyka? Model? Aby nebolO problem napr. len rozbite ulozenie motora na strane kde sa motor oprie ak je v Dcku a to vie vibrovat krasne a po miernom zohriati to prestava.
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic problem
Ide o W211 s om646. Ulozenie motora a prevodovky bolo menene. Este nez tento problem nastal.
Toto je naozaj citit tak, ze ulozenie je pevne.
Vyslovene ako opisujes, ze po zaradeni do D, ano, stale je tam preklz, motor nezhasne, avsak je citelne, ze ten preklz nie je dostatocny.
Prekvapuje ma iba to, ze rovnake spravanie nie je po zaradeni do R.
To mi tak nejako eliminuje problem hydromenica, skor nahrava silentblokom ako pises. Daval sa lemforder cca rok dozadu, problem zacal toto ochladenie. Auto odvtedy spravilo 20 000km prevazne trasy dlhe vzdy 1000km medzi startami.
Snazim sa zohnat niekoho s diagnostikou, ale vacsi problem ako zaplatit opravu je najst niekoho kto sa na to pozrie.
Prevodovka ale ide krasne, nepresmykuje, otacky neskacu, nekope, nevaha s radenim, radi rychlo, radi pomaly, podla tempa.
Zda sa mi to viac ako mechanicka, nejaka elektromechanika alebo elektronicka chyba.
Ked najdem niekoho s diag urcite sa skusi ten test s hydromenicom a komplet test clenov ak sa da.
Mozno by adaptacia pomohla tiez poriadna.
Pozriem aj tie silentbloky, jeden nikdy nevie aj tak.
Avsak minuly rok, -20 a no problem
Toto je naozaj citit tak, ze ulozenie je pevne.
Vyslovene ako opisujes, ze po zaradeni do D, ano, stale je tam preklz, motor nezhasne, avsak je citelne, ze ten preklz nie je dostatocny.
Prekvapuje ma iba to, ze rovnake spravanie nie je po zaradeni do R.
To mi tak nejako eliminuje problem hydromenica, skor nahrava silentblokom ako pises. Daval sa lemforder cca rok dozadu, problem zacal toto ochladenie. Auto odvtedy spravilo 20 000km prevazne trasy dlhe vzdy 1000km medzi startami.
Snazim sa zohnat niekoho s diagnostikou, ale vacsi problem ako zaplatit opravu je najst niekoho kto sa na to pozrie.
Prevodovka ale ide krasne, nepresmykuje, otacky neskacu, nekope, nevaha s radenim, radi rychlo, radi pomaly, podla tempa.
Zda sa mi to viac ako mechanicka, nejaka elektromechanika alebo elektronicka chyba.
Ked najdem niekoho s diag urcite sa skusi ten test s hydromenicom a komplet test clenov ak sa da.
Mozno by adaptacia pomohla tiez poriadna.
Pozriem aj tie silentbloky, jeden nikdy nevie aj tak.
Avsak minuly rok, -20 a no problem

-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic problem
Problem hydromenica mechanicky sa prejavi preklzom ale uz v pohybe, neochota sa posuvat dopredu po pusteni brzdy, hydromenic jednoducho prenasa silu z motora do prevodovky problem spojky v hydromenici je tiez ako problem opotrebenej spojky v normalnej prevodovke. o zopinanie spojky v menici sa stara solenoid, ktory ovlada prepustanie oleja na uzamknutie menica a hydraulicka cast v hydraulickej platni takisto musi byt v poriadku aby tam nepustilo olej vtedy ak netreba.
V Decku cize jednotka zaradena sa oprie motor do jednej strany smerom na spolujazdca v Rku sa oprie na druhu stranu, ak otvoris kapotu a sadnes za volant zaradis R a D a pozeras na motor aky velky pohyb spravi z jednej strany na druhu? Pohnut sa ma ale minimalne. Silentblok nie je obycajna guma je v nom olej.
Adaptacie, prevodovka sa adaptuje svojmu opotrebeniu sama, pozor na veci ako resety adaptacii a podobne lebo moze nastat problem v radeni, menic tiez nie je dovod adaptovat, kym nebol vymeneny a podobne a rj si stale pamata povodny. Ak radi prevodovka dobre a pocas jazdy nie je nejake sklbanie, trhanie, vibracie a podobne treba to nechat ako to je.
Treba v diag vidiet zive hodnoty ako sa chova sprava ten hydromenic ci tlaci tu prevodovku do pohybu ked netreba alebo nie.
Odkial si?
V Decku cize jednotka zaradena sa oprie motor do jednej strany smerom na spolujazdca v Rku sa oprie na druhu stranu, ak otvoris kapotu a sadnes za volant zaradis R a D a pozeras na motor aky velky pohyb spravi z jednej strany na druhu? Pohnut sa ma ale minimalne. Silentblok nie je obycajna guma je v nom olej.
Adaptacie, prevodovka sa adaptuje svojmu opotrebeniu sama, pozor na veci ako resety adaptacii a podobne lebo moze nastat problem v radeni, menic tiez nie je dovod adaptovat, kym nebol vymeneny a podobne a rj si stale pamata povodny. Ak radi prevodovka dobre a pocas jazdy nie je nejake sklbanie, trhanie, vibracie a podobne treba to nechat ako to je.
Treba v diag vidiet zive hodnoty ako sa chova sprava ten hydromenic ci tlaci tu prevodovku do pohybu ked netreba alebo nie.
Odkial si?
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic problem
Asi vymenim tie silentbloky nanovo preventivne. Odkedy sa vymenili tak v ne nemam doveru.
Skusim ten naklon motora pozriet.
Nie je to moj prvy automat, poznam velmi dobre ako sa ma spravat a jeho prejav naozaj zodpoveda zdravej prevodovke.
Viem, ze silentbloky su olejove. Az na spodny samozrejme. Dam ich vymenit a pozrie sa diag.
Ale ak to naozaj bude silentblok tak ho muselo z nejakeho dovodu riadne utrhnut alebo vytiekol lebo tie otrasy su enormne.
Som priamo z BA
Skusim ten naklon motora pozriet.
Nie je to moj prvy automat, poznam velmi dobre ako sa ma spravat a jeho prejav naozaj zodpoveda zdravej prevodovke.
Viem, ze silentbloky su olejove. Az na spodny samozrejme. Dam ich vymenit a pozrie sa diag.
Ale ak to naozaj bude silentblok tak ho muselo z nejakeho dovodu riadne utrhnut alebo vytiekol lebo tie otrasy su enormne.
Som priamo z BA
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic problem
Len nekup febi a podobne tie nefunguju od nova.
Lemforder je aj originalny silentblok, lemforder tento typ silentbloku vyraba jednu stranu made in germany a druhu made in china, ten cina klakol po kratkej chvily aj mne a kupoval som novy, len uz nepamatam, ktora strana.
Lemforder je aj originalny silentblok, lemforder tento typ silentbloku vyraba jednu stranu made in germany a druhu made in china, ten cina klakol po kratkej chvily aj mne a kupoval som novy, len uz nepamatam, ktora strana.
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic problem
Myslim, ze mas s tymi silentblokmi asi pravdu. Mam obavy, ze to co tam dali nebolo to co tam malo byt, nevidel som co sa kupovalo.
Pozeral som ten motor teraz, pri Rku naklon tak 0.5cm odhadom, vibracie normalne.
Pri Dcku naklon urcite vacsi, viac nez 2cm.
Ten rozdiel v nakolne by som povedal, ze indikuje jeden silentblok vymliazdeny.
Uz ked sa tieto osadili sa mi auto nezdalo. Hneď sa mi zdali také tvrdé motor išiel strašne Tvrdo. Myslel som že to bude novým materiálom že je tvrdý že si to sadne ale mám pocit že tie si len bloky nebudú lemforder
Objednal som sam Lemforder a uvidime. Dakujem za asistenciu.
Pozeral som ten motor teraz, pri Rku naklon tak 0.5cm odhadom, vibracie normalne.
Pri Dcku naklon urcite vacsi, viac nez 2cm.
Ten rozdiel v nakolne by som povedal, ze indikuje jeden silentblok vymliazdeny.
Uz ked sa tieto osadili sa mi auto nezdalo. Hneď sa mi zdali také tvrdé motor išiel strašne Tvrdo. Myslel som že to bude novým materiálom že je tvrdý že si to sadne ale mám pocit že tie si len bloky nebudú lemforder
Objednal som sam Lemforder a uvidime. Dakujem za asistenciu.
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic problem
Tam nemaju byt vibracie vobec. Febi a podobne sa trasie od nova. Pravy na spolujazdcovej strane je stale viac namahany, skor sa poskodi.
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic
Silentbloky vymenene, hned ako som sadol do auta, aj za tepla, sok ..
Zaradim D ani cuk ani nic. Ziadne tvrde drncanie pri akceleracii. To auto zase jazdi ako poriadny mercedes! Este uvidim ake to bude studene, ale verim, ze omnoho lepsie.
Pozerali sme, vyzera tak, ze 2 boli lemforder a ten spolujazdcov bol febi. Vyzeral ok, ziadne viditelne opotrebenie, nic. Ale ten prejav po vymene hovori o vsetkom.
Som dlznikom, dakujem za nasmerovanie a rady.
Zaradim D ani cuk ani nic. Ziadne tvrde drncanie pri akceleracii. To auto zase jazdi ako poriadny mercedes! Este uvidim ake to bude studene, ale verim, ze omnoho lepsie.
Pozerali sme, vyzera tak, ze 2 boli lemforder a ten spolujazdcov bol febi. Vyzeral ok, ziadne viditelne opotrebenie, nic. Ale ten prejav po vymene hovori o vsetkom.
Som dlznikom, dakujem za nasmerovanie a rady.
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic
-
- Príspevky: 793
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic
Uplne mimo temu. Maju tieto prevodovky este vypustaci srob na olej na menici?
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic
Niektore maju a niektore nie .. zalezi od roku. Moja uz nema.
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic
Tak je. 7micky znova maju, netvrdim, ze komplet vsetky (nevidel som) je v nich kopec odlisnosti.
-
- Príspevky: 793
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic
Ta cudujem, ze tak primitivnu vec nema kazdy menic.
-
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes 5g-tronic
To bude tak .. najprv to davali lebo vedeli, ze treba olej menit
.. potom si povedali, ale co .. to je dozivotne, nic sa vypustat nebude, diery nebudu .. potom zistili, ze sa prevodovky seru a treba menit olej tak ho znova dali .. to je tak 
Ja som vzdy daval strojovo menit, "preplachom", t.j. vakuovo sa tlaci prec olej a dava novy, spotrebuje sa tam priblizne o 2l oleja viac. Niekto to odsudzuje, zatial som to robil na 3 autach, 2x5g a 1x7g tronic. Nikdy nebol problem.
Detto teraz, auto ma 190K km, olej bol prekvapivo cierny ako uhol, spravilo sa strojom a prevodovka ide dalej krasne. Az na tie silentbloky no


Ja som vzdy daval strojovo menit, "preplachom", t.j. vakuovo sa tlaci prec olej a dava novy, spotrebuje sa tam priblizne o 2l oleja viac. Niekto to odsudzuje, zatial som to robil na 3 autach, 2x5g a 1x7g tronic. Nikdy nebol problem.
Detto teraz, auto ma 190K km, olej bol prekvapivo cierny ako uhol, spravilo sa strojom a prevodovka ide dalej krasne. Az na tie silentbloky no

Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný