834 945
inzerátov
Pridať inzerát

Mercedes W210 , 722.6 5G tronic - trhanie po zamknuti menica

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mercedes-Benz fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
didoop
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 máj 2012
Príspevky: 103
Nabehané: 1 dní 14 hod 53 min
Bydlisko: KE
Predmet: Mercedes W210 , 722.6 5G tronic - trhanie po zamknuti menica PríspevokZaslal: 26.06.2018 07:38   
Ahojte,

Problem mam viacmenej jasny, akonahle sa zopne spojka menica, auto zacne brutalne trhat.
Ako som si isty ze je to menic ?
Tak napr, pri ustalenej 60ke, ked odradi do 5ky, dam tempomat, a otacky spadnu dole o 200rpm na 1200, zacne s autom triast, potom skocia spat na cca 1400 a takto to ide stale. Ak stlacim plyn, skocia otacky a prestane robit.
Viacej je to citit ak idem napr dialnicych 120 - auto sa krasne rozbehne na 120, potom spadnu otacky o 200rpm (zamkne) a s autom zacne trhat.
Takisto, ak si dam 3ku, dam plyn na 50%, vzdy po 4000ot. zamyka - zamkne a auto norlmane vynechava , alebo stacia aj nizsie otacky a mierny kopec hore.

Bude to menicom ? Alebo ovladnim zamku menica ? Auto ako take radi stale rovnako ako pred tymto problemom, nic nepredchadzalo tomtuto problemu, do minuleho tyzdna zamkykal vsetko ok. Olej som kontroloval so zohriatym autom, bol na minime, dolial som 0.5L + DR. tranny instant shrudder fix, stale to iste.
_________________
1997 MB W210 E 320 V6 165Kw / 2014 Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 85kw / 2017 Superb 2.0 TSi 280 4x4
*ex* 1991 Golf mk2 GTi 8V, *ex* 2001 e46 325CiA Cabrio 141kw, *ex* 2004 MB W169, A180CDi 80kw, *ex* 2007 e61 530d 173kw
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (615)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19175
Nabehané: 2 mes 11 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 26.06.2018 09:13   
Tu ti pomôže len dobrý prevodovkár.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
FUTURA 29
Povedomá tvár - Favorito (34)
Založený: 13 apríl 2009
Príspevky: 958
Nabehané: 12 dní 20 hod 58 min
Bydlisko: niekde na vychode
PríspevokZaslal: 26.06.2018 11:55   
Cau a na adaptaciu je uz asi neskoro,ci?Mne na rovery pomohla,sice je to asi iny typ automatu 6hp26...jednoznacne napojit na diagnostiku.Mne pomohla texa.
_________________
Aktualna stojovna: skoda superb,na vikendove vyblaznenie jeep g.ch. a babika RRsport 3,6.
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (226)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5205
Nabehané: 1 mes 0 dní 9 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 26.06.2018 12:55   
Možno trepem, ale ja si myslim že to robi samotny motor , a menič to len odfiltruje a ak sa premosti natvrdo tak vtedy sa to prenáša dalej.
_________________
SMART a SUZUKI BURGMAN 400 - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
didoop
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 máj 2012
Príspevky: 103
Nabehané: 1 dní 14 hod 53 min
Bydlisko: KE
PríspevokZaslal: 26.06.2018 13:17   
Intercooler, turbo, priamovstrek - nic z toho neobsahuje motor m112. Iba podstivy objem 3.2 litra, 3 ventily na valec a 2 sviecky na valec s 2 radovou retazou. A samozrejme k tomu podstiva 5G tronic prevodovka.

Ten dr tranny som len sa modlil nech to poriesi, ale papier znesie vsetko ... 10eur ale prezijem

Co sa tyka motora silne pochybujem. Ked dam 2ku, tam nezamyka menic, tak som na 100ke za cca 7.5 sekund. Takze v motore urcite nie. Praveze je citit ako trha s autom (plny plyn od 4000ot na 3ke napr, 4ka 4000ot. Uz je 200 a nemam to pomaly kde roztiahnut), motor nevynechava. Taktiez diagnostika ziadnu chybu v motore ani prevodovke nepise.

Menic sice filtruje, ale automaty maju prave zamok menica co sa potom kvazi z toho stane "manual". Mimochodom do tejto verzie sa manual ani nedaval ...

Co som volal panovi do ke co opravuje automaty zfleku mi povedal menic ... Este skocim na poriadnu star diagnostiku ci nieco nevybehne.

Kazdopadne dakujem za navrhy, no ja sa obavam ze uz po 368 000 km moze vazne byt aj nieco s menicom - 2ja ludia mi to uz poradili. A ako to u automatu zvykne byt, bez rozobrania sa viacej nedozviem. Kazdoapdne, tak ako vzdy, dam vediet co sa zisti - nakolko vobec nikde som sa nic nedocital o tom ani na zahranicnnych forach.

Samotny automat cca 20 000 km dozadu dostal novy olej, jazdil ako mal, a vlastne aj jazdi, problem len nastava pri ustalenej jazde - tak ci tak nepouzitelne.
_________________
1997 MB W210 E 320 V6 165Kw / 2014 Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 85kw / 2017 Superb 2.0 TSi 280 4x4
*ex* 1991 Golf mk2 GTi 8V, *ex* 2001 e46 325CiA Cabrio 141kw, *ex* 2004 MB W169, A180CDi 80kw, *ex* 2007 e61 530d 173kw
Citovať
camry
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 27 apríl 2007
Príspevky: 599
Nabehané: 1 dní 21 hod 15 min
PríspevokZaslal: 26.06.2018 15:11   
Takúto chybu môže robiť kadečo..a môže to byť len nejaký snímač v motore, alebo prevodovke. Ak by to bol vyslovene hydromenič, tak to auto by šlo v núdzovom režime.
Jediný problém vidím v popise: diagnostika nič neukazuje, no nič skúsim poriadnu STAR diagnosis....
A tu je problém...to auto bude plné chýb, len zas ktosi bez vybavenia chce servisovať Mercedes, tým že naleje gebuzinu do prevodovky...keby som mu tam dal chemickú kotvu HILTI, tak aj tú tam vyleje....
..áno...originál diagnostika MB dokáže preveriť či funguje menič a aj ako sú na tom kondične jednotlivé prevodové stupne.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (216)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1772
Nabehané: 7 dní 7 hod 4 min
PríspevokZaslal: 26.06.2018 15:12   
mňa len zaujal opis že pri dosiahnutí napr. 120 sa menič uzamkne... ja mám síce iné automaty ale podľa mňa sa menič uzamkne hneď po rozbehu a potom sa pri ďalsom lineárnom zrýchľovaní nezapája, nemá prečo... je pravda že každý má svoju RJ a "logiku" ale to len mimo problému... ak je nájazd s jednou prevodovkou bez opráv beztak klobúk dole výborný výsledok a ukážka pre kecalov podľa ktorých je automat nezmysel.
Citovať
didoop
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 máj 2012
Príspevky: 103
Nabehané: 1 dní 14 hod 53 min
Bydlisko: KE
PríspevokZaslal: 26.06.2018 15:38   
@hjudaj: urcite sa na zaciatok mozme zhodnut ze HDM prevodovky roku 2016+ sa nedaju porovnavat s prevodovkou z roku 1997. Jazdil som vela autami, napr, e61 pofl 2007 BMW 530d co ma uz 6 stupnovu ZF6HP26, bolo az citit ako jemne trhlo, presne pri 40kmh a zakmkol - najlepsie sa to vzdy zistuje pustenim plynu - tam po pusteni ihned zacal brzdit motorom ako manual (aj po meste). Tieto starsie automaty - napr ZF5HP19 - ma jasne aj v datasheet napisane - 20-120 - variabilny lock, 120+ 100% lock, a vazne to tak aj je, pri 120 sa zacal spravat ako ten 6HP26 - pustis plyn a hned zacali klesat.
Po meste ale je citit na 5HP automate, ze menic je zamknuty len pri dlhsiej jazde ustalene/ mierne zryhclovanie. Akonahle sa viac stlaci plyn, rozpaja menic a smyka, pokial clovek nezmeni tlak na plyn, otacky sa nemenia no rychlost sa zvyskuje, az dokial sa "nedorovnaju"otacky statora a pumpu (az tak detailne tomu nerozumiem) a zasa zamkne menic resp. teda premosti menic.
Co je podla mna ale este odost zaujimavejsie ze jazdil som s dmi motormi 30i v coupe a 25i v cabriu a ich naladenie bolo odost odlisne - ten v 30i drzal odost nizssie otacky a aj skor zamykal menic a taktiez to boloi viac citit ked zamykal. No od tych 120 sa spravali rovnako

V mercedese je tie 5 stupen automat (ale samozrjeme vyrobca mercedes), no je jasne citit ze je naladeny na odost viac na komfort. Zmenu rychlostnych stupnov nieje takmer vobec citit - , a tiez tie otacky tak pomaly klesaju pocas preradovana, ako keby clovek na manuale velmi pomaly pustal spojku a smykal ju. Taktiez, kedykolvek do 60kmh ked pustim plyn - padaju velmi pomaly a drzia sa na 1000ot a vlastne auto plachti po meste prakticky nebrzi motorom dokial ho ja k tomu nedonutim podradenim. Jazdna je to neskutocne komofortna co manual nikdy nebude mat ...
Upozornujem ze sa ale bavime o 3.2 atmo, kde prakticky otacky ani 1800 neprekrocia. V 40ke hadze 4ku a otacky padaju k 1100, vsetko robi absolutne plynulo a hladko. pri 60ke ma 5ku a cca 1200-1300 ot. ale trosku popravde od kupy skakali.

Takze preto som dospel k tomu, ze problem zacina az pri 100% zamknuti menica - nie pri tom "variabilnom 1 - 99%". Ale nemusi to byt samotny menic, moze to by predsa len solenoid zamykania menica. Na tychto automatoch rado odide conductor plate co donho sa vlastne tie solenoidy ukladaju.

Pocas tohto rozpisovania sa mi prave doslo ze najlepsie bude ist na star. Mam iny typ diag, co udajne by mal vediet komunikovat rovnakym protokolom, no po pripojeni do automatu, vie maximalne vycitat zakladne chybove hlasky - ziadne live hodnoty.

Kazdopadne zase som bol presvedceny 90% odpovedi na tomto fore - poriadna diagnostika. Dakujem zatial a dam vediet
_________________
1997 MB W210 E 320 V6 165Kw / 2014 Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 85kw / 2017 Superb 2.0 TSi 280 4x4
*ex* 1991 Golf mk2 GTi 8V, *ex* 2001 e46 325CiA Cabrio 141kw, *ex* 2004 MB W169, A180CDi 80kw, *ex* 2007 e61 530d 173kw
Citovať
keyness
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 23 máj 2011
Príspevky: 627
Nabehané: 11 dní 20 hod 44 min
PríspevokZaslal: 26.06.2018 15:51   
hjundai napísal:
mňa len zaujal opis že pri dosiahnutí napr. 120 sa menič uzamkne... ja mám síce iné automaty ale podľa mňa sa menič uzamkne hneď po rozbehu a potom sa pri ďalsom lineárnom zrýchľovaní nezapája, nemá prečo... je pravda že každý má svoju RJ a "logiku" ale to len mimo problému... ak je nájazd s jednou prevodovkou bez opráv beztak klobúk dole výborný výsledok a ukážka pre kecalov podľa ktorých je automat nezmysel.
moj w211 e500 444 000 bez opravy prevodovky
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (640)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5836
Nabehané: 3 mes 10 dní 11 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 26.06.2018 15:58   
hjundai napísal:
ak je nájazd s jednou prevodovkou bez opráv beztak klobúk dole výborný výsledok a ukážka pre kecalov podľa ktorých je automat nezmysel.

Mám dole v dielni manual s nájazdom hodne cez milion (overitelné) bez toho aby na neho niekto šáhol tak mi láskavo najdi podobný automat. Vyrábam tieto vaše oblúbené nezmysly tak ma nekrm kalerábmi.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
didoop
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 máj 2012
Príspevky: 103
Nabehané: 1 dní 14 hod 53 min
Bydlisko: KE
PríspevokZaslal: 26.06.2018 16:12   
No ale pre mercedes je manual prilis podradne riesnie. Radit rychlosti. Pche
_________________
1997 MB W210 E 320 V6 165Kw / 2014 Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 85kw / 2017 Superb 2.0 TSi 280 4x4
*ex* 1991 Golf mk2 GTi 8V, *ex* 2001 e46 325CiA Cabrio 141kw, *ex* 2004 MB W169, A180CDi 80kw, *ex* 2007 e61 530d 173kw
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (640)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5836
Nabehané: 3 mes 10 dní 11 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 26.06.2018 16:17   
Prepáč, ale pretože vyrábam to, čo si ty kúpil, tak moja mienka o tvojom rozume je dosť nízka. Hádam som to napísal dostatočne slušne.
Ešte malá oprava ak by si bol vlastníkom vozidla Mercedes Unimog tak potom klobúk dolu.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (615)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19175
Nabehané: 2 mes 11 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 27.06.2018 17:14   
Tolko zbytocnych kecov....

Fesaci ak mate nieco proti automatim nechajte si to do krcmy a nezasierajte furt temy.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
lubomt
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 15 marec 2007
Príspevky: 1130
Nabehané: 2 dní 19 hod 42 min
PríspevokZaslal: 27.06.2018 20:52   
Treba origo diagnostiku STAR. Ak treba, mám. Podla symptomov je to menic. Zavadu pisat nemusi, pisst ju bude az od urciteho opotrebenia. Inak jazdit s poskodenym menicom znamena koledovat si o poskodenie prevodovky. Poskodeny menic casom zasvini celu prevodovku
_________________
Opravy, renovácie a servis AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov /aj veterány/,oprava riadiacich jednotiek aut.prevodoviek, vzduch.podvozky VW,AUDI,Mercedes. Profi diagnostika. Príbovce 25 (okr.Martin). 00421 908 777 779
Citovať
didoop
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 24 máj 2012
Príspevky: 103
Nabehané: 1 dní 14 hod 53 min
Bydlisko: KE
PríspevokZaslal: 28.06.2018 09:39   
Takze bol som na diag (sice nebola star ale bosch - no vedel sa dostat vsade co sa tyka rj prevodovky)
- chyby ziadne
- solenoidy funkcne ako nove
- takisto ziaden problem nerobi radicka
- ziadna chyba v motore

Po resetovani adaptacii, musim povedat ze sa to mierne zmiernilo, hlavne pri 60ke, a tiez pri plnej akceleracii, no par krat mi to uz spravilo. Tym padom budem mechanicky obzerat tu prevodovku.

Ak by este niekto mal zaujem, natocil som par videi:
linerana akceleracia v D(krasne radi ako vidno):

Link


Linerarna akceleracia v 3ke (dobre pozrite co robi pri tych 4000ot. ako krasne sa zaseknu otacky, no rychlost ide hore. To ja rozumiem ako zamknutie menica):

Link


Tempomat 63kmh (v 24 sekunde klesnu otacky - sice bola tam aj brutalna jama ale robi to aj ked po jamach nejdem):

Link


Acceleration test 0-200, tu si treba vsimnut ako sa zaseknu otacky pri odradeni do 3ky + vsimajte ako krasne hadze z 1 do 2:

Link

_________________
1997 MB W210 E 320 V6 165Kw / 2014 Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 85kw / 2017 Superb 2.0 TSi 280 4x4
*ex* 1991 Golf mk2 GTi 8V, *ex* 2001 e46 325CiA Cabrio 141kw, *ex* 2004 MB W169, A180CDi 80kw, *ex* 2007 e61 530d 173kw
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mercedes-Benz fórum