Mercedes W202 - olej v chladiacej vode

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mercedes-Benz fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
milan209
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 04 december 2008
Príspevky: 201
Nabehané: 1 dní 22 hod 2 min
Predmet: Mercedes W202 - olej v chladiacej vode PríspevokZaslal: 29.05.2020 20:34   
Mercedes W202 C200 55kW dizel rv 1994, naj. 550.000km . Startuje na brnk. V oleji voda nie je. Ale v nadobke kde ma byt chladiaca voda je ta voda dosť riadne kontaminovaná olejom. Keď tam ponorim skrutkovac tak ho vytiahnem riadne zaolejovany, cierny. Keď otvorim veko chladiča a auto je naštartované voda nebuble. Čo je divne ked aj po prejdení 20km otvorim veko chladiča tak žiadny tlak. Žiadna vriaca voda. Ako dalej? Môže to byť vodná pumpa? Alebo tesnenie pod hlavou?
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1066
Nabehané: 6 dní 4 hod 7 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 29.05.2020 22:38   
Nemas to automat ? Mohlo by to byt z vymenika olej voda.
Citovať
sjaro
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 11 september 2011
Príspevky: 212
Nabehané: 1 dní 4 hod 51 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 07:54   
A6061800365
Citovať
milan209
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 04 december 2008
Príspevky: 201
Nabehané: 1 dní 22 hod 2 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 07:57   
Nie. Je to 5 kvald manual.
sjaro, dakujem za tip. Takže to odvtedy MB nevychytal kedže ten chladič oleja robí problem aj v MLkách...?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2588)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21578
Nabehané: 4 mes 8 dní 7 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 30.05.2020 08:17   
V podstate rýchlo identifikovateľný problém.Pozostával by v teste na spaliny tj obsah CO vo chladiacom objeme.Ak sa ukáže negatívny,sú už iba dve možnosti,jedna je prienik tlakového oleja vo výmernníku tepla olej/voda.Ten ale zrejme tento motor nemá vôbec pokiaľ si pamätám.Takže ostáve jedine prerazená cestička v tesnení hlavy medzi kanálikom oleja ktorý maže hlavu a vodným kanálikom.To sa udeje najčastejšie u motorov kde sa celé roky nemenila nemrznúca zmes a vyčerpal sa jej inhibitor korózie.Tak sa prekoroduje lemovanie na kanálikoch tesnenia a potom to je už rýchlo,prienik si nájde cestičku v medzivrstve.V podstate je to netestovateľné,preto sa ide cestou že sa vylúčia testovatelné možnosti a zostane posledná a prakticky jediná možná.
Vzhľadom na km by sm ale na majiteľovom mieste rátal z osadením hlavy novými ventilmi prípadne vodítkami atd. Bolo by vrcholne nepríjemné ak už sa raz tento zásah robí aby sa motoru nepredlžil život na max možného.Spodok toho motora bude v stave nového,tie motory (spodky) sú nezničiteľné.Mal som ten motor (55kW) cca 6/7 rokov,sused na ňom jazdil ešte 20 rokov kým neumrel,ale o nič sa nikdy nestaral,prerazil vaňu,išiel ešte 10 km ďalej.Motor prežil všetko,akurát to raketa žiadna nebola.
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (126)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 962
Nabehané: 23 dní 5 hod 25 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 08:28   
26 rokov, 550 tisic kilometrov keby sa rozpadol na kusky tak nikto mu nema co vycitat ak je vobec v nom problem.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2588)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21578
Nabehané: 4 mes 8 dní 7 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 30.05.2020 09:41   
Tam až natoľko nejde ani 26 rokov ani 550 tis km.Skôr je to o snahe stroj uchovať ´dalej a ťahať pokiaľ to len ide.Táto snaha má jednoduché zdôvodnenie,jednoduchá technika,neskutočné materiály z čias keď sa veci robili so zámerom vydržať.V dobe keď som ja predával malo auto obrovskú hodnotu a pán ma lámal pol roka.Auto mi stále parkovalo pod nosom,majiteľ v podstate len jazdil bez nejakého starania,myslím okrem umytia a pod.Prakticky dožilo vlastného gazdu,mladý ho dali zošrotiť čo mi pripadá dnes dosť nehorázne.V česku je celkom citeľný trend navláčiť postaršie 15-20 ročné spolahlivé diesle z nemecka až do nedávnej doby pretože už aj nemci otáčajú a prestali sa zbavovať poctivej techniky v miere ako to jeden čas bolo.Teraz sa im otvorili oči po Corone že diesel nebol environepriatelský viac než dnešná benzinová technika a už aj mestá rušia obmedzenia rad radom.takže kedže SVK kopíruje vývoj západu z malým omeškaním očakávam že sa čas tejto generácie výnimočných strojov vráti.Nie každý musí mať polmetrový displej a kopec volovín v aute.Zato sa začne ceniť brutálna spolahlivosť,nenáročnosť a tým aj malé náklady na prevádzku.A aut ktorým 20 rokov nepridalo napr gram hrdze je stále kvantum.
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (126)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 962
Nabehané: 23 dní 5 hod 25 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 10:25   
Som reagoval ci MB vychytal chladic oleja alebo nie a myslel som na chladic keby sa aj rozpadol ma na to kludne narok. Auta dnes lietaju kilometre teraz som videl vypis jedneho co malo dvojrocne cez 200 tisic natocene, teraz ma 5 a kilometrov 400 a cez 200 stocene. Bolo vsetko na nom kazdy problem aj defekt na ceste riesene cez autorizak takze je tam precitatelne prakticky vsetko co tomu bolo a nebolo mu prakticky nic, drzi aj nova technika.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
milan209
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 04 december 2008
Príspevky: 201
Nabehané: 1 dní 22 hod 2 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 10:43   
mhlavaty , som si myslel ze tesnenie. Pozeral som tak ziadny vymennik oleja resp. chladič tam nie je.
Takže ešte nájst v Žiline nejakého poctivého servisáka, ktorý sa tomu motoru trochu povenuje.
Radosť sa tam pozrieť. Kopec miesta všade. Nie ako v tychto nových autách.
Nepozná niekto takého?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2588)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21578
Nabehané: 4 mes 8 dní 7 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 30.05.2020 11:40   
Tie končiny nepoznám,poznám len diagnostikov po slovensku,teda niektorých.Tu by som sa poobzeral a radšej sa neponáhlal nech to dostane do rúk ozaj poctivý chlap aby to neskončilo odfláknutím. Pre spústu je to stará herka a bud to úplne odmietnu alebo porobia kraviny aby sa vytlačila cena.Videl by som to na starého mohykána čo tomu dá všetko potrebné.Takýto stroj má (môže mať) pred sebou ešte raz toľko km.a ono to bolo aj celkom úsporné autíčko
Citovať
jergusko
Vážený člen - Gallardo (163)
Založený: 13 júl 2009
Príspevky: 1918
Nabehané: 6 dní 11 hod 49 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 30.05.2020 12:01   
Keď mi odišlo tesnenie, mal som to opačne - olej bol zmiešaný s vodou, ale voda bola čistá. Takže asi naozaj skôr výmeník, ak tam nejaký je.
Druhá vec je, že ak na 26 ročnom aute s pol miliónom km dáš dole hlavu, aby si vymenil tesnenie, guferá a celé to dal skontrolovať, nič zlé sa nestane. Tým skôr, že si to auto plánuješ ešte ponechať. To sa ti ani nečudujem - pred pár rokmi som predal 24 ročné auto, ktoré som mal 12 rokov a ľutujem to dodnes. Jednak išli tie vozy neskutočne hore s cenou, jednak to bolo najlepšie auto, aké som kedy mal.

Skús to tesnenie pod hlavou, to ťa nezruinuje. Horšie by bolo, keby bola prasknutá hlava alebo blok...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2588)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21578
Nabehané: 4 mes 8 dní 7 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 30.05.2020 12:24   
Prasklina hlavy to je taká chiméra..skôr úplne nereálna myšlienka z hláv mechošov z radu aktívnych šuflikantov..Musela by totiž smerovať od kanálika oleja ku kanáliku vody...to je doslova nepredstaviteľné.Praskliny komôrky alebo medzi ventilmi majú zdôvodnenie.Výmenník tam nie je,pozrel som si manuál.Je ešte jedna možnosť u dlhoročného stroja,to je korózia,vyžratý kus hliníka hlavy.Trochu prekvapivé by bolo na takom mieste,oni skoro vždy sú na hraniciach kompresného priestoru alebo už potom komplet kam sa pozrieš kde tečie kanálikom voda.
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (126)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 962
Nabehané: 23 dní 5 hod 25 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 13:00   
Treba tu hodit VIN cislo nech pozriem co je na konkretnom motore a co nie.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
milan209
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 04 december 2008
Príspevky: 201
Nabehané: 1 dní 22 hod 2 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 17:32   
WDB2021201A269995
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (126)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 962
Nabehané: 23 dní 5 hod 25 min
PríspevokZaslal: 30.05.2020 17:54   
Podla EPC k VIN cislu nie je pre to auto v ponuke chladic voda olej no na druhej strane pre motor 601.913, ktory je tom aute 202.120 je v manuale znazorneny chladic na boxe olejoveho filtra.

https://docdro.id/jwFJVTr

Takze len sa ocami presvedcit :)
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mercedes-Benz fórum