Mercedes W 201 - slabá akcelerácia po preradeni

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Mercedes W 201 - slabá akcelerácia po preradeni

Príspevok od používateľa icefiresr »

Ahojte,

mam otazku co by mohlo sposobovat nasledujuce spravanie auta:

preradujem z 2 do 3, z 3 do 4 atd., vzdy su dostatocne vysoke otacky a tesne po preradeni auto citelne spomaly (ako keby padli otacky) a potom trva sekundu-dve, kym auto zacne zrychlovat, i napriek tomu, ze nohu mam uplne cely cas pri preradovani na plyne.

Proste nereaguje dostatocne vcas na plyn, ale iba pri preradovani. Inak reaguje normalne.

Jedna sa o W201, r.v. 92, benzin 1.8, manual 5stupnov, cerstvo po oprave (skapinal volnobeh, bola tam netesnost vo vzduchu).

Mohla by toto spravanie evokovat KO lambda?

Zacalo to robit iba po oprave, auto inak aj ovela lepsie zrychluje ako pred opravou.
drautostar
Príspevky: 1164
Dátum registrácie: 16.10.2008 14:21
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drautostar »

činnosť a funkcia lambda sondy sa dá merať, dobrý mechanik to robí bez problémov a špekulovania
Obrázok
Dr. Autostar v.r.
Autá na diely
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Lamdbu mam viac-menej oznacenu ako nefunkcnu (mechanik vravel ze ciastocne vynechava), ale chcel by som iba vediet, ci sa to moze prejavit iba tymto sposobom, t.j. ze auto zrychluje az moc rychlo a ze po preradeni na vyssi stupen nereaguje na plyn tie 1-2 sekundy. Vdaka. Pred opravou tieto veci neboli pritomne.
drautostar
Príspevky: 1164
Dátum registrácie: 16.10.2008 14:21
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drautostar »

Trhalo a dochlo by najviac za studena.
Lambda sa dá odfajčiť behom sekundy a všakovakými spôsobmi, obvykle - nečistoty, silikón, "presatie" motora palivom.....
Obrázok
Dr. Autostar v.r.
Autá na diely
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Ono trhalo a dochlo mi to pred opravou. Presne ako pises. Ale preto, ze do systemu sa dostaval falosny vzduch. To je teraz uz opravene a motor nedochne. Tento problem som riesil v teme nizsie.

Teraz ale zostala uz len ta chvilkova lenivost po preradeni na vyssi stupne a lepsia akceleracia. Tieto dve veci pred opravou neboli pritomne vobec.

Preto sa pytam, ci ich moze sposobovat lambda, pretoze nie je rovna lacna vec ju menit a naozaj neviem, ci to pomoze.

Idem si precitat nejake priznaky nefunkcnej lambdy. Ono ak by som ju odpojil, zaznamenal by som nejake zmeny ak je funkcna, ze? Ak sa nic nezmeni, tak bude asi zla.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lambdu ako pachatela tejto vady vynechaj pokojne,lebo...v prechodových režimoch ako by si ju nemal,je to dané už jej podstatou funkcie že pracuje v uzulinkom pásme. Zrychlovanie a všetky režimy zmeny lambdu z hry na chvílu vyradia,ona je funkčná v ustálenom režime,ale to je OK,to RJ velmi dobre ošetruje a každý mechanik by mal vedieť.Lambdu si môžeš odmerať v dvoch troch ustálených režimoch,volnobeh, cca 1500ot a 2500-3000. Na volnobehu dva až tri výkmity,pri vyžších ot. frekvencia rapídne rastie. Ale pozor na prechodové režimy,tam sa signál neberie ako smerodatný.
Neopísal si priebeh najšťastnejšie,lebo mi napr. vôbec nie je jasne či Ti pomaly klesá z otáčok a potom pomaly reaguje na pridaný plyn,alebo ako to vlastne je.

Na posudzovanie či zbadáš odpojenú LS alebo nie pozor,oklame Ťa ani nebudeš vedieť ako.Nemusíš zaregistrovať žiadnu zmenu,ale to už je na dlhé vysvetlovanie.Lambda je beťár,jediné čo noblbne je osciloskop,ideálne mať poruke aj generátor signálu aby si na jednej strane meral signál z LS a na opačnej púšťal falošný signál z do RJ z generátora.Tak sa dá každý stav nasimulovať a hned vidieť reakciu LS. Generátor sa dá aj okefovať zdrojom 0,8v a striedať to z ukostrením signálového vodiča do RJ.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Vdaka za objasnenie mhlavaty. Aby som bol trosku presnejsi (ospravedlnujem sa za strucny popis chyby predtym):

idem 35/40km za hodinu v 2 prevodovom stupni, otacky su uz citelne vhodne na zaradenie 3 prevodoveho stupna, tak ho zaradim.

Akonahle ho zaradim, auto sa spomali v tom zmysle, ze ako keby vyrazne znizilo otacky. Pri normalnom preradovani predtym som ziadny pokles nikdy nespozoroval. To znamena, ze automaticky dupnem na plyn, aby som nezdrzoval a neohrozoval ostatnich ludi na ceste. Problem je ale v tom, ze v tomto momente mi plyn zareaguje s oneskorenim 1-2 sekundy. Proste sa nejedna o plynule preradenie do vyssieho prevodoveho stupna a reakcia auta na plyn v tomto momente je zla.

Neviem ci som to popisal dostacujuco.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

absolutne perfektne.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Poprosim bez sarkazmu, vdaka :41c2:
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Asi 8 hadiciek bolo zlych po zime, neviem presne, ja som pri oprave zial nemohol byt. Iba som mal povolenie ju zaplatit.

Teraz ma zial trapi toto. Auto je proste na zaciatku lenive a potom zacne tahat ako besne. Idem zajtra natankovat, tak som zvedavy na spotrebu.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Takto: ja som vizualne skontroloval tie, ku ktorym bol pristup. Tie co mi menili boli za skrtiacou klapkou, ta totiz bola cela vonku (do toho som sa radsej proste nepustil sam). A zima ich zial uz dorazila, samozrejme sa pod to podpisal aj vek.

A co sa tyka toho lanka. To je len tiahlo plynu pri skrtiacej klapke (priamo pri nej na lavej strane nad blatnikom). Konkretne zoradovaci srob. Ak by aj nesedel, preco by to robilo iba pri preradovani a nie pri normalnom pridavani plynu? Moze to teda byt on? Len naozaj neviem potom, co to nerobi stale, ale iba pri preradeni.

Mam sa s tym pohrat? Moznost otacania nie je velka do oboch stran. Vlastne mam knihu kde je obrazkovy navod ako to presne nastavit, ovlada to aj skrtiacu klapku inak, cize by to mohlo byt ono.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Ako pisem, iba preradovanie. Normalny rozbeh normalka, ale pozrem to pre istotu.

Este otazocka: ak by presmykovala spojka, prejavovalo by sa to inak, ze?
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

cviro nic v zlom, ale ja som rad, ze som niekoho VOBEC nasiel, kto to spravil. Obvolal som asi 30 ludi/servisov a nikto sa s tym ani nechcel zaoberat. Iba Mercedes na tuhovskej s 40 Euro/hod a neurcitym poctom hodin na opravu... Tento jetronic ti nespravi vela ludi. Je to stare. A jeden servis, kde to bolo mi auto totalne rozstreloval.

Takze napada este nieco ine, co by to mohlo byt? Spojku teda mozem vylucit predpokladam.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Takze riadiaca paka sa mi zda volna a preradovanie ide teraz az moc lahko (i spiatocka). Ked auto stoji a je vypnuty motor viem zaradit 1,2,3 bez zmacknutia spojky. Je toto normalne?

Ked som siel dnes do kopca, tak som tam dal 3ku a autom trhlo nepekne.

Zaroven som si vsimol, ze to netrha iba v pripade urciteho uplneho vymacknutia spojky, zaradenia a pomaleho spustania spojky. Ak napriklad prebieham a mam velke otacky a rychlo preradim, tak to citim najviac (prepad vykonu).

Vyzera to teda na spojku?

Objednal som sa na opravu spojky v servise BA bez papierov za 300 Euro (Sachs), je to normalna cena?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Preboha nerieš spojku,tá za nič nemôže.Ano máš prepad výkonu,dieru v plyne,to je úplne o inom.Jetronic už dnes nepoznajúä,ja som na ňom vyrástol a ak by som mal trochu času alebo mi vypadla niektorá oprava tak Ti to dám do poriadku.

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných