Mercedes SLK 200 R 171

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

No to jen ten pripad,ze tu moze byt skoro vselico.Vo vyfukovych plynoch je zmes paliva OK,teda pomer kyslika a paliva.Vysoke HC ukazuje na nedobre spalovanie,v plynoch este ostavaju nedohorene castice.Vysoka hodnota CO sa neklesne ani pri zvysenych,to je uz podozrenie na vadny KAT.Tu uz len merat a merat,skontrolovatvsetko,aj s oscilloskopom.Ak ti papa olej,tak najprv odstranit tu chybu a potom kracat dalej.Olej moze znicit katalizator a problem je na svete.Samotny olej v plynoch nevykazuje analyzator vyfukovych plynoch.Ak chces napis mi s presnym typom motora.Doriesime.
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Avelmak máš SS.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Do psej matere to sa takto nerobí (slovami Fica)
V živote sa nikde nedá dostať pri emisnom systéme bez základných informácií.Vyčítať pánovi že mohol už pri kúpe vidieť že kupuje emisne blbé auto nemá zmysel,to je prakticky takmer vždy že sa kupuje mačka vo vreci.Tak aspoň dodatočne to treba riešiť tak ako treba.A čo treba ? V prvom rade si urobiť predstavu čo je z funkčného hľadiska v akom stave.Mercedes nikdy nemal slabú diagnostiku takže asi tam treba začať.Ja robím grupu,takže dám príklad odtiaľ...Fsi vyletí z emisky.Prvý nástrel je zistenie stavu,takže si pozrieme emisný systém.Je fatálne zlý ale...žiaden chybový zápis,majiteľ preto jazdil v totálnej pohode,žiadne problémy v podstate nemal.Takže nasleduje kontrola readiness kódu (pripravenosť k emisnej skúške) pozn. ..má ju každé dnešné auto
[img]https://i.postimg.cc/cv5ZJyyY/a.jpg[/img]
Tu je základ toho čo sa bude robiť,ale treba začať od počiatku emisného systému,dupľom u priamovstreku benzínu.Základ je to čo sa zrejme celé predlhé roky ani nedotke - vyberú sa sviečky,samozrejme zapalovacie moduly.Sviečky idú predpísaný,modul jeden hneď do smetiaku (menený na 3 valci za no name blbosť bez tienenia).Priamovstrek nakladá potrubia ako diesel,takže bez premýšlania treba urobiť to čo za 250 tis km nik nepozrel...vyčistí sa sanie.Kedže obsahuje vírivé klapky zvýšená pozornosť sa venuje im.Vyčistia sa aj vstupy,stopky ventilov ktoré majú celé osie hniezda z karbonu.Pritom motor musí mať tieto veci čistučké pretože používa až štyri druhy zmesí od bohatých po úplne chudobné a teda techniku zavírenia zmesy.Pri kontrole a čistení sacieho potrubia sa hneď objavuje zlomená páka ktorá prepína sacie potrubie na dlhé /krátke teda podtlak ním nehýbe
[img]https://i.postimg.cc/PPMhDvZm/IMG-0940.jpg[/img]
Po čistení a zložení sa urobí prvý výjazd kde sa odsledujú základné veci majúce do činenia z emisiami.Emisný systém nie možné ani skontrolvať ani započať pokiaľ nie je zabezpečené aspoň základné riadenie motora,takže nasledujú prvé lambda sondy.Odtialto sa odvíja overovanie ďalších stupňov,už je možné sledovať správanie celého emisného systému vrátane teplôta učinnosti katov.
Kedže readiness kód sa vytvára dlhodobo (255 ukončených cyklov bez závady) tak sa pristúpi k servisnému vytvoreniu,čo je procedúra ku každému systému zvlášť.pokiaľ sa ich podarí vytvoriť a všade svietia nulky,je emisný systém ok.
[img]https://i.postimg.cc/2qn3P8MT/aaaa.jpg[/img]

Auto ide na EK,technik napichne sondu a hlavicu do diagnostiky,raz stlačí plyn.Počká pár sekúnd,stlpce nabehnú na zeleno a...emiska je doma,do okna ide nálepka.Po vyplatení pozerám protokol a skoro spadnem z nôh
[img]https://i.postimg.cc/S2CSnTkr/emiska-Fsi.jpg[/img]

To je jeden z najblbších emisných systémov ktorý má všetko čo vie gazdu prieviesť do blazinca a auto na šrotovisko.Motor priamovstrek,alternatívne potrubie z vírením sania,štyri druhy zmesi,dva predkatalizátori a jeden hlavný,päť lambda sond.Takže ...pokojne tu môžete obracať krištálovú gulu,volať Teodóre či si skákať do vlasov kto má lepší nápad.Ja si skromne myslím že tak sa to nerobí a ani nikdy nebude,pokiaľ majú veci dopadnúť dobre.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zabudol som jednu vec a mrzí ma...nespomenul som hodne silnú technickú podporu pri riešení meraní od jaroslavelektro,vynikajúceho diagnostika tu z fóra,čo mi vždy ochotne podal pomocnú ruku pri extra zložitých riešeniach keď už sa človek začne v problematike doslova strácať
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan , lenže kolko času a námahy stálo do tejto úrovne sa dopracovať.
-Takže kolko je dielní, ktoré toto zopakujú s prstom v nose?
- Nie je pre mňa ako zákazníka si napísať na zárubňu - sem priamovstrek nikdy nevkročí?
Sám nás tu učíte- že kto nechce mať problémy má sa dopredu informovať a študovať
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 350
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

ako-sa-pripravit-na-emisnu-kontrolu-z-p ... 75859.html

Ďakujem za M.Hlavatému príspevok je prínosný a pridávam link na inšpiráciu k problematike

ako-sa-pripravit-na-emisnu-kontrolu-z-p ... 75859.html
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco...tieto veci nikdy nie sú tak z prstom v nose pretože tieto systémy veľmi prepracované a ozaj si treba dobre premyslieť ešte aj čím začať.Duplom ak je blbé takpovediac všetko,celý emisný systém je mimo.Tieto veci nie sú zrovna lacné,a ísť cestou výmen že veď sa uvidí by znamenali majiteľovi fatálne nabúrať ešte aj Vianoce.Tu sa nedá ísť inou cestou ak už niečo treba,musí to byť OE diel,inak to vedie len a len k problémom a veľmi neistým výsledkom.Pokiaľ sa celá práca neukončí z jasným protokolom z ôsmymi nulami v readiness,je prakticky ísť na EK iba lotéria.Doviesť prácu k tým potrebným ôsmym nulám emisného systému je samozrejme celkom dlhá cesta,ale vedie prakticky k zaručenej emiske.Prečo to dielne odovzdávajú majiteľom ako lotériu (veď sa uvidí) bez jediného protokolu to vedia iba srnky.Je priamo strašné že najprv tri dielne zoberú nemalé peniaze za neporiešenie a majiteľ ani nevie že berie auto možno ešte v horšom stave než priniesol.Posledné generácie budú už vždy emisne potencionálne priekaky od určitých km.Systémy sú citlivé pretože sú nesmierne prepojené a zložité,je nutné sa im občas venovať,niečo vymeniť,niečo vyčistiť ale hlavne občas pozrieť kým to dáva možnosť veci odhaliť prv než sa nabalia.Desivé je že majiteľ nemá často žiadnu indikáciu,nič nesignalizuje emisnú nespôsobilosť.
Ale ako píše aj jaroslavelektro,tie systémy sú čitateľné.pokiaľ by o nich ľudia mali aspoň základné poznatky tak by rozhodne nikdy nekúpili auto ktoré už o pár dní bude stáť v dielni. Emisné systémy sú dômyselné,a teda vedia takmer všetko prezradiť.Výmaz chýb pred predajom kompletne zlikviduje readiness kód,prepíše nuly na jednotky a bude treba mesiace kým sa emisný systém sám dostane na nulky.Už to napovie budúcemu majiteľovi že auto nie je v poriadku,resp došlo k maskovaniu chýb.Aj opísané 2,0 Fsi išlo tak že majiteľ nemal ani podozrenie.Ak by auto predal,niekto kúpy pokladničku. Čo je mimoriadne zaujímavé,ľudí vlastne tieto veci vonkoncom nezaujímajú.Dá sa to neomylne poznať.Čo ľudí zaujíma,tam je tisíc otázok ako prečo začo.Bol by som celkom zvedavý či jaroslavelektro dostal od niekoho aspoň jedinú otázku - prosím toto je ako ? Asi je peňazí v spoločnosti viac než je zdravé,lebo záujem neplatiť za neopravené je trvale prítomný.Pritom je to tak jednoduché ako tomu zabrániť.Toto je viac než čudný svet.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Presne súhlasím s poslednými vetami - ludia sú bohatí a práve so zvyšujúcim majetkom stúpa ich hlúposť. Pretože mylne predpokladajú že kto má prachy má všetko. :40bd: Kdeže stáva sa len ovcou na šklbanie. Mne domov nič novšie ako euro 3 (v nafte) nepríde. Nie som závislý na displejíčkoch a ovládaní auta mobilným telefonom. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

O com je zase rec? to auto je este stare, nema displejicky ani ovladanie mobilom ani priamovstrek. Jedine co ja zatial okolo neho je nezodpovedatelny problem, tu ho nikto nevyriesi.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry preboha veď čítaj,nik nepíše že je to priamovstrek.Píšem o tom že aj komplikovanejšie systémy (a to priamovstreky určite sú) sa dajú riešiť a na EK ísť prakticky z istotou a v pohode.Skôr by som čakal že ako mercedesista k tomu povieš niečo konkrétne k veci ako "značkový" diagnostik.Čím starší systém tým je jednoduchší aj na riešenie,ale ľudia nevedia o celom nič,preto ich podojí jednoducho každý
Logicky že nikoho takto neopravíš,ale preboha nech aspoň trolinku vie čo má robiť a žiadať,toľko úplne stačí nech sa v tom celkom nestratí.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Reakcia bola opatovne sa opakujuce pi.oviny ze ludia su ... a stare a displejicky a naco si to kupujes.

Ja k tomu neviem povedat nic, ja nie som jasnovidec, ja to nevidim. Napisem tu problem, auto sa pomaly nevie hybat okamzite ide do nudze bolo menene turbo. Co mi forum napise? Keby tu forum 2 mesiace vypisovalo a rozmyslalo a este aj napisem, ze som bol na diagnostike a chybovy kod bol vysoky tlak v rampe tak forum nepride nato kde bol problem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry,ok ja som nezaregistroval ten príspevok
V tom že fórum chybu nenájde a nemá ani šancu som rovnakého názoru.Ale pomôcť môže ak sa ľudom aspoň trochu priblíži spôsob ako je možné veci riešiť,ako sa trocha vyznať v možnostiach.Nie za ručičku doviesť aby si niekto sám dokázal opraviť čokoľvek.Dupľom ak to často nedokáže urobiť ten kto by to ozaj mal vedieť a to sú mechanici.Pretože +- je to stále o krištálových guliach a náhodách po výmenách všetkého na čo padne zrak
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

lubos1236 napísal:
Mateusz737 napísal:Čo k tomu dodať vylagrovany motor ,zrejme pomôže len menšia (väčšia) GO
Aká je to menšia ci väčšia GO? :zg282:
no väčšia go je, že to dáš spraviť niekomu kto tomu rozumie = spraví to poriadne, a bude to dosť drahé, a menšia go je, že tam naleješ nejaký zázračný aditív z telešopingu, a rýchlo to predáš ďalšiemu nešťastníkovi ktorý bude zháňať "dobré"rady po rôznych fórach.
zajicek.l
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 21.11.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zajicek.l »

Chlapi vy sa zamýšľate nad tým, či som auto mal kúpiť, alebo nie. Na to sam sa vás ani nepýtal. SLK sa mi vždy páčilo a ako 3-4 auto do rodiny si ho nebudem kupovať za 12-150000Eur. Proste som si kúpil hračku za adekvátne peniaze. Mám problém s EK. No a čo? Tak to budem musieť dať do poriadku a bodka. Ja som sa pýtal, či má niekto konkrétnu skúsenosť, či sa dajú vymeniť simeringi ventilov bez demontáže?...Načo tie reči okolo? Ďakujem aj tak za postrehy, niektoré mi pomohli.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musíš to zobrať zhovievavo.Prísne technická reč je pre väčšinu ľudí nezáživná a nezrozumiteľná lebo je to reč konkrétnych veličín,dát,hodnôt,napätí a prúdov.Takže aj tá ktorá sa témy drží nič moc nezmôže.Záujem (všeobecne) začína v momente keď sú pochopené základné veci a v puzzle sa črtá nejaký matný obraz.Ibaže nik neoznamuje pri zadaní otázky že je škoda mu čokoľvek písať.Schopnosť selektovať čím sa zaoberať a čím nie má ten čo už nejaký základný obraz má.Keby boli ľudia tolerantnejší by šlo urobiť skvelé témy ktoré by priniesli veľa svetla do riešenia problémov ale to je doslova nabehnutie na nôž ľudí ktorých kritizuješ.

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných