Mercedes GL 320 CDI 2007/2008

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bosston
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 15.10.2019 18:05
Zdieľať na Facebook

Mercedes GL 320 CDI 2007/2008

Príspevok od používateľa bosston »

Zdravím,chcem sa spytat na nakladnost servisu tohto auta pri zhruba 250 000km najazde,resp. najcastejsie poruchy ktore sa mozu objavit a osobne skusenosti s tymto vozom.Dakujem.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja som po nich tiez poskuloval, nakladovost je ale obrovska. Bolo to premiove vozidlo znacky, zodpoveda tomu servis - tisice lietaju bez mihnutia oka.

Kamarata styrikrat za posledne dva roky odtahovali (teda bol natotalku nepojazdny) s Rkom co ma uplne rovnaku techniku. Nestalo to vela, dohromady im nechal slabych 9.500 eur.

Poznamka : vzduchovy podvozok opravis za par penazi, typicky su to tesnenia na kompresore.

Cize vedecky zaver: ci kupis osemvalec benzin alebo sestvalec diesel, musis mat v penazenke aspon takych 6.000 eur a nesmies byt zamraceny ked od teba pojdu do pokladnicky v servise. Ked tuto podmienku BEZVYHRADNE ALE ABSOLUTNE BEZVYHRADNE splnas, hor sa' !
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ked bude stat v garazi, tak naklady sa budu rovnat iba za elektrinu, koli svetlu…
Majitela premiovky GL so 6-valcom nerozladi dat za servis hoc aj 5000€ rocne.
Typickeho slovenskeho majitela GLka, ktore uz predtym vystriedalo minimalne 5tich majitelov, zruinuje aj kupa novych pneumatik…

Troska uletene sa dotazovat na servisne vydaje u viac nez 10 rocnej premiovej jazdenky.
kirke25
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kirke25 »

Tak ale to Fabii taký čhávo nebude.. ????????????
bosston
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 15.10.2019 18:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bosston »

S Rkom to ma spoločný podvozok ,neviem či je to technický to isté auto teda.Motora a podvozku by som sa nebál,tieto veci sa dajú riešiť pomerne v rozumných cenách, skôr by som sa bál elektroniky.Mastik neviem či je to uletene ale to čo si bežný užívateľ nemohol dovoliť ako nove je teraz dostupné za zlomok ceny.Ide len o to aké nákladné to je prevádzkovať po toľkých rokoch a preto si myslím že otázka je na mieste.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

tak r-ko naozaj neviem,kto si kupuje, to uz skor pochopim bmw x3...ale GL nie je len také bezne velke auto, je to naozaj také velke, ze najcastejsie sa ho niekto zbavuje prave pre jeho velkost...ziadne nadmerne chyby a servis - ak bola zla elektronika, tak ten kus uz nejazdi...inak najcastejsie podvozok, ale to nie je ziadna palka… motoricky spolahlive….prijemna jazda, pohodlne, hlavne bezpecne /napr.pre rodinu/, ale naozaj zacne otravovat svojou velkostou/ak uz nie je potrebna/ a nie len v Bratislave...este by som doporucoval kusy tesne pred zavedenim ad blue...DPF maju vsetky a bez problemov….o spotrebe snad u GL je zbytocne hovorit, spolahlivy je aj 420 V8, ale tam velky pozor, aby boli dobre urobene rozvody pri tej obrovskej retazi - nemá na to každy....
Rudo100
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 27.12.2009 16:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Rudo100 »

Zalezi aj kolko km chces za rok najazdit.
Ci by nebol vhodnejsi benzin.

https://youtu.be/hNK-NwUHfNk

Vravi ze urcite kupovat az od r.v. 2009
bosston
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 15.10.2019 18:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bosston »

Lorak vďaka za názor,bodaj by si mal pravdu že by sa ho majitelia zbavovali iba koli veľkosti.Veľkosť,bezpečnosť,pohodlný podvozok a dobry výhľad beriem ako klady tohto auta,veľkosť by ma určite neotravovala.Spotrebu neriešim, určite by to mala byť nafta 320 cdi,mohla by aj 420 cdi ale na tu fakt čítam len negatíva.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> motoricky spolahlive…

hovadina je to motoricky spolahlive, vstrekovace padaju ako muchy, turboduchadla jakbysmet, DPFka sa upchavaju, nemam jedneho jedineho kamarata s 320cdi v CLS, R, E z rokov 2008, cokolvek len chces (su to absolutne tie iste motory) co by mali povodne DPFko a bez problemov. Zato mam dvoch ktori tento mesiac jazdia s dymovou clonou za nimi, natotalku zniceny ten emisny system, bude to stat vela vela tisicov na opravu.

Gulovy prdlajz je 250-300.000km 320cdi spolahlive a servisne nenarocne... je, ked do neho nainvestujes co sa patri. Uvedom si ze tieto auticka drtivou vacsinou jazdili howada ludia, netrtkali sa s tym 125km/h po dialnici ale jebaaaaaaaat plny kotol 230 co to da... so zodpovedajucim opotrebenim suciastok. Ako pisem, po kupe auta ti este musis zostat ASPON 6.000 eur v penazenke a usmev na tvari ked pojdu prec.

Ak tuto podmienku BEZVYHRADNE nesplnas... ved vies co.

Nie, NIKTO z majitelov sa nezbavuje tohoto 2008 vozu kvoli velkosti. Kazdy jeden z nich ked ho kupil a doteraz X rokov prevadzkoval, kazdy jeden videl a vedel ake to auto je velke. Nikto si to nekupil a nezistil po styroch rokoch ze "jejda, nema to obratnost Korzy, spotrebu i10 a lahkost zaparkovania Pandy medzi dvomi smetiakmi". Drtiva vacsina tychto vozov neparkuje po sidliskach na Luniku, Petrzalke, Sasovej alebo Furči - tieto masinky sa schovavaju vo (vacsinou vyhrievanych) garazach rodinnych domov.

Ved si preber kolko GLiek si videl na sidlisku alebo verejne zaparkovanych !!! Ani jeden jediny majitel sa nezbavuje Rka z roku 2007-2008 kvoli velkosti ; kazdy jeden sa zbavuje kvoli NEUDRZATELNYM SERVISNYM NAKLADOM.

Vcelku sranda bola, ked byvaly nacelnik sadal z CLS320cdi zrovna rok 2008 radsej do Pezotu 607 z roku 2001, bolo to totizto vrcholne spolahlivejsie auto co zdaleka nestalo tolko dukatov ani casu v servise...


Vymena vstrekovacov 320cdi... 4.500 eur. Bratislava. Co si myslis ze kus stoji v autorizaku 120,-eur ? Mas ich tam SEST !!!
Vymena turbodychadla 320cdi... ponuka 6.000 eur original [!!!!], 3.000 eur to iste bez hviezdicky tusim Garrett. Bratislava Zlate Piesky.
Repas automatu, 3.400 eur, Bratislava Zlate Piesky.

To mas bez vzduchoveho podvozku (odhad 3.500 eur), EGR ventilov, akejkolvek elektroniky. Povedzme ze ta nepostrehnu vsetky dobroty naraz. Kamarade ale ked k niecomu dojde, toto nie je Dacia. Na Superbu2 stoji natacacie xenonove svetlo 1.800 eur, na nenatacaci xenon Audi A8 2001 [!!!] si autorizak vypytal 2.300 eur pred tromi rokmi, co si myslis ze na GLko bude za tri stovky ?

Sa zobud, toto nikdy nebola Dacia ale premia pre najbohatsich v Mercedese. Halo ! Servisovat tento voz 0-160.000km je strasne jednoduche, od 160.000 do 250.000 to vacsina druhych / tretich majitelov vzda v autorizaku ked sa dozvedia cislovky takze sa to lepi horedole ako sa da, od 250.000 do 350.000 je zazrak ked sa servisuje nieco co neodpadlo (ved je to stara džada a ajtak zachvilu skape)... vitaj v realite.

Zostalo ti po kupe v penazenke 6.000 eur a si pripraveny sa s nimi rozlucit do roka s usmevom na tvari ? Strasne jednoducha otazka. Hor sa !


PS: vnutorny priestor je tragedia vzhladom na vonkajsi priestor a cenovku noveho. Miesto na zadnych sedackach skoro ako v Oktavii (Superba tomu natrie s prehladom), kufor tiez nic moc zvlast v 7miestnom usporiadani... toto auto sa kupuje kvoli vonkajsej opulentnosti - treba ukazat "mam na to".
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ked oneeeee, problemom nebyva ta daka klasicka udrzba, brzdy, filtre, oleje.
Sranda skonci, az sa daco vyserie a treba ist do autorizaku kupit, ci zacne strajkovat technika a bude problem zohnat servis kde budu ochotni sa do toho pustit.
No nic, treba skusit nieco take kupit, aby doslo k pochopeniu vlastnictva starej premiovky.
K comu je dobre take stare auto?
Kilometre na tym uz nik chvatat nebude, kedze by bolo auto viac v servise, nez na ceste.
Na kratke posuny? Do mesta? Ano, isteze, diesel do mesta… Skvele, aj v zime… Vyborne sa s tym parkuje na parkovisku pri obchodaku
:40bd:
Auto pre rodinu? :4090:
Asi sotva…
Tak co vedie ludi k takej kupe?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

bosston napísal:to čo si bežný užívateľ nemohol dovoliť ako nove je teraz dostupné za zlomok ceny.Ide len o to aké nákladné to je prevádzkovať po toľkých rokoch
A to je bohužiaľ podstata problému a otázka, ktorú si 90% kupcov 10+ ročných prémioviek nie je schopná položiť! Cena síce klesla na 1/10 (a menej), servisné náklady ale zostali na rovnakej úrovni ako keď auto bolo nové a bol to najvyšší model automobilky! Kto nemal na také auto ako nové nemal by si ho kupovať ani ako ojazdené - prvý majiteľ potreboval peniaze na kúpu, ostatní ich budú potrebovať na servis.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lorak777 napísal:...ale GL nie je len také bezne velke auto, je to naozaj také velke, ze najcastejsie sa ho niekto zbavuje prave pre jeho velkost...
je to presne naopak, kazdy si ho kupuje pre jeho velkost

ale zaver si trafil, aspon nieco, nema nato kazdy, prvy majitel nervy, cim neskorsi peniaze a nervy uz vobec ne a nekazi sa nadmerne, iba primerane pouzitej technike ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A primerane draho použitej technike...
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Tie iste problemy su aj pri kupe 10 rocnej superby, pokial ho uz strasite s tym, ze po par mesiacoch bude kupovat novu prevodovku, dpf a snad cely motor.
Samozrejme pri pohlade len cisto cez cisla a uzitok najde 5 lacnejsich a lepsich na udrzbu, ale je to velky chlapec, ktory vie, preco chce take auto.
Superb ostane vysiet na bruchu a GLko prejde urcite viac v terene, to su proste hrusky a jablka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Platia jednoduché zákony,čím viac klesne cena drahého auta,tým viac peňazí je nutných pretože náklady na opravy budú rásť v opačnom pomere.Iba prvý majiteľ si môže dovoliť výdaje na preventívny servis,tj vymieňajú sa veci podľa kilometrického kalendára,auto je plne funkčné.V tom štýle aj dlho bude,ale peniaze tečú a obrovské.
To je u tejto cenovej kategórii asi nepredstaviteľný scenár,funguje dokonale iba v autách nepomerne lacnejších tzv.ľudových.Ibaže tie zoservisuje každý Jano z konca dediny lebo má dokonca orig.diagnostiku.Dokonale viem čo prežívajú ľudia ktorým sa rozsvieti kontrolka motora,nebodaj emisií.Koniec pokoja,dovolenky,začína iné peklo.Kým nie je jasné čo za tým je,je pokazený každý deň a väčšina ľudí ak má riešenie tak auto odstavuje.U drahého to aj vrelo odporúčam.
Mne pri tomto aute (250 tis) napadne iba jedna myšlienka,niekto chytá zajaca za chvost a predáva kým je predajné,ani netreba ísť do konšpirácií že už o počiatku problémov vie.Lebo je viac než zaujímavé,že kratučko po kúpe by 90% ľudí už kúpu nezopakovala pretože teraz zistujú to,čo nezistili včas.
Toto je na tom svete krásne,nemusíte byť extra bohatý aby rádove bohatší človek nechal peniaze u vás len preto lebo viete čo on nevie.Preto môže jedna dielňa iba z potešením sledovať ako s "zlepšuje" vozový park,pribúda drahých jazdeniek kde ani náhodou nehrozí oprava v autorizáku.V Prahe som svojho času navštevoval servisáka ktorý keď videl prichádzať auto do dvora servisu povedal - hele,dou nám peníze ! Bol zameraný práve na jednu prémiovú triedu z kruhmi
Cena servisu pribúdajúcimi km stúpa a nie klesá...napísať,vložiť do peňaženky

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných