Mercedes CL500
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 04.11.2009 22:11 Zdieľať na Facebook
Mercedes CL500
Dobry den.Prosim všetkych čo maju skusenosti z tymto Mackom aby sa o ne podelily.Mam zaujem o tento model ročnik 2001.Bude to len vikendove auto maximalne 5000km ročne.Spotreba je my jasna,viac ma zaujma Airmatic a ine srandičky čo tam su.Dakujem za každu odpoved.
-
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: 01.10.2008 18:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 04.11.2009 22:11 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Ja úplne chápem, ž epri dnešných cenách podobných áut je pokušenie ku kúpe víkendovej hračky, nadmerné. No treba si veľmi dobre zvážiť či po kúpe zostane na vysoké prevádzkové náklady (nemyslím len spotrebu) a čo bude vôbec ochota do toho vrážať. Práve toto auto bude extrémne hladné na servis. Elektronika stárne oveľa rýchlejšie ako mechanika a senzory sa budú v dohľadnej dobe porúčať. Toto auto má čancu stať sa bezodnou studňou. A s vysokou pravdepodobnosťou budeš posledný majiteľ. Zvlášť ak sa ho budeš chcieť zbaviť pre nefunkčnosť čohokoľvek. Je to skrátka nepredajné auto, preto sú ceny také aké sú. Ak to všetko rešpektuješ, nie je čo riešiť, choď do toho.
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Presne túto otázku som si kládol pred rokom. Chcel som CL 500 okolo 2001 - 2004. Ceny sú dobré, auto je to super, poďme gooooogliť.
Behal som po kadejakých stránkach, hlavne zahraničných.
Keď zhrniem výsledok asi mesačného snaženia (nepreháňam), dostal som sa k nasledovnému:
- pekné, výkonné, luxusné auto, absolútna špička v triede a tá trieda je sama o sebe najvyššia
- autá mali často málo najazdených km, lebo toto auto má človek väčšinou ako chuťovku na víkendy, nie na chodenie do práce
- veľmi dobrá cena. Auto, ktoré stojí nové 190 000.-, je na predaj aj pod 15 000.-, často aj pod 10 000.-!
Samozrejme, pokles ceny má nejaké príčiny:
- extrémne drahý servis. Aj ABC podvozok, ale nie len ten. Nepamätám si to už presne, ale zadný nárazník na CL stál tuším 300% ceny nárazníku na S - Klasse, z ktorej je CL odvodené. Presnejšie napísané, astronomicky drahý servis.
- veľké, ale ozaj VEĽKÉ problémy s hrdzavením dverí a blatníkov.
V jednej po anglicky vedenej debate som sa dočítal, ako dal chlapík za auto asi 200 000.- eur (mena mohla byť iná, nepamätám si už), kupoval ho ako nové. Po 3 mesiacoch mu začal hrdzavieť zadný blatník. Predné sú vraj v nejakých ročníkoch plastové, práve kvôli hrdzi. Išiel do meďáku, uznali, opravili, nastriekali. Po ďalších 3 mesiacoch mu začal hrdzavieť druhý zadný blatník. Išiel do meďáku, uznali, opravili, nastriekali. Po ďalších 3 mesiacoch mu začali hrdzavieť dvere. Išiel už hodne nasratý do meďáku s tým, že chce vymeniť oboje dvere, aby tam zasa neprišiel za ďalšie 3 mesiace aj s druhými. Povedali, že to musí rozhodnúť továreň. No a páni zo Stuttgartu sa rozhodli, že NIE, že toto mu na záruku neurobia.
Chlapík bol nasratý, že mal už päť BMW a jediné čo pri BMW ľutuje je, že si po nich kúpil Mercedes. Na to mu ktosi odpísal, že mu ďakuje, lebo chcel si kúpiť CL, ale na základe jeho skúseností si ho nekúpi. Ku tej hrdzi sa zapojilo do debaty viac ľudí, Mercedes má zjavne s hrdzou svojich áut po roku 2000 problém.
Keby sa mi na to fórum chcelo registrovať, napísal by som to isté, presne do bodky, lebo tiež som od CL upustil práve na základe toho fóra a toho majiteľa.
Je to parádne auto a možno mi ešte niekedy zadrbe, lebo fakt sú za dobrý peniaz, a kúpim ho.
Lenže vezmi si také BMW rady 6 - je to porovnateľná trieda, možno dokonca nižšia, však nová šestka sa cene novej CL ani nepriblíži. Jazdené BMW 645 (630, 635, 650) ale stojí dvojnásobok rovnako starej CL 500.
Proste tá neprimerane nízka cena CL 500 má nejakú príčinu, lebo o spotrebu tu nejde. BMW 645, 650 žerú presne tak isto a sú to stále drahé autá.
Nechcem Ťa odhovárať od srdcovky, ale všetky rozumné argumenty sú PROTI kúpe tohoto vozu
Behal som po kadejakých stránkach, hlavne zahraničných.
Keď zhrniem výsledok asi mesačného snaženia (nepreháňam), dostal som sa k nasledovnému:
- pekné, výkonné, luxusné auto, absolútna špička v triede a tá trieda je sama o sebe najvyššia
- autá mali často málo najazdených km, lebo toto auto má človek väčšinou ako chuťovku na víkendy, nie na chodenie do práce
- veľmi dobrá cena. Auto, ktoré stojí nové 190 000.-, je na predaj aj pod 15 000.-, často aj pod 10 000.-!
Samozrejme, pokles ceny má nejaké príčiny:
- extrémne drahý servis. Aj ABC podvozok, ale nie len ten. Nepamätám si to už presne, ale zadný nárazník na CL stál tuším 300% ceny nárazníku na S - Klasse, z ktorej je CL odvodené. Presnejšie napísané, astronomicky drahý servis.
- veľké, ale ozaj VEĽKÉ problémy s hrdzavením dverí a blatníkov.
V jednej po anglicky vedenej debate som sa dočítal, ako dal chlapík za auto asi 200 000.- eur (mena mohla byť iná, nepamätám si už), kupoval ho ako nové. Po 3 mesiacoch mu začal hrdzavieť zadný blatník. Predné sú vraj v nejakých ročníkoch plastové, práve kvôli hrdzi. Išiel do meďáku, uznali, opravili, nastriekali. Po ďalších 3 mesiacoch mu začal hrdzavieť druhý zadný blatník. Išiel do meďáku, uznali, opravili, nastriekali. Po ďalších 3 mesiacoch mu začali hrdzavieť dvere. Išiel už hodne nasratý do meďáku s tým, že chce vymeniť oboje dvere, aby tam zasa neprišiel za ďalšie 3 mesiace aj s druhými. Povedali, že to musí rozhodnúť továreň. No a páni zo Stuttgartu sa rozhodli, že NIE, že toto mu na záruku neurobia.
Chlapík bol nasratý, že mal už päť BMW a jediné čo pri BMW ľutuje je, že si po nich kúpil Mercedes. Na to mu ktosi odpísal, že mu ďakuje, lebo chcel si kúpiť CL, ale na základe jeho skúseností si ho nekúpi. Ku tej hrdzi sa zapojilo do debaty viac ľudí, Mercedes má zjavne s hrdzou svojich áut po roku 2000 problém.
Keby sa mi na to fórum chcelo registrovať, napísal by som to isté, presne do bodky, lebo tiež som od CL upustil práve na základe toho fóra a toho majiteľa.
Je to parádne auto a možno mi ešte niekedy zadrbe, lebo fakt sú za dobrý peniaz, a kúpim ho.
Lenže vezmi si také BMW rady 6 - je to porovnateľná trieda, možno dokonca nižšia, však nová šestka sa cene novej CL ani nepriblíži. Jazdené BMW 645 (630, 635, 650) ale stojí dvojnásobok rovnako starej CL 500.
Proste tá neprimerane nízka cena CL 500 má nejakú príčinu, lebo o spotrebu tu nejde. BMW 645, 650 žerú presne tak isto a sú to stále drahé autá.
Nechcem Ťa odhovárať od srdcovky, ale všetky rozumné argumenty sú PROTI kúpe tohoto vozu
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak Ty si myslíš že Mercedes je viac vpredu ? Asi preto má RR povinne na hydrosystéme Made by Citroenmalek7 napísal:Dakujem.Kolko asi taky chytry podvozok vydrzi?Bude to zniet smiesne ale na Citroenoch aj tych novsich C6 vydrzi Hydraulika dost km-urcite to je iny system ale Mercedes je hadam viac v predu?Ja som sa najviac tychto vychytaviek obaval-motor,prevodovka su asi drziaky
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
jedenásťročné CL je ako milenka. Je s ňou sranda, ale keď sa rozhodne znepríjemniť život, tak poriadne. Je to však záležitosť peňaženky. Na českom fóre pán s E 400CDI servisuje štýlom (citujem):
prevodovka Wandler 120k Kč pohoda
Tlumice (má airmatic) posli vsechny 4 nebudu se s tim prcat a pod.
A v prípade CL to bude podľa môjho skromného odhadu ešte horšie.
Takže ak ti nerobí problém z voleya uvolniť povedzme 3 - 5tis € na nejakú prkotinu, smelo do toho. Je to nádherné auto.
Ešte doplním, už som na tomto fóre viackrát prezentoval svoj názor, že pri takto starom aute sa môže bez ohľadu na bežnosť porúch kedykoľvek čokoľvek pokaziť, a naopak čokoľvek môže byť už vymenené a tým pádom by mal byť s niektorými vecami pokoj. To je dôvod, prečo niektorým majiteľom ex-taxi s viac ako pol miliónom na hrbe slúžia ich nažltlé tátoše k absolútnej spokojnosti. Hop alebo trop
prevodovka Wandler 120k Kč pohoda
Tlumice (má airmatic) posli vsechny 4 nebudu se s tim prcat a pod.
A v prípade CL to bude podľa môjho skromného odhadu ešte horšie.
Takže ak ti nerobí problém z voleya uvolniť povedzme 3 - 5tis € na nejakú prkotinu, smelo do toho. Je to nádherné auto.
Ešte doplním, už som na tomto fóre viackrát prezentoval svoj názor, že pri takto starom aute sa môže bez ohľadu na bežnosť porúch kedykoľvek čokoľvek pokaziť, a naopak čokoľvek môže byť už vymenené a tým pádom by mal byť s niektorými vecami pokoj. To je dôvod, prečo niektorým majiteľom ex-taxi s viac ako pol miliónom na hrbe slúžia ich nažltlé tátoše k absolútnej spokojnosti. Hop alebo trop
-
- Príspevky: 160
- Dátum registrácie: 08.09.2008 14:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 04.11.2009 22:11 Zdieľať na Facebook
Takze diky moc za odpovede,myslim ze sa poobzeram po niecom inom alebo si necham moje TTcko-zatial bez poruch-servis len vymena rozvodov oleja filtre sviecky.Este jedna otazka Medved 300SL 90te roky-myslim 91-je mozne ze nema Airbagy?-ma drevenny volant-komplet a schranka spolujazdca je bez oznacenia srs.Tieto auta su podla vasho nazoru ake? Dakujem
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: 01.10.2008 18:31 Zdieľať na Facebook
SL (model 1991-1999?) su super auta. urcite menej elektroniky oproti CL, ale tym aj starsi dizajn, technika... V 1991 roku este nemusia byt airbagy, videl som to uz viackrat, ale neisiel by som do takeho roku, ked novsie o par rokov sa predavaju v podobnych cenach. keby idem do SL, skusim si vyhliadnut FINAL EDITION, keby sa najde nejaka lacnejsia, super vybaveny kus a z poslednych rokov vyroby.
a co tak CL model w140? je to sice stary dizajn, niekomu sa to nemusi pacit, ale su to excelentne vozy. servis adekvatne k triede auta, ale nie su tam este tie technicke vymozenosti ako u rady vyssie
a co tak CL model w140? je to sice stary dizajn, niekomu sa to nemusi pacit, ale su to excelentne vozy. servis adekvatne k triede auta, ale nie su tam este tie technicke vymozenosti ako u rady vyssie
-
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 03.12.2006 20:39 Zdieľať na Facebook
SL bolo od 89 do 2002. Najst posledne rocniky je problem, su drahe ale su dotiahnute k dokonalosti, Plna vybava, vylepsene agregaty ale hlavne (podla mna) stale super dizajn. Mam MB vo vseobecnosti rad a vcera som videl SL 320 a vyzeralo stale k svetu. Nejak to extra nezostarlo. Naklady na prevadzku nejsu take ake u CL, najviac sa bude tykat motor, elektronika a ta hydraulicka strecha. Ak to nebolo garazovane nejaka hrdza sa najde, ale povrchova. A hlavne pozeraj v nemecku, tu je par peknych SL, tie co su v inzercii su tam roky a casto maju kutilske vychytavky atd atd
Padlo to aj mamut kupe, to je tak sofistikovana masina ze jej prevadzka bude stat tiez vela (u nas su mamuty v zalostnom stave : cest vynimkam), ak sa chces vozit a vychutnavat jazdu pozri to SL idelane 500 a mas po starostiach. Osobne mam od MB stare 5kilo , 220tisic a ide ako hodinky. Vtedy to bolo este auto s velkym A.
Padlo to aj mamut kupe, to je tak sofistikovana masina ze jej prevadzka bude stat tiez vela (u nas su mamuty v zalostnom stave : cest vynimkam), ak sa chces vozit a vychutnavat jazdu pozri to SL idelane 500 a mas po starostiach. Osobne mam od MB stare 5kilo , 220tisic a ide ako hodinky. Vtedy to bolo este auto s velkym A.
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 23.06.2008 08:54 Zdieľať na Facebook
Nazdar. Pri CL 500 sa nemusíš báť prevodovky ani motora. Ide naozaj o elektroniku, RJ a všetky tieto titerné vecičky. Keď sa niečo pokazí, tak draho zaplatíš. A ruku na srdce, je to skvelé auto ale podľa mňa sa v ňom unudíš na smrť. Všetko pôjde ako na vankúši, žiadne emócie, iba pocit, že máš fakt dobrú mašinu. Ale nič viac! Naozaj chceš toto? Za tie peniaze sa dá kúpiť veľa áut, aj výkonovo Ti určite postačia, ale bude s nimi aspoň kúsok sranda!! V MB zábavu nehľadaj. Je to podobné ako s Volvom. Majestátne zvezenie, ale nič viac. Taaak držím palce pre správne rozhodnutie!
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných